Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דפיקות במנוע - זיהוי ה"אויב" - איך?


Jack_R1
שימו לב! השרשור הזה בן 6467 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אוקיי, מצאתי את המיסב שדופק - אכן, מיסב טלטל, צילינדר 3. אכול, מת, לפי ספר היינס - עייפות החומר, התיישנות, ללא שום קשר לדברים אחרים. כנראה, פשוט הגיע זמנו.

 

מיששתי את הקראנק עם כפפות, יש כבר חריץ בצד העליון שלו - קטן מאוד, אבל מורגש (איפה שתעלת שמן).

 

כפתרון זמני לניוד בזמן הקרוב, אני אשים מיסב חדש בצילינדר הזה, ובזמן שנשאר לי עד שגם הוא ימות - אתכנן את הורדת המנוע וביצוע אוברהול תחתון.

 

תודה רבה לכל מי שהתשתתף, ובמיוחד ל-davidmzr. החכמתי.

הנה כמה תמונות.

 

 

נ.ב. דניאל, עכשיו הסתכלתי עוד פעם במנוע מהעוקה - לא סתם שאלתי, איך אפשר להוציא מיסבים ראשיים. אי אפשר, בלי לפרק את כל החלק התחתון מבסיס הצילינדרים ותיבת ההילוכים. הקראנק יושב על "מדרגות" שמחוברות גם מהצד התחתון, וגם מהצד העליון, ואין גישה לצד העליון.

100_2396.jpg

100_2400.jpg

100_2397.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה לא חייב לפרק את המנוע מהרכב,רק את הגיר.

ואני אישית הייתי מביא קראנק אחר ממנוע תקין,אתה יכול להביא קראנק מכל מנוע 1400 TU,ויש אותם ממש כמו זבל!

DSCF901111111105_resize1.jpg
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה אומר לעשות את העבודה על הקראנק פשוט מתחת לרכב?

עוד משהו - מה תהיה עלות של חריטת קראנק מול אחד חדש? למיסבים זה לא ישנה הרבה - מה שעומד אצלי, זה הסטנדרטיים, אז יש עוד מקום לעלות ל-Undersized. ומה יהיה המצב של הקראנק שאקנה - יש מצב שיהיה "נקי" לגמרי, או שגם אותו אצטרך לחרוט?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אברר לך לגבי קראנק,אני יודע שהקראנק זהה גם במנוע אלומיניום וגם בברזל בTU 1400.

 

את המנועים האלה באמת יש כמו זבל בפירוקיות,תנסה למצוא מנוע עם סדק בבלוק ותיקח לו את הקראנק.

 

 

וכן,למה לא לעבוד מתחת לרכב? עדיף לדעתי מאשר לפרק את כל הבלוק החוצה.

DSCF901111111105_resize1.jpg
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Jack_R1 , לפי מה שאני רואה בתמונות של הלגר, אני נותן לך מקסימום 5 ימים לנסוע עד

שהקרנק ידפוק שוב,ואולי מיד עם ההנעה הראשונה ,כבר תישמע את הדפיקות.

מה הרעיון להחליף מיסב אחד,ממילא אתה לא יכול לקנות אחד אלא רק סט.

מה תעשה בשאר המיסבים תיזרוק במחסן ? לא יהיה להם שימוש משום, שאם תחליף או תחרוט

את הקרנק (סליחה לא "אם" בטוח שכן),השלושה הנותרים לא יהיו באותה מידה.

פעם ראשונה לאחר 40 שנות וותק במקצוע אני שומע,שכדאי להוריד גיר ולפרק קרנק בלי להוריד

מנוע.אני לא שולל את האפשרות הזאת,משום שאינני מכיר אותה ואולי יש שיטות חדשות.

עלות של חריטת קרנק היא בין 50-70 ש"ח לנקודה,תלוי מי מוסר לחריטה.

בברכה

דוד

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דוד, 5 ימים זה מה שאני צריך :) הקראנק שחוק יותר מדי, ועם שמן דליל שומעים את הדפיקות, אמנם מאוד חלש ומאוד מעט, אבל מייד אחרי ההחלפה.

מה הרעיון להחליף מיסב אחד (וגם שמן יותר סמיך)? להרוויח קצת זמן במאמץ נמוך - למשוך עד סוף תקופת מבחנים (עוד 2-3 שבועות), מתוכם המכונית תעשה 500-600 ק"מ בנסיעה לא מאומצת, אולי להחליף את המיסב פעם נוספת באמצע (כל העבודה לקחה לי שעה וחצי, וסט מיסבים עולה 90 ש"ח - לא אכפת לי לזרוק 2 לפח). בסוף תקופת המבחנים, אני אהיה פנוי להעמיד את המכונית לכמה ימים, ולהחליט - להוריד את המנוע, או לנסות תיקון ללא הורדה - הקראנק יילך לחריטה, ואם כבר, אחליף את כל המיסבים - גם ראשיים.

 

אם כבר מזכירים חריטה - בביצוע חריטה ושינוי מיסבים ל-undersize, האם כדאי להחליף את הטלטלים, או להשאיר אותם?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם המנוע לא שפך לאגר,אין צורך להחליף טלטלים,אם אתה רוצה להיות בטוח שהם בסדר אפשר למסור אותם לחרט שחורט את הקרנק ולבקש בדיקה ויישור טלטלים.כמובן שיש צורך לפרק את הבוכנות מעליהם.לפעמים פין הבוכנה מוכנס בחום,ולפעמים ננעל ע"י טבעות קפיציות המוכנסות לתוך חריציי בבוכנה.

ניתן לבדוק את תושבת המיסבים בטלטלים, ע"י סגירת הקאפה עם הברגים ללא המיסב,ולבדוק אווליות.

וגם לבדוק אם לא התעקמו עם סרגל,(בלי הבוכנות).במידה שאתה מפרק את הבוכנות לבד יש לסמן ולהחזיר את הטלטל בדיוק כפי שהיה .הפין לא עובר בדיוק באמצע הבוכנה.(כלומר לא חוצה אותה לשני חצאים שווים)

בברכה

דוד

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6467 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...