Jump to content

solo-fr

  • הודעות

    310
  • כאן מאז:

כל מה שפורסם על ידי solo-fr

  1. ואפרופו מחירי מבצע של סיאט, עכשיו כשרמי חזן זינק מניהול סיאט ישראל לניהול פולקסווגן ישראל, אולי עוד נראה מבצעים פרועים על גולפים ופאסאטים! בעלי ה-VAG-יות המכובדות, תתחילו לרעוד בנעליכם: המחירון של "השקעתכם" "הבטוחה" הלך פייפל!
  2. חסר כאן פסיק בין המילים "ספורטיביים" ו-"XDS". מעבר לכך, אני חולק על הטענה שהמתלים בדגמים המשפחתיים של לאון החדשה הם "ספורטיביים". נסיעת מבחן בלאון FR או בלאון קופרה/קופרה R תמחיש מדוע. אלמלא הייתי יודע שהמשפט הנ"ל מתייחס לטויוטה, הייתי חושב שמדובר בסיאט ישראל... למרות זאת, אני מאמין שסיאט לאון במחירי מבצע של סתיו 2010 היא קניה טובה (fine print: במידה והרכב מתאים לרוכש, מותנה בנסיעת מבחן, בכפוף לתקנון, בע"מ, טל"ח, לא מתאים לילדים מתחת לגיל 21).
  3. solo-fr

    הונדה ג'אז מתחדשת :)

    מחזק! בנוסף, הסתירו מכם שהדגם החדש, עם התיבה הרציפה, יתחלף גם כן בעוד כמה שנים לדגם עוד יותר חדש, ואז כשכולם יתניידו ברחפות לא יהיה ביקוש לרכבים עם גלגלים בכלל! אביו של VW130071 עוד יצטרך לגרור את הג'אז שלו לגריטה על חשבונו!
  4. עקרונית - כן, מאוד, אני מכיר אנשים שרכשו רכבים בליסינג מימוני כשמחירי ליסינג תפעולי דרך מעסיקם התחילו לעלות. יתכן, אפילו מאוד, והיא לא סיימה. אחד מיתרונות של ליסינג מימוני הוא שניתן לבצעה עסקה תלת-צדדית בין שלושתכם לקראת סוף התקופה, שבעסקה זאת אתה משלם כסף לחברת ליסינג, חברת ליסינג נותנת לך את המפתחות ומוחקת את החוב של הגברת. לבסוף אתה נחשב יד 2, לא 3. כבדהה וחשדהה.
  5. תופעה סוציו-פסיכולוגית מעניינת. ישראלים מעדיפים להדחיק את העובדה שמכונית שטורטרה 3 שעות ביום בפקקי עמידה של גוש דן, כנראה סבלה מבלאי מוגבר ממכונית שגמעה פי שניים מרחק במהירויות שיוט בכבישים בין-עירוניים.
  6. כמובן. אך אליך להבין גם שיש אנשים שמעדיפים לדגמן אורות אחוריים של הלאון 1.8 TSI שלהם עם 200 כ"ס (אפסולוט לא פרוע) לבעלי סיוויקים עם ספוילר, חצאיות וכן go-faster-stripes. אה, רגע, הרי גם בלי שום אפסולוט לאון TSI 1.8 מדגמן אורות אחוריים לסיוויק! טוב, נו, הרי דיברנו על תדמית...
  7. כנראה זה תלוי בהגדרתך למונח "הכי ספורטיבי". מראה? האצות 0-100? האצות ביניים? התנהגות כביש? פוטנציאל שיפורים? מוכנות לעשות דריפטים? פוזה?
  8. אינני יודע את פרטי פרוטרוט המקרה והצומת, כמובן, אך אני יכול לחשוב על סצנריו אחר שיכול היה להסתיים בצורה הרבה יותר ידידותית: מידך גיסא, אני שמח שלא רדפת אחרי הפלצן הזקן בחזרה ולא שמת לו סכין בלב ברמזור הראשון כדי ללמד אותו לקח.
