-
הודעות
944 -
כאן מאז:
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי ד"ר פוליצ'וק
-
אתם מדברים כאילו מדובר באירופה או צפון אמריקה. "בסדר", "לא בסדר". אז יש לי חדשות: מדובר במזה"ת. אתם יודעים מה? אפילו אם חלילה הייתה מכה ברכב - מה יטען היבואן בביה"מ? אני מניח כי המנוסים שביננו כבר ניחשו: המכה נגרמה ע"י הלקוח.
-
קל לזרוק מילים "מאבק משפטי", "עיתונות" וכו. אז בתור אחד שספג במדינה זו בקטע הצרכני הרבה מעבר לממוצע (והיה מדובר בנושאים יותר כבדים ורצניים מרכב), וצבר גם נסיון מסויים בקטע הנדון, אני יכול להעיד שהלכה למעשה זה לא כו פשוט ולא תמיד כדאי להיתלהב לשווא. עדיף לשמור על תאי העצבים, שכידוע אינם משתכפלים.
-
אני בסך הכל מנסה לראות את התמונה באופן כללי. בישראל הנושא של הגנת הצרכן לא מפותח כמו בעולם הנאור. אנחנו יכולים לפול בפח בכל צעד שעושים. רכישת רכב מיד 2 מהווה סיכון של ממש. רכישת רכב חדש בטוחה קצת יותר, אבל כמובן שלא ב-100%. צריך כייס חזק ע"מ לזכות בביה"מ נגד היבואן ובשלב זה לא ברור האים מדובר כאן במקרה שכזה. אם מתרגשים מכל דבר ומיד עולים לדציבלים גבוהים - בטח יהיה קשה מאוד לשמור על הבריאות במדינה זו. אז עדיף לפעול בקור רוח. אם מדובר מתקלה קלה ברת תיקון ואשר איננה מהווה גורם לירידת ערך - אז לתקן ולשכוח. אולי להסיג בדרך איזו הטבה - למשל טיפולים או איבזור חינם, אולי התחייבות לטרייד-אין במחיר מחירון (אומנם לא ממש רלוונטי לסיוויקים). אם מדובר חלילה במשהו רציני - אז למצוא עו"ד טוב ולפנות לארכעות.
-
הרכב איננו מוצג מוזאוני - אין מנוס שיקרו לו דברים כאלה ואחרים. כך למשל אני כאבור חודש גיליתי 2 קילופי צבע בגודל של מילימטר - מאוד התעצבנתי וטסתי בסערת רגשות למרכז השירות של מאיר. כעבור חצי שנה עף איזה חפץ קטן לעבר לדלת הרכב בזמן הנסיעה והשאיר שריטה בגודל של 2 מילימטר, ציקצקתי בלשון ועברתי לסדר היום. ולפני כחודשיים מישהו\י עם אגלת קניות בחניית טיב טעם דפקה לי את הפגוש האחורי והשאיר\ה חותם בגודל של סנטימטרים שדי נראה לעין. ואיזה פלא - זה כבר בכלל לא מרגש אותי. וכרגע חבל לי על כך שהתרגשתי והתעצבנתי אז, הבריאות הרי מעבר לכל.
-
ליד ביתי (כפר שלם) מסתובב סיוויק הייבריד "ל" כולו מלא במדבקות ברוסית ומדבקה ענקית אחת באנגלית: "TURBO". מאוד מצחיק ברכב שכזה. באריאל ראיתי סיוויק הייבריד "ל" בצבע בורדו, בדיוק כמו שיש לי. אולי זה הרכב השני בארץ, אני בכל אופן לא ראיתי אחרים שכאלה.
-
ישנה התקנה אשר מחייבת יבואנים לדווח לצרכנים על כל נזק מעל אחוז מסויים שנגרם לרכב. המספר ירד בשנה שעברה למשהו כמו 4% - אינני זוכר במדוייק. אינני חושב כי ליבואן ישנו הרציונל להסתיר דברים, במיוחד כאלה שנתגלים במיידית ובהלקח בחשבון שיש לו אופציות שלא למסור רכבים מוכי גורל ללקוחות הפרטיים. הרי כאשר הלקוח בא לביה"מ עם כייס - היבואן לא רק ידרש לתשלום פיצויים גבוה, גם שמו הטוב יוכפש ויגרם נזק תדמיתי כבד. ואכן לאחרונה לא שמענו על מקרים בולטים של רמאות כגון זה. אבל יתכן ואכן הייתה מכה בעלת משמעות מאוד נמוכה, אשר היבואן איננו מחוייב לדווח עלייה. אזי הדבר יתוקן וישכח.
