Jump to content

solo-fr

  • הודעות

    310
  • כאן מאז:

כל מה שפורסם על ידי solo-fr

  1. איני מוכן לעשות הכללות כאלה גורפות (יש בקארספורום 75,149 חברים רשומים), אבל מהמתרחש סביבי בכבישים אני מגיע למסקנה שבממוצע, אנשים בקיאים בנהיגה פחות ממה שהם נוטים להאמין. גם כאלה בפוקוס, וגם כאלה בבוקסטר. בנוסף, אם רכב אחד שתנועתו "המחושבת 5 צעדים קדימה" (כולל, כמובן, אי שמירת מרחק ועקיפות מסוכנות, גם מימין - אחרת אין דרך להתקדם מהר בכבישינו) מכניס לפניקה 10 נהגים סביבו ובכך גורם לאחד מהם לעשות שטות שנגמרת בטעונה (שאולי דווקא רכב של "חבר" לא מעורב בה!), האם זה הוגן לטעון כי רק הנהג הנלחץ אשם בתאונה? הרי ללא ה-"חבר" המלחיץ התאונה לא הייתה מתרחשת? איני שופט אף אחד, אך אני מוכן להודות בבעייתיות מסוימת... ואז, יש את הנהגים המקצועיים, שעל פניו מאוד מנוסים, אך בעודם מתנהגים בבריונות כלפי הסובבים לא משפרים תמונת מצב כלל...
  2. מנין לנו שהוא הולך "לקראת הליסינג" ולא "לקראת המציאות"? אני רואה אנשים קונים רכבי ליסינג כמו לחמניות חמות (מימון, אחריות, "יש אבא לאוטו", "שמור, מנהג יחיד, הנה מספר טלפון שלו"). אולי 13%- בצירוף התנאים האחרים שמקבלים זה באמת מספק קונה ישראלי היום?
  3. אני מבין שלא יצא לך להחזיק ברכב פרטי בעבר... האם אתה נהג חדש או צעיר? אם כן, האם הערכות עלות הביטוח שציינת מבוססות על הצעות מחיר שקיבלת ומתחשבות בוותק שלך כנהג? כן, לפי ק"מ או חודשים שחלפו, המוקדם שבניהם. בד"כ כל 10k-15k ק"מ וכל 6-18 חודשים, תלוי בדגם הרכב. תוכל לבדוק זאת בספר רכב של ה-626 של חברך. באותה הזדמנות תוכל לבדוק גם אם חברך אכן ביצע טיפולים תקופתיים כנדרש ע"י היצרן/היבואן במוסכים מורשים, אותם הוא היה אמור להחתים. ואני מקווה מאוד שחברך היה יותר בקיא בנושא. אכן הבאתי רק מספרים לדוגמה, המספרים המדויקים ראה בספר רכב. לגבי עלויות הטיפולים התקופתיים, זה יכול לנוע בין כ-350 ש"ח לטיפול "קטן" ליותר מ-1500 ש"ח לטיפולים "גדולים" ("גודל" הטיפול תלוי בנסועה ו/או בגיל הרכב, והוא "קובע" איזו עבודה יש לעשות בכל טיפול). כפי שציינתי, סכומים יותר מדויקים תוכל לברר במוסך. עלויות הטיפולים כשלעצמם בד"כ יחסית צפויות. כל השאר נופל תחת סעיפים "בלאי" ו-"תיקונים". אני ממליץ לך בחום לעשות בדיקת קניה לרכב במכון שחברי הפורום ימליצו לך עליו לפי אזור מגוריך, ואולי גם בדיקה נפרדת במוסך שאתה סומך עליו ומתכוון לטפל בו ברכב (כן, התוצאות יהיו שונות מאוד!). אין דבר הפוגע בחברות יותר מלימון שנמכר ע"י חבר, גם אם לא בכוונת זדון...
  4. ידידי, הינך נלחם ב-straw man, מנצח, ואז מברך את עצמך. לא אומר דבר על וישרים, אך אמליץ לך לקראו שוב בקפידה הודעתי הזאת והזאת. באם תרצה להגיב על דבריי, ולא על דברים שיכול היה להיות נח לך שאומר, אתה מוזמן לעשות זאת.
