-
הודעות
946 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי orenuchx
-
אוקי - אז כמו שהבטחתי - יש מנוע חדש! הפרטים עולים רק עכשיו מכיון שאז היתה רק הסכמה עקרונית על קנייתו - ועד שזה לא סגור זה לא סגור. המנוע הגיע אתמול במבצע לילי חשאי, וכמו שניתן לראות הוא כבר עשה הכרה עם האופנוע. בעברו של המנוע רשומים 55K ק"מ כשהאופנוע אותו הוא שרת נפח נשמתו בתאונה לפני שנים לא מעטות, ומאז הוא אוכסן סגור שמור ונצור עד שגאלנו אותו מייתמותו. הוא לא נפתח מעולם ועושה רושם כי הוא במצב מצויין - אבל ימים עוד יגידו. בינתיים אנו מרגישים כי נעשתה כברת דרך משמעותית בשיפוץ, כי לאסוף לקבץ את כל מה שהיינו צריכים לשיקום המנוע המקורי היה עולה הרבה כסף (לא שזה היה זול... ) זמן, כאבי ראש ועבודה לא פשוטה. בונוס נוסף הוא שחלקי המנוע הישן ישמשו כמחסן חלפים אם וכאשר יהיה בהם צורך. אוקי - עכשיו אפשר להתחיל בעבודה האמיתית!!! להשתמע אורן נ.ב תודה לחבר הפורום (אם הוא קורא הוא יודע שזה הוא) שעזר לנו להתחבר אל המנוע החדש!!
-
שלום לכולם, הרכב הנ"ל מוצע למכירה ואני מבקש חו"ד. הרכב משנתון 1993, גיר ידני (כמובן ) יד רביעית ובעלים אחרון שהחזיק ברכב 9 שנים. עושה רושם שהוא טיפל בה היטב והיא נראית שמורה. אני מחפש חוות דעת כללית על הרכב כמו כדאיות קניה, נוחות נהיגה, ביצועים, עלויות טיפולים, זמינות חלפים וכל חו"ד רלוונטית אחרת. הבחור דורש 30K שקלים - האם לא קצת יקר גם בהנחה שהרכב תקין ? תודה אורן
-
זה בדיוק זה. תמצא אותו גם על אלטרנטורים.
-
פרק ב' - "תמונות ראשונות, איך נלחמים בחולדות ואולי גם מנוע". יום חמישי הגיע וסופ"ש נראה כבר בקצה הסיבוב. לקחתי יום חופש ושמתי פעמי לצפון הארץ לעבוד קצת בסדנא, יומיים של מרגוע מהעבודה ומהזבעטוטים. על הפרק סידור ומיון החלקים לקראת המשך השיפוץ. מכיוון שהחלקים שנאספו אצלי עם הזמן הם לא ברמה אחידה, יש צורך למיין הכל ולהחליט מה צריך יהיה לעשות עם כל אחד ואחד מהם ולזה מוקדש סבב העבודה הזה. מכיוון שישנו אצלי אופנוע שנפח נשמתו ותרם את גופו למדע, ועוד אי אלו כפילויות של חלקים, אני מנסה להתאים את הטובים ביותר עבור השיפוץ. כך יצא למשל שהקרבורטורים אותם ניקיתי ובהם טיפלתי כבר יפנו מקומם לטובת אחרים העולים עליהם בתקינותם אך גם במג'ייפותם . כך גם לגבי הפרונט, חלקי חשמל מסויימים ועוד כמה וכמה מכלולים. השלב הבא יהיה לנקות את הכל ולצבוע את מה שדורש צבע. מעבר לזה ישנם החלקים שכבר נוקו ונשלחו לציפוי אבץ - הם יקבלו פריימר מתאים ואח"כ צביעה. אם כך המטרה כרגע לישר קו עם כל החלקים - והיידה שרה- לצבע. משהו אחד שהצלחתי לדלות מהיום הזה בשלמותו היה יחידת הפנס. ליחידת הפנס של ה- G/S גרסת ה PD קיימות היו שתי אופציות צבע: שחורה או לבנה. בביקור האחרון שלי בגרמניה