Mc'lovin
-
הודעות
236 -
כאן מאז:
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי Mc'lovin
-
פרוייקט הונדה אקורד
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של aderet בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
נראה מצויין! מה היה עובי הלכה לפני ואחרי השיוף? אני רועד רק מלחשוב על לשייף הונדה (לא שיש לי ניסיון ) -
כמו שכתבו לפניי, רוב מוחלט של המקומות שעושים שטיפה ידנית יעשו לצבע שלך לא פחות נזק. גם אם תלך לדיטיילר שיחליף לך אוטם כל כמה חודשים, או ציפוי פעם בשנתיים - זה לא פיתרון קסם, אלו פתרונות שנועדו להקל עליך בתחזוקת הצבע. אם לא תשטוף את האוטו, מצב הצבע יכול להידרדר מאד. אם לדוגמה לשלשלת ציפורים מצאה את דרכה לרכב ונתת לה להתייבש חצי שנה על האוטו (גם הרבה פחות) - אין וקס, אוטם או ציפוי שיעמדו בדרכה לחלחל לצבע ולעשות לך כתמים מבאסים. אתה יכול למצוא דיטיילר קרוב אליך ולסכם איתו על שטיפה קבועה פעם בשבוע-שבועיים אם אתה מעוניין (או פעם בכמה זמן שנראה לך).
-
היה לך ניסיון עם וקסים אחרים שנתנו תוצאות יותר משביעות רצון? יש לא מעט מחלוקת בעולם הדיטיילינג האם וקס/אוטם/ציפוי באמת מעניקים למכוניות את האקסטרא ברק, חום וכו' שהחברות טוענות שהם מוסיפים, או שהכל בסופו של דבר תלוי במצב הצבע נטו, והוקס וחבריו מספקים הגנה בלבד. מהניסיון שלי, אני כן חושב שהחומרים השונים נותנים את התוספת שלהם - אבל לא ברמה שהחברות מתיימרות להגיע אליה, במיוחד במיוחד על צבעים בהירים, שם יש הרבה פחות אפקט של "וואו!!!!!" אחרי היישום.
-
תתחדש, עבודה יפה! Opti-Coat - אני מבין שלא מעט שואלים את עצמם אם זה גימיק או לא ומביעים ספקות. זה טבעי, בייחוד בסביבה הישראלית. זה מוצר של חברת Optimum, הלא היא האם של ONR המהולל (ושל מוצרים מעולים אחרים). הרעיון של הציפוי הוא כמו וקס או אוטם - רק שהעמידות שלו ארוכה יותר (הרבה יותר), ומושגת באמצעות תגובה כימית בין הציפוי לצבע. זה הכל. לא וודו, לא גימיק.
-
ניקוי ריפודים מבד
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של kfirg בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
מסכים לחלוטין, רק שאני חושב שכדאי לפני השימוש ב-APC גם להעביר שואב אבק בעוצמה טובה באזור שרוצים לנקות, אחרת, אם יש הרבה אבק זה יכול להפריע לתהליך הניקוי. -
שאלת הרבה שאלות חבר אני אתחיל דווקא בג'אנטים - שם הלכלוך הכי קשה, ודורש שפשוף עם מברשת בד"כ. כתוצאה, הרבה ריקושטים נזרקים חזרה לצבע. אתה לא רוצה לשטוף קודם את האוטו, רק כדי שאח"כ תצטרך לשטוף אותו שוב בגלל ששטפת את הג'אנטים בסוף ולכלוך חזר אל הצבע. בנוסף, אני לא אוהב להגיד "לעולם", אבל זה אחד המקרים הבודדים - לעולם אל תשתמש באותה כפפה שאיתה אתה מנקה את הג'אנטים גם לניקוי הצבע. תשתמש בכפפה (או פשוט מגבת מיקרופייבר פשוטה) ייעודית. אחרת אתה מעלה את הסבירות שלך ליצור סווירלים חדשים וקשים בצבע. ניקוי מושבים - בד"כ APC עובד מצויין על מושבים מבד. חשוב להשתמש קודם כל בשואב אבק עם עוצמה טובה, ואח"כ לרסס את ה-APC בדילול הנכון (בדר"כ 10:1), לקרצף עם מברשת ולשאוב עם שואב רטוב. אוטם צבע - אין תאריך פקיעת תוקף מוגדר, זה תלוי בתנאים שהרכב נמצא בהם רוב הזמן (אם האוטו רוב היום נמצא בחנייה תת קרקעית סביר ששכבת האוטם תישחק לאט יותר, למשל). אתה יכול לעשות מבחן קטן - תשפוך מים על מכסה המנוע ותראה האם הם מחליקים במהרה כמו בהתחלה כששמת את האוטם - אם כן, לא צריך שכבה חדשה. אם לא, כדאי לשקול לשים שכבה חדשה. יתושים - מציע לרסס היטב עם ONR, לתת לזה לשבת דקה שתיים, ואז לשטוף עם זרם מים חזק (אם יש מכונת שטיפה בלחץ - עדיף). כתמים שחורים - לא בטוח למה אתה מתכוון, אפשר תמונה?
