על המזדה ליסינג שלי הורכבו לאחר כבוד רביעיית צמיגי SAVA EFFECTA. מחאות לא עזרו , "אלו הצמיגים שחב' הליסינג עובדת איתן" , כך נאמר לי.
גם אופציית הוספת הכסף (ושדרוג הצמיג) באופן פרטי שהועלתה על-ידי נדחתה.
שלשום בבוקר , בסיבוב חד למדי , במהירות , אה , נגיד גבוהה משהו (לא משהו היסטרי , כ-55 קמ"ש , אך בהחלט לא מעט עבור אותו סיבוב)- החליט הצמיג להיפרד בשעה טובה מהחישוק.
עקב עומס הצדי דופן הצמיג פשוט קרסה , וכל האוויר ברח (טיובלס). כדי להוסיף חטא על פשע הצמיג אף זז עוד ימינה (הפנייה הייתה ימינה , כך שהעומס היה על הדופן השמאלית) , ואף ברח מהמגרעת בחישוק , זו שאמורה למנוע בדיוק מקרה כזה - וברח למרכז הצמיג.
דין ודברים עם חברת הליסינג וקצין הרכב העלה את הטיעונים הבאים :
1. לא יכול להיות שהצמיג ברח , הוא עומד בתקנים (כן , אני בכלל חלמתי).
2. אני נוסע כמו משוגע (נכון ,אבל עדיין זה דבר שאסור שיקרה. אותו סיבוב ,שנמצא 500 מ' מהבית - נלקח כבר אי-אילו מאות פעמים ללא בעיות).
3. מדובר בצמיג טוב מאוד שכל החברה בה אני עובד נוסעת עליו (כן ,וגם מליון זבובים לא טועים כשהם נמשכים לחרא).
סוף הסיפור - סירבתי לקבל את זוג הצמיגים התחליפיים מאותה תוצרת (עוד אחד סיים את דרכו במפגש עם מוט ברזל , ללא קשר לאירוע). אחרי הרבה ויכוחים וכיו"ב הוספתי מכיסי עוד אי-אילו מעות וזוג קלבר הורכבו על הרכב.
השניים האחרים נשארו לעת עתה.
עכשיו לפואנטה :
האם מישהו שמע/קרא על דיווח דומה של קריסת הדופן בצמיגים הללו ? הדבר קרה לי בצמיג אחר ,אבל על דרך עפר , ואז לא הייתי בטוח אם מדובר בלחץ אוויר לא תקין או משהו בסגנון , ולכן עברתי על כך לסדר היום.
אגב , הצמיגים הנ"ל הם תוצרת טורקיה.
עוד פרט קטן,לא מאמין שקשור אבל בכל זאת : בכל נסיעה על דרך לא סלולה (עפר/כורכר/מצע) סוליית הצמיג מקבלת גוון כחול.תופעה שטרם נתקלתי בה בצמיגים אחרים.