שמר
-
הודעות
14,585 -
כאן מאז:
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי שמר
-
אבל במקרה של יאשה זה עור אדם...
-
אנחנו לא ממש מחוברים היום, אה?! נראה לי שהתירוש דפק לחברי הפורום ת'ראש... "לדפוק ת'ראש - עם יין תירוש" אריאל ? אנחנו מדברים על סנה או דינו פרארי ? דינו אכן מת מניוון שרירים , ועל שמו נקראה הפרארי היחידה שאומנם לא התפארה בשם פרארי , אבל יצקה את קו העיצוב לכל מכוניות החברה ב-25 השנים שעברו - הדינו.
-
סרטון (מבט IN CAR ממכוניתו של סנה , מהבנטון של שומאכר ,ממצלמות המסלול וגרפים עם נתונים) ,תמונות , והסבר על התאונה , בלינק הבא : http://www.xs4all.nl/~idema/verwijs/f1_94_imola_senna_2.htm
-
כמה הערות : 1. התאונה של סנה , עם כל הצער , לא הייתה מהמחרידות או הקטלניות ב-F1 , עיון אחורה לשנות ה-50 עד שנות ה-70 יגלה תאונות קשות ומחרידות בהרבה , שהגרועה ביניהן היא כנראה התאונה של פון-טריפ במרצדס , אשר התעופפה אל תוך הקהל (רמת הבטיחות בשנים ההן רחוקה אפילו יותר ההבדל בין סוסיתא של פעם ללא חגורות בטיחות ועם מסגרת עץ , לעומת , נניח , רנו מגאן 2 על חמשת כוכבי הבטיחות ושלל כריות האוויר שלה) תוך שהיא קוטלת יחד עם הנהג עוד 12 צופים ועשרות על עשרות של נפגעים (תאונה זו גרמה לפרישת מרצדס מעולם ה-F1 עד לחזרתה עם מקלארן לפני 7 שנים). גם בהשוואה למקרי מוות אחרים ב-F1 התאונה לא הייתה קשה במיוחד (חפשו למשל את הסרט של מותו של ז'יל ווילנייב , או יוכן רינדט ותווכחו בעצמכם). מכוניות ה-F1 בשנת 94' כבר היו מסוגלות לעמוד בתאונות במהירויות כאלה , ולראייה מצבו של סנה שהיה שלם , מלבד פגיעה פאטאלית אחת , שקרתה כתוצאה מכך שגלגל הוויליאמס פשוט חזר אל ראשו של סנה וריסק את הקסדה. פגיעת הראש הייתה קטלנית , וכך איבד עולם ה-F1 את אחד הגדולים ביותר (תמיד יהיה ויכוח , ומכיוון שלא ניתן להעמיד את כל הגדולים ראש בראש בתנאים שווים , זה ויכוח שלעולם לא ייגמר). 2. התקופה בה סנה בלט לא הייתה קצרה - כבר מאז מונקו 84' , עת נהג עבור טולמאן , קבוצה קטנה ולא ידועה , וסיים שני אחרי פרוסט (המירוץ הופסק עקב גשם , וסנה טען ש"ששדדו אותו" , מה שהיה כנראה נכון) - היה זה סנה שנלחם בצמרת הנהגים. יש לזכור שבאותה תקופה היו מספר נהגים מהגדולים שידע הספורט , ולא בכל הזמן נהג סנה במכונית הטובה ביותר. מתחריו היו - נלסון פיקה (אז כבר אלוף עולם פעמיים) , אלאן פרוסט (שזכה 4 פעמים באליפות) , נייג'ל מנסל (אלוף פעם אחת ואח"כ אלוף אינדי בארה"ב, אבל לטעמי היה הנהג המהיר מכולם , כולל סנה (וכאן אני חולק על לארק) . המזל ו, נקרא לזה , חוסר יכולת אינטלקטואלית מזהירה - הם שמנעו ממנו עוד תארים) , ואלה רק הבולטים. כמו כן בתחילה נהג סנה בלוטוס-רנו , שהייתה בערוב ימיה כקבוצת F1 , ורק אח"כ עבר למקלארן , בה לקח 4 אליפויות , עם מנועי הונדה ורנו. 3. כמו שאמרו לפניי, סנה לא היה ממש חביב על עולם ה-F1 , ובטח לא סימפטי. להיפך , עקב הפרפקציוניזם המוחלט שלו הוא הרבה להסתכסך