-
אם אתה רוצה לשמור על הצבע כמו שצריך, עדיף שתשטוף את הרכב בעצמך, עם המוצרים הנכונים, ובטכניקה נכונה. זה הבסיס להכל. מה עומד מאחורי זה? כשהרכב בחוץ הוא באופן טבעי אוסף לחיקו אבק, חול, לשלשת ציפורים וכו'. כשבאים להסיר את הלכלוך, שימוש בטכניקה לא נכונה ובמוצרים נחותים יגרמו לכך שכל אותם מזהמים ישתפשפו על פני הצבע בתהליך הניקיון ויגרמו לשריטות מיקרוסקופיות הנקראות Swirls. עם הזמן, ככל שמצטברים יותר ויותר סווירלים, הצבע הופך דהוי יותר (חשוב להדגיש כאן, כשאני כותב "צבע" אני מתכוון לשכבת הלכה, או ה-Clear Coat, שנמצאת מעל שכבת הצבע של הרכב ושומרת עליו מפני קרני ה-UV וגם מעניקה לו ברק. כאשר הלכה גדושה בשריטות מיקרוסקופיות הברק נעלם והצבע מקבל מראה דהוי). בשטיפה נכונה של הרכב, כמות הסווירלים מצטמצמת דרמטית, והם גם בד"כ הרבה הרבה יותר קלים כך שצבע הרכב נותר במצב בריא ומבריק. במקביל, אחת לכמה חודשים מומלץ להוסיף שכבת הגנה לרכב, וקס או אוטם - נוכחות השכבה מצמצמת משמעותית את כמות המזהמים הנצמדים לצבע, וכך בבואך לשטוף אתה מראש מקטין את הסיכון ליצירת סווירלים חדשים. כמו כן בגלל שהשכבה היא הידרופובית, המים מתנדפים יותר בקלות ומלאכת ייבוש האוטו קלה יותר (וכך מקטין את הסיכוי להיווצרות כתמי מים). היום יש גם אופציה במקום הווקס או האוטם לשים שכבת coating - אותו רעיון כמו הוקס והאוטם רק שמדובר בהגנה ארוכת טווח (ברמת השנים). סליחה אם חפרתי. בהצלחה ותהנה מהרכב!
-
חייב להגיד שאני גם שברתי את הראש עם הנושא הזה. בפורום של Autogeek בזמנו המליצו לי אחרי רחיצה של כל אזור (לדוגמה גג+חלונות שזה האזור הראשון שאני רוחץ) להעביר מים זריז על כל האוטו, ככה אזור אזור, וככה המים לא מתייבשים. לפעמים הרגשתי שזה עזר ולפעמים לא, וגם זה קצת נראה לי כמו פיתרון בזבזני. אשתי נכנסה לתמונה והציעה פשוט להשתמש בספריי חלונות רגיל אחרי השטיפה של האוטו - בהחלט שיפר את תמונת המצב ואני ממליץ על הפיתרון הזה. עוד אפשרות - להתקין פילטר מים שיוציא מים נקיים ללא אבנית. לא זול, אבל גם לא מאד יקר.
-
דיטיילינג לסירה
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של aderet בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
נראה מעולה, שאפו! האם להורדת החלודה השתמשת ב-Iron X? והאם לאחר החיתוך השארת שכבת הגנה? -
איך להוריד שרף מצבע הרכב
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא שלו בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
אפשר תמונה? גם אני חושב שפלסטלינה היא הפיתרון, אבל אולי אפשר לנסות שיטה אחרת (לא בטוח שהיא תעבוד) אם יש לך QD ומגבת מיקרופייבר. -
תיאורטית אפשר בפוליש ידני להעלים את השריטות הלבנות, אבל זה תלוי כמובן כמה הצבע של המאזדה קשה ובאיזה פוליש אתה משתמש. אם הצבע מאד קשה (וכן, אפילו שמדובר ביפנית, יש מאזדות עם צבע קשה מאד), זאת יכולה להיות עבודה מפרכת ותוצאות שפחות ישביעו רצון. לגבי צבע - זאת אפשרות, אבל קח בחשבון שאם אתה לא עושה אח"כ damp sanding (שיוף בנייר זכוכית רטוב) ופוליש לאחר מכן זה ייראה רע. ממליץ להתייעץ עם מישהו מקצועי שגם יוכל לראות את הנזק מקרוב.
