צודק חנן, לא נראה לי שזו בעיה בטרמוסטט כי אז המנוע היה מתחמם גם בנסיעה.
עצה פשוטה: כשאתה עומד ואתה רואה שהחום מתחיל לטפס. עצור את הרכב בחניון/ מקום בטוח ובדוק אם המאווררים עובדים.
אם עד 110 שני המאווררים לא עובדים ופתאום אחד מתחיל לעבוד במהירות גבוהה, כנראה הימיני, אם אתה מול הרכב, סביר להניח שמאוורר המזגן סיים את חייו. אתה יכול לתחוב מקל (בזהירות) למאוורר שלא עובד ולנסות לסובב אותו. אם הוא מתחיל לעבוד גם כן, סימן שהוא בפירפורי גסיסה.
בדיקה עוד יותר פשוטה, גם כשהמנוע קר, היא לנתק את חיישן המאווררים (קונקטור חום, אם אני זוכר נכון, אחד מתוך 3 מהצד הימיני של המנוע) ולראות אם שני המאווררים נכנסים לפעולה במהירות גבוהה. אפשר גם לנסות את שיטת המקל (שוב, בזהירות).
הסיבה היא שהמאווררים ב 306 מחוברים בטור במהירות נמוכה ובמהירות גבוהה הביטרון מעביר לחיבור מקבילי. מאוורר המזגן מחובר ראשון, אז אם הוא מת, מאוורר המנוע לא יעבוד עד שהטמפ' תגיע ל 105-110 ואז הוא יכנס במהירות גבוהה. ברגע שהטמפ' תרד ל 95 הוא יפסיק וחוזר חלילה.
לחילופין, גש למוסך (כנראה שגם הם יתחילו בדיוק מהבדיקה שתארתי כאן).
דווח לנו מה היתה הבעיה בסוף.