Jump to content

shha

  • הודעות

    1,145
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי shha

  1. שלום, למישהו יש ניסיון על צלחות לרכב של חברת HI-Q? השתמשתי ברפידות שלהם והן סבירות, השאלה אם הצלחות גם בסדר?
  2. אני חושב שפעלת נכון, יחד עם זאת, במידה ובעל המוסך לא הציע לך שום פיצוי, אפילו כאות לצער והתנצלות על הפגיעה בפרטיות שלך וברכוש שלך, אני לא הייתי חוזר לשם יותר.
  3. הערה קטנה: כשאתה מחליף נוזל קירור - רק כשהמנוע כבר קר (לוקח לו זמן עד שהוא מתקרר), אחרת עתה עלול לגרום לסדק.
  4. הנוזל שמילאת לתוך מיכל ההתפשטות עבר למערכת הקירור של האוטו (היה חסר שם נוזל). יתכן והחוסר הזה נגרם לאורך זמן ארוך, אולי מפקק רדיאטור שהאטימה שלו כבר לא טובה וצריך החלפה, אולי טפטוף איטי מהצנרת. כשאתה ממלא מים במיכל ההתפשטות אתה צריך לבדוק גם מתחת לפקק הרדיאטור שהמים מגיעים עד לקצה (כמובן כשהמנוע קר כדי שלא ישפריץ עליך).
  5. אם יש לך ביטח שמשות, אז אולי כדאי לבדוק אם המקרה שלך מכוסה. אם לא, אז ראיתי באינטרנט כל מיני שיטות לתקן שריטות בשמשת הרכב ואפילו שבר ממש. ישנם בעלי מקצוע שמבצעים את התיקון כאן בארץ ויש גם קיטים ל DIY. דוגמא יש כאן: וגם כאן: בהצלחה
  6. זה המצב שנוצר במדינה שלנו. כבר לא מאמינים לאף אחד. למה? אולי כי כל הזמן דופקים את הצרכן על ימין ועל שמאל
  7. לא היתה לי פוקוס מעולם, אז אני לא מכיר. בשני קליפסים התכוונתי לפילטר אויר. כמובן שלא כל דבר הוא שני קליפסים וגם לא כל דבר אפשר לעשות לבד, אבל מה שאפשר - כדאי, גם כספית וגם מבחינת תחושת סיפוק.
  8. זה בהחלט משתלם ואני אסביר. בפעם הראשונה שאתה מחפש את החלקים לרכב שלך, זה קצת כאב ראש. כי אתה לא בטוח מה מתאים ומה טוב. אבל, אחרי שעשית זאת פעם אחת, זה יהיה הרבה יותר קל בפעמים הבאות. יותר מכך, כשאתה קונה את החלקים, אתה יודע בדיוק מה נכנס לאוטו. אתה יודע שהשמן הוא טוב והפילטרים הם טובים. אתה מחליט איזה רכיב יהיה מקורי (ולכן יותר יקר) ואיזה רכיב יהיה תחליפי (יותר זול). אגב, תחליפי לא אומר פחות טוב. למשל, רפידות בלמים המקורי תמיד יהיו מאוד יקרות והתחליפי יהיו יותר זולים אבל לא פחות טוב, או לפחות באיכות טובה ומספקת. יתרון נוסף שיהיה לך מכך הוא שכאשר החלקים יהיו בידיים שלך, אתה תפסיק לפחד מכל הנושא של הטיפול ברכב, למשל, החלפת פילטר אויר/מזגן היא משימה פשוטה ביותר (לפתוח שני קליפסים ולהחליף את הפילטר , לוודא שיושב טוב ולסגור). את החיסכון בכסף תרגיש מיד, אבל בהמשך כשתתרגל להזמין גם חלקי חילוף לחלקים שהתקלקלו לך באוטו בצורה עצמאית מאי.ביי (או כל אתר אחר), אז תרגיש את החיסכון שיכול בקלות להגיע לאלפי שקלים.
  9. על פי כל המדריכים שקראתי יש לפעול כך: 1. 2 הרכבים כבויים. אין לאפשר מגע פיזי בין שני הרכבים. 2. לחבר כבל + (אדום) בין שני ההדקים החיוביים של 2 מצברי הרכבים (+ ל +) 3. לחבר כבל (-) שלילי (שחור) בין גופי שני הרכבים. 4. מתניעים את הרכב התקין ולאחריו את הרכב המושבת. (יש הגורסים להתניע רק את הרכב המושבת ולא את התקין) לדעתי יש להמתין מעט לפני שמתניעים את הרכב המושבת על מנת לאפשר למצבר שלו להיטען מעט לפני ניסיון ההתנעה. מומלץ לחבר את הכבל השלילי לגופי הרכב ולא להדק השלילי משתי סיבות: אחת- למנוע כל מצב בו ייווצר קצר בין ההדק החיובי לשלילי באחד המצברים עקב הקרבה של הכבלים זה לזה. שניים - יש הטוענים כי הימצאות הכבל השלילי בסמוך למצבר עלולה לגרום לניצוץ שיצית את גז המימן שפולט המצבר כשהוא עובד.
