Jump to content

solo-fr

  • הודעות

    310
  • כאן מאז:

כל מה שפורסם על ידי solo-fr

  1. זה מאפיין ייחודי של תוצרת מאזדה, תוצרת יצרניות רכב יפניות בכלל או של כל יצרניות רכב?
  2. אל תניח, תשאל. אבל לא בפורום, תשאל בסוכנות.
  3. כמה זמן עבר מאז פרוק הפזומט?
  4. מקוריים או התקנה מקומית? על מקומית אתה עוד עלול להצטער יום אחד...
  5. מנסיון (רב) של נהיגה על גרסת 122 כ"ס (טורבו בלבד) של כזה ב-VAG-ית אחרת: חסכוני, בשרני יחסית למנועים 1.5-2.0 ל' אטמוספריים של משפחתומטיות מצויות, שקט. לא נתקלתי בבעיות טכניות. ב-DSG7 גם לא נתקלתי בבעיות, אבל יש כאלה ששומעים "רעשים".
  6. תלוי איזה לאון. לקופרות ו-FR קרוב לודאי תתבקש להתקין איתורן/פוינטר (חוץ מאשר בביטוח חקלאי, אולי... ). ללאונים רגילים - בד"כ אין צורך. זה אחד השיקולים, כן . אם תמצא חברה שתסכים לבטח ללא איתורן רכב שבד"כ מבטחים עם איתורן, כנראה תגלה שעלות הביטוח אצלם יותר גבוהה. ואז צריך לעשות חשבון של "מס" חודשי של איתורן מול גובה הפרמיה ואולי צורך לפרק רכב בעוד שנתיים ובכ"ז להתקין איתורן כשתחליף חברת ביטוח. אני גם ממליץ לבחון אלייד. לפחות מבחינת מחירים ותנאים על הנייר הם אטרקטיביים (למזלי, לא יצא לי לבדוק איך הם "בשעת צרה").
  7. מי שרוצה לעזור - מוצא דרכים לעזור. מי שלא רוצה לעזור, מוצא סיבות למה הוא לא יכול לעזור.
  8. "על פי נתונים שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) עולה שנכון לשנת 2009 ממוצע הנסיעה השנתי ברכב פרטי עומד על 16,700 ק"מ." (כלכליסט,04.08.10)
  9. למה לא? אם הממוצע השנתי בערץ הוא 16700 ק"מ בשנה, אז על כל אחד מאלה שנוסעים 26k בשנה חייב להיות אחד שנוסע 7.5k (לא בצורה מילולית, כמובן, אבל הבנת את הרעיון). ובתכלס, גם אני וגם כמה מהמכרים שלי עושים 7.5k בממוצע, כך שזה לא סתם איזו תיאוריה ערטילאית.
  10. שזה קצת עצוב בעיניי: מצד אחד צ'מפיון טרחו עם החרטא של "I Like" בפייסבוק, כלומר הם מודעים לכך שחלק לא מבוטל של קהל היעד של סיאט בארץ הם "מדור האינטרנט", ומצד שני "הפרצוף" של סיאט ישראל באינטרנט פשוט מביש. לעדכן את האתר אפילו פעם בחודש אמור לעלות גרושים, בטח יחסית לעלות הפרסומות של סיאט. אז למה?
  11. כמה שנים אתה מתכוון להחזיק באוטו? מתוך הגיון צח (ושמועות על טורבו-ים מתפוצצים ) 1.4 TSI עם סופר+טורבו שקרעו אותו כראוי לקרוע רכב ספורט עלול להפוך ליותר יקר בתחזוקה/תקונים בטווח ארוך...
  12. solo-fr

    צריכת דלק - GTI 2010.

    gil: "טושה", נסיעות הרגועות שלי הן במרכז הארץ (שטוח).
  13. solo-fr

    צריכת דלק - GTI 2010.

