Jump to content

orenuchx

  • הודעות

    946
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי orenuchx

  1. קניתי מראת צד, שלחתי טפסים לקבלת אישור, ושבוע אח"כ קיבלתי אישור. מה שכן המראה מקורית ומסומנת בתקן אירופאי E1 תבדוק אולי זו הבעיה אצלך אורן נב - אגף החבילות הם לא הסמכות אלא משרד התחבורה
  2. המדבקות עשויות בד"כ ויניל וניתן לחתוך אותן די בקלות בפלוטר - הבעיה היחידה שצריך את הנגזרת. אם אין נגזרת מאיזשהו אתר - אפשר להפיק את הנגזרת מהאופנוע אבל זה מצריך עבודה לא מבוטלת. אם תמצא אתר שיש בו צילום טוב של המדבקות פרוסות (כלומר לפני שהן מודבקות) אפשר יהיה להפיק את המדבקה. אם תרצה עזרה שלח ה"פ אורן
  3. תנסה אותם : אורגל הלהב 2 , חולון 035566446 יש להם מחזירי שמן ו 0- רינגים לפי מידה.
  4. שלום לכולם, היום שמתי לב כי בזמן נסיעה (בעיקר בנסיעה איטית בעיר - לא יודע אם יש קשר) מחוג שעון הדלק קצת "משתגע" . התופעה היא שהמחוג רץ מדי פעם ממצב של חצי מיכל (מה שהיה במיכל דלק בפעל) לכיוון של מיכל ריק, בתזזיתיות, ואז מתייצב במקום הנכון וחוזר חלילה. מה יכולה להיות הבעיה - מגעים במצוף? בעיה בשעון? דלק יקר? ( :lol: ) אשמח לשמוע דעת מומחים (רצוי עם נסיון ) אורן
  5. תמונות משלבי העבודה על המיכל דלק: 1. נסיון עם מסיר צבע - נסיון שנגמר מהר מאוד בהחלטה להעבירו לניקוי חול 2. אחרי ניקוי חול לפני פריימר.. 3. .. ועם wash primer לפני פחחות. לפני הנחת חומר סימון כל הבמפים ... 4. במהלך העבודה 5. ובסוף העבודה על השלדה מוכן לצבע. מתחילים לראות צורה. 6. תזכורת של "לפני"... 7. ועוד זווית זהו כבר מאוחר... מקווה מחר להעלות עוד תמונות להשתמע אורן
  6. עברו מספר שבועות מאז העדכון האחרון והגיע הזמן להראות התקדמות. ראשית הפרונט. למי שלא זוכר הפרונט המקורי של האופנוע סיים את חייו בפח אשפה איפשהו ברמת הגולן. ולכן מאז שהתחיל השיפוץ אני טרוד בחיפוש אחרי פרונט קומפלט מתאים. אצלי בג'נקיה היו כמה אופציות אבל אף אחת מהן לא נראתה לי ראויה. הפתרון הגיע מחבר פורום מכובד (שומר על עילום שמו- אם ירצה יתוודה על מעשיו :lol: ). בביקור אצל החבר הוצעה לי תרומה של פרונט איטלקי של מרזוקי, שהיה במקור על פאנטיק . הפרונט נראה עצבני, הרבה יותר מהפרונט השברירי שהיה במקור, והגיע גם עם גלגל קדמי איטלקי אבל עם משולש תחתון בלבד. נראה כי השידוך יהיה מצוין ומשמח אותי שתוצרת איטלקית