  10. ודאי שלא, אבל מחיר ואורך חיים הם פרמטרים לא זניחים כשבאים לרכוש צמיג. ברור שלא אשים צמיג שיסכן את חיי, אבל צמיג תקני, שיש לו אחיזת כביש טובה, אינו פסול רק בגלל שהוא זול יותר. ההיפך. הכל שאלה של עלות - תועלת.
  11. מעניין. יש לי קיה קרניבל ובמקור גם לי היו צמיגי בריג'דסטון. גם לי הצמיגים היו נגמרים כל שנתיים. במוסך אמרו לי שזה בגלל שהרכב כבד. בהתחלה הקפדתי לרכוש צמיגי בריג'דסטון (עלו לי כ 1000 שקל לצמיג) אבל אחר כך הבנתי שאין הגיון להשקיע 4000 שקל כל שנתיים על צמיגים. עברתי לצמיג אחר (כמדומני שהשם הוא מקסיס) שהומלץ לי ע"י הפנצריה. 900 שקל לזוג צמיגים. מחזיקים לי 3 שנים ומעלה. מה שמוכיח שלא תמיד מה שיקר - יותר טוב.
  12. היתה לי פעם בעיה דומה. כשנסעתי מעל במפר היתה לפעמים נשמעת נקישה מתכתית. לקחתי את הרכב למוסך, הרימו על הליפט והמכונאי מצא בורג משוחרר בשלדה. יתכן וזו הבעיה שלך.
  13. כשאתה עושה טרייד אין אתה קצת שבוי בידיים שלהם. הם יודעים שהם פותרים לך בעיה של למכור את הרכב לכן ינסו להציע לך מחיר נמוך על הרכב ומנגד יהיו פחות גמישים (ואולי בכלל לא) לגבי המחיר של הרכב שתיקח מהם. מצד שני, אתה קונה מהם רכב, לכן גם לך יש קלף במשא ומתן. השאלה היא באיזה מסלול תקבל את העסקה הכי טובה מבחינתך. במסלול הטרייד אין או במסלול המכירה לבד והקנייה לבד. אני הייתי מעדיף למכור לבד את הרכב ואחר כך לקבל את ההנחה מהיבואן/הסוחר כשאני משוחרר מלחצים של טרייד אין, בייחוד כשאתה מוכר רכב מיד ראשונה.
  14. בכל מוצר ישנם 2 סוגי תקלות אפשריות: 1. תקלה אקראית ספציפית לפריט ספציפי שנמכר ללקוח ביש מזל. 2. תקלה סדרתית למוצר שיכולה להופיע בכל הפריטים מאותו דגם או רק בחלקם. זה שמהנדסי החברה החליטו להחליף מנוע ועדיין התקלה חוזרת, זה לא סימן טוב עבור הדגם רכב הזה, כי עדיין יתכן שהבעיה במנוע, אלא שהיא סדרתית ומופיע ביותר ממנוע אחד.
  15. ראה תגובה להודעה הראשונית של פותח השרשור בדף הראשון: " אני בעל פזו 1.2 2016, עם אותה בעיה כמו אצלך, במוסך מורשה של פיזו נאמר לי שזה תקין.(בגלל 3 צילינדרים) השאלה אם זה באמת תקין"
  16. אם אתה שוקל להחליף רכב, אז אולי כדאי לך כבר לקחת דגם אחר, מהסיבה הפשוטה שהבעיה שלך (לפי מה שרשמו כאן בפורום) מופיעה ברכבים אחרים מאותו דגם. נקודה למחשבה.
  17. יש סרטונים ביוטיוב המראים כיצד להסיר זאת בעזרת תמיסת חומץ+מים. שים לב לא לשפשף על מנת למנוע סריטות. דוגמא: בהצלחה
  18. היתה לי יונדאי אלנטרה 2004 לפני כ 9 שנים. אני הייתי יד ראשונה. הרכב מעולה חוץ מזה שהוא לא חסכוני בדלק במיוחד. 3 שנים אחרי שקניתי את הרכב נדלקה לי הנורית צ'ק אינג'יין. במוסך טענו שצריך להחליף ממיר קטאליטי. לא האמנתי להם. כמה ימים אחר כך תידלקתי בסונול (דלק מתוסף) ואחרי 100 מטר נסיעה הנורית כבתה ולא נדלקה יותר. מעיון בספר רכב ראיתי שהיצרן דורש הוספת תוסף לדלק אחת לשנה. אם לא הוספת תוסף לדלק מעולם, כדאי מאוד שתנסה זאת, או לחילופין תתדלק בדלק מתוסף של סונול. בהצלחה. נ.ב: אני יודע שבפורום הזה לא מאמינים באפקטיויות של תוספי דלק ובאופן עקרוני אני מסכים אתם, למעט המקרה הנ"ל שהוכיח את עצמו מבחינתי.