-
כאשר מתבצע תיקון מוצלח או בלתי-מוצלח של השילדה - הנהג ראשית כל ירגיש קירקושים למינהם. ובסיוויק יש למה לקרקש - החל ממכסה של התא שליד הבלם הידני והפלסטיק שמתחת לדשבורד, אשר משמיעים קולות בכל הזדמנות ועד לדשבורד עצמו שמורכב מכמה וכמה חלקים שונים. אם הרכב שקט לגמרי וגם המערכת ההיברידית מתפקדת היטב - הייתי שולל כמעט לחלוטין את האופציה לתיקון שלדה.
-
כן, אלה הבעיות שבתור דובר רוסית שלא למד כאן בב"ס כנראה אשאר איתם עד סוף ימיי. קשה לי מאוד לזכור את האותיות שנשמעות אותו דבר (כ-ק, ש-ס וכו). כי הרי ברוסית הכתב זהה לדיבור. גם קשה לי להשתמש נכון ב-"ה" (בדיוק כמו "a" ו- "the" באנגלית), מפני שברוסית אין ארטיקלים בכלל. פעם ניסיתי לכתוב קודם ב-וורד ואז להעתיק, אבל היה יוצא פונט מכוער, וגם עדיין היו נשארות השגיאות. כך או כך, אבקש אליהם את סליחתי.
-
אילו היית קונה רכב מאיזו מגרש ומגלה לאחר הקנייה כי למשל רכב איננו יד 1 מפרטי, אלה מחובר בקלקיליה מ-2 רכבים שונים (וסיפורים כאלה לא חסרים) - הייתה לך סיבה לדאגה. אבל לך אין סיבה לדאגה. לרכב שלך יש אבה ואימה. אומנם הלכת ל-2 מוסכים הלא נכונים ובזבזת זמן ועצבים. גם לי כך זה קורה בארץ - מבזבז זמן ועצבים עד שלומד לאן לגשת. כרגע יש לך הזדמנות ללמוד את המערכת של שירות לקוחות של חברת מאיר. איך לגרום לכך שהמהנדס יגיע הכי מהר ולאן לפנות ע"מ לקבל את הטיפול הטוב ביותר. יש לך כנראה עוד זמן ממושך עם הרכב, כך שכדאי לדעת את הדברים האלה. הכי חשוב לא להכנס ללחץ בלי סיבה ולהנות מהחיים ומהרכב.
-
אני מהנדס כימי ולא מבין במכניקה של רכבים דבר וחצי דבר. אבל בתור מהנדס כימי אני יכול להגיד לך שהמון דברים יכולים להיפגע עקב העמידה הממושכת בחום האילתי. בעיקר מדובר בחלקים שעשויים מחומרים אורגניים - הגומיות והפלסטיקים למינהם. אינני יודע האם ישנו הקשר בינם לבין מערכת ההיגוי שהיא בכלל חשמלית, אבל זה מה שעולה לי בראש. אגב, ציטוט מאתר מכונאות: http://clickit3.ort.org.il/Apps/WW/Page.aspx?ws=8ec9afb4-4655-433e-8c20-250cc84d48cc&page=7f5d4822-9b40-4ce4-90ca-ddffcc04bf90&fol=93063d56-0b04-4c86-b3cf-367b0db48d61 גלגל השיניים של כוש ההגה ממוסב במסב מחטים ובמסב כדורי, גוש הקיזוז , העשוי מחומר פלסטי (אוקולו), מצמיד את פס השיניים אל גלגל השיניים של כוש ההגה בעזרת כוח קפיץ. יש לכוון את כוח הקפיץ כך שיאפשר הידוק של פס השיניים ותנועת קיזוז מינימלית של גוש הקיזוז. המרווח המינימלי בין בורג הכיוון לגוש הקיזוז מאפשר לקפיץ לספוג את תנודות הדרך.
-
לא חבל לבזבז את האנרגייה והזמן, כאשר הונדה תרם אמרה את מילתה? קודם שיגיע המהנדס, שיבדוק את הדברים ואם המצב לא יתוקן, - אז לצעוק.
