Jump to content

orenuchx

  • הודעות

    946
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי orenuchx

  1. הי במקור היה יושב פועל מיומן ומושך מכחול לאורך הכנף/מיכל ומצייר את הפס באומנות ובמיומנות. מנסיוני הצנוע בשיפוצי בימרים לא מכיר כזה אומן בארץ ולכן עשיתי את זה בזמנו בעצמי... מה שכן צבעי מיומן יכול לעשות זאת ע"י פסי מיסוך דקים וצביעה של הפס ע"ג המיכל/כנף. אם תרצה אפנה אותך לצבעי שביצע כזא עבודה. אורן
  2. שלום לכולם, התחלתי לעבוד על הפיאט פנדה, שנת 90 מנוע הזרקה, 1000 סמ"ק. מבקש את עזרת הציבור במידע על אתרים ברשת המוכרים ושולחים חלקי חילוף לפיאט ע"פ מספר קטלוגי. יש לי מספרים קטלוגיים מקוריים של פיאט ואשמח לקבל כל מידע בנוגע לחנויות און-ליין אמינות וטובות. בנוסף - האם מישהו התנסה עם האתר הזה: https://www.fiatdalys.lt/en אשמח לשמוע אם מישהו התנסה איתם בעבר. תודה לעונים אורן
  3. אם זה המשה שאני מכיר לא נראה לי שהוא עבר משם. זה המקום של המשה שאני מכיר (רחוב סלמה) - האם היית שם? בכל מקרה אני יכול להשיג פרטי קשר - אם לא מצליח לך רק תגיד ואני אברר. אורן
  4. אני מזמין הרבה מגרמניה. ה DHL Paket מגיע אלי תמיד כחבילה בדואר.
  5. תביעה? אני? אני בטוח מפסיד - אין לי קייס כי אני בכלל מזמין דרך הדואר..
  6. למרות שהבעתי בתחילת השרשור דעה הפוכה ממה שהתכוונת לעשות (קרי תגובה מיואשת המייצגת את חוסר התוחלת במאבק בתחנות רוח) אני שולח לך ברכות על הנחישות וההתעקשות. אני חושב שזה הזמן לבצע תביעה יצוגית כי הרגע הם הוכיחו, בויתור המידי, שכל התשלום מראשיתו הוא גזל. אורן
  7. ליאור אני שמח על המודעות והעניין לנושא הרייסרים שאתה מפיץ, ובעיקר עושה, הדוגמאות שלך מעוררות תיאבון כן ירבו. מי יודע אולי הילדים שלנו יהנו מתרבות מוטורית קלאסית קצת כמו במדינה נורמלית. אבל ... מנסיוני, גם בבנית אופנועים, וגם עם אופנועים מיובאים המחיר שאתה נוקב בו אמנם יכול להיות נכון לתהליך היבוא- אבל עלול להשלות את הציבור שלא בקיא בפרטים. אומר כך, (ואני מתיחס בעיקר לאופנועי BMW - שם יש לי "קצת" נסיון): בימר שיגיע לארץ ב 25-35K יהיה ברוב המוחלט של המקרים בימר במצב רעוע. וע"מ להביא אותו למצב שאכן יתן תמורה ראויה כרייסר או כמקורי תדרש השקעה לעיתים מעבר לכפולה. מי שאינו בקיא בביצוע העבודות באופן עצמאי ישלם גם פי שלושה...!ֿ לפני שכולם קופצים עלי - אני אומר את זה מנסיון ואתם מוזמנים לאתגר אותי עם דוגמאות. פגשתי אנשים שהגיע לסכומים של 50-80K אחרי שהביאו אופנוע "זול" מחול. אני אומר זאת לא כדי להטיל ספק או לרפות ידים - אלה בבחינת דעו את הדרך כולה לפני שאתם יוצאים אליה. אורן אה כן ... - וזאת דוגמה למה שעשיתי לבימר זקן :
  8. למכירה: מיכל דלק של אופנוע Beneli Cross 50 CC (האופנוע בתמונה להמחשה) המיכל תקין וללא חלודה פנימית עם כמה דנטים פה ושם. צבע מקורי (חוץ מהלבן ) 250 ש"ח. נמצא בתל אביב. אורן 0547999404
  9. למכירה: מיכל דלק של אופנוע Beneli Cross 50 CC (האופנוע בתמונה להמחשה) המיכל תקין וללא חלודה פנימית עם כמה דנטים פה ושם. צבע מקורי (חוץ מהלבן ) 250 ש"ח. נמצא בתל אביב. אורן 0547999404
  10. הי, המונח "ריקבון" המיוחס לרכבים איננו למעשה המונח המדעי המיוחס לתהליך הנקרא "ריקבון". ריקבון הינו תהליך של פירוק חומר אורגני/ביולוגי על ידי חיידקים או פטריות. המונח ריקבון המיוחס לרכב הוא ביטוי הבא לתאר מצב בו חלודה תקפה חלק/גוף/פח הרכב באופן שאינו מאפשר להסיר/לטפל בה מבלי שהחלק יתפורר, או שהחלק ניזוק מעבר ליכולת תיקון כתוצאה מחלודה. חלודה כשלעצמה היא תהליך שיתוך (תהליך כימי) שעוברת מתכת בחשיפה לחמצן/מים. ברכב המיוחסים לו "רקבונות" הכוונה היא שישנם בו איזורים או חלקים (ע"פ רוב חלקי פח) הנגועים בחלודה באופן שמחייב הסרת/חיתוך החלק והחלפתו בחלק אחר, או במקרה של פח חיתוכו של האיזור הנגוע והלחמת/ריתוך יריעת פח חדשה. באופן לא מדעי אפשר להגיד שישנם כמה מצבים של חלודת פח - החל מחלודה שטחית דרך חלודה עמוקה ועד ל"ריקבון" והטיפול בהם צריך להיעשות בהתאם למקרה. ניתן לבדוק את חומרת החלודה על ידי ביצוע חתך ביריעת הפח (לדוגמא קידוח) ובדיקה בשטח החתך עד כמה עמוקה היא החלודה. עצה אישית: כשמדובר בפח- אם החלודה עברה מעבר ל 50% מעובי הפח אני הייתי מחליף את החלק. אורן
  11. הי, ראשית אומר שהשיפוץ מעניין ואני ממתין בצפיה לעידכונים. יחד עם זאת ואם יורשה לי - הדרך הבטוחה לחרבש שיפוץ זה ללכת ל"בעלי מקצוע" בארץ לליפוף, וריתוך, וחשמלטורים וכל מיני אילתורים שהיו נפוצים בארץ בימים של טרום ה"כפר הגלובלי" והאינטרנט. כשמדובר באופנועי ב.מ.וו הכל קיים, ישנו וזמין לרכישה. ישנן כמה סוכנויות שמחזיקות מלאים של חלקים חדשים, מחודשים או משומשים במחירים סבירים שיהוו פתרון טוב פי-אינסוף מתיקון כאן בארץ (וזאת מבלי להזכיר את eBay). לפיכך - אני אישית לא רואה סיבה או צורך לאלתר ולשפץ מכלולים "גמורים" אם יש אלטרנטיבה לרכישה של חלק תקין או חדש. ראבק אתם משפצים כאן ב.מ.וו- לא BSA ע"מ שלא אצטייר כאחד שרק אומר הנה אתר של אחד מהחנויות המפורסמות בפרנקפורט המתמחות בחלפים לבימרים משנות ה50-60, אני משוכנע שתמצא שם כל מה שצריך: http://www.ulismotorradladen.de/uli/Web/shop/Home.aspx בברכה והצלחה אורן
  12. orenuchx