    לא יכול להתחייב על מה דברו אחרים, אבל מנסיוני, בנסיעה רגועה גם את ה-TSI של 122 כ"ס ה-DSG7 מטקטק עד לשביעי (כלומר האצה מרמזור למהירות שיוט) בלי לעבור 2000 סל"ד. בלי קשר ללאגינג, כמובן, אבל עם קשר לצריכת הדלק.
  14. טעות בידך, DSG7 הוא כמובן לא "ללא כל חומר סיכה". יש שם סה"כ קצת פחות משני ליטר שמן, כמדומני. ההבדל הוא במצמדים עצמם, שב-DSG6 הם בשמן, וב-DSG7 - לא.
  15. solo-fr

    מבצעים בפיגו

    "מה זה שוק הירקות הזה?! בלה-בלה, לובינסקי דופקים את הלקוחות, בלה-בלה, מישהו קנה אתמול ושילם 8 אלף ש"ח יותר, בלה-בלה, המחירון יקרוס, יאדה-יאדה, לא קונה מלובינסקי יותר בחיים!"
  16. solo-fr

    צריכת דלק - GTI 2010.

    יש תופעה שנקראת לאגינג (lugging) שנחשבת למזיקה. טווחי סל"ד בהם זה קורה תלויים במאפייני המנוע, כולל מומנט. ל-2000 סל"ד ניתן להתייחס אולי ככלל אצבע גס עבור מנועים אטמוספריים חלושים עד שפויים. במנועים חדישים בסגנון TSI הסף הוא בסל"דים יותר נמוכים, כי כבר ב-1500 - 1750 סל"ד למנועים האלה יש מספיק מומנט כדי להאיץ את האוטו בלי להזיע.
  17. גם אני חושב שהולך לסיאט ישראל לא רע, ואפילו יש לי אינטרס אישי (עקיף) שילך אפילו יותר טוב - כדי שתשמרו לי על מחירון יד 2 טוב. לצערי די קל למצאו פרסומים ממקורות אמינים למדי ברשת. אם תרצה, יותר מאוחר אני אוסיף כמה לינקים, כולל לציטוט של המנכ"ל.
  18. דדי, כל זה, מה שנקרא, "forward looking statements" (דהינו: היינו רוצים!)... ובינתיים סיאט בהפסדים, המכירות שלה ברחבי העולם ממשיכות לרדת כבר שנים, יש פיטורים מאסיביים, והמנכ"ל מדבר על "הזדמנות אחרונה עבור סיאט כמותג". וזה עוד בלי להזכיר את נפלאות צ'מפיון מוטורס.
  19. סיאט דווקא חושבים שהם מתקינים DSG6 בדגמי FR. אם יש בידך מידע שונה, אנא שתף אותנו במקור המידע הזה. (אני לא אשאל על מקור הסטטיסטיקה של "50%"...) סיאט מייצרים תיבות הילוכים, אך לא את תיבות ה-DSG. לפי הפרסומים, יש רק שני מפעלים שמייצרים DSG-ים: בקסל (גרמניה), ודליאן (סין), והמפעל בסין התחיל ביצור DSG-ים רק ב-2010 (אחרי שהתחילו להופיע תלונות על התיבות האלה) ולצרכי השוק הסיני. סיאט דווקא חושבים שהם כן מייצרים תיבות בשביל אודי: http://media.seat.com/en/company/380-gearbox-del-prat.html ד"א, תתחדש על הקופרה.
  20. זה נשמע כמעט כמו הימור שזהו המבצע האחרון שסיאט יעשו בארץ, ושבעוד שנה הם לא ימכרו את הדגם הנ"ל ב-135K או ב-130K. בהנתן היסטוריה של שנים אחרונות... בלי קשר, היחס עלות/תועלת בשלושת המקרים נראה מצויין.