-
מגבת ייבוש
Mc'lovin פרסם הודעה בנושא של dekel555 בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
אהלן, יש לי את המגבת של הקוריאני ואני מרוצה, אבל רוצה לנסות גם את האובר בגלל ההתלהבות. אם נזמין יחד זה ייצא 100 שקל, אם עוד יצטרפו אפילו פחות. כתוב לי בפרטי אם אתה מעוניין. -
כן, זה הסט. באתר הזה יש גם עוד 15% הנחה על הסט אם אתה מכניס את הקוד MEGDASYSTEM15. מה שכן, לפני שאתה מזמין מחו"ל ממליץ לך לברר אם יש גם בארץ, כי יש מוצרים של מגוויארס בארץ. מהניסיון שלי, הפדים של הפיניש והפוליש של הפיניש פחות הכרחי - אם יש לך SF4000 או פוליש פיניש טוב אחר, זה יעבוד באותה מידה. אבל פד החיתוך יחד עם הcorrection compound נותנים תוצאות מעולות. שים לב שהפולישר שדיברת עליו קודם הוא עם Backing Plate לפדים של 6 אינץ' ואני לא בטוח אם יש לו כבר כאלה שמתאימים ל-5 אינץ', אז תזמין את הפדים הנכונים בהתאם.
-
שוב, יש הרבה מאד פולישים, טווח מאד רחב של אגרסיביות, הרבה חברות. לא בטוח שאני יכול להמליץ לך על אחד ספציפי ובגלל זה המלצתי להתייעץ עם דיטיילר מקצועי שאולי יכוון אותך יותר. כמה שנחשבים עם מידת אגרסיביות בינונית שעולים לי כרגע לראש: 1) Menzerna Super Intensive Polish 2) Wolfgang Total Swirl Remover 3) Scholl S17 4) Optimum Hyper compound 5) ת'כלס - ה-DA Microfiber system של מגוויארס אולי הפיתרון הטוב ביותר, תקרא על זה. בקיצור, יש המון. 105 גם די אגרסיבי לא? אני הייתי עושה test spot עם הסופר אינטסיב פוליש ותואמיו קודם.
-
קשה לקבל מהפוסט שלך הערכה מה מצב הצבע, צריך לעשות את זה תחת תאורה מתאימה ולראות את כמות הסווירלים וכו'. קח בחשבון שחלק מהפגמים שהראית שם לא יתוקנו עם פוליש (בתמונות 7 ו-8 ). יש אינסוף קומפאונד'ס ופולישים וזה לא קל לבחור את הנכון ביותר, אולי הכי חכם יהיה לפנות לדיטיילר מקצועי שיש לו ספקטרום רחב של מוצרים לראות אם הוא יסכים לעשות Test Spot לאוטו שלך עם כמה מוצרים ולראות מה האופטימלי ואז להזמין אותו, עדיף בעיניי מלזרוק כסף על כמה פולישים שונים בשביל למצוא את האחד שהכי מתאים לך (או להתייעץ בטלפון ולראות אם הוא עבד על מכונית כמו שלך ולשאול על מה הוא ממליץ). אני שוב אומר - לא בטוח שהרכב שלך זקוק לפוליש. בייחוד אם זה רכב בשימוש יומיומי (Daily Driver), שחונה בחוץ, ואז הוא גם יותר מועד לנזקי השמש ולפגיעות מרכבים אחרים וכו' (אבל גם קח בחשבון שזו רק דעתי, ולא כולם יסכימו איתי ). מה שכן, אם אתה באמת עושה פוליש, אז כן מומלץ להשתמש ב-Coating - לא בהכרח של אופטימום (אם כי מאד מומלץ) - זאת שכבת הגנה מעולה לאורך זמן רב. כן, התכוונתי לפדים הללו. אם אתה מזמין מחו"ל, נראה לי שיותר זול לקנות שישייה שלהם דרך Auto Detailing Solutions. בהצלחה!
