Jump to content

solo-fr

  • הודעות

    310
  • כאן מאז:

כל מה שפורסם על ידי solo-fr

  1. רשמית, יש את המבצע הזה. אבל אתה תמיד מוזמן לשוחח עם הנציג שבאולם תצוגה (ואולי יותר מאולם אחד) . מסופקני שתקבל הנחה מפליגה דווקא על איביזה בימים האלה. אבל בעתיד הלא רחוק (ניסוח מעורפל בכוונה) אמורות להגיע איביזות עם מנועי TSI 1.2, ואז יש סיכוי או להנחות על איביזות עם מנועי 1.6 אטמוספריים שבמלאי, או מבצע החדרה לשוק לדגמי 1.2 TSI (ספקולציה פרוע). בהנתן היסטוריה של שנתיים האחרונות, אולי הייתי ממליץ להזדיין בסבלנות עד למבצע הבא על דגם סיאט שלבך חפץ בו (בכדי למנוע "שברון לב" כדוגמת אלה המופיעים כאן וכאן). .Caveat emptor
  2. למה כוונתך? האם ביצעת נסיעות מבחן בשתיהן בתנאים שמשקפים את השימוש הצפוי שלך בטרם הגעת למסקנה הזאת? או שהסתפקת בדפדוף בפרוספקטים? ל-1.4 TSI בגרסת 122 כ"ס יש מומנט יותר גבוה מאשר לפלואנס לאורך כמעט כל טווח הסיבובים (קרא: כוח זמין כמעט תמיד), וה-DSG יודעת לנצל אותו היטב. ואם אתה זקוק למשהו מתחום המספרים הערטילאיים, אז בבקשה: אוקטביה מאיצה ל-100 קמ"ש יותר מהר גם מפלואנס וגם ממונדאו. בהנתן מונדאו לשעבר ופלואנס כמועמדת, אולי הייתי בוחן בקפידה דווקא את המאפיינים האחרים של אוקטביה.
  3. נתוני יצרן בד"כ מאוד אופטימיים אפילו יחסית לנהיגה מאוד רגועה. מניסיון נהיגה רב על 1.4 TSI ב-VAG-ית אחרת, בוא נאמר שהייתי מאוד רוצה לעבור לגור בעיר בה המנוע הזה צורך 8 ל' ל-100 ק"מ. אבל ל-10k ק"מ שנתי ההפרש באמת לא יהיה דרסטי מדי (אלפי ש"ח בודדים ל-3 שנים, בערך).
  4. כבר לא.
  5. ההבדל במחיר הוא 5k ש"ח + הפרש בהוצאות דלק, שבתלות בנסועה השנתית יכול להיות משמעותי. אני לא מנסה לשכנע, רק מיידע. על הדגמים המשפחתיים של לאון לא צריכה להיות בעיה לקבל הצעת ביטוח ללא צורך באיתורן. תבדוק גם באלייד (הסוכנות של צ'מפיון), ואל תתבייש לבקש שסוכנות מסוימת תרד במחיר בעודך מנפנף הצעה של סוכנות אחרת לפניהם. בלי קשר, תזכור שלאיתורן יש בד"כ עלות חודשית נוספת.
  6. לי אישית לא גילית כלום, אך הרשה לי להישאר בדעתי (שגובשה בביצוע עסקאות כאלה או אחרות בחו"ל) כי בארץ לתופעה מימדים חריגים. ולא, אתה לא מתנשא בכלל.
  7. בארצנו, הפחד האולטימטיבי הוא לא מפצמ"רים שבאים מעבר לתיל הקוצני או טילים בליסטיים גרעיניים שבאים מאיראן, אלא הפחד "לצאת פרייר". בארצנו, חובת האזרח הקדושה היא לא חובת שרות בצה"ל אלא חובת המיקוח. אז מדוע להתעצבן על התנהגות שמעוגנת בכללי המשחק? אנחנו לא חייבים לאהוב את כללי המשחק, אבל להמשיך לשחק וגם להמשיך לקלל אותם - לא נשמע לי פרודוקטיבי. חוץ מאולקוס לא יצא מזה כלום.
  8. עדיין יותר "חזק" ממשפחתומטית 2 ליטר מצויה.מניסיון, TSI 1.4 בגרסת 122-125 כ"ס הוא מנוע מצויין להתנייד איתו בארצנו (וגם להשאיר מכוניות "מנהלים" מאחורה ברמזורים אם תבקש, למרות האינפנטיליות שבדבר). תחשוב טוב האם אתה באמת זקוק ל-1.8 TSI. הוא לא לגמרי מוגזם. כמובן שלא כל רכב ר"מ הורסים, אבל בתור מתקין רשמי של צ'מפיון הם יכולים להרשות לעצמם לא להתאמץ יתר על המידה. למה, מה תעשה להם?
  9. solo-fr