תמצא מקומה על האופנוע. עם פירוק הפרונט התגלה לי כי הטלסקופים עקומים מעט, וזה התווסף לכך שיהיה צורך לייצר משולש עליון, מתאמים למסבי ראש היגוי, החלפת מחזירי שמן וציר לגלגל . לא פשוט אבל לא נורא. פירקתי את הפרונט הסרתי את הצבע והכל נקי ומוכן להתקדמות. הגלגל פורק ויעבור ניקוי חול, ציפוי לשפיצים, וחידוש הנאבה. במקביל להתעסקות בפרונט היה צורך לקדם את שאר חלקי האופנוע. השלב הבא צריך היה להיות ניקוי חול של כל החלקים שפורקו מהאופנוע. אז בשבוע שעבר זה קרה, וכל החלקים עברו מקלחת של חול ונצבעו ב wash primer . לפני הצבע הסופי יהיה צורך במעט עבודת מסגרות על מנת לתקן ולסדר כמה דברים שנסדקו או רותכו באופן ספרטני במשך השנים. אחר כך יגיע החלק הכיפי – צבע והרכבה מחדש. שיטת הצביעה המתוכננת תהיה צבע רכב בהתזה והעדפתי זאת על צביעה אלקטרוסטטית מכיוון שהלוק הסופי טוב יותר, המחיר זול יותר, והאופנוע יהיה ממילא יותר לתצוגה מאשר לשימוש. יחד עם זאת ובמקביל כל הברגים הצירים המנופים הרגליות וכו' נשלחו לציפוי וממתינים בסבלנות לתהליך ההרכבה. העבודה על מיכל הדלק דרשה יתר תשומת לב ועבודה. המיכל ששכב שנים לא מעטות כפגר בשמש ובגשם, קיבל עם הזמן הרבה מכות קטנות וגדולות וכתוצאה מכך פני המשטח שלו היו רוויות בצלקות שדרשו עבודה. לקח פרק זמן לא קטן על מנת לבצע בו עבודת פחחות ראויה אבל סוף טוב הכל טוב - ועכשיו הוא חלק נקי ומוכן לצביעה סופית. ההתקדמות על המנוע כללה סגירה סופית של חלקי הבלוק הקלאץ' ומערכת החשמל, ונותר רק לקנח את סגירת צילינדר עם בוכנה חדשה. הקרבורטור נוקה כבר מזמן והכל מוכן להיכנס לשלדה בבוא היום. האגזוז נצבע בצבע עמיד בחום וזאת רק בינתיים כי ישנה עוד עבודת שיפוץ שתכלול חיתוך רשת המגן, עיבוד הרשת לצורתה המקורית וריתוכה מחדש. כמו כן צריך להכין מתאם ליציאה מהצילינדר ולתקן את כל האלתורים שבוצעו בו במשך השנים. כמה עניינים שאשמח לשמוע דעות שונות: 1. הג'נטים הגיעו במקור כשהם בגימור בניקל. עכשיו, ולאחר שנים של העלאת חלודה - הם עברו ניקו חול. ההתלבטות - לצפות בניקל (יקר ולא עמיד..) או לצבוע לשחור מט (זול עם לוק "רע" ) ? או אולי לצבע אחר ? 2. סכמת הצבעים העתידית – המקור נראה לי משעמם (אדום מלא)... חשבתי על משהו בסגנון רטרו vintage dirt bike – מה יכול להתאים? 