-
אני עוד במעמד קבלת הרכב שמתי לב שכאשר הגלגלים הקדמיים מסובבים הם לא עומדים ישר אלה בזווית. אז הציעו לי להציץ מאחרי הגלגל וגיליתי שם מערכת מסובכת שקשורה להנפקת אנרגייה, והוסבר לי כי עם קשר או בלי - כך הגלגלים של ההיבריד צריכים להיות. אני מתקרב כבר ל-15000 קמ וברוך השם הגלגלים לא נפלו ואין שום משיכות. אז אני תוהה - אילו הרכב היה נופל, אילו היו מבוצעים בו תיקונים חאפריים או לא כאלה ואחרים - האים יתכן המצב שבו המערכת ההיברידית לא הייתה נפגעת ואילו המשיכה נשארת?
-
לא כדאי להתחיל בגישה בלתי-עניינית. לא יחליפו לך את הרכב בגלל המשיכה. גם עקב בעיות חמורות בהרבה לא מחליפים. הבעייה גם לא נראת רצינית מספיק ע"מ לעניין את העיתונות. לדרגים משפטיים יהיה ניתן לפנות רק לאחר שהבעייה לא תתוקן, ואני מאמין שזה לא מה שיהיה.
-
מצטרף להמלצה להנסוע למרכזי בראשון, כך יהיה ניתן להגיע לדרגים הגבוהים מהר יותר. לדעתי אין הרבה סיכויים שהרכב נפל, תוקן וכדומה. בסך הכל כפי שאני מבין הצריכה תקינה, המערכת ההיברידית (והיא מאוד רגישה ל"תקונים" למינהם) מתפקדת היטב, כך שאין סיבה לחרדות של ממש. ובכל זאת הרכב עמד כמעט שנה, נתון זה היה ידוע תרם הרכישה, אולי זה יכול לשפוך את האור. הכי חשוב - על תתרגשי. הכול יתוקן וישכח. ולמוסכים תצטרכי להגיע גם עם הרכב החדש. אני למשל במהלך 9 חודשים כבר הייתי במוסך המרכזי בעקבות קילופי הצבע ו-3 פעמים נסעתי לאיזור תעשייה בחולון ע"מ שישכפלו לי את המפתח האבוד.
-
שלום! הנתון של 1:22 מתייחס לרכבים ידניים. לאוטומט הנתון צפוי להיות דומה למה שיש לך כרגע. הסולר לא זול בכל מקום. למשל לא רחוק ממני בצומת מסובים מוכרים אותו ב-5.07 ש"ח בלבד. אבל בתחנה בה אני מתדלק (מגה ראש העין) - 6.70 ש"ח.
-
לדעתי אין מקום לסנוביזם כלפי התוצרת הסינית. הסינים מייצרים את מה שמבקשים מהם. כאשר למשל הלקוח הוא הקפדן היפני - הסינים יודעים לעמוד בדרישות הגבוהות ביותר. כאשר המזמין הוא למשל הרמאי ממזרח התיכון, אשר מחפש לשלם עשירית המחיר - אז גם האיכות תהיה בהתאם. וביחס למחיר של 240 K ש"ח. התחרות בקבוצה זו די קשוחה והמבחר הוא מאוד עשיר. קשה לראות שהרכב יצליח במחיר שכזה. אבל אילו יגיע למשל לקבוצה 4 - כנראה יהיו כאלה שיקפצו על המציאה.
-
מחירי הדלק יעלו והחוקים הירוקים יוקשחו, כך שאחזקת רכבים בלתי-חיסכוניים תהיה מכבידה מאוד על הכיס. את אלה שנמכרים כיום ויהפכו בעוד 10 שנים למצרך בלתי-מבוקש וימכרו בזיל הזול. בעוד 5-10 שנים יופיעו בהמונהם רכבים קטנים מנועי חשמל, אבל טווחי נסיעה שלהם יהיו מוגבלים וטעינות ארוכות. המדינה סוף סוף תתחיל להשקיע בתחבורה הציבורית. תחל בניית רכבות תחתיות בגוש דן, ירושלים והחיפה. תבנה גם הרכבת לאילת. וכך לרבים יעלם הצורך להחזיק רכב פרטי. רבים יעדיפו רכבים היברידיים לנסיעות ארוכות. המלחמה בתאונות הדרכים תגבר. יתוקנו תקנות תעבורה חדשות ומחמירות. התקנות 169 ו-62 יבוטלו, ובמקומם תקבע הרף לביצועים לפי הסימולטור. הרכבים יצוידו לפי החוק ברכיבים אלקטרוניים אשר יתריעו לנהג וילשינו למשטרה על עבירות התנוע או ביצועים בלתי-סבירים עקב השיכרות או העייפות. הענישה תהיה מחמירה ביותר והדבר יגרום לעוד אנשים להעדיף את התחבורה הציבורית.