  9. ראשית כל, מומלץ לקחת דברים בפרופורציה: המכונית שבשרשור דנן היא רכב ספורטיבי/ספורט (*), רכבים מסוגים כאלה נמכרים בכמויות של עשרות בשנה אולי, ואילו סיאט לאון המדוברת היא בכל זאת "משפחתומטית" (אומנם כיפית לאין ערוך מ-"יפנומטית" מצויה, לדעתי). בנוסף, איני חושב שניתן לקבוע בצורה אוניברסלית מה יותר או פחות חשוב במכונית, עבור כל רוכש חשיבות המאפיינים היא שונה. אם יציבותו הכלכלית של אדם מותנית ביכולתו (המשוערת בלבד!) למכור את רכבו תוך מספר ימים, אולי מוטב לו להשקיע בסדנת תכנון פיננסי במקום. (*) מודה ומתוודה: אף פעם לא הבנתי את ההבחנה השרירותית בין "רכב ספורט" ל-"רכב ספורטיבי".
  10. אלדד, הדיון דורך במקום. את העצות היותר שימושיות באופן מיידי כבר קיבלת, עוד בתחילת השרשור. הבעיה כאן היא פסיכולוגית, לדעתי. יש משהו כמו 20 קופרות/FR-ים 2008 למכירה ביד 2 כרגע, חלקן מסתובב שם כבר המון זמן. אתה מנסה למכור את רכבך מתחילת אוגוסט. רכבך הוא ממש לא מדגם שפונה לקהל הרחב, השיפורים שעשית ברכבך מצמצמים את קהל יעד עוד יותר. מבצעי מכירות הנדיבים למדי של סיאט השנה (כולל הצעות מימון אטרקטיביות!) נוגסים חזק מתוך אותו קהל יעד גם כן. מדי חודש בחודשו הינך מפסיד כסף גם מירידת ערך וגם בהוצאות (ביטוח/דלק/הלוואה/כו'). והנה בא הפאנץ'-ליין: יש מחירון ויש מציאות. שנקבעת ע"י ביקוש והיצע בשוק. אם אתה יכול להחזיר הלוואה לבנק שלך בחוברות לוי יצחק או "יד 2" (שגם יוצאים עם גרסה מודפסת בימים האלה) - עשה זאת, אחרת תזדקק לשקלים. תחתוך במחיר. לא בבום, בהדרגה, נאמר כל שבוע או 5 ימים. כשרכבך יהפוך לקניה כדאית - תתחיל לקבל קצת טלפונים מקונים רלוונטיים המעוניינים ספציפית בקופרה. אל תפחד שאיזה "קונה ממזר" יחכה עד שתוריד ל-50k ש"ח. זו מכירה פומבית הפוכה: קונה שיחכה יותר מדי זמן יפסיד את רכבך לקונה שהיה מוכן לשלם 2k ש"ח יותר. תהיה אדיב ומנומס גם עם קונים ש-"דורשים" שתחתוך 20% מהמחיר לאלתר, בקש מהם "לנסות אותך שוב" בעוד שבועיים-חודש. אז נכון, ירידת ערך של מכוניתך הייתה חדה. וגם לא תחזיר את הכסף על כל השיפורים שעשית. וגם תקבל פחות כסף על רכבך המושקע מאשר איזה ילדון שלא טרח לעשות אפילו טיפול 15k אבל גר עם ועל חשבון הוריו ויכול להרשות לעצמו לשדרג לשירוקו גם בעוד חודשיים, וגם להחזיק בשני רכבים עד שימכור את הקופרה שלו. הכל נכון. רק תזכור שלייעץ לאנשים אחרים "לא לצאת פרייר" בפורומים הרבה יותר קל מאשר לשכנעה את הבנק שלך לא לעקל רכושך. זאת דעתי האישית בלבד שמבוססת על ניסיון. אין צורך להסכים או להתווכח איתי. אל! נסעת, נהנית, שילמת, למדת לקח, תתקדם הלאה. כל חייך לפניך!
  11. solo-fr