    צבע למכלולי הרכב

    טכנוקאר בהרצליה פיתוח. דבר עם רונן/לוזון ותגיד שאורן מחברת Apos הפנה אותך. אורן
  13. orenuchx

    צבע למכלולי הרכב

    במידה ולא הולכים על צביעת אבקה אני ממליץ על צביעה בצבע פוליאוריטני דו קומפוננטי. הצבע הוא באיכות גבוהה מאוד, הוא מתקשה ונותן עמידות גבוהה ומחירו לא בשמים בניגוד לצבעי רכב. משתמשים בצבעים האלו לצביעת משטחים גדולים שרוצים לקבל בהם צביעה טובה במשוואת עלות תועלת. ניתן לדחוס לאירוסול אבל עדיף ליישם באקדח- כך ניתן להגדיל את מרכיב המקשה לטובת העמידות. באופן כללי ונכון לכל יישום צבע באשר הוא יש להקפיד על הבאים ע"מ לקבל תוצאה טובה ומובטחת: ניקוי המכלולים מכל שאריות שמן ליטוש החלק להסרת צבע רופף/חלודה וכו' צביעה בצבע יסוד איכותי/ יסוד צורב. לרכיבים שציינת הכי מתאים שחור מט (הכי קל לתקן אח"כ ומשתלב יפה עם הלכלוך של תחתית הרכב ) אורן
  14. נאמר כאן מליון פעם בערך - לא לשלוח דרך חברות השילוח למינהן (curier) שלחו בדואר רגיל ולא תשלמו עמלות. כל תהליך השחרור שם הוא מובנה, זה לא ישתנה, ולא נראה לי שכדאי לך לתבוע אותם אלא אם כן יש לך המון זמן וכסף פנויים. ...וזה באמת לדבר ללמפה - אז למה גם להאכיל אותה? בניגוד למליון דברים כאן אתה לא קהל שבוי ויש לך ברירה - דואר רגיל - כן, זה מהשיר הדואר בא היום באוטו האדום...
  15. הי ליאור, מדהים! מחכה להתפתחויות נוספות בכליון עיינים. רק דבר אחד - עכשיו שאני רואה את הכל מורכב רציתי להגיד שאתה חייב "מכסה" לכיסוי המיסב העליון. המכסה הזה צריך לכסות את המיסב ולשבת מתחת לאום הכתר (זה שמתחת למשולש העליון). אם לא יהיה מכסה כזה בכל גשם קל המים יחדרו למיסב העליון ישטפו את הגריז ויגרמו לקורוזיה. החלק שאתה צריך להשיג/לייצר נראה כמו הימני העליון שבתמונה: אורן
  16. כבר אני יכול להגיד לך שהמע"מ מושת על הסכום הכולל ולא על עלות החלק - קרי: (165+24.75+28.46)*0.18=39.27
  17. הי עדן לשאלתך- הרכב היה בשימוש יום יומי! זה למה ציינתי את עניין המשוואה התמדה vs עצלנות. מבחינתי התקנת המיגונים היתה חלק מהשגרה וזה לקח לי בדיק 5-7 דקות . בדוק! איך? אז הנה : מנעול הגה בתוך הרכב אז לוקח עשר שניות לסגור אותו על ההגה. יוצא מהרכב פותח בגאז מוציא סנדל מתקין על הגלגל. עברו עוד 3 דקות סוויטץ סודי מועבר למצב מנותק לחיצה על השלט מפעיל אימוביליזר נגמר! בכיף שלי וגם כדי לשמור על הרכב נקי מוציא מהבגז׳ גם כיסוי שגולגל במעוד מועד כך שזריקה מיומנת כבר פורשת את רובו וזהו. שגרת היום שלי היתה הגעה הביתה ופרידה מהרכב עד לבוקר הבא. אם הייתי יודע שאני יוצא בערב מנעול הגה ואימוביליזר - ואחר כך מוסיף את היתר. תאמין לי עשיתי את זה מאהבה והרבה יותר גרוע לרוץ החוצה ולראות שהאוטו לא בחניה. במאמר מוסגר אגיד שהחיים הרבה יותר נוחים עם .... רכב ליסינג לדוגמא. אם הייתי, למשל, רואה שמנסים לגנוב לי רכב ליסינג מבטיח לך שהייתי ממשיך להביט מהצד עם שקית גרעינים ואולי על הדרך לומד דברים חדשים... אבל אז איזה טעם יש לחיים עם קיה פורטה לבנה? אורן