היה בחנות, כחלק חדש במלאי, קדמי שחור ואחורי לבן. באסה, אבל בלית ברירה לקחתי אותן כך, במטרה לצבוע את כל יחידת הפנס אח"כ לצבע הרצוי - ברירת מחדל לא כ"כ מוצלחת לטעמי. בשובי לארץ ניסיתי את מזלי, ובטלפון אחד לחבר והתברר שיש לו יחידה קדמית חדשה לבנה ויחידה אחורית שחורה – בינגו! החלפנו ראש בראש , והלכתי על האופציה הלבנה כי היא יותר נדירה. את התמונה השלים דשבורד ולוח נורות חדש שהגיע השבוע, סוויץ' מקורי, והפנס עצמו שהיה מצויין במקור - והנה חלק ראשון מושלם וגמור שמחכה להרכבה. דבר אחד שמעצבן אותי במהלך היום ובכלל הוא מכת חולדות שתוקפת את בית המלאכה שלי. מכיוון שאני לא מגיע לשם תדירות - הן החליטו להקים שם מושבה, ואת תוצרי הלוואי שלהם אני צריך להסיר מהחלקים בכל ביקור מחדש. מילא החירבונים אבל השתן יוצר כתמים מעצבנים שאפילו נפט מתקשה להסיר. אני נגד רעלים כאלו ואחרים לכן הצבתי מלכודת של פעם (כזו שלא הורגת אלא לוכדת) כשהפתיון היה תמר לח ועסיסי מעדן בעייני החולדה המצוייה. אין ספק שאני צייד, וכל מה שצריך זה להמתין לטרף. למחרת הגעתי למלכודת מלא מרץ ועזוז ולמרבה הפליאה מצאתי בה פתק שאומר: " התמרים היו בסדר אבל אם לא היית מתקמצן היית שם נקניק. נ.ב המלכודת שלך זו בדיחה - ממך היינו מצפות למשהו קצת יותר יצירתי. שלך איגוד החולדות הצפוני". פאאאאק! אה והבטחתי גם פרטים על המנוע –אז ככה, הוא בינתיים שוכב לו ומחכה לתורו. אם נסכם את היום אז היה לנו הרבה עבודת מיון , מלחמת חורמה במזיקים ופנס אחד שכבר מוכן. ראבק יש עוד הרבה עבודה!! בתמונות : 1. מבצע "חלקים במיון לפני מה שיבוא" בעיצומו. 2. הקרבורטורים הטובים הרעים והמלוכלכים. 3. כנפיים לפני צבע - בגרסת הצבע שאני הולך עליה שתיהן ילבשו לבן. 4. חלקים שהיו בציפוי אבץ ויצבעו בפריימר ואח"כ בשחור. 5. בקקס לפני ניקוי. 6. חלקי יחידת פנס לפני הרכבה. 7. הבטחתי מנוע - אז זה המנוע. בפרק הבא "שיופים זה בטוח, אולי גם קצת צבע, ואם יהיה מזל נתפוס חולדה"
-
אני יודע שזה עדיין מוקדם אבל take a look here
-
אני לא על המחשב שלי אבל מחר אני אוציא אליך את האתרים האמורים בה"פ. בכל מקרה אשמח לעזור בכל מה שאני יכול. אורן * ואם כבר מעלים כאלו תמונות אז ככה אני רוצה את שלי...
-
ואוו.... אם כאלה תמונות תתערב גם תתערב.
-
הי ליאור, ממה שלמדתי עד כה במקרה של ה SS המנוע הוא זהה, או כמעט זהה, ובמקרה של הדארמה אפילו נראה לי כי לשניהם יש את אותו המנוע. לגבי שאר האופנוע - הם חולקים מכלולים משותפים אבל כמובן שיש הבדלים. איתרתי כמה אתרים שיש בהם פירוטי חלקים ( מיקרופישים) אם אתה מעוניין אני יכול להעביר לך אותם כך שיתאפשר לך לרדת יותר לעומק. אגב מה שאתה עושה בשרשור של ההונדה הוא לא פייר - תן כבר תמונה של הדוקאטי, כל פעם אני צריך לדמיין איך הוא נראה ...
