Jump to content

evgest

  • הודעות

    157
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי evgest

  1. גש למוסך אוטואיטליה בסגולה בפתח תקווה. יוכלו לעזור לך גם עם השאלות וגם עם החלקים
  2. קודם תנהג ב 500 ואז תוציא אותה מהמשוואה. זה לא שדרוג בשום צורה. רק אם אתה קונה קומפי וגם אז אתה לא עולה לשום מקום. המיאטה היא סיפור אחר לגמרי רק כי היא הנעה אחורית - וזה נושא לדיון בפני עצמו
  3. falou, גם אם יכולת ההסבר של החבר לוקה בחסר או יכולת ההבנה שלך אין זו סיבה להתנשא או להתבדח על חשבון אחרים. הקורסה רכב פחות נוח "דיילי" יש האומרים שיותר חד. ה 208 יותר נוחה ביום יום ומנהגת בצורה שונה. רק נסיעת מבחן על שני הרכבים תעזור לך להבין את ההבדל ולהחליט מה עדיף לך אישית. מעבר לכך ברמת הספק ואיבזור אין הבדלים משמעותיים. אני מניח שכך גם המצב בעלויות החלפים.
  4. evgest

    סיטרואן c4 vts

    הכוונה היית לעלויות של תיקונים/טיפולים גדולים. מבחינת אמינות זה מאוד תלוי באקזמפלר שתמצא. המנוע הוא מנוע עם יחס דחיסה מעט גבוהה ורגיש יותר לאיכות דלק וכמובן לתדירות טיפולים, עם זאת אני אישית לא מכיר מחלות ידועות למנוע הזה. אני הייתי שוקל קליאו ספורט דור 3. היא נדירה באותה מידה ומבחינת מחירים אני מאמין (לא יודע בוודאות) שהם באותו האזור. העיקרון הוא אותו עיקרון עם פחות איבזור ויותר פאן בהצלחה!
  5. evgest