3. אשמח לשמוע אם יש למשהו למכירה/החלפה/מסירה בולמים אחוריים של מרזוקי או משהו מכובד אחר שיכול להתאים. הבולמים המקוריים בסדר אבל לטובת "שיווי משקל" עם הפרונט נראה לי שצריך כאן סוג של שדרוג... עד כאן - ניגש לתמונות (מימין למעלה): 1. הפרונט לפני 2. אחרי פירוק 3. גלגל קדמי ... 4. ...ואחרי פירוק בדרך לניקוי חול 5. מצב פנים החישוק 6. תכנון 3D של המשולש העליון מבנה מקביל למשולש התחתון – יכורסם מאלומיניום 7. שלדה אחרי ניקוי חול - רגע לפני הפריימר 8. חלקים נוספים אחרי ניקוי חול
  7. הי ליאור, קודם כל סחטיין - יופי של יוזמה עושה את החיים קלים. מהתבוננות מעמיקה בתמונות ראיתי משהו אחד שזועק לשיפור לפני שאתה מעלה על המתקן בהמה יקרה וכבדה כמו הדוקטאי (200+ ק"ג) אז ככה: קורות הרוחב העליונות של התיבה הראשית יושבות למעשה "באוויר" כאשר רק זוויות החיזוק תופסות אותן. על קורות הרוחב "מתישב" הלוח העליון עם שתי קורות אורך שנושאות את כל משקל האופנוע. הלכה למעשה האופנוע יושב עם כל המשקל רק על זוויות הפח שמהודקת בברגי פח!! לעניות לדעתי אתה חייב לתמוך את קורות הרוחב שנושאות את משקל האופנוע על העמודים ולא בצידם גם אם אתה מתכוון לרתך את הכל. אופציה שניה היא להוסיף דיאגונלים לחיזוק המבנה. בנוסף אני הייתי מרתך פלטה בראשו של כל עמוד ואליו מרתך גם את קורות הרוחב וגם את קורות האורך. עוד נקודה - הגלגלים נראים חלשים עבור 200 קילו פלוס משקל הסטנד. חישוב של - "משקל כולל חלקי ארבע" יהיה תאורטי בלבד, בפעל גלגל אחד תמיד ישא יותר משקל מהאחרים כי אין מצב שהחלוקה מאוזנת במציאות. הוספתי אימג'ים להסביר את דברי - מקווה שיהיו לעזר. בברכה אורן
  8. תנסה אצל ראובן ממוסך "מרכז איילון" רח' גינוסר ת"א
  9. שכנעת אותי ... יאללה תרכיב
  10. המזוודות לא כ"כ קשורות לעניין - שים לב שלאופנוע השחור אין יחידת זנב כמו אצלך ואין שם חצאית למושב (מעבר לזה - הוא R100/7 ולא RS). יש לי הרגשה שהסבל שלך יתנגש בחצאית של המושב.. . בכל מקרה רק נסיון הרכבה יברר את העניין - בהצלחה!
  11. תתחדש! רק חייב להגיד שבמבט שני משהו בסבל הזה לא מסתדר לי עם הזנב של ה RS....מקווה שאני טועה. אשמח לראות אותו מורכב - יאללה תעדכן
  12. אין ספק - הערת אותי עם סטירה - הפכתי להיות מאושר שאני מקבל פאקינג אישור על מראה שמאלית אחרי "רק" שבוע . תסמונת סטוקהולם של חובבי הרכב בישראל.
  13. לא רוצה לדרוך על פצעים אבל חייב להגיש שהגשתי טפסים לאישור ביום רביעי שעבר והכל חזר אלי חתום ומאושר אתמול...
  14. orenuchx