    איזה רכב יותר חזק?

    לירז, המכוניות ששאלת לגביהן שונות מאוד: האחת משפחתית עם מנוע חזק יחסית והשנייה ספורטיבית קטנה (אבל שתיהן בעלות מנועים הרבה יותר חזקים ממכוניתך הנוכחית). אני חושב שמה שאמור לקבוע איזו מכונית עדיפה בשבילך זה מכלול הצרכים שלך, ולא מספר ערטילאי שתלוש ממפרט טכני. גם התנהגות כביש של השתיים שונה מאוד. האם ביצעת נסיעת מבחן [ראויה, כלומר לא 20 דקות ברמזורי הרצליה פיתוח] גם על איביזה קופרה? לאיזה צורך אתה מחפש "רכב חזק"? דראג רייסים? העברת ריהוט על הגג? פתיחות ברמזורים? נס הרים או סדום-ערד כל סופ"ש? גרירת אופנוע ים? השמעת רעשי מנוע בטורים גבוהים בניוטרל כדי להרשים חבריך? הסעת 500 ק"ג דשן למושב בתא מטען? שיוט ב-220 קמ"ש בכביש 6? הסעת זוגתך ו-3 חברים לירושלים? העלאת עשן פומבית מצמיגים קדמיים בשכונה? נסיעות למסז'יסט שיסדר את הגב המפורק מהמתלים הספורטיביים? יש חזק ויש חזק...
  10. solo-fr

    איזה רכב יותר חזק?

    אני מבקש! 211 כ"ס!
  11. solo-fr

    איזה רכב יותר חזק?