  18. את הדברים הבאים אני כותב מנסיון. הרכב שלי (לשעבר) היה רכב אספנות מיוחד - מרצדס קופה - והוא כמעט ונגנב. מה שהציל אותו באירוע הגניבה זה אימובילייזר של רב בריח שמנע התנעה, ושכן עירני שהגיע בתזמון מקרי אך מושלם, קרא את תמונת המצב וחסם את הרכב בעוד הגנבים נמלטים ממנו, עולים על קטנוע ונעלמים... האזעקה נותקה תוך שניות והרכב שלא הותנע נדחף לקצה הרחוב כדי לקבל טיפול עמוק או לחילופין להמתין לגרר אך שם נחסם ולא נותרה בידי הגנבים ברירה אלא לחמוק אל תוך הלילה. מכיוון שהיה לי ברור שהרכב "מסומן" והעניין איננו בחירה אקראית של גניבת רכב אלא "הזמנה", נקטתי במה שנקרא בעגת אנשי האבטחה "מעגלי אבטחה" - כלומר התקנה של כמה אמצעים במקביל כדי להפוך את נסיון הגניבה לתהליך מתמשך ורעשני ולהוציא את מרכיב המידיות של נסיון הגניבה. ההיגיון -ככל שיותקנו יותר אמצעים כך יצטרכו הגנבים להאריך את משך העבודה וזמן הינו מרכיב חשוב כשאתה בא לגנוב משהו. נכון - כל רכב אפשר לגנוב בלה בלה בלה - אבל לפעמים זה לא כדאי וזה מה שאנחנו רוצים לגרום, והגנבים ידלגו לרכב הבא. הם לא מקבלים הרבה כסף על ג'וב של רכב מוזמן, וגם הם עושים שיקולי סיכון, רווח, תועלת. מכיוון שהרכב נמכר ואני עצמי עברתי מאז דירה אני אפרט את האמצעים שנקטתי. * חשוב להגיד שלא הייתי עצלן ומאז נסיון הגניבה ועד ליום המכירה והפעלתי את כל (חוזר שנית - את כל) האמצעים מדי יום, כי הרכב חנה פחות או יותר במקום קבוע ולא היה לי ספק שבני העוולה יחזרו לזירת הפשע. זה אמנם קצת מטריד אבל יותר מטריד זה גבר בשנות הארבעים רץ עם תחתונים במורד הרחוב אחרי רכב בן שלושים... אני אחלק את האמצעים לשניים - אקטיבים ופאסיבים. חשוב לשלב כמה שיותר מרכיבים כדי למרר לבני ז***ת את החיים. להלן האמצעים האקטיבים: 1. מתג חשמלי נסתר שמנתק מעגל קריטי בהתנעת הרכב. אני לא אפרט יותר מדי אבל המפסק באמת מוסתר והמערכת באמת חיונית. 2. סנדל דנוור עצבני עם רתוקה ומנעול רב בריח 16 מ"מ מחוסם על אחד הגלגלים. כן, נכון - כל השכנים מרימים גבה ומצביעים עליך בלעג אבל אני אהבתי את המכונית שלי ככה, כמו שהיא, ובעיקר אהבתי למצוא אותה איפה שהנחתי אותה בלילה הקודם. 3. מנעול הגה. לא מתכוון לסמרטוטים שנמכרים בהום סנטר אלא למנעול המדר-פאקר שבקישור שעוטף את כל ההגה, עשוי מפח עבה עם חיזוקים פנימיים כולל מוט מחוסם בלתי ניתן לניסור ורתוקה של רב בריח. רק דיסק פורץ את זה ואני רוצה לראות גנב מתחיל לעבוד עם דיסק חשמלי בתוך הרכב אחרי שלקח לו רבע שעה ושלושה דיסקים לחתוך קודם את הסנדל.. 