עם נהגים אחרים (פרוסט , למשל , העדיף , במילותיו הוא " לתת לו את האליפות מאשר להיהרג על המסלול" , עם נהגים אחרים הוא הגיע למכות) , עם ה-FIA (פדרציית ה-F1 , אותה כינה מושחתת , הן אחרי המירוץ שהזכרתי במונקו 84' והן אחרי פסילתו בסוזוקה 89' , שהעניקה תואר אליפות לפרוסט) , הן עם אשתו , אותה שלח חזרה לברזיל כי הפריעה לו להתרכז במירוצים , והן עם כל העולם , אחרי שהודה במסיבת עיתונאים ב-91' כי בסוזוקה 90' שלח את פרוסט (במה שהיה שידור חוזר של 89') אל הדשא , בדרכו אל האליפות. 4. נושא המשך שליטתו של סנה - גם כאן יש ויכוחים גדולים. בעונת 94' , עד אותה תאונה ארורה , היו וויליאמס-רנו , עם סנה שהצטרף בתחילת העונה - בצרות צרורות. המכונית לא הייתה מספיק אמינה וגם לא מספיק מהירה , ובעורף נשף כוכב חדש וצעיר , שלקח את האליפות באותה שנה - מיכאל שומאכר בבנטון פורד. הויכוח הזה גם לא ייגמר לעולם , אבל בנק' הזמן של התאונה , וויליאמס היו בפיגור מבנטון (אגב , בזמן התאונה , הנהג במקום השני אחרי סנה שהוביל , היה שומאכר). 5. הגורם לתאונה מעולם לא נקבע באופן סופי , למרות משפט פלילי שנערך באיטליה נגד וויליאמס ובעליה ,פרנק. הייתה השערה שהגורם לתאונה היה מוט ההגה , שנמצא שבור במכונית - אולם לא הוכח שהוא נשבר טרם התאונה. הייתה השערה שהצמיגים היו קרים , כפי שנטען למעלה. הייתה השערה שאחד הצמיגים במכונית נחתך כתוצאה משבר (DEBRIS) של מכונית מתאונה שקרתה הקפה לפני כן , וכתוצאה מהחתך איבד אוויר וגרם לחוסר היגוי. ועוד ועוד. אגב , סוף השבוע הזה היה אחד הקטלניים מבחינת תאונות שידע הספורט הזה: באימונים (PRACTICE) , ביום שבת, נהרג רונלד רנצברגר , מאוסטריה. לאחר מכן התעופף רובנס באריצ'לו (היום נהג מס. 2 בפרארי) ונפצע בצורה קשה. ובמירוץ עצמו , סנה. אגב, השיא היחיד שנותר לשומאכר לשבור שייך לסנה , והוא שיא הפול-פוזישנים (מקום ראשון בזינוק למירוץ) , העומד על 65. למרות שלפי פתיחת העונה (3 פולים ברציפות) שומאכר הולך גם על זה. גם אם יישבר השיא עדיין ההישג של סנה אדיר , כי עד מותו הספיק להתחרות בכ-160 מירוצים , לעומת שומאכר שמתקרב ל-200 , כך שבאחוזים עדיין ההישג של סנה מרשים יותר. כתבה נהדרת על האיש , מפרי עטו של אהרונוביץ' , תוכלו למצוא כאן : http://www.netcar.co.il/magazin/sport/arton.asp ואם תח פשו בארכיון אתר ה-F1 , כאן : http://www.formula-1.co.il/forum/index.php תמצאו כמעט כל מידע שתחפצו בו . נותר רק לקוות שהוא מריח עשן אגזוזים עד קץ הדורות. אגב , המירוץ ביום א' הקרוב ,18 באפריל , ייערך באימולה (גרנד פרי סן מרינו) , אם פרארי מנצחים גם הפעם (במגרשם הביתי), אפשר להתחיל להתכונן ל-2005...
-
בהתחלה חשבתי על ה-037 , אלא שהיא הייתה אלופת 83' , לא מסתדר עם התאריך... אה , והלנצ'יה ראלי שעשתה שימוש במכללי פרארי הייתה הסטראטוס , לא ה-037
-
כבר דיברנו על זה שאני רושם שם על החשבון ומשלם פעם בחודש
-
S4 , מפלצת קבוצה B - היחידה לבית לנצ'יה שלא לקחה אליפות עולם.