  5. לדעתי, HeyHey התכוון לטיפולים, לא לתיקונים. אתה יודע, טיפול 80,000, טיפול 100,000, טיימינג, שמן, פילטרים, בלמים, כל X אלפי ק"מ או Y חודשים... וגם אם HeyHey לא, אז אני כן התכוונתי לטיפולים ותיקונים בנפרד. עלות טיפולים המשוערת תוכל לברר במוסך בו הינך מתכוון לעשותם, לפי נסועה צפויה ונוכחית. עריכה: ד"א, לא כ"כ בריא לאוטו! תלוי בגילם ומצבם הנוכחי, נסועה צפויה ואופי נהיגה. ומידת רצון לחיות, כמובן: לא באמת חייבים להחליף צמיגים עד שלא נכשלים בטסט או מתרסקים.
  6. בהצעה ב': ישור קו בקניית 626? כן, היא שמורה, אבל היא בת כמעת 10. עשית כבר בדיקת קניה במוסך שאתה סומך עליו? תיקונים? מסופקני כי 626 בת כמעט 10 תחזיק מעמד 3 שנים נוספות ללא תקלות כלל. בלאי? צמיגים למשל. בזבוז זמן במכירה של 626 כשתרצה לשדרג? וטיפולים כבר אמרו. כדאי גם לבדוק בפרטי פרוטרוט את התנאים של הצעה א', למשל מה כלול ב-"ביטוח וטיפולים כולל הכל": כל אחד וה-"הכל" שלו, ולמוכרים יש נטייה להכליל פחות ב-"הכל" מאשר לקונים.
  7. אם זה היה מובן מאליו לכולם, אולי היו פחות תאונות דרכים קשות בארצנו...
  8. לפי מיטב ידיעתי, אכן יש תופעה פיזיולוגית כזאת. אבל! מה שהורג, זו לא מהירות הנסיעה כשלעצמה. מה שהורג זה אי התאמת מהירות הנסיעה לתנאי הכביש, כלי הרכב, ויכולות הנהג (שמשתנות עצל אותו הנהג בהתאם למצבו, ד"א!). 160 קמ"ש בכביש דו- או תלת-מסלולי ריק ויבש עם ראות טובה, על צמיגים טובים, ברכב תקין ויציב עם בלמים טובים, ESP, ABS, ונהג מן הישוב אך מנוסה ועירני עדיפים על פני 100 קמ"ש של נהג צעיר שמתמרן, עוקף ו-"חותך" כמו מטורף את זרם המכוניות הנוסעות 70 קמ"ש בכביש מפותל, בעודו דוהר בסיוויק 93' עם צמיגים ורפידות בלמים שחוקים (כי כל הכסף הלך על ספוילר וג'נטים נוצצים), אחרי הגשם הראשון של השנה, ואחרי שהנהג לא ישן 36 שעות (רד בול, כנפיים, בלאגנים!). ולא משנה בכלל אם סף גירוי של אותו הגיבור הצעיר הוא על 99 קמ"ש, גם אם הוא עשה 4 שעות במגאן טורבו ספורט עם דני G ביום הולדת. זאת דעתי.
  9. solo-fr

    רכישת פולו TSI 1.2

    היתכן שגורם אף חשוב יותר מתיבת הילוכים הוא מפעילה של התיבה (ושל המצערת)? יצא לי להוציא באותה המכונית, באותו המסלול, ובאותם תנאי העדר עומס בכבישים (בממוצע) גם פחות מ 450 ק"מ וגם מעל 620 ק"מ ממכל אחד בהתאם לאופי הנהיגה, כאשר אף אחת מהתוצאות לא נבעה מנהיגה באמת קיצונית לכאן או לכאן. המספרים הם מכלי רכב יותר גדול, אין להשוותם ל-TSI 1.2. יתרה מזה, כל ההשוואות האלה בין נהגים שונים הם בד"כ בתנאים שונים לגמרי, ולכן אין בהן טעם. אצל אחד "עירוני" זה שיוט ב-40 קמ"ש בממוצע במשך 10 דקות לעבודה ובחזרה עם 2 רמזורים בדרך. אצל אחר "עירוני" זה שעתיים של פקק עמידה ביום שבהם הוא התקדם 10 ק"מ. אצל אחד "בין עירוני" זה שיוט ב-100 קמ"ש בכביש 6 (yeah, right), אצל אחר זה תמרונים ערים מאוד בניסיון לשמר את ה-140 קמ"ש במדינה בה נתיב שמאל נועד לחסימה.
  10. ידידי, התוכל לומר מה מן הדברים שבציטוט מתייחס לנושא השרשור, דהיינו "DSG7 - הטוב שבשני העולמות או לא"? אם בכל זאת החלטת להיכנס לכיסו של רעך, אפשר לעשות זאת בה"פ... נ.ב.: סתם קטע סמנטי מפגר, מתוך "מלון עברי שלם" בהוצאת גליל, 1994: הִתְנַדְּבוּת, נ' - התעוררות לפעולה מתוך רצון טוב; מתן נדבה, מתן תרומה. - עבודה בהִתְנַדְּבוּת - בלי שכר, שלא על מנת לקבל פרס.