-
מה ז'תומרת - אותך כבר הזמנתי! רק אל תשכח לתאם כדי שפינת הליטוף תהיה פתוחה לקהל הרחב
-
הי ישי - ברור שאני אעדכן אבל אעשה זאת כשהמנוע יהיה אצלי בסדנא - עד שזה לא גמור זה לא גמור (תקבל גם הזמנה כשזה יקרה.) תודה! מה לא היתה בעיה - המנוע הגיע אלינו בתפזורת, היה צריך להחליף חצי מהחלקים ולהתפלל שלא אבד כלום עם הזמן. סרט.
-
יש מנוע! :-P פרטים בהמשך...
-
קשה לי להאמין שזה היה שעם... (אלא אם כן "שעם" זה סלנג לרפידת חיכוך) לעניין השרשור - יש בית מלאכה ברחוב עליה בת"א שמחדש סנדלי בלם ורפידות חיכוך של וריאטורים, אולי יהיה ביכולתם לחדש את דסקיות החיכוך שלך. אני אמצא את המיקום המדויק ואעלה אותו לשרשור. בהצלחה אורן
-
רום כרמל טנדר - הגשמת חלום - יומן מסע ושיפוץ
orenuchx פרסם הודעה בנושא של און יעקבסון בתוך רכבי אספנות
אין אצלך רגע דל - respect! אורן * אה - ורספקט גם על ה fluke ... -
מתי הפסיקו לדעתכם לייצר מכוניות והתחילו לייצר מכונות?
orenuchx פרסם הודעה בנושא של השושנים בתוך רכבי אספנות
האמת שהפיתוי להתרפק על הנוסטלגיה הוא גדול, ונחמד תמיד להגיד לכל פוערי העיינים כשהם רואים את הרכב שבו הרגע הגעת : "תראו איך עשו פעם דברים - היום כבר לא עושים את זה ככה.." אבל האמת היא שזה כמעט תמיד לא נכון - היום החומרים טובים יותר (משהו משווה את הפלסטיק של היום לפלסטיק של פעם??), התכנון טוב יותר, פסי היצור וההרכבה משוכללים יותר, יכולות ההדמייה והאנליזות של טרום יצור מתקדמות יותר - ובאופן כללי המוצרים של היום טובים יותר מאלו של פעם. יתכן וישנן נקודות כשל מקומיות פה ושם אבל צריך לזכור - בהכללה הכל פעם היה הרבה יותר פשוט, חסר תחכום (או יש לומר "התכחכמות") ישיר ולא מסובך - מה שלא הצריך תכנון עילאי. לעומת זאת היום ישנו ריבוי מערכות, ריבוי חלקים וכתוצאה מכך הרבה יותר דברים שיכולים להתקלקל ועובדה היא שהם (שוב בהכללה) לא מתקלקלים... בעולם גלובלי שכולם בו מייצרים לכולם וכולם יכולים לקנות מכולם - כולם יודעים איך לייצר איכות אבל זה כמעט תמיד לא משתלם. מה שכן נכון הוא שהתכנון מלכתחילה מייעד את המוצר להתקיים מעט שנים מכיוון שרוצים לשמור אותנו צרכנים רעבים שרוצים משהו חדש יותר משאנו צריכים אותו. מצד שני הטכנולוגיה היום הרבה יותר זולה ולכן גם זמינה - המכונית הזולה של היום טובה יותר מהמכונית היקרה של פעם. מה רוצה לומר - הרומנטיקה שקושרת אותנו למכונות עתיקות לפעמים מתעתעת לנו את ההגיון . -
כנראה לא הייתי מובן - בתמונה מופיע האופנוע שנמסר במסגרת הטרייד..
