WELL...
התקשרתי ליורופקאר ישראל, חודש וחצי מראש, וביקשתי לשכור רכב פרימיום.
שאלתי אם תהיה אפשרות לקבל את המרצדס E220 שמופיעה אצלם באתר כרכב פרימיום.
הנציג ענה שכן, אם הרכב יהיה זמין, אז לא תהיה בעיה. אבל הם לא יכולים להתחייב ובגלל זה תמיד רושמים דגם מסויים OR SIMILAR.
(מת על ה OR SIMILAR הזה...)
בכל אופן, התחננתי, הצקתי והתעקשתי שירשום בקשה כלשהי לסניף האיטלקי שינסו לארגן את המרצדס E220. אחרי הכל, מדובר ברכב שישמש כרכב לחתונה. "בסדר, ארשום בהערות שהלקוח מבקש מרצדס".
בשיטוט באתר ראיתי שחציית גבול למדינות מסויימות מותרת באישור מראש, אז בזמן ההזמנה אמרתי שאני חוצה לסלובניה ואם זה בסדר. אמר שכן, נרשום זאת גם בהערות.
שילמתי את הסכום המבוקש, קיבלתי את ההזמנה לאימייל, וידאתי שבהערות רשום מה שביקשתי וחכיתי לרגע המיוחל...
FAST FORWARD ליום ההשכרה
מגיע לחניון של החברה, רואה את המרצדס E220 שהזמנתי בצבע אפור עכבר. יפיפייה.
מגיע לדלפק, מושיט את ההזמנה, הפקיד מתקתק במחשב, חושב, מתקתק ומתחיל נדנד בראשו לשלילה, ואז מגיעה המילה. "SORRY".
מה סורי?
"כן, המרצדס שביקשת מוכנה וממתינה לך, אבל שמתי לב שרשום בהערות שאתה חוצה לסלובניה"
"כן, נכון, כך ביקשתי וכך רשום בהזמנה"
"הבעיה היא שהביטוח שלנו לא מאפשר לרכבים גרמניים להיכנס לסלובניה"
.."אבל יש לנו אינסיגניה סטיישן במקום"
*רעש צילצולים חוסר שביעות רצון, בדיקת חלופות בחברות השכרה אחרות בלה בלה בלה*
חוזרים לדלפק, עוד קצת רעש, בנתיים האינסיגנייה גם נעלמה מהמלאי (אממ אולי כי מקודם ציינו שהיא גם גרמניה אז למה זה כן ומרצדס /אודי לא). אחרי כמה בדיקות, התפשרנו על וולו XC60. טוב נו, לפחות ג'יפון, פרונט חמוד, נו בסדר יאללה, נתפשר.
מעמיסים מזוודות, מתחילים לנסוע, מדליקים מפשיר אדים - נאדה. הוונטה לא עובדת. אין חימום אין קירור. מחזירים את הרכב.
כאן מתחיל סבב שיחות לזכיין הישראלי. הסניף האיטלקי יורד עליהם שזה לא חדש, הקטע של הגרמניות וסלובניה, בלה בלה בלה בלה. בקיצור, כמה אופציות:
לקחת 2 רכבים קטנים - לא אופציה כי אנחנו רק 2 נהגים ובגלל מרחקי הנסיעה צריך להתחלק בנהיגה.
או לקחת רכב גדול (מיני וואן) ידני - גם לא אופציה כי אנחנו צריכים אוטומט.
או לקחת רכב אחד אוטומט קטן (סיטרואן DS5 האצבק) - שלא היינו נכנסים לתוכו, חמישה אנשים + חמישה מזוודות.
או לקחת רכב אחר מחברה אחרת עד סכום מסויים ובארץ נתחשבן כנגד חשבונית.
בקיצור, שרפתי 5 שעות מהחופשה עם כאב ראש מאיטליה עד ישראל, רק בגלל שהנציג הישראלי לא ידע שאין כניסה לגרמניות, לסלובניה.