4. אזעקת רכב עם ביפר ואמובילזר של רב בריח. תגידו מה שתרצו לי רק זה הציל את הרכב כי לא הצליחו להתניע אותו. 5. כיסוי רכב. לא תאמינו איזה אפקט פסיכולוגי יש להורדת כיסוי מרכב. מה גם שהורדת הכיסוי מזיזה את הרכב ולפחות אצלי נתנה התראה בביפר. אמצעים פאסיבים 1. כמו שלמדתי בביהס לאבטחה אין כמו שבירת שגרה. אם ניתן לשנות מיקומי חניה ֿ(ואני לא מדבר על עשרה מטר קדימה אחורה באותו רחוב) אז זה תמיד מבורך. 2. לחילופין מסעיף 1 חניה במקום בו יש קשר עין מהבית. ברגע שהביפר מצלצל אפשר כבר במבט מהבית להבין במה מדובר, ואולי גם להבין באותה הזדמנות שעדיף הפעם לא למות על קידוש השם. 3. חניה באופן שלא ניתנת גישה עם אמצעי הרמה/גרירה. לדוגמא בניצב למידרכה בין מכוניות, ליד עמודים, ברחוב ללא מוצא, בפינה וכיו"צ. 4. חסימת תנועה עם רכב נוסף. אם לזוגתך יש רכב, וקיימת האפשרות- תן לה הזדמנות להטות כתף במאמץ המלחמתי. 5. הפניית גלגלים כך שהרכב ידרדר במקרה של נסיון דחיפה אל מכשול (קיר, עמוד) אם זה משתלב עם מנעול הגה רק זה יכול למנוע את הגניבה. 6. חניה בירידה. כן , תתפלאו- אם לא הצליחו להתניע (למה שיצליחו הרי התקנתם מפסק סודי) זה מקשה על תמרון במידה ודוחפים את הרכב ומנסים לתמרן אותו ליציאה מחניה. *כמובן שיש עוד אמצעים כמו מצלמות (שלדעתי לא נותנות כלום. יופי אז ראית איך נגנב הרכב. מה בדיוק תעשה? תלך לכולבוטק ?),איתורן, כרטיס סים, עמוד נשלף, כלב באוטו, שומר בבודקה... אבל אלו שמורים לבעלי חניה פרטית או לבעלי ממון מה שלרובנו לא רלוונטי. אלו למעלה הם האמצעים שאני נקטתי בהם. כדי לא להתייאש מכל התהליך חשוב לסווג את רמת הסיכון בהתאם למקום החנייה - לדוגמה: חניה ליד הבית היא כמובן ברמת סיכון גבוהה, כי הגנבים מן הסתם איתרו את הרכב, אספו מודיעין ותכננו זה מכבר את הגניבה - ולכן יש להציב את כל אמצעי האבטחה. לעומתה חנייה בעיר כשאתה קופץ לבילוי היא ברמת סיכון נמוכה כי ההסתברות למעקב ותיכנון של גניבה ממקום לא ידוע היא נמוכה, ושם יספיקו שילובם של שני אמצעים כמו מנעול הגה ומפסק סודי. שא ברכה ושיהיה בהצלחה אורן
  19. ואין ערסים שדוקרים אותך על מקום חניה...
  20. ממש לא מחוייב להעביר לסטאטוס אספנות! יש אפשרות להעביר בעלות כשהרכב ללא רשיון בתוקף (יעני ללא טסט) את האופן לביצוע ניתן לקרוא כאן בפוסט מס. 8 אוקי אני משועמם אז עשיתי קופי-פייסט: בהצלחה אורן
  21. שטויות במיץ. לא קרה כלום, תשכח שזה קרה וסע לשלום.
  22. אייבי מאוד מומלץ כרתך אבל דרושה בראש גם עבודת עיבוד שבבי ולכן הייתי הולך למישהו שנותן את כל ה"חבילה". ממליץ לך לבדוק את ניקי - מעולים בשיפוצי ראש מנוע, עשיתי אצלם הרבה עבודות ואף פעם לא איכזבו. אורן
  23. יש בהרצליה בטכנוקאר. הם מחזיקים כל מה שאתה צריך לליטוש ן/או יכולים להביא תוך יומ-יומיים. דבר עם רונן/לוזון, תגיד שאורן שלח אותך
  24. orenuchx