    בהורדות ידיים האיביזה קופרה לוקחת, אבל בהאבקות יוונית רומית הלאון קושר את האיביזה בקשר. או במילים אחרות: חדד את שאלתך!
  12. נושא של "TSI" מול "TFSI" במנועי 1.8 טורבו של VAG הוא בעיקר עניין של שמות מסחריים. מנועי 1.8 טורבו המותקנים בלאון, אוקטביה, A3, פאסאט וכו' הם מאותה המשפחה: EA888. לאורך השנים, המנועים שופרו מכנית בצורות מינוריות (ניתן לעקוב לפי קודי דגם של המנועים: BYT, BZB, CDAA). בנוסף, דגמי מכוניות שונים קיבלו תכנות שונה של ECU בהתאם למכלולים שמסביב ולצרכים. היסטורית, המעברים מתת-דגם של מנוע 1.8 טורבו אחד למשנהו קרו בהפרש פאזה מסוים בין מותגים שונים בתוך VAG ובין סדרות שונות של מכוניות. המנועים והמכוניות יוצאים ממספר פסי ייצור בו זמנית, כשלכל אחד מהם יש מחזור עדכוני תהליך משלו. לכן, אין הפתעה רבה בכך שבתקופות מסוימות A3 הורכבו כבר עם מנועי סדרת CDAA היותר חדשה, בזמן שפס ייצור אחר הרכיב לאונים עם מנועי סדרת BZB, למשל. בלי קשר, עד היום VAG מייצרים מנועים אטמוספריים ישנים בהספקים קרובים עד כדי 1-5 כ"ס לאלו של מנועי TSI החדשים, ומוכרים אותם בכיף בכמויות, כולל בישראל. במאמר מוסגר אומר כי לדעתי, בעוד 20-30 שנה המנועים מהדגמים הישנים האלה עוד יעבדו להם בניחותא, במידה ותוחזקו כראוי, כאשר הניסיון לשמר רכב אספנות עם TSI 1.2 גרסת 105 כ"ס יהיה כרוך בלא פחות ממאמץ הרואי, אם בכלל אפשרי.
  13. מניסיוני, הקטלוגים של צ'מפיון בכלל, ובזמן האחרון בפרט, לעיתים קרובות די מנותקים מהמציאות. "something lost in translation" ידידי, איננו יודעים בוודאות לא איזה דגמי פולו ולא איזה בלמים ראית, לא איך הם הגיעו למכוניות אלה, ולא איך היבואן משנה מפרטים מעת לעת בניסיון להעלות רווחים. בשורה התחתונה: אתה שואל אנשים שאין להם לא השפעה ולא אחריות על מכלולי הרכב שאתה תקבל במידה ותרכוש פולו. מה זה משנה בכלל אם באופן כללי כל הפולו-ים 1.4 בארץ מגיעים עם בלמי מרוצים ברמבו, אם בפולו האחת והיחידה שאתה תקבל יהיו מאחורה בלמי תוף כי הסוכן שעשה הזמנה פירק את הברמבו-ים ומכר אותם ברמאללה בשוק פשפשים? אם כ"כ חשוב לך בלמי דיסק מאחורה, תדרוש שזה יופיע בטופס הזמנה, גם אם זה כרוך בביצוע הזמנה מיוחדת ובתשלום של כמה אלפי שקלים על התוספת הזאת. אם זה לא מספיק חשוב לך, אז מה הטעם בבירורים הערטילאיים? הרי לא תבלום עם תשובה מודפסת מהפורום, נכון? לבסוף, לא מדובר כאן ברנו קליו ספורט שתצא אתה למסלול, אלא פולו 1.4, 85 כ"ס...
  14. כנראה שמי שהחליט לחסוך זה לא "באודי" (מתנצל, לא מצאתי שם עצם שיתפקד כנושא במשפטך) אלא הרוכשים הפוטנציאליים של מכוניות קומפקטיות ומשפחתיות קטנות של VAG. אם זה עונה לך...
  15. עקרונית, סוג הבלמים האחוריים תלוי בדגם רכב (לא רמת אבזור): בחלק מהדגמים של פולו (למשל אלו עם מנוע 1.2 TSI) מאחורה מגיעים בלמי דיסק לא מאווררים, בדגמי פולו אחרים (למשל אלו עם מנוע 1.4 אטמוספרי, כמו בכותרת) מאחורה מגיעים בלמי תוף. לא ידוע לי על קשר ישיר בין סוג תיבת ההילוכים בפולו לסוג בלמים אחוריים. יתכן שצ'מפיון התעקשו להזמין שילובים לא סטנדרטיים של מכלולים משיקולים אלו או אחרים, אך אני בספק.
  16. הבה נפריד בין בשר לפרווה. איני מצדיק יחס מצד נציגי היבואן שגרם ללקוח לצאת לא מרוצה. אני פשוט מנחש מה קרה, ומציע לך להצביע ברגליים. עם זאת, אם אינך מעוניין להשאיר את כספך בסוכנות שלא אהבת את יחס של נציגיה כלפיך, זה עוד לא אומר שאתה חייב לוותר על מכונית מסוימת. את אותו הדגם ניתן לרכוש בסוכנויות אחרות, או משומשת, במידה ותמצא אחת במצב חדש שהיא בס"ה מספר חודשים על הכביש (אם אינך זקוק לריח הניילונים ברמה הפסיכולוגית). לדעתי טעות בידך בסדרי גודל. אם תחשוב על כל העלויות שכרוכות באחזקה של רכב מבחן, תבין מדוע. לא שזה תרוץ, כן? חוץ מזה, באמת היית מסתפק בחצי שעה של נסיע מנהלתית בעיר בקופרה?
  17. האם מפתיע? כנראה תלוי עם מי דיברת ואולי גם במידת הרצינות שהפגנת. מעבר לסוכנות סיאט אחרת פתר בעיות כאלה בעבר, כולל עניין של משך ומסלול הנסיעה. מאידך, בעבר גם היית עושה את הנסיעה עם דדי (והיו לזה יתרונות עבור מי שמעוניין ברכישת מכונית, ולא משפחתומטית), אך בימים האלה הוא כבר בפולקסווגן.
  18. solo-fr