-
פרק א - פירוק, מירוק, ברגים וכרטיס אשראי. אז הגיע הזמן להתחיל ולישר את העליליה עם נקודת הזמן שלנו... מכיוון שההתקדמות איטית אני אתאר את מה שעבר על הבחור במשך הזמן עד למצבו כיום בו הוא מוכן לתחילת ההרכבה. אם כן - האופנוע הגיע אלי כחלק מעסקת טרייד בה מסרתי אופנוע זהה, ששופץ על ידי כשנה קודם לכן. האופנוע היוצא נפרד בהצדעה, ונמסר לבעליו החדש. האקזמפלר שהגיע לידיי היה במצב קוסמטי ירוד, אך עם שתי נקודות אור חשובות - מנוע מעולה וגיר מצויין. לאחר תקופה קצרה בה רכבתי על גבו הישיש הגיע הזמן להתחיל בפרוייקט. ההחלטה היתה שיפוץ מלא לרמת תצוגה כשהאופנוע יבנה במפרט של ה - G/S Paris Dakar שיצא כגרסה מיוחדת בין השנים 84-87 לכבוד ההצלחה של היצרן במירוץ המפורסם. האופנוע פורק לחלוטין וכל חלק נבדק לעומק ע"מ להחליט אם הוא ימשיך בבית האח הגדול או יודח לאלתר . עם הזמן נאספו חלקים רבים מהדגם הנ"ל, גם חדשים וגם משומשים, כך שהתשתית לשיפוץ כבר היתה מוכנה. מה שהיה חסר, או שלא עמד בסטנדרט של השיפוץ הוזמן כחדש והזרוע עוד נטויה (לבקש פרוטה - אולי נצטרך להזמין עוד משהו... ). כנפיים שויפו, מנוע וגיר מהגוף נפרדו, קרבורטורים נוקו וכבלים קרועים נזרקו - נגמרו לי החרוזים, אז לסיכום - הרבה עבודה שחורה בוצעה. השלדה, שלדה אחורית , זרוע אחורית כידון, מגני מנוע ג'ק מרכזי ושאר חלקי הברזל עברו ניקוי חול ואח"כ צביעה אלקטרוסטטית או ציפוי אבץ (חלק מהחלקים עברו ציפוי אבץ ואח"כ יצבעו בצבעי רכב). כל הברגים נוקו מויינו ונשלחו לציפוי אבץ. נתעכב שניה על הברגים, מכיוון שבמקוריות עסקינן וההחלטה היא לא להתפשר על מקוריות - כל הברגים שלא היו שייכים לאופנוע במקור עברו לעבוד בברגייה המקומית, ואת מקומם תפסו ברגים גבוהים בלונדיניים עם עיניים כחולות - כלומר מקוריים. סתם לידיעה ב.מ.וו משתמשת בספקים קבועים של ברגים ולכן זיהוי הברגים כמקוריים הוא די פשוט כי שמות הייצרנים מוטבעים עליהם. במקור הברגים מצופים ב"דקרומט" שהוא ציפוי בעל עמידות גבוהה פי כמה מאבץ, אבל לצערי לא מצאתי מישהו שמצפה בציפוי שכזה בארץ (אם משהו מכיר אשמח לשמוע מזה...) והסתפקתי באבץ. ע"מ להשלים את התמונה נשלף כרטיס האשראי ועוד חלקים חדשים עשו עליה: צמות חשמל חדשות, חלקי קוקפיט, מפסקים, גומיות, פנסים, מאותתים , חלקי חשמל, קפיצים, כבלים, מיסבים, מדבקות, ידיות, רפידות, אגזוזים שופרות, אומים ברגים ועוד ועוד ומכל טוב המיקרופישים.... לגטימי שההמשך יכול היה להיות - התגרשתי מאישתי ,הפסדתי במשפט ונותרתי חסר כל .. למזלי זה עדיין לא המצב אז נסיים את הפרק לפני שזה יקרה. *היום יש מצוקת תמונות כי אני לא על המחשב שלי. מה שיש זאת תמונת האופנוע היוצא (מבטיח שתהליך הבנייה ילווה בתמונות ופירוט לגבי כל החלקים שיורכבו). בפרק הבא - "תמונות ראשונות, איך נלחמים בחולדות ואולי גם מנוע". להשתמע אורן
-
נראה מרשים מאוד - שאפו!! עצה להמשך הדרך - ניקוי חול! בהצלחה אורן
-
