פרוקסימה, דרור, אתם מפספסים משהו. זה לא שהורידו את הרזולוציה, ומכך נפגעת איכות המסך. הורידו רק את מספר השורות, כדי להביא ליחס של 16:9.
כלומר, אם היו שמים פה מסך של 1280x800, לא הייתה מתקבלת תמונה איכותית יותר. מה שכן, היה מתקבל שטח עבודה *גדול* יותר - רחב יותר יותר.
הפגיעה שיש היא מפני שמדובר ברזולוציה זהה על מסך גדול יותר, כלומר ppi מעט נמוך יותר. מצד שני, עכשיו מדובר במסך נורמאלי עם סידור משולש (RGB) לכל פיקסל, כך שהתמונה שמתקבלת נראית, משמעותית, יותר טוב.