בהמשך לתשובתו של קומפי. במנועי PSA , העשויים אלומיניום , יש רגישות מוכרת למדי של הבלוק לאלתור הישראלי של הוספת מי ברז למערכת הקירור.
הג'יפה המצוייה במים גורמת לקורוזיה מואצת של הבלוק , ובשלב כזה או אחר נאכלים מעברי המים המצויים בבלוק עד לפריצת הדופן. ברגע שהדופן נפרצת מופיעה נזילת מים קטנה אל מחוץ לבלוק , דבר שגורם לחוסר מים מתמיד .
פתרונות אפשריים :
1. במקרה של חור קטן , ישנם חומרים ייעודיים המבוססים על דבק אפוקסי כזה או אחר - אשר סותמים את החור ומונעים את מעבר המים.
הבעייה בפתרון הזה : הוא פתרון זמני בלבד , ולעיתים קרובות הוא לא מצליח. גם אם תצליח לסתום את החור , הרי שהקורוזיה הקיימת בתוך המנוע תפרוץ את דרכה החוצה שוב , ונזילה חדשה תיווצר.
מעבר לכך , אם מעבר מים אחד נפרץ - רוב הסיכויים שגם שאר המעברים במנוע קרובים לסוף חייהם המועילים.
2. הפתרון הנכון והטוב - החלפת המנוע. פתרון זה יגיע גם אם נקטת בפתרון מס. 1. שאלה של זמן.
אם אתה מתעקש על הרכב הנ"ל (כל שאר הדברים במצב סביר ומעלה) דאג להוריד ממחירו סכום שיכסה אותך באופן חלקי לפחות על הח' המנוע המתקרבת.
יותר מזה - סכום הח' המנוע יעלה לעיתים קרובות על מחירו הכולל של הרכב. בגלל זה רואים לא מעט 309/BX נטושות בצידי הדרכים. אם הרכב אוטומטי (צרה בפני עצמה ברכבים הללו) פשוט תתרחק ממנו.