ישי פה כמה משתנים:
1 - המזרקים שלך עובדים בעומס ב 80% ממה שהם יכולים לספק (בד"כ). השאלה כמה אתה מעלה גדישה באחוזים, נראה לי שאם תעלה מ 0.9 ל 1.2 (30% העלאה) זה יכניס את המזרקים שלך לעבודה ב 100% תפוקה וזה ממש לא בריא. פיתרון אפשרי זה ווסת דלק שמעלה לחץ דלק כשהוא מרגיש גדישה.
2 - צריך להבין את מפת הקומפרסיה של הטורבו על מנת לראות שהגדישה לא לוקחת את הטורבו מדרגה אחת מחוץ לטווח היעיל שלו (היעילות נמדד באחוזים). למשל; אם הטורבו בגדישה הנוכחית בסל"ד מסוים יעיל ב 70% (זאת אומרת 30% זה חום) ואתה מעלה גדישה ל 1.2 שזה 30% העלאה באויר שמכיע למנוע (אפילו עם כיווני דלק) - יש מצב שהטורבו יעיל יעיל רק ב 60% וכל השאר חום. יכול להיות תאורטית שאם תעלה ל 1.1 תקבל יותר כוח מ 1.2 באר כי הטורבו יהיה יותר יעיל. גם את זה אפשר לפתור עם אינטרקולר חזית שמקרר את האויר שמחזיק את היעילות שאבדה אבל במחיר מסוים של יותר השהיית טורבו (וכמובן כסף).
3 - בשביל לדעת יותר טוב מה אפשר לעשות אתה צריך:
א: לדעת כמה כוח המנוע שלך מפיק
ב: דגם מדויק של הטורבו שלך ומפת קומפרסיה שלו (compressor map)
ג: גודל המזרקים שלך
ד: מתי המחשב שלך מנתק אספקת דלק (כשהוא מזהה over boost).
מן הסתם, כשאתה מעלה גדישה ב 50 דולר, כדאי שתקנה חיישן EGT (שעולה 800-1000 ש"ח) - רצוי מחברה כמו greddy, autometer או defi. לא תאמין כמה דברים משתנים במזג אויר שונה. בעצם, בכל מקרה כדאי שתקנה EGT.