-
למרבה הצער , ואני לא אוהב להכליל (ומצד שני לא מתווכח עם עובדות, בטח לא אם הן זרות , ובמיוחד לא עם חבר העמים לשעבר ) - איזור רמלה לוד מוגדר כאיזור ידוע לשמצה בקטע הזה. ברמלה לדוגמא - אם תבקש לתדלק במזומן או באשראי , תיאלץ לשלם או לתת כרטיס מראש , ומערכת הדלקן ננעלת אוטומטית אחרי 22:00 בלילה. בלוד המצב דומה עד זהה. ככה זה כשחסר דלק ואין עליך "במקרה" כסף...
-
רז, לא סיכמנו שכשאני כותב ,אתה לא מוציא הגה ?
-
הבעייה הוגדרה במדוייק על ידי חז"ל , תחת הערך : "הפוסל - במומו פוסל" (לא , זה לא מומו מ"אסקימו לימון" ).
-
חילול הקודש
-
כמו שאתה רואה אתה לא ממש טורח לקרוא הודעות... ואני מניח שאתה גם מכיר את הפקידה אישית ויודע שהיא זבל...
-
נתחיל עם זה שבהנחה והעבירות בוצעו לפני 1.1.2003 הרי הנק' הן מהצבירה הישנה. (לעומת הצבירה החדשה וה"משופרת" מתאריך זה - אתה רואה , גם משרד התחבורה בעד שיפורים , אחותם הצולעת ). מכיוון שמדובר בכמות מכובדת למדי של נק' (יש חבר מועדון?) הן לא יימחקו לך (רק עד 6 נק' ישנות מוחקים) אלא מתרגמים אותן לנק' מהשיטה החדשה (כלומר תקבל כמה נק' "בונוס" ) , ואלו יעמדו לזכותך (אלק...) בצבירה עד 36 נק' , שם תקבל 3 חודשי המתנה לאוטובוס על חשבון משרד הרישוי (או על חשבונך). בקיצור , בלגן - מזלך שאתה עכשיו על רכב בורגני ומכובד. עוד פרטים : http://www.mot.gov.il - המתן כמה שניות עד שיקפוץ לך ה-POP UP המעצבן של שיטת הניקוד וסע.
-
אני לא ציני. כשאני אהיה ציני אתה תשים לב. רז כרגע במצב ביניים . קוראים לזה צינ-צנת
-
פעם שנייה - קח קליאו ספורט. באמת. היא תתן לך כל מה שאתה מחפש - בלי טיפת כאב ראש (טוב ,נו , מוסך זה כאב ראש - אבל בלי קומבינות וריצות אחרי אישורים לכל דבר והורדות מהכביש וטסט בקומבינה וכו' וכו'). ביום שהג'וק הזה לא יספק אותך (רמז , זה ייקח הרבה זמן), תוכל להתקדם ל106 מוגדשת , או קאמארו SE , או כל דבר אחר. אולי היא נופלת מה-106 מבחינת היגוי ושלדה - אבל תצטרך לא מעט קילומטרים וידע כדי לדעת למצוא את ההבדלים (אני לא מזלזל ביכולת הנהיגה שלך , אבל בכל זאת). תן לעצמך ללמוד בדרך יותר קלה , ותשאיר את ה-106 (אם תמצא כזו) בלתי מחוללת.
-
תן לאוטו קודם יום נוסף כדי לראות האם התקלה ממשיכה. מכיוון שעלית מגובה של כ- מינוס 300 מ' לגובה של כ- פלוס שמונה מאות מ' , יש שינוי בכמות החמצן באוויר. מה שאולי שיגע את החיישנים. הסיכוי הוא אמנם קלוש , אבל קיים. אם התקלה ממשיכה ניתן להמשיך לבדוק כפי שהציע רפי , ואולי לתדלק שוב כדי לוודא שזה לא הדלק.
-
מנוע החיפוש יודע , בוודאות.
-
אתה רוצה להגיע ל-160 סוסים ויותר. לא איכפת לך שזה יבוא על חשבון ההתנהגות? לא עדיף קליאו ספורט ?