    סיטרואן c4 vts

    מזל שיש חיפוש ביד 2... פות"ש, מעבר מה 206 יהיה לך קיצוני מבחינת עלויות האחזקה. הרכב עמוס בכל אופציית איבזור אפשרית וכרכב מזדקן צרפתי לא נהנה מאמינות מופלגת של כל מיני חיישנים למיניהם, עם זאת בעל מקצוע טוב ידע לפתור או לעקוף את הבעיות גם ללא החלפת חלקים. לא סופר חזק לטעמי (עברו כמה שנים טובות מאז שנהגתי בו) אבל מאוד מתקשר ומהנה מבחינת התנהגות. לסיכום כמו שרשמת, זה דינוזאור זמינות חלקים ובעלי מקצוע שמכירים ויודעים מה לעשות איתו לא תמצא בשפע.
  6. אני ממש ממש לא מתכוון לרדת או להתנשא מעל מישהו. אם מישהו נעלב אני יותר מאשמח להתנצל ועם זאת לא ניבלתי את הפה לא השפלתי או קיללתי אף אחד. כשמשתמש כותב תגובה לא מבוססת ונחרצת שמטעה אני אשלול אותה כי יש בידיי את הכלים לכך שרכשתי בלימודים אקדמיים ובהרבה גריז ופיח על הידיים. אני לא נוטה להגיב בשרשורים באופן כללי וכהוכחה לכך יש לי רק 100+ הודעות בשש שנים שאני חבר בפורום. אני משתדל להגיב כשיש לי משהו חכם ומבוסס לומר. הפסקה האחרונה בתגובה #18 שרשמת נכונה רק בהנחה שהרכב הנבחן מיועד לעבוד על דלק 98 (כנראה בגלל מנוע עם יחס דחיסה גבוהה יחסית). ולא בשום סיטואציה אחרת. חיישן הנקישות לא קיים בכל מנוע אגב.. והוא שם רק כדי להציל את המנוע מנזק בלתי הפיך. אל תחפש איפה אני סותר את עצמי ואיפה לא. אנחנו בפורום שיפורים ואי לכך אתה יכול להתייחס למה שאמרתי במובן הפשוט שאוקטן לא יכול לשפר הספק לבדו (ועל זה הסכמת) מה שהוא כן יכול זה לגרוע (ועל זה אני מסכים כי לא ניסחתי נכון את מה שרשמתי בפעם הראשונה) אבל שוב אנחנו מדברים על שיפורים אז אופציה ב' לא רלוונטית לדיון בכלל. אם לא אתה הוא ששלחת לי את ההתראות אזי אחד מהמנהלים האחרים אז קבל את התנצלותי. הסקתי מתוך זה שאתה האחראי פורום.
  7. אני עושה כל הזמן.. אבל כולכם כולל אותך שמחלק לי הערות מבלי לקרוא את כל השרשור קצת לוקים באטימות. כל שאמרתי הוא שאם תיקח רכב (רגיל) תתדלק אותו באוקטן 95 ותשים אותו על הדיינו תקבל הספק X. תרוקן לו את המיכל ותמלא שוב 98 ותמדוד שוב תקבל הספק X. ההפרשים בצריכת דלק יהיו זניחים. וכן לרוב מנועי הבנזין יש יחד דחיסה דומה זה נכון בעוד למנועים אטמוספריים יכולת להגיע ליחס דחיסה יותר גבוהה מאשר מנועים מוגדשים.(אשמח לפרט אגב...) עם זאת מה שאמרת הוא נכון מאוד אבל רק ברכב עם מחשב מתאים ויכולת לשלוט על מפת ההצתה ולהתאים אותה לסוג האוקטן אז במקרה כזה אתה תנצל את אוקטן בצורה מיטבית ותוכל לקדם או לאחר את ההצתה בהתאם לסלד טמפרטורה ועוד.. שים אותי במעקב בוס. ואל תשלח לי הודעות פרטיות פוגעניות ותגיד לי שאני כותב שטויות. תרגיש חופשי להתבטא על גבי דפי הפורום
  8. המגאן מאז ששווקה בארץ בשנות ה 90 החליפה כמה וכמה מנועי 1.6 ליטר שונים.. מאיזה שנה הרכב?
  9. הסיבה היחידה שאני מגיב היא כי מישהו פה החליט להיות בוס ולתת לי אזהרה על ההערה המאוד נכונה שלי. אגב גם העובדה שעשית שיכתוב לערך אוקטן בויקיפדיה תרמה לא מעט אבל זה לא היה הטריגר. כן יש לי ידע כן למדתי איזה משהו כזה שנקרא הנדסת מכונות ויש לי טיפטיפונת הבנה בהנדסת חומרים כימיה טרמודינמיקה ומחזור אוטו מה הוא. אוקטן כמו שציינת מציין את התנגדות הבנזין להתלקחות עצמית ללא הצתה כתוצאה מחום ולחץ - ואם לדייק יותר זה דירוג ההתנגדות להיווצרות נקישות במנוע בנזין. מנועי בנזין מוגדשים עובדים ביחסי דחיסה דווקא נמוכים יותר בגלל היותם מוגדשים. לך תלמד ואז תחזור ותלמד אחרים. ושוב. בשום מנוע בעולם כולו אם תשים אוקטן גבוהה יותר ההספק לא יעלה ולא ירד. תשים אוקטן נמוך מדי יהיו נקישות ותשרוף שסתומים או תשבור בוכנה או עוד ועוד דברים לא בריאים. ולמי שנתן לי את האזהרה על חוסר הידע המופלג שלי... כמו שאמר כבודו מעליי automatic1 אל תיפגע אבל באמת? קח ללב
  10. אוקטן מעולם לא השפיע ולא ישפיע על הספק המנוע... תעשה שיעורי בית. סתם זרקת כמה מושגים ומילים גבוהות
  11. איזה תושבת לסלולרי חיברת שם?
  12. אשמח לשמוע רשמים על השינוי ועל קלות ההתקנה...
  13. בדיוק מה שניסיתי להגיד.. בתוספת קצת עובדות אולי מישהו היה לומד משהו.. אבל נו מילא
  14. גם גולף 6 1.4 DSG עם ה 122 כוחות סוס מאיצה הרבה יותר מהר מבראבו עם הרובוטי או ידני כי הDSG מעביר הילוכים הרבה יותר מהר וזה בתור התחלה. מה שסנדור כותב על הדיינו שגוי מהשורש. והפרש של 30 כוחות סוס זה לחלוטין לא מבוטל. ולא רק זה אני שוב אומר, כוחות סוס הם פונקציה של מומנט וסלד. לשני הרכבים שציינת יש נתון מומנט של סביבות 28-30 קג"מ. בצורה הגיונית אם הרכב מפתח את אותו מומנט אבל יש לו יותר כוחות סוס הוא תמיד יהיה מהיר יותר (מה שגם הגיוני אינטואיטיבית). אז שוב אם מדברים על מי נותן לי "רכבת" בפתיחה זה משהו אחד וזה בסדר. דבר שני זה לספר סיפורים על סוגיי דיינו מבלי להבין מה זה מה
  15. shandor דיינו מודד הספק בוואט כי מה לעשות אתה מסובב דינמו גדול. מתוך זה הוא ממיר לקג"מ ומזה מחשב כוחות סוס זה דבר ראשון. דבר שני, לכל דיינו יש סטייה כזו או אחרת, לדוגמא אם האוורור של גזי הפליטה לא יעיל המנוע שלך ממחזר אותם ובמקום לשרוף חמצן שורף גזי פליטה מה שאומר שיש פחות "בום" במנוע ופחות כוח. כל מה שמעניין אותך בדיינו זה הכוח במנוע. איך הכוח יורד לקרקע מושפע מיותר מדי גורמים שביניהם צמיגים מערכת הנעה יחסי העברה בגיר ועוד ועוד עד רמת הבושינג שלך במשולש. כל דיינו משקף מציאות (גם אלה בקומפיוטסט שבודקים לך את הרכב בבדיקת קניה) אבל למדוד ב 35 מעלות חום (כי אני במקרה כמעט והגעתי לאירוע הזה) זה מטופש ולא מקצועי כי מציאות של 35 מעלות חום היא ממש ממש לא המציאות של 20 מעלות חום. וכן עד כדי 20 כוחות סוס הבדל יקירי.
  16. יש לך דיינו נאבה מצולם של הבחור. לא מבין למה אתה מתעקש להיות צודק. אז יודע מה אתה צודק. טעות שלך
  17. אני לא מבין מה התגובה שלך אמורה להביע? שהוא צריך להחליף צמיגים? פות"ש מוטרד משרידות המנוע והמכלולים אל מול השיפורים שנעשו ולא איך הצמיג מחזיק את האספלט
  18. evgest

