שלום לכולם,
בתור אחד שגר בגרמניה, ומחפש בנרות פרוייקט לרכב אספנות כגון איזטה וכו, הרשו לי לעדכן אתכם בתקנות חדשות בגרמניה החל מה1.1.07.
בעבר, רכב אספנות היה יכול לקבל סטטוס של כזה לאחר 20 שנים על הכביש. הסטטוס, בערך כמו בארץ כלל ביטוח מוזל, רישוי זול יותר, וכו.
הדבר הכי חשוב היה אבל, שלאספן ניתן היה להחזיק מספר אחד "אדום" ולהשתמש בו לכל רכבי האספנות שברשותו. כלומר - כל פעם לנסוע עם אחד אחר. ככה הרישוי והביטוח היו על המספר עצמו, ואספן יכל לאסוף יותר ממכונית אחת במחיר הגיוני.
מעכשיו, ישנה חלוקה של YOUNGTIMER ו -OLDTIMER. הראשון בן מעל 20 שנים, והשני כמו בארץ, מ30 שנים על הכביש ומעלה. ליאנגטיימר (למיטב ידיעתי) קיימות עדיין הנחות על רישוי וביטוח, אבל לא ניתן לנסוע יותר עם מספר "אדום". (וכנראה גם לא עם מספר אספנות H)
כלומר, אספן שברשותו כמה כלי רכב בני 20 שנה, ועדיין לא 30 - ייאלץ לעשות לכולם רישוי וביטוח. מה שכמובן יקפיץ את הוצאותיו.
אי לכך ובהתאם לזאת, מומחים צופים מכירה המונית של מכוניות בנות 20, שבעליהן לא ירצו לחכות 10 שנים עד לשינוי מעמדן.
אין צורך לפרט את כמות המכוניות המדהימות שניתן להשיג פה מהשנתונים המדוברים. ועכשיו זה כנראה הזמן.
עכשיו אני מנסה לחשוב מה אפשר לעשות עם המידע הזה... בארץ הרי גם יש בעיה דומה מבחינת ייבוא.