  21. לפני כ-20 שנה עשו את התרגיל הבא לקולגה של אבי שמכר אז את רנו 5 הותיקה שלו. הגיעו שני חבר'ה צעירים לראות את האוטו. אחד ביקש לפתוח מכסה מנוע, וברגע שהקולגה עשה כמבוקש, הבחור השני שהיה מאחורי הרנו 5 התחיל לצעוק: "מה זה צריך להיות?!? טמבון האחורי הרוס! אמרת בלי תעונות! מה אתה עושה צחוק?" הקולגה בפניקה רץ אל מאחורי הרכב, שהרי עד לאותו הבוקר הטמבון האחורי היה בסדר גמור. לאחר בירור קצר מסתבר שהקונה בקריזה עקב שריטת חניה בפינת טמבון, שאפילו לא מעניין לדבר עליה. ואכן הבחור שמאחורי הרכב נרגע די מהר, ואז שני הקונים מבקשים להניע את הרנו. כשקולגה של אבי עושה זאת, המנוע שעד לאותו הבוקר עבד די בסדר מתחיל להחנק, לרעוד, ובכלל להתנהג כאילו עוד שניה מתפרק. שני הקונים הצעירים עושים צק-צק-צק עם הלשון ואומרים "גם בזה עבדת עלינו? צריך לעשות אובראול למנוע, הלך הראש, בלה-בלה, בלה-בלה. טוב, הבבנו מה הקטע שלך, באו תוריד כמה אלפים טובים ואנו נעשה לך טובה, נקח את הגרוטאה הזאת בלי בדיקה". בהתחשב במחיר מחירון המקורי דאז, משמעות הדברים היתה למכור בגרושים. הקולגה אומנם היה בהלם, אבל אמר "לא, תודה". הם התעקשו, הראו כסף מזומן, אמרו שאין לו סיכוי למכור את הרנו הישנה שלו, וכו'. אך הקולגה עמד על שלו ולא הסכים למכור. במקום זה, הוא קפץ (תרתי משמע, בהתחשב בהתנהגות "החדשה" של המנוע) עם הרנו לידיד שלו, מוסכניק. הידיד פתח את מכסה המנוע, וכשהניע לאחר 5 דקות המנוע חזר לפעול כראוי. הבעיה? בזמן שקולגה של אבי התווכח עם הבחור השני מאחורי הרכב, הבחור הראשון החליף את סדר חיבור הפלגים למפלג, כך שתזמון הצתה שובש. סוף הסיפור. למען הסר ספק: לא רומז כלום, בטח לא לגבי פ.א. שנפגש עם המוכרת כבר אחרי שהתקלה הופיע.אבל כן, לפעמים תוך כדי תהליך מכירת הרכב מתחילות להופיע בעיות מעניינות...
  22. הבהרה בעקבות שאלה בה"פ: בדגמי לאון הרגילים לא מדובר ב-Seat Media System עם מסך מגע צבעוני, אלא סתם מסך LCD שחור/לבן קטן עם תאורת רקע, נראה כמו RCD-310 המוכרת מ-VW. ה-SMS כנראה עדיין זמינה בקופרות והזמנות מיוחדות, אך ללא GPS מקורי (לפי מיטב המסורת של צ'מפיון).
  23. The Who, Fitch: מסכים עם שניכם. הדרך הכי טובה שמצאתי להתמודד עם עוותי תרבות הצריכה הישראלית היא "להצביע ברגליים". לצערי, לא תמיד זה ישים: צריך לנהוג במשהו...
  24. שמעתי שכן, זה גם מאוד הגיוני: אם צ'מפיון מיבאים פאביה ופולו וגם אוקטביה ולאון היותר גדולות עם 1.2 TSI, אז למה לא איביזה? אבל מוטב שתשאל נציגי סיאט את שתי השאלות הנ"ל.
  25. סיאט לאון TSI 1.2 או TSI 1.4 ? גם TSI 1.4 עם DSG יעמוד בדרישות צריכת הדלק (מנסיון, 100 קמ"ש ב 2000 סל"ד, אמנם ברכב אחר על אותה פלטפורמה).
×
×
  • תוכן חדש...