    מבחן דרך - DS3

    מביך משהו למחלקת השיווק של סיטרואן... 139,900 זה מחיר מאוד מעניין בהנחה שזה מחיר רשמי. ה 208 GTI באופן לא רשמי נמכרת במחיר הזה אבל מצד שני יש פה הרבה יותר "שיק" מעניין.. במה שונים המנועים שלהן בעצם? רק כיול או מעבר?
  19. evgest

    מבחן דרך - DS3

    יש סיבה שדגמי ה DS לא מופיעים באתר של סיטרואן? או שיש אתר נפרד ומכירים אותו רק יודעי דבר? מאוד מעניין אותי התמחור של הגרסה הידנית החזקה יותר..
  20. ומה ההבדל מ car2go לא ממש הבנתי..
  21. לי היו רעשי נקישות כאלה מהמשולשים בגלל הידוק של המשולש כשהרכב על הליפט ולא על הקרקע תחת עומס מלא. אחרי שחרור וחיזוק מחדש כשהמתלים בעומס מלא הרעשים נעלמו כלא היו..
  22. יחידה אלקטרו הידראולית להרמת שסתומי היניקה. אותה מחלה בכל האלפות עם המנועים האלה שהדביקה את פיאט ואיזה אברט אחד או שתיים. עריכה: אגב.. אכן טיפול במרווחים "רגילים" של שנה או 15,000 בגדול מונע מהתקלה מלקרות
  23. אני לא מבין מה קשור עניין הרווח. כשהמוסך מעביר את הראש לחרט הוא מחייב את הלקוח בעלות השיפוץ ולרוב במחיר המלא בעוד שהמוסך לרוב מקבל אחוז הנחה כזה או אחר ופה הרווח. אותו דבר בעניין חלקים שאתם קונים דרך מוסך. בקיצור כך או כך הוא מרוויח. אין ספק שלהוריד מנוע ולהחזיר מנוע זה יותר קל מלפרק ראש אבל עלות 6000 שקל לזה זה הכי מופרז ומוגזם ששמעתי.
  24. מפתיע שרק עכשיו זה מתחיל
×
×
  • תוכן חדש...