    פיאג'יו SI

    נראה לי (בהערכה זהירה כי אני לא רואה פדלים) שזהו הדגם בו הפדלים עובדים כמו באופניים. זאת כי יש גלג"ש לשרשרת ע"ג הנבה של הגלגל האחורי (בצד הנגדי לוריאטור)
  15. orenuchx

    פיאג'יו SI

    לגבי הפדלים - היו שני דגמים : 1. פדלים כמו באופניים (מנוגדים אחד לשני) שמסתובבים ומניעים את המנוע (וגם מסובבים את הגלגל האחורי) אם אני זוכר נכון היה לדגם הזה מפחת קומפרסיה. 2. שני פדלים מקבילים (באותו מנח אחד כלפי השני) שבמצב נסיעה היו מדרך לרגלים ובמצב השני קיק סטארט (יש צורך לסובב/להפוך אותם אחורה למצב קיק) תעלה תמונה וכך אפשר יהיה לעזור בהסבר ספציפי - אולי הפדלים אצלך בכלל נעלמו עם הזמן...
  16. יגיע זמנו... ביינתים תוכל לראות אותו כאן
  17. ולסיום כמה תמונות נוספות: 1. גיר בפירוק 2. לפני ניקוי... 3... ואחריו 4. ולפני הרכבה. 5. חלקים בשחור מט 6. לסיום - מתחיל לקבל צורה. 7-8. ומשהו קצת אחר - הפרוייקט הקודם..!
  18. ... תהליך צביעת הכנפיים (אחורית) 1. לפני 2. שיוף ראשוני 3. פריימר ותיקוני קארקיט 4. פריימר לפני צביעה 5. ייבוש אחרי צביעה 6. מורכב
  19. ואוו - עבר הרבה זמן מאז שעלה העדכון האחרון . מאז קרו הרבה דברים והייתה התקדמות יפה. למרות שיש עוד הרבה עבודה אפשר כבר לראות שתפזורת החלקים מתחילה להתחבר לאופנוע. אז הנה רשימה חלקית של מה שקרה עד עכשיו: השלדה שנצבעה בצביעת אבקה הורכבה אל השלדה האחורית וקיבלה את ראש ההיגוי זרוע אחורית ובולם. יחידת הפנס הושלמה עם דשבורד חדש והורכבה אל המשולש. כל חלקי המתכת (רגליות מוטות צירים וכו) והברגים עברו גלוון. אחרי הגלוון החלקים שבמקורם היו בצבע נצבעו ב - etch פריימר ובצבע רכב מט שחור. בלוק המנוע הערום עבר ניקוי יסודי והוחלפו בו מסבי טלטל' שרשרת טיימינג ומותחנים , מחזיר שמן אחורי והורכב קלאץ' חדש. הצילינדרים והראשים עברו ניקוי חול עדין ובצילינדרים נשתלו מובילי דחיפים מנירוסטה – קיט נחמד שלא מחליד. מובילי דחיפים חלודים זה מאפיין ידוע ב BMW הישנים. החלודה לא גורמת לבעיה מכאנית אבל השדרוג האסתטי עושה נעים בעיניים. בלוק המנוע הוכנס לשלדה וכבר יש צורה של אופנוע. אח"כ השתלבה צמת חשמל חדשה, חלקי מערכת החשמל וצמת חשמל אחורית חדשה. הכידון וחלקיו נצבעו שחור מט ועלו על המשולש העליון. הכנפיים שויפו ונצבעו אחרי עבודה סיזיפית של מילוי וליטוש פגמים . הגיר פורק לגמרי ע"מ לבצע בו ניקוי חול עדין. אחרי הניקוי הוא יעבור שיפוץ מלא שכולל החלפת כל המסבים, מחזירי שמן, בוקסות ואבחון שחיקה של גלגליה שיניים. יש עוד המון פרטים מכאן ועד הירח אבל הגיע הזמן להפסיק לקשקש ולראות תמונות – אני בטוח שזה יותר מעניין: 1. המנוע בתוך השלדה 2. ומצד שני 3. צלינדרים לפני השתלת איברים. 4. צמת חשמל... 5. .. ורכיבי חשמל. 6. מנעול כסא.
  20. החלמה מהירה ושיחזור אל עצמו כמה שיותר מהר.
  21. הי, רכב מרשים ויפה - בהצלחה בשיפוץ. בשיטוטי אחרי מקורות חלפים ל MB שלי הגעתי בין היתר לאתרים הנ"ל. נסה מזלך אולי יוכלו לעזור לך: MB Classics Alexander v.Klitzing Auf der Lage 5 49377 Vechta Tel : 04447-856085 Fax : 04447-856076 mail: [email protected] http://stores.ebay.de/Mercedes-Classics https://mercedessource.com/ בברכה אורן
  22. סתם מתוך סקרנות - האם אתה יודע להגיד איזה דגם הוא הגארלי שלך..?
  23. ואאוו - זה בדיוק מה שאני משפץ היום. יש פרטים ? זה עוד מסתובב איפשהו?
  24. הי ישי, התשובה בגוף השאלה... (מכניסים בדפיקה, תוך כדי הוא מסתובב על הסלסול ואח"כ זה מה שמונע ממנו לצאת. שים לב ללוליניות של הכריכה - סה"כ כחצי סיבוב) בלי קשר מזל טוב על הפירוק - זה ה XL -נכון?
  25. הי אלון, אני שמח שעוד משהו הצטרף לטירוף הגארלי.. :lol: כאן תוכל לקרוא על התהליך שאני עובר. אמנם אני משפץ את דגם האידורו אך יש לי שלדה, גלגלים ועוד כמה פרטים של גארלי כביש שאספתי כעזר לשיפוץ. אשמח לעזור בכל. בהצלחה אורן נ.ב - יהיה שמח אם תעלה תמונות.
×
×
  • תוכן חדש...