-
יש לי את ה-S45 , שהחליפה אותה (בעיקר שינויים בתפריט המשתמש). בתנאי תאורה טובים , וצילום רגיל - תמונות מצויינות. המקרו שלה חלש למדי -קשה להוציא תמונה ברורה ממרחק קרוב (אם תראה עד כמה האופטיקה שלה קטנה ביחס ,תבין גם למה). אפשרויות שליטה טובות למדי על רוב הפרמטרים (חשיפה/צמצם/WB/פלאש וכו'). גוף עמיד וקומפקטי למדי , אם כי מעט כבדה). הסוללה לא מחזיקה הרבה זמן (עם מסך ו/או פלאש) , אבל בסדר.סוללת ליתיום - לא אצבע NIMH , חסרון מבחינת זמינות סוללות תחליפיות , מעט יותר אורך חיים. אין אפשרות לטעינה וצילום בו זמנית (רק באמצעות מתאם ייעודי שלא מגיע עם המצלמה). בסה"כ מצלמה נחמדה מאוד לחובבים ,אבל אלא אם המחיר נמוך , יש יותר טובות לדעתי.
-
ואני לא מבין על מה כולכם מתלוננים בכלל? מספיק כבר להגיד עם ישראל חיות, ערסים,אבות וילדים זה אתם אתם אתם כולכם! זה הבן שלך והאח שלו והבן דוד של זה ! במקום לדבר על אחרים שימו לב לעצמכם! על כולם אתם יודעים להביא ביקורת אבל שימו לב לעצמכם. מה שנכון נכון... http://www.carsforum.co.il/phpBB2/viewtopic.php?p=278138#278138 http://www.carsforum.co.il/phpBB2/viewtopic.php?p=278274#278274 http://www.carsforum.co.il/phpBB2/viewtopic.php?p=278312#278312
-
אתה מודע לקפיצה בין שתי המצלמות הללו ? G5 היא אחת מהמצלמות הכי טובות שניתן לקנות היום בקבוצת המצלמות שאינן SLR (רפלקס). A80 , היא מצלמה אוטומטית ,חמודה למדי אמנם ,אבל בסיסית מאוד. זה כמו שתמליץ למישהו לקנות פולו או פאסאט W12... על מצלמות דיגיטליות : http://www.dpreview.com אני לא ציטטתי את Accent הסבר בבקשה?
-
אני מאוד מקווה בשבילך שאתה נפטר מההרגל הזה אצלך באוטו. להסתכל לכמה כיוונים בו זמנית זה לא בריא לעיניים...
-
מכיוון שכל נושא עיתונות הרכב הכתובה בארץ הינו חבית חומר נפץ , ובמיוחד שכיוון שבני, טל (וגם פרומצ'נקו לעיתים) כותבים כאן - בבקשה , בואו נניח לנושא . יש יותר מדי שמועות/רגשות/האשמות/עצבים בסיפור הזה. בואו לא נכניס אותם גם לפורום שלנו.
-
מי היה מאמין שנזכה לראות את שמעון מזרחי נחנק מדמעות ? רק ב-NBA ראיתי דברים יותר מדהימים (מי שראה את רג'י מילר עושה בית ספר לניקס ב-8 שניות אחרונות יודע על מה אני מדבר). אכן, רג'י מילר הוא דוגמה טובה למהפך מטורף שכזה, עד היום אני זוכר את השוק על הפנים של שחקני ניו-יורק. אבל משחק שאני מחשיב כ"עוצר נשימה" ו"מפתיע" (רואים שה"קסם" חזר ) הוא הגמר מנצ'סטר יונייטד-באיירן מינכן. רק שם נגמרו לי המילים כמו במשחק הזה. לילה ענק לכולם! אני חושב שמאיר איינשטיין בפארק דה פרינס זה הכי "עוצר נשימה" איך הוא לא מת שם - לא הבנתי...
-
מי היה מאמין שנזכה לראות את שמעון מזרחי נחנק מדמעות ? רק ב-NBA ראיתי דברים יותר מדהימים (מי שראה את רג'י מילר עושה בית ספר לניקס ב-8 שניות אחרונות יודע על מה אני מדבר). אני ראיתי את המשחק הזה! הערתי את כל השכונה באמצע הלילה באמצע הניינטיז, אני כל כך שונא את הניקס!! קלאץ' קרמי לא היה מתפקד תחת עומס כמו שהוא באותו קטע.