  11. ב-150, אני לוקח משכנתא, קונה 10, ומוכר אותן אחת-אחת ב-170 ב-"יד 2" עם 0 ק"מ.
  12. ישה: אני מקווה שאינך מזיע ושרירי ידך לא רועדים מהתרגשות מעצם העובדה שהינך נוסע במהירות 110 קמ"ש בקו ישר בכביש תלת-מסלולי ריק. או שמא אינך מכיר את ההרגשה ולכן מתבלבל?
  13. לא דיברתי על מהירות הנסיעה כשלעצמה, ולדעתי גם עמית (וחברו) לא.
  14. אני יכול להבין את ו-"להתחבר" לדברים הנ"ל. אני גם יכול להבין אדם שרואה חוקי מדינה כלא צודקים או לא הגיוניים ומוכן להפר אותם ולשאת בתוצאות לפי חומרת החוק (ולא לרוץ לפורום המשפטי כאן, להתייעץ איך להימנע מפסילת רישיון לאחר שנתפס על 200 קמ"ש). אבל העובדה שאדם מוצא את הריגושים שלו בפעילות שבאופן שוטף מסכנת אנשים חפים מפשע שסובבים אותו על הכביש מציבה דילמה מוסרית מסוימת. וכאן אנו נכנסים לתחום האפור בו אנשים עושים עסקאות עם מצפונם בהקשר למידת הסכנה לזולת, משכה, ותדירותה... (כמובן יש גם את הבהמות שאין להם לא את הדילמה ולא את המצפון, הם פשוט מתפרעים על הכביש כי זה "כיף חיים", אבל זה לא המקרה המעניין) מצער שבארצנו אין מקום כמו ה-רינג, שבו כל "המשתתפים" בפועל, מכריזים על נכונותם "להשתתף".
  15. לפי התקציב אני מנחש שמדובר רק בדור שביעי, לא שמיני, של סיוויק. כנראה גם כך תצטרך למתוח את התקציב בכמה אלפים טובים. בשנים האלה, שים לב לארץ ייצור, יבאו אז סיוויקים מטורקיה. בטורקית שלי, כמה פלסטיקים פנימיים וחיצוניים התחילו להתפרק כבר בשנה הראשונה (הדבקות גרועות בחיצוניים). לא משהו היסטרי, אבל מאכזב (הונדה ראשונה ואחרונה שאכזבה אותי במובן זה). דור שביעי של סיוויק בארץ היה יותר חלש גם מהדור שאחריו וגם מהדור שלפניו, ולא רק מבחינת המנועים. בסך הכל היה רכב קל, דינמי למדי, יותר זריז מהמשפחתומטיות שנמכרו באותם השנים במקביל. ישיבה יחסית נמוכה. תיבת הילוכים אוטומטית 4 הילוכים פשוטה (ואני מזכיר זאת כיתרון!), צפויה ולינארית שאפשרה שליטה די טובה על "העברת הילוכים" רק ע"י מצערת. הגה חשמלי "פלסטיקי" לחלוטין, ללא שום תחושה! זה היה הדבר הכי מאכזב באוטו, שדי פגע בחווית נהיגה. אם תוכל, תנסה לעשות עליו סיבוב לפני שאתה בוחר בו, ותתרשם מההגה (לא בכביש החוף!). זה מה שזכור לי מסיוויק 2005.
  16. אייל! שים כבר צ'יפ ותראה על מה כל המתלוננים על בעיות ב-DSG מדברים!
  17. ראה את השרשור הזה, אבל take it with a grain of salt.
  18. מאזל טוף! על המכונית, ובעיקר על התובנה.
  19. כל אחד והמילון שלו, בשלי היא דווקא קיימת. הבעיה היא במשפט שמסביב למילה. במשפט הבא המילה הייתה מרגישה מאוד בבית:
  20. גיא, אל תשמיט את הפרטים הקטנים! על פי תקנון מכירה של צ'מפיון מוטורס לקבוצות רכישה של מעל ל-10 רוכשים, חוץ מהנחה של 38,000 ש"ח (20%), לכל חבר קבוצת רכישה תחכה בתוך ה-GTI באתר המסירות שישיית בירה צוננת ונערת ליווי עם מפתחות של האותו בשיניים. ועכשיו, בחזרה לעולם האמיתי (ולנושא השרשור)...
