-
הודעות
310 -
כאן מאז:
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי solo-fr
-
בעודי מסכים, כאמור, עם הטענה השניה שלעיל, מסופקני רבות לגבי הראשונה. הרי ממילא כעבור מספר שניות (2-3?) הבלמים משוחררים וכן גם המצמד, והרכב מתחיל לנוע (או לקרטע, בתלות בזוית) קדימה. אלא אם כן לדעתך באותם השניות מגדלת התיבה עור של פיל ונהיית פחות "עדינה" לזמן קצר כלשהו, לא נראה לי שהמצב הוא כפי שתיארת... בניגוד לתיבות הילוכים ידניות קלאסיות, לתיבה רובוטית יש אפשרות להתחיל לשחרר מצמד מרגע שדוושת בלם עוברת סף מסוים. זה הרי מה שהן עושות בכל מקרה בתחילת נסיעה במישור. ומשם זאת פעולת מצמד רגילה - בשביל זה הוא שם! בזמנו זה היה "פיצ'ר רציני" במכוניות סובארו, ויש לאמור שדי חיבבתי אותו. כמדומני hill-holder אף היה סימן רשום שלהם.
-
הפתעה: בסובארו לאונה ידניות מתחילת שנות התשעים היה כזה מנגנון. ועוד הפתעה: חבר ששכר פאסאט חדשה DSG TDI בחו"ל טוען שלא היה לו את המנגנון הזה. נשמע תמוהה, אני יודע, אבל החבר מתעקש.
-
הבה לא נערבב בשר עם פרווה: יבואן ספציפי של מוצרי "היצרן הזה" למדינה ספציפית החליט על מדיניות מסוימת. זכותו. זכותך לא לרכוש את סחורתו. במדינות אחרות יבואני מכוניות VW החליטו על תנאי אחריות שונים. זכותם, בכפוף לתנאי החוק שחל עליהם. ידידי, אני משתתף בצערו של מכרך הנ"ל, אך על איוב אחד (או 10 איובים בפורום בו אנשים בצרה מחפשים עזרה) לא יקום ולא יפול קונצרן שהוא יצרן כלי רכב מס' 3 בעולם. אומנם אין בכוונתי לתת לך את מספרי הטלפונים שלהם, אך אני מכיר אנשים שאכלו קש מעל ומעבר עם מכוניות של יצרנים אחרים, כולל כאלה שכביכול "לא רואות מוסך". מה זה אומר? אני הרבה יותר מאוכזב מכך שלתנורי מיקרוגל ולמכונות כביסה של היום אורך חיים צפוי הרבה יותר קצר מזה שהיה למוצרים מקבילים לפני שני עשורים, מאשר שאני מאוכזב מתופעה זו במכוניות. כי במכוניות הקידמה מביאה שיפורים שחשובים בעייני, שיפורים שבלעדיהם לא הייתי רוצה להיות.
-
זה בערך מה שאבי, בעלים דאז של סובארו לאונה מתחילת שנות התשעים, 1600, כ-76 כ"ס, אמר לי כשרכשתי הונדה קופה מאמצע שנות התשעים, אותם 1600 אך כ-127 כ"ס (בין האחרונים ללא מ"ק, כמדומני)... קוראים לזה "קידמה". דרך אגב, שתי המכוניות דלעיל עדיין מתגלגלות להן בכבישי ארצנו, גם כדגמים וגם כאקסמפלרים ספציפיים. אף אחת מהן לא הייתי רוצה לרכוש כיום, ואף אחת מהן לא הייתי רוצה לפגוש על הכביש במצבי לחץ/חירום. ולא איכפת לי בכלל שב-2040 מועדון החמש יתקשה (עד כדי לא יצליח) לתחזק גולף TSI 1.2, זו היא בעיה אישית של חברי מועדון החמש.
-
תקוותי היא שזה נאמר בסרקזם. כי ליצרן כלי רכב שמוכר מעל 7 מיליון יחידות בשנה והכנסותיו הם מעל 230 מיליארד דולר בשנה לא הייתי קורא "קטן". וליצרן מס' 1 בעולם (עדיין?) כנראה לא הייתי קורא "איזוטרי"...