  19. הרגילו את הצרכן הישראלי ש 300% יותר מחו"ל זה בגדר סביר. עכשיו הצרכן הישראלי צריך להרגיל את בעלי המוסכים (ולא רק אותם) ש 10% זה די והותר, אחרת שימצאו להם מקצוע אחר.
  20. כשנכנסים למוסכי יבואן או רשת מוסכים בעלת"שם" - אלו הם המחירים. זה יקר וזה יכול להיות יותר יקר כשמגיעים לתקלות המצריכות החלפת חלקים שבחו"ל עולים כמה מאות וכאן בארץ הם פתאום מקבלים מחיר של אלפים. למה? ככה. אני הגעתי למסקנה שאת החלקים לטיפולים השוטפים עדיף לרכוש לבד. מה שפשוט להחלפה (פילטרים למינהם) אפשר להחליף לבד והשאר לתת למוסך כללי שיחליף. זו טרדה לא קטנה, אבל היא יכולה להביא חסכון לא קטן גם כן. שמתי לב שמרגע שלקחתי אחריות על הטיפולים לרכב, הרכב מקבל טיפול טוב יותר מאשר כשהוא היה מטופל במוסך יבואן ובחצי המחיר.
  21. זה עשוי להצביע על בעיה אחרת ולא איבוד סינכרון, אבל תנסה את מה שמרק הציע.
  22. אם מרים השמשות ברכב מקורי שהותקן ע"י היצרן, אז כנראה שמרק צודק. אני התייחסתי למרים שמשות לא מקורי שהותקן ע"י מתקין בארץ.
  23. בתוך הדופן של דלת הנהג מותקן כרטיס אלקטרוני אשר שולט על הסגירה האוטומטית של החלונות לאחר נעילת הרכב עם השלט. כנראה שהכרטיס זקוק ל RESET או לתיקון/החלפה. לפרק את דופן הדלת יכול להיות מסובך עבורך, לכן אפשר לנסות לנתק את מצבר הרכב למספר דקות ולחבר מחדש. זה יבצע מעין "RESET BY POWER" ואז תוכל לבדוק אם זה עזר. כמובן שניתוק המצבר יגרום לאיבוד זיכרון של הרדיו /שעון או כל מכשיר אחר, אבל זה קורה בכל פעם שמחליפים את המצבר. לשיקולך.
  24. מקומם ומעצבן ויש לי הרגשה שזה לא מקרה בודד. לכן אני אומר, מוסך שלא מרשה ללקוח להיות ליד הרכב ולראות בדיוק מה מחליפים ומה עושים, עדיף לא להיות לקוח שלו.
  25. המטרה שלך היא שכאשר תרצה למכור את הרכב, תמכור מהר ובמחיר גבוה ככל הניתן. כלומר, אתה רוצה למקסם את הרווח שלך (בזמן וכסף). לכן אתה צריך לבדוק מהן העלויות והפרשי המחיר בכל אופציה. זה כמובן תלוי גם בכמה שנים אתה מתכוון להחזיק את הרכב עד למכירה. ככל שתחזיק אותו יותר שנים, הפרש הוצאות התחזוקה במוסך יבואן לעומת מוסך רגיל/טיפול עצמי הולכות ועולות, לעומת זאת הפרש המחיר שתקבל על הרכב הולך ויורד (כי מחיר המחירון של הרכב הולך ויורד - הרכב מתיישן). מכאן שככל שתחזיק את הרכב יותר שנים עדיף לך כלכלית לתחזק במוסך זול ולא במוסך יבואן. גם מבחינת זמן המכירה, ככל שהרכב מתיישן, הקונה הפוטנציאלי ייחס יותר חשיבות למצב הנוכחי של הרכב מאשר לשאלה באיזה מוסך הוא טופל, כך שהשאלה היכן טופל הרכב לא תשפיע הרבה על משך הזמן עד למכירת הרכב. אם תוסיף לזה את העובדה ששוק היד שניה מוצף במכוניות, לכן בכל מקרה מחיר המכירה של הרכב שלך לא יהיה מחיר המחירון וגם לא קרוב אליו, תסיק לבד את המסקנות המתבקשות.
×
×
  • תוכן חדש...