  21. לדעתי, יש קצת בלבול מסביב לגירים מסוג DSG. חלק מהדברים שאנשים חווים הם באמת דפוסי התנהגות אופיניים לגירים האלה, וחלק מהדברים הם סממנים לתקלות. בראש וראשונה, יש הבדל מהותי במבנה בין גירים אוטומטיים "הקלסיים" לבין גירים ידניים, "רובוטיים" ו-DSG-ים: שימוש בממיר מומנט במקום קלאץ' לחיבור בין מנוע לגיר (כאן והלאה התיאורים גסים ובקווים כלליים בלבד, זה לא קורס מכונאות רכב). מסורתית, קשה מאוד להגיע לרכות פעולה של ממיר מומנט במערכת מכנית טהורה. לכן, אנשים שניגשים לגיר DSG עם ציפיות של גיר אוטומטי ("שיזרום" בתחילת תנוע, וכו') לרוב מתאכזבים. שנית, גירים מסוג DSG של VAG הם מתוחכמים למדי, אבל הם לא קוסמים. מהירות החלפת ההילוכים היא תוצאה של שימוש בשני מצמדים ושילוב ספקולטיבי של הילוך הבא בטרם עת. זה אומר שבהשתלשלות ארועים אופטימלית, כל מה שהתיבה צריכה לעשות כדי לעבור להילוך אחר זה [בו זמנית] להצמיד קלאץ' אחד ולהפריד אחר. זה גם אומר שבהשתלשלות ארועים לא צפויה, על התיבה יהיה קודם לשלב את ההילוך הבא הרצוי באמת במקום ההילוך ששולב ספקולטיבית, ורק אז לשחק עם מצמדים כדי לעבור להילוך הבא. בתנועה עירונית או בפקק, למשל, כשיש להוריד ולהעלות הילוכים כל הזמן, התיבה תגיב יותר לאט, ובשילוב עם שימוש במצמדים במקום ממיר מומנט ההרגשה תהיה פחות "חלקה". אני אישית חוויתי את הפעולה הפחות רהוטה של DSG7 (באופן קצת יותר בולט) ו-DSG6 (באופן קצת פחות בולט) יחסית לגירים אוטומטיים "קלסיים" בשטח בנוי כמתואר לעיל. זה לא ממש הפריע לי, וזה מחיר שאני מוכן לשלם על נוחות התניידות בשטח בנוי המשולבת בביצועים ושליטה בכבישים מהנים. כנראה שיש גם תהליך הסתגלות מסויים בין הנהג לתיבה, שבמהלכו לומדים את תגובותיה. לאנשים שלא התנסו עם גירים מסוג DSG, חשוב להבהיר שהתנהגות שלהם עדיין מהווה שיפור פלאים יחסית לגירים "רובוטיים" עם מצמד אחד (כדוגמת קורולה). הנוסעים שלי לא הבחינו בדבר, ואלה מהם שידעו שהם נוסעים ברכב עם תיבת DSG שיבחו את העברות הילוכים הלא מורגשות. בכל הרכבים עם DSG שבהם נהגתי ממושכות היה מנגנון hill hold, כך שאף פעם לא נתקלתי בשום בעיות בזינוק בעליה. גם לא חוויתי "מכות בגב" (למעט בעיטה בישבן ממנועים רלוונטיים ששודכו ל-DSG6, אבל בשביל הבעיטות האלה אנשים משלמים כסף! ) גם ב-"מצוד אחר הילוך" (gear hunting) בעליות לא נתקלתי, לא ב-D ובטח לא ב-S, אולי זה קשור למעשי לרגל ימין. ודווקא בירידות ממושכות נתקלתי בהתנהגות מאוד נבונה מצד התיבה, עם שמירה על הילוך ובלימת מנוע. אבל ל-DSG7 בהחלט יש נטיה מובהקת "לרוץ" לעבר הילוך שביעי כדי לחסוך בדלק. איני רואה זאת כבעיה, אלא כתכונה, מי שלא מעוניין יכול לעבור ל-S. ורעשים חריגים שלא הייתי מצפה לשמוע מתיבת הילוכים מסובכת, עם המון חלקים נעים, לא שמעתי. מאידך גיסא... רוב הניסיון שלי עם DSG-ים בא מכלי רכב יותר גדולים מאיביזה. האיביזה עם DSG7 שנהגתי בה צויידה במנוע 1.6 אטמוספרי, 105 כ"ס. אני חושב שזה הישום הכי פחות נעים של DSG שיצא לי לנהוג עליו, למרות שגם ממנוע