-
טענתך המקורית לא התייחסה לתת-קבוצה מצומצמת זו! שוק רכב יד שניה בישראל כולל רכבים עם מנועים בכל הנפחים. לצורך העניין, מודעות מכירה של רכבים בנפחים כאלה באתר "יד 2" מהווים כעת רק 49.47% מסך מודעות רכבי נוסעים/מסחרי. אני מתנצל, מהו המקור של המספר הזה? לפי דוחות רשות המסים כ-320k כלי רכב צמודים הם סך כלי רכב צמודים ללא קשר לנפח מנוע. ידידי, אינך יכול להוכיח שרוב הרכבים נמכרים מחוץ ללוח "יד 2" רק ע"י שתצטט כמה רכבים בנפח 1300-1600 כן נמכרים בלוח "יד 2". כדי להוכיח זאת, יש להראות שיותר רכבים בנפח זה נמכרים מחוץ ללוח "יד 2". וזאת בינתיים לא הצלחת לעשות, כי אין בידך סטטיסטיקה שמעידה על כך. בכל אופן, אני מודה לך על זמנך ומאחל לך המשך שבוע טוב!
-
ברכב שהוא לא יד ראשונה, בעלים לא באמת יודע עם היו תאונות "שנגעו בשלדה" או לא. כי אפילו עם יד 2 של הרכב לקח בזמנו את הרכב לבדיקת קניה ונאמר לו במפורש שלא היו ברכב תאונות כאלה, זה לא מבטיח שמכון בדיקה לא התרשל, טעה או שוחד בזמנו. מדוע אתה דורש מהמוכר להתחייב על דבר שאין ביכולתו להבטיח? לספק מידע? בבקשה: "בתקופתי - לא היה, במעמד קניה נאמר לי שגם לפניי לא היה." אבל להתחייב התחייבות שיש לה תוקף בביה"מ (ויש לה, אם נחתם חוזה/זכרון דברים, ועם עו"ד טוב אז אולי גם בע"פ)? פשוט לא נבון מבחינת המוכר!
-
ראה דו"חות של רשות המסים עצמם. הסבר פשוט מאוד: ציי רכב לא מחזיקים ברכבים מעבר ל-3 שנים בממוצע, וחברות השכרה - אף פחות. כך יוצא שבממוצע, כמעט (אבל לא) על כל רכב חדש שנמסר לצי רכב ערטילאי, רכב אחר יוצא מצי רכב ערטילאי לשוק הפרטיות ונשער שם. בו בזמן, הגיל הממוצע עומד על 7 שנים ורק ממשיך לעלות. אז אם אין בידך נתונים על השוק, מדוע שתקבע קביעה כמו זאת מהודעתך המקורית: מישהו עוד עלול לחשוב שמדובר בעובדות.
-
לדעתי, יהיה זה מוגזם לגמרי, ולו מהסיבה הפשוטה שהכתבה הראשונה שהזכרת כאן (שמתבססת על דו"ח רשות המסים ל-2009) מורה על תופעה הפוכה: וזאת הסיבה שאני מבקש מקורות לטענות שנויות במחלוקת: לא כל דבר שאדם מן היישוב מנחש בהעדר מידע מוצק בידו הוא בהכרח נכון. יש 3 בעיות עם הטענה הזאת. 1. היא מתבססת על הנחת יסוד שגויה (ראה לעיל). 2. היא מתבססת על מספר ניחושים לא מבוססים לגמרי נוספים: למשל שרק כלי רכב משפחתיים נמכרים בארץ. ללא בסיס סטטיסטיקה (שלא לדבר על הגיון), ניחושים כאלה לא פרודוקטיביים. 3. על פי אותו דו"ח רשות המסים, רק כ-17.39% מסך כלי רכב נוסעים/מסחרי בישראל ב-2009 היו בבעלות שהיא לא פרטית, מתוכם רק כ-9.02% בבעלות חברות ליסינג. סלח לי, אריאל, אך בינתיים לא ראיתי שום עדות לכך שדברך אפילו קרובים למציאות. לדעתי יש לפחות סיבה אחת, ידידי, והיא שההנחות האחרות שלך בשרשור הזה בינתיים הסתברו להיות מוטעות. לא אשמיע את דעתי על קיום או אי קיום התאמה כזאת, אך אומר כי אם אכן הייתה התאמה כזאת, אז הרי רק כ-17.39% מהעסקאות המבוצעות היו בין בעלים לא פרטי לפרטי! הדרך מ-17.39% ל-"רוב העסקאות" שבהודעתך המקורית ארוכה עד כדי לא סבירה. באתר "יד 2" יש כעת 73,452 מודעות מכירת רכב, מתוכן רק 24,375 מודעות (כלומר כ-33%) על רכבים משנת 2007 והלאה (וחברות ליסינג נוטות להחזיק ברכבים כ-3 שנים כך ש-17,576 רכבים מהשנים 2008-2010 נכללים בסטטיסטיקה הזאת כלל לא בצדק). אריאל, הגדרתך של מונח "הרוב המכריע" (9-33%) כנראה לא תואמת ההגדרה המקובלת. חוץ מזה, התפלגות שנתונים ברכבים שלא נמכרים ע"י חברות ליסינג לא מעידה דבר על כמויות רכבי ליסינג/השכרה שיש כרגע למכירה מחוץ לאתר "יד 2".