    אופל בישראל

    על פי רועי צוקרמן, אינסיניה 2 ליטר טורבו תעלה פחות מ- 187k ש"ח. היום גם הופיעו אזכורים בפורום לגבי הנחות נאות על פאסאט (170k ש"ח)...
  19. מחירון משוקלל ב-"יד 2" לרכב הזה הינו 54,000 ש"ח, אז למעשה דורון מבקש 1,000 ש"ח מעל מחירון. אולי מוטב לשנות את כותרת השרשור ל: "למה אי אפשר למכור בארץ הזו רכב ליסינג לשעבר מעל מחירון כשיש עוד אלפים של כאלה בשוק?!". למה באמת?
  20. 1.4 TSI הוא מנוע יותר חדש וחסכוני, כאשר בגרסאותיו היותר חזקות הוא מספק ביצועים קרובים.
  21. כלומר עוד לא עברו אפילו שבועיים. אני חושב שזה קצת מוקדם מדי כדי להתייאש. רק ב-"יד 2" יש כרגע כ-300 מודעות מכירה של מאזדה 3 שהן פלוס-מינוס בשנתון וקילומטראז' רלוונטיים (וכ-1300 מודעות של מאזדה 3 משנתונים 2004-2006). לחברות ליסינג יש גם שפע של רכבים בשנתונים יותר מתקדמים להציע בטווחי מחירים קרובים, שלא מופיעים בשום לוח. מסופקני שכל קונה פוטנציאלי ירצה לראות כל אחת מ-300 (או 1300) המכוניות במו עיניו. כנראה שמחיר אטרקטיבי הוא תנאי כניסה לרשימת המכוניות שהרוכשים יהיו מוכנים להשקיע את זמנם בלראותם. בהצלחה במכירה!
  22. דורון: כמה זמן אתה כבר מפרסם את הרכב ב-"יד 2"?
  23. עצם העובדה שהמנוע הוא אטמוספרי לא מונעת החלפת הגדרות תכנות של ה-ECU, בהנחה שה-ECU מאפשר זאת. חברות טיונינג (למשל אפסולוט או APR) ימכרו לך בשמחה עדכונים למנועים אטמוספריים חדישים. רק שבד"כ, מידת השיפור הרבה יותר קטנה מאשר במנועים מוגדשים.
  24. וזאת גם המלצתי לרוכשי רכב בארצנו: אם אהבת את הרכב אך לא אהבת את היחס באולם תצוגה - תצביע ברגליים! יש עוד סוכנויות.
  25. אני יכול להבין מדוע מחירי מחירון(ים) של רכבי סיאט שהיו עליהם מבצעים בשנה האחרונה יתקזזו כדי לשקף את המבצעים. אך מה לדעתך יגרום למחירים "לצנוח צניחה חופשית" (ואם הבנתיך נכון - גם ממושכת)? אינשאללה! מלחמת גוג ומגוג בפתח!
×
×
  • תוכן חדש...