מיושן זה DSG7 הצליחה לסחוט את המיטב. תיבות DSG שמורכבות ברכבי VAG מדגמים שונים ומשודכות למנועים שונים מקבלות תכנות שונה, ולכן מתנהגות שונה במקצת (ניתן גם לרכוש "עדכוני תוכנה" ל-DSG מחברות טיונינג). חלק מהשילובים כנראה יותר מוצלחים, חלק פחות. חלק מהשילובים מקבלים עדכוני תוכנה מעת לעת, בארץ צ'מפיון נוטים להחליק עדכונים כעלה לתוך טיפולים תקופתיים או ביקורים אחרים של לקוח במוסך. לפעמים זה מאוחר מידי. בגדול, DSG7 נולדה מתוך ניסיון להוזיל עלויות ייצור ואחזקה של תיבות DSG ורכבים בהם התיבות האלה מורכבות. היא יותר קלה, יותר פשוטה מכנית, ונועדה למומנט מרבי יותר נמוך. כנראה שמתוך נסיון של מספר שנים עם DSG6, גם מרווחי בטחון הוקטנו. לא אופתע לשמוע שה-MTBF שלה גם ירד, כמו שקורה לעיתים לגרסאות מוזלות של מוצרים. עם זאת, DSG7 עבור כל מותגי VAG עדיין מיוצרת באותו המפעל בקאסל כמו DSG6 (תוצרת המפעל בדליאן שהתחיל לייצר טיבות אלה ב-2010 נועדה לשוק סיני, לפחות בשלב ראשון). כשבדקתי בפעם האחרונה, VAG מכרו יותר מ-2 מיליון רכבים עם תיבות DSG מארבעת הדגמים העיקריים, מתוכם יותר מרבע מליון עם DSG7. מסופקני שיש בעיה גורפת בתיבה הזאת או בכל תיבות DSG של VAG, אחרת לדעתי היינו שומעים על כך. ולא, עשרה משתמשים זועמים בקארספורום מבחינתי עוד לא נחשב "שומעים על כך". על כבישי ישראל עלו עד כה אלפי רכבים עם תיבת DSG, אך כאן בפורומים אנו לא נתקלים בכל אחד מאלפי בעלייהם המרוצים. כי לכל האנשים האלה יש מה לעשות בחיים חוץ לשוטט בפורום, למשל לנסוע ברכבם המצוייד ב-DSG. אנשים שאנו כן נתקלים בהם כאן, בד"כ שייכים לאחד משני סוגים: חובבי נהיגה/מכוניות ואנשים שזקוקים לעזרה. למשל כאלה שיש להם בעיות בתיבת הילוכים... הבהרה: כל המופיע בהודעה זו הוא מניסיוני ו/או למיטב ידיעתי. בע"מ. טל"ח. כסת"ח.
  22. אם הצד השני אשם ותוכל לשכנע בכך את השופט בקלות - לתבוע את הנהג הפוגע. תזדקק להערכת נזקים (גם לרכב וגם להוצאות שמסביב) ועו"ד. תבדוק האם למרות שהביטוח שלך הוא צד ג' (כלומר מכסה נזקים שהם לא לרכושך) מגיע לך עו"ד או כיסוי הוצאות עו"ד מהביטוח. תתכונן לתהליך ארוך, שנה-שנתיים בקלות. בפורום משפטי הסמוך כנראה יוכלו לעזור לך יותר.
  23. יכול מאוד להיות, דדי. בתור לקוח, זה לא ממש ענייני. בכל פעם שרכביי ביקרו בר"מ, או שהם יצאו עם נזקים, או שאני יצאתי עם עוגמת נפש ויום שלם מבוזבז על חצי שעה עבודה (לאחר שקבעו לי תור ב-08:30) . שלא לדבר על היחס שקיבלתי... עריכה: מתקין רשמי של צ'מפיון ואלייד (סוכנות הביטוח של צ'מפיון)!
  24. למה? אופנה ולחצי קבוצות אינטרסנטים שמצליחים לבלבל קהל רחב ומקבלי החלטות. כמות המחקרים המראים שרכבים חשמליים מזהמים סביבה פחות (כולל ייצור חשמל מדלק מאובנים והספקתו לכל האזורים בכמויות רלוונטיות, ייצור וגריטת מצברים, וכו') בערך שווה לכמות המחקרים המראים זיהום סביבה דומה או יותר גבוה. הכל שאלה של מי הזמין את המחקר. בהינתן מספיק כסף ולובי חזק אפשר לשנות כל חוק, פרט לחוקי תרמודינמיקה...
×
×
  • תוכן חדש...