-
צק-צק, המכוניות המעפנות האלו של היום... פעם זה היה אחרת לגמרי: 1qB0lb401ZU דרך יוטיוב ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
-
-
-
קישור מעולה לטבלה של למ"ס, נשמר במובחרים, תודה! אך בחזרה לעניינינו: אם גיל הממוצע הוא 7 שנים , וציים וחברות ליסינג מוכרות רכבים אחרי 3 שנים לכל היותר בממוצע, הרי אצלי המסקנה שרוב העסקאות של רכב משומש בארץ נחתמות במגרשי חברות הליסינג/יבואנים/סוחרים, לא ממש מתבקשת. בכדי שהיא "תתבקש", יש להראות שרוב עסקאות המכירה בשוק הן על רכבים בגיל ממוצע של 3 שנים (וזה דווקא לא היה נוגד את הטבלה של למ"ס כשלעצמו!), למשל. או שמכוניות שמקורן בליסינג נמכרות ברובן המכריע דרך מגרשים/סוחרים במעבר בין יד 2 ל-3 והלאה. פיסת סטטיסטיקה החיונית כדוגמת אלה חסרה כאן כרגע, לכן אני מבקש מקורות.
-
ניסית ללמד אותו קבלה? אולי תקריא לו מספר הזוהר...
-
אריאל: תודה על הקישור, אך לא הקישור ולא הציטוט לא תומכים עדיין בדבריך: זה שבשנים אחרונות אחוז ניכר מכלי רכב חדשים בישראל נמכר ללקוחות שהם לא לקוחות פרטיים גורר שמקורם של אחוז ניכר מרכבים שעלו על הכביש בשנים אחרונות הוא לא לקוחות פרטיים, זה דיי טאוטולוגיה. אתה במקור טענת טענה הרבה יותר גורפת: לגבי כלל עסקאות רכב משומש, מכל השנתונים, ולגבי מי הוא הצד המוכר הנוכחי בעסקה. התוכל לציין מקור נוסף, יותר רלוונטי?
-
לא ירדתי לסוף דעתך, ידידי. אם התכוונת כי הוצאתי את דבריו של רועי מהקשרם - לא הסברת מדוע לדעתך זה כך. אם התכוונת שהודעתך מוציאה את דבריי מהקשרם, למשל הקטע הסגלגל - ראה בהמשך. אני חולק על טענתך בניסוח כזה גורף. יש דפוסי התנהגות מוכרים בבני אדם, שבד"כ חושפים את כוונתם לעשות דבר מה. למשל הטיית הגה שולית לכיוון מבטו של הנהג על הכביש. או הימצאות משאית דוממת באותו הנתיב חצי ק"מ קדימה שלרוב גורמת לנהג לעבור נתיב. ויש תופעות אקראיות שבאות ללא שום סימן אזהרה מוקדם. למשל נהג שמפיל אייפון שהחזיק בין כתפו לאוזנו, מזיז יד ימין במהרה בניסיון לתפוס צעצוע יקר ערך בטרם נחת ונשבר, אך אינסטינקטיבית מזיז גם את יד שמאל המחזיקה בהגה. או נהג שמפיל סיגריה בוערת על איבריו העדינים או מושביו היקרים, ובעודו מנסה לנער מעצמו/מהמושב את גורם הכאב/ההוצאות הפתאומי מוחץ דוושות בצורה אקראית ונואשת. כולי תקווה שאינך באמת רואה את עצמך "שומאכר הלא מופתע" בעל יכולות חיזוי עתיד כפי שתיארת לעיל. הרי אחרת, חוששני שאתה רק ממחיש את טענתי: איני רוצה להתייחס לדיכוטומיה המפוקפקת של "השומאכרים" מול "הפוסטמות" שלעיל כי אני רואה אותה כפרובוקציה זולה. לא, ידידי, לא כפי שכתבתי. אינך מוציא את דבריי מהקשרם, אתה פשוט טוען שכתבתי דברים שונים לגמרי ממה שכתבתי בפועל. אנא, קרא שוב בעיון את המשפט שהמחשת בסגלגל. אני מדבר שם על רכב אחד שנוסע יותר לאט מזרם מכוניות שסביבו, לא המצב ההפוך!
-
אריאל, התוכל בבקשה לציין מהו מקור המידע שלך, ואם הוא מהרשת - לצרף קישור ישיר? בתודה מראש.