רום כרמל טנדר - הגשמת חלום - יומן מסע ושיפוץ
orenuchx פרסם הודעה בנושא של און יעקבסון בתוך רכבי אספנות
ראשית - שאפו ענק על שיפוץ יסודי , מחמם את הלב! שנית, לגבי תושבות הידיות אני הייתי הולך רק על נירוסטה. פח מגולוון יחליד לאורך דופן קו החיתוך (שם אין גילוון) ואלומיניום יקרע עם הזמן. בכל מקרה - יש בית עסק שנקרא הירשפלד ברחוב נחלת בנימין ת"א ( בין ידידיה פרנקל לפלורנטין) שם תוכל להשיג יריעות פח מכל סוגי המתכות. בברכה אורן *וטיפ קטן - אני משתמש בקרטון שנקרא דופלקס ( יש ברשת ארטא ) ע"מ לייצר שבלונות לחיתוך פח. הוא דק וחזק וניתן לחיתוך בדיוק רב. אח"כ אני מדביק אותו ליריעת המתכת (ספריי דבק) וחותך אותה לאורך הקרטון. (המהדרין מוציאים שרטוט ממוחשב ואז הדיוק מירבי...) הקרטון הגלי שאתה משתמש הוא עבה, וקשה לחתוך אותו באופן מדוייק. בהצלחה! -
אוקי זה היה קל - אכן BMW G/S. התחלתי שיפוץ כבר די מזמן ומן הראוי היה לפתוח שרשור כבר אז... בכל מקרה אשתדל להשלים חומר מתמונות שצולמו בעבר ולהשלים את הקצב עד למצב העדכני - לצערי זו לא תהיה בעיה גדולה כי קצב השיפוץ איטי בגלל שזה ככה אולי יהיו קפיצות כרונולוגיות בעלילה אבל זה יכול להוסיף עניין. כמו כן אכתוב בקרוב על ההיסטוריה של הדגם ואשמח לענות על שאלות במידה ואני יודע את התשובה. מצ"ב תמונות: 1. האופנוע כפי שהגיע אלי 2.תמונה של היעד אליו אני הולך להגיע - האופנוע צולם ב Siebenrock באחד הביקורים שם 3.תמונות של מיכל הדלק המיועד אחרי צבע לפני מדבקות. 4. מיכל אחרי מדבקות ולפני לכה. הצביעה היא עצמית, אני משתדל לעשות את כל הצבע בעצמי - זה מוסיף המון כיף לתוצאה (המדבקות מקוריות) להשתמע אורן
-
100$ כולל משלוח (יקר) ולפני שהמכס מושיט יד... אם אתה צריך נסה כאן: https://mercedessource.com/
-
מה לדעתכם יהיו רכבי האספנות משנות היצור של שנות ה90?
orenuchx פרסם הודעה בנושא של אלמוגית בתוך רכבי אספנות
אם מערבים אופנועים - מה עם BMW - לא יפה כל מקוררי האויר של BMW ימשיכו להיות מבוקשים וקלאסים. אגב דגם ה R80 G/S Basic שיוצר ב 1996 (יצור שחודש למשך שנה, עקב דרישת הציבור, שלוש שנים אחרי שהופסק הייצור ) כבר היום מקבל מחירים היסטריים בחו"ל עקב דרישה של אספנים. -
חיפשתי ולא מצאתי למעט תוצרת המזרח הרחוק - לא שאני לא חושב שיכול להתאים, אבל משתדל לא לערבב מזרח עם מערב... הוזמן Hirshmann מחו"ל. לכל העונים - תודה!
-
מה לדעתכם יהיו רכבי האספנות משנות היצור של שנות ה90?
orenuchx פרסם הודעה בנושא של אלמוגית בתוך רכבי אספנות
בדיוק התחבטתי בעניין לפני כמה זמן. זה עלה בגלל דיון משפחתי לגבי עתיד רכב שנמצא בידנו. הנ"ל הוא הונדה סיוויק 96 יד ראשונה שנקנתה מסוכנות הונדה ע"י הורי. הרכב נסע כ 150K ק"מ ונשמר רוב חייו בחניה מקורה, טופל באופן סדיר וכללית נראה חדש. כשהדיון עלה אם למכור אותו - אמרתי שאני קונה ושומר אותו סגור עד אספנות..סה"כ עניין של 15 שנים... -
תודה - ניסיתי ואין להם אנטנות בכלל