    מחפש מגרש החלקה

    אופנוען חפץ חיים שחייו שווים משהו, יסכן אותם למטרות שעשוע בסדום-ערד.
  12. למען האמת, ידידי, כשתמכור את רכבך, אולי מוטב שלא תפרסם אותו בפורום הזה, וגם תנקוט בצעדים שיפריעו לחברי הפורום לנחש שמודעה מסוימת באתר יד 2 שייכת לך. אחרת, לדעתי העניה, אתה עלול להיתקל בחוסר אמון מסוים מצד האנשים שיקראו את הודעותיך בשרשור הזה...
  13. solo-fr

    אזעקה - את (א)מת?

    אתה בטוח שמעצם מבטו של השכן העצבני (על כך שהאזעקות העירו אותו בפעם החמישית הלילה) שלך מעבר לחלון הגנבים יברחו?
  14. solo-fr

    אופל בישראל

    בד"כ, בחברות גדולות, business units השונים חייבים להראות רווחיות כל אחד בפני עצמו, גם כאשר הם מוכרים (או מספקים שירותים) ל-BU אחר של אותה החברה או עסק אחר באותה בעלות. זה אולי לא נשמע אינטואיטיבי על פניו, אך כך זה עובד בפועל..
  15. לא ממש. בגדול, XDS הוא סימולציה של דיפרנציאל מוגבל החלקה מכני. איכות שמע יותר נמוכה אפילו מ-Necvox, אבל עוזרת בסיבובים.
  16. נשמע יותר כמו תשובה שגרתית של פקידת קבלה...
  17. אם חסכון בדלק הוא השיקול היחיד - סע מיכל דלק אחד בדרך אחת בעקביות, מיכל אחד בדרך אחרת בעקביות, ותשווה כמות גיחות. בהנחה שתקפיד שנסיעותך האחרות בתקופת הבדיקה לא יהיו שונות מהותית, תקבל תשובה הכי אמינה. אבל! אני בהחלט מסכים עם franz0987 בנושא הזה.
  18. אינך רואה שום ניגוד כלל בין שני המשפטים הנ"ל, שבאו ברצף אחד אחר השני בהודעתך?
  19. האם לך כדאי - רק אתה יודע. אבל ממש בסמוך לשרשור הזה שלך יש שרשור "רגע לפני הקנייה - לאון 1.8 טורבו DSG" שנוצר לפניו, ואם תריץ חיפוש קצר בפורום הזה, תמצא עוד מספר שרשורים בנושא זה מתקופה אחרונה.
  20. qil: לגבי לאון 1.8 TSI: אחלה רכב, באחלה מחיר. נסעת בו כבר, מה שחווית - זה מה שזה. די "זום-זום". בסדר אקראי: * מחסור עז בתאי אחסון, תא כפפות ממש כשמו הוא, בגודל שמתאים לכפפות בלבד (גליל נייר טואלט לא יכנס יחד עם ספר רכב). * אין משענת יד כסטנדרט, והמקורית עולה הון תועפות כתוספת. * RCD310 קצת מעצבנת בקריאה מ-USB, לפעמים תידרש להיאבק בה קצת. דפדוף תיקיות כמובן סיוט מוחלט (שורה אחת!). * איכות גימור פנים ככה-ככה, קצוות פלסטיקים לא משויפים וחדים (יחסית ל-VAG-יות יותר יקרות, בכל אופן). * לי קצת הפריע הלאג בהאצות, אבל ככה זה עם טורבו. קטע אישי. * 4 כוכבים במבחני ריסוק. * DSG7, לטוב ולרע. אם התחברת אליה (כולל בפקק/עיר) ואתה לא מפחד מרעשים - אתה מסודר. * תהיה מוכן נפשית לסחירות ירודה בעת מכירה. בתקווה שהמצב ישתפר בשנים הקרובות, אבל... אגב, איך הלך עם מכירת FR? * עם רגל כבדה על הגז תשלם על דלק בהתאם, זה לא 1.2 TSI. * תתמקח כמו מטורף ואז עוד קצת, זה משתלם. תעגן כל מה שתוכל בכתב, עם חותמת. * אתה קונה רכב מזרוע היותר זולה של צ'מפיון. תתכונן ליחס לא הכי מלבב (בעצם, תלוי בציפיות שלך, הרי אתה לקוח חוזר). זה מגולם במחיר קניה. * טיפולים בצ'מפיון יעלו לך יותר מאשר למשפחתומתית מצויה (גם לא אמורה להיות הפתעה). * כיוונון משענת מושב נהג/נוסעה מעצבן ("אירופאי"). * אחריות לשנתיים בלבד. * שמעתי שלאונים חדשים אמורים להגיע עם XDS גם בדגמים יותר זולים מ-FR. אם כן - עוד נקודת בונוס (תברר).
  21. לצורך העניין, ב-3 מתוך 4 הסרטונים שבקישור הנ"ל המהירות מצוינת (תרתי משמע): 64 קמ"ש. הקריטריונים והקירות במבחני NCAP כנראה זהים. אבל במציאות רכבים קטנים יוצאים קווץ' מתאונות מול רכבים גדולים. פיזיקה שולטת. זה לא אמור לפסול מכוניות קטנות מרשימות מועמדות, פשוט צריך להבין ש-5 כוכבי בטיחות של רכב מנהלים ו-5 כוכבי בטיחות של מיני הם דברים שונים לגמרי. כמו שאמרתי: חומר למחשבה. עריכה:
  22. ראה חומר למחשבה בנושא "קטנה ובטוחה" בכתבה "האם 5 כוכבי בטיחות של רכב סופרמיני שווים ל-5 כוכבי בטיחות של משפחתית גדולה".
  23. ראה שרשור זה בכלל והודעה זאת בפרט. הצ'קליסט שמופיע שם הוא של בן אדם קפדן למדי, אינך חייב לאמץ את הרשימה במלואה, אך תוכל להשתמש בה בתור השראה לרשימה משלך.
  24. לדעתי מחירון יד 2 בסך הכל מתעד את אותם העיוותים שמוכרים בשוק רכב ישראלי בתור "רכבים מדגם X בד"כ נמכרים מעל/מתחת למחירון" (וכאן באה השאלה המתבקשת: אז מדוע המחירון הקדוש שאמור לשקף את מצב השוק לא מתעדכן כדי לשקף את מצב השוק?). לשוק חופשי יש נטייה לכייל את עצמו בהתאם לביקוש והיצע בו, ולא בהתאם לשמאי מסוים, מהולל ככל שיהיה...
  25. סיוויק 2005?
×
×
  • תוכן חדש...