-
תקלה בגיר מולטיטרוניק Audi A4 1.8T 2002
solo-fr פרסם הודעה בנושא של farkoson בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
חגי, תשקול לחשוף בשרשור הזה את שם המוסך בו שופץ הגיר. כך לחברי הפורום שיתקלו בבעיות גיר מולטיטרוניק בעתיד ויחפשו מוסך באותו האזור יהיה שיקול נוסף בבחירה. בשביל זה אנחנו כאן: לשתף מידע. -
מסופקני שזה עובד אותו הדבר עבור מכוניות. יפה אמרת! לכן אני טוען כי רכב אחד שמתקדם בקצב הרבה יותר מהיר מזרם מכוניות שסביבו (ואין בישראל נתיבים שזמינים לעקיפות) מגביר את הסיכון עבור הסובבים. בין היתר, כי הם לא מודעים לקיומו! אגב, לדעתי הדבר נכון גם לגבי רכב שמתקדם בקצב יותר איטי מזרם מכוניות שסביבו. כי עכשיו, כל אחד צריך פתאום לעקוף אותו או לתת למישהו מהנתיב "הסובל" לעקוף אותו, כל זה בלי להתנגש בשום דבר אחר על הכביש. טוב, "אף אחד" זה אולי לא מדויק... או שמא אינך שייך לגרעין הקשה?
-
כן, ברור, על זה אני מדבר: למיטב ידיעתי, וכנראה בניגוד לציפיות המוכר, ברגע שנפרדו דרכם של המוכר והקונה העברת בעלות פשוט לא יכלה לקרות (ע"ע ייפוי כוח), כך שאין פלא שזה לא קרה.
-
למיטב זכרוני, חובת העברת בעלות מוטלת על המוכר, שחייב להיות נוכח בעת העברת בעלות בדואר יחד עם ת"ז שלו ויחד עם הקונה, אא"כ מדובר בייפוי כוח. מסופקני שהקונה יכול היה להעביר בעלות ללא נוכחותך בדרך חוקית.
-
הכי חשוב שתסע בזהירות: רטוב, ראות מוגבלת וזבל על הכביש. תבדוק שהרכב עונה על הציפיות שלך ושל אלה שתסיע אותם (אם בכלל). בהצלחה!
-
איני יודע לקבוע עם זה הרוב או לא, אבל אני בטוח (כולל מהיכרות על הכביש) שחלק לא מבוטל אכן עושה כך! רק שלא כל ילד מתלהב דוהר בכביש הוא חבר קארספורום (כמו שלא כל נהג טוב שאני מכיר הוא חבר כאן). ויש דרך נוספת לראות זאת, שכבר הזכרתי: כי אין שעות אור שבהם הכבישים המהנים (וגם בכלל) ריקים מאדם מן הישוב (טוב, יום כיפור לא ניסיתי)... גם אני, לפחות עבור הגדרה הנכונה (בעיניי) של "המסוכנים". אך זאת לא הנקודה, כי שנינו מסכימים/בוחרים "להשתתף" במודע... וגם [כך אני רוצה להשלות את עצמי ] מוכנים לשאת באחריות. you are preaching to the choir, פרט לעניין ההסכמה דנן ולהערכה של אחוז "המסוכנים" שאני סומך על כישורי הנהיגה שלהם.
-
אוקטביה 2010 מנוע 1.8 טי.אס.איי. צריכת שמן גבוהה
solo-fr פרסם הודעה בנושא של j22bulfas בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
ב-TSI 1.4 (גרסת 122 כ"ס) לא נתקלתי בבעיה הזאת גם בכפליים הנסועה. -
אם מדובר בליסינג או רכב חברה, זה דווקא פתיר: תביא לביטוח (א) מכתב ממעסיק המעיד על כך שהרכב היה רכב צמוד ב-3 שנים אחרונות, (ב) מכתב מחברת ליסינג המעיד על העדר תביעות באותו הרכב. זה מקנה הנחת העדר תביעות בלי בעיה, בדוק. האם כדאי לך לעשות ביטוח מקיף לרכב ששווה 35k - רק אתה יודע. אבל אמליץ בחום לוודא שיש לך אחד מבין השניים: או ביטוח מקיף או ביטוח צד ג'. אחרת, בעת תאונה אתה עלול להצטער על היום שבו הוצאת רישיון. ממדי תופעת ליסינג בארצנו מעידים על כך שהמון אנשים ענו וממשיכים לענות על השאלה הזאת "כן, מאוד כדאי!". עם זאת, ראה חתימתי. שי, אתה כועס עליו?
