לא ולא.
זה לא שאין לך קליטה , יש לך קליטה של רשת GSM , אבל אתה נמצא תחת רשת אסורה (ברשת אורנג' , האסורים הם סלקום , ג'אוואל , ירדן ,מצריים ,סוריה ,לבנון - אם אתה נמצא באיזור הגבול).
בהנחה שאתה בתוך ישראל , מה שקורה הוא בד"כ - קליטה של הרשת של סלקום. באתרים בהם עוצמת הקליטה של סלקום חזקה יותר, או שהכיסוי של אורנג' חלש , אתה ננעל על הרשת השנייה ,ומכיוון שאין הסכם נדידה (ROAMING) בין הרשתות (הרי לא תרצה לדבר , כמנוי אורנג' , על רשת סלקום - ולשלם בערך פי 2 על כל שיחה) , אתה נחסם לשיחות.
פתרון אפשרי בד"כ הוא לבצע חיפוש רשת חדש , מה שיביא אותך בד"כ לרשת הבית (HOME NETWORK).
לגבי מספר החירום , זה לא 100 , תקן ה-GSM העולמי קובע שחיוג המספר 112 יפנה אותך לשירותי החירום במדינה בה אתה נמצא.
כל מקום בעולם בו יש כיסוי GSM , בין אם יש הסכמי נדידה בין המפעיל המקומי לבין המפעיל אליו אתה מנוי , או שלא , חיוג 112 יביא אותך אל שירותי החירום המקומי (בד"כ משטרה ,או 911 בארה"ב). אני כמעט בטוח שהשיחה היא ללא חיוב.