    אופנוע BSA 1955

    לפני כשתיים מכרתי אופנוע כזה בדיוק במצב מפורק לפני שיפוץ. אם מעניין אותך פרטים אשמח לשתף. מטעמי שמירת דיסקרטיות המחוייבים כלפי הרוכש דאז לא אעשה זאת בפורום פתוח- אז שלח אלי ה"פ. דרך הגיונית להעריך את האופנוע היא פשוט לאתר בחו"ל אופנוע במצב זהה ולעשות סימולציה כמה יעלה להביא- ומשם להתקדם למו"מ.ֿ יחד עם זאת צריך לזכור תמיד את הגורמים השונים כמו "אפקט בלוטת החשק", אלמנט ה"אבו-ג'ארס", גורם ה"אחי-לי-זה-עלה יותר" והסכמי ה "אחי לך לקראתי -אני בתהליכי גירושים ואשתי לקחה לי את כל הכסף" (אגב את זה שמעתי באמיתי מקונה, כאן בארץ חמדת האבות...) וכו'. מזכיר לי שפעם התקשרתי למוכר בגרמניה כדי לנסות לנהל מו"מ על מחיר אופנוע שרציתי לייבא - איך שפתחתי את הפה בסגנון "אחי בכמה אתה הולך לקראתי"- המוכר אמר במבטא גרמני כבד: "Zis is deutschland- Not a Bazar!" אז זהו שכאן זה בדיוק ההיפך - כאן זה לא גרמניה - כאן זה בזאר! אורן
  25. מזל טוב! הצלחתי לדחוף חלק של BMW לגוצי שלך... (אום כתר)
×
×
  • תוכן חדש...