-
תלוי איך את מגיעה למהירות זו. אם זה תוך שניות בודדות, אז תחטפי צרכות מנוע. אבל אם זה בהדרגה וברכות, אז אפשר להגיע למהירויות מטורפות בלי להרגיש. יש לי חבר בייקר, הוא פעם לקח את הרכב לסיבוב ואני ישבתי לידו ע"מ להשגיח שלא ישתולל. אז הוא בהדרגה הגיע ל-160 בלי שהבחנתי בכך (ואז כמובן נוא חטף צרכות ממני במקום המנוע). אבל אני מניח שהאופנוע שלו מגיע למהירויות כאלה ביתר קלות.
-
בכאלה מהירויות חוששני כי לא יהיה הבדל בין 5 דלתות להייבריד. יתכן אף כי ל-5 דלתות יהיה היתרון, כי כאשר המנוע הקיקיוני של ההייבריד מגיע לסל"ד מעל 3500 הצליל לא ממש נעים. אומנם בהדרגה ניתן להגיע למהירוחות אסורות בלי להקפיץ את הסל"ד.. אבל בכל מקרה הייבריד הוא לא הרכב הנכון לדברים האלה. וצריכת הדלק אכן תשתפר לאחר 5000 קמ הראשונים.
-
מה לעשות.. אלו המהירויות המותרות ברוב הכבישים. לבי לבי עם מי שחושב כי מדובר על עונש... יותר נכון עם מי שחוטף דוחות על המהירות המפורזת.
-
המהירות בין 90-95 בכביש מישורי עם בקרת שיוט וצמיגים בלחץ 32 PSI
-
עם הזמן זה עוד ירד ל-4. השיפור המשמעותי יהיה לאחר הטיפול הראשון. אגב, אוקטן 98 יביא את הצריכה בשיוט מתחת ל-4, אבל כלכלית זה לא משתלם.
-
אני מסכים כי הרכישה של סיוויק 5 דלתות הקודמת בהנחה של 35 K הייתה עיסקה טובה מאוד. אך אינני בטוח כי 5 דלתות נוחה יותר מ-4 דלתות וההייבריד בין היתר, כי הכיסאות בכל הדגמים מאוד דומים. למען האמת, לא נהגתי ב-5 דלתות, אך קשה לי להאמין שיש הבדל משמעותי גם ביציבות. ל-4 דלתות יש בסיס גלגלים גדול יותר, והיא גם רחבה יותר. מה שכן הייתי מאמין - ש-5 דלתות זריזה יותר.
-
אינני בטוח כי המחירים של היצרן ליבואן כו גבוהים, או נגיד הרבה יותר גבוהים ממחירי המשבר בסוכנויות בארה"ב. כנראה הכל תלוי בגודל ההזמנה. כל עוד היבואן הבלעדי מזמין עשרות או מאות בודדות של יחידות, הכל יהיה יקר: גם מחיר הרכישה, גם ההובלה, גם הטיפולים. וכך לא נשאר ליבואן ברירה אלה לשחק אותה יעני "פרמיום", כאשר למעשה מדובר בכישלון שיווקי.
-
עד כמה שידוע לי, מחזור השנתי של קמור נעמד על מאות יחידות בלבד. כנראה עקב המחזורים הקטנים המחירים מאוד גבוהים ואינם תחרותיים מול היבוא האישי בעליל. אילו היה היבואן מסכיל לשווק גם בפלח העממי ולהגדיל בכך את המחזור באופן משמעותי, היה יכול להוריד את המחירים גם של הדגמים היוקרתיים (ראה דוגמת אלפא ו-וולוו, אשר פחות מותרדים מהיבוא האישי כיום). אבל השיווק לעם פוגע בערך ה"פרמיום" של המותג. נראה אם קמור ילכו בעקבות האחרים או יתבצרו בעמדותהם הנוכחית.
