-
הודעות
730 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי A110
-
לקט עדכונים - מעוז, מסתבר שהאסקורט במשפחתך היתה יחודית כאן - רק 17 אסקורט סטיישן יובאו בשנת הדגם 1971. יש לי יסוד לחשוב שהאסקורט המסויימת היתה היחידה ברמת האבזור הגבוהה. מצדיק סריקה מחודשת של התמונה, ובאיכות גבוהה יותר... אני מצרף את התמונה שהעלית. לגבי ההילמן כ620, לצערי אין לי יכולת להגיע להקצאת הרישוי של 1948. עם זאת, ב- 1947 יובאה לא"י כמות גדולה של הילמן מינקס, ויש להניח שגם זו נכללה שם.
-
רקורד 1981 ארבע דלתות, עם רשיון בתוקף ב- 2006 או אח"כ - 2410381 2410781 2410881 7603881 7751581 לגבי פרטי בעליהם, אני לא הכתובת...
-
זו מציאה מעניינת, בעיקר מפני שהרכב הזה (47-254, רישוי ישראלי רק במאי 1960) הוא פורד. הסבר: המדובר ב- Vedette 1956. פורד צרפת והמפעל שלה היו אמנם כבר בידי סימקה, אבל המכונית שבתמונה כונתה עדיין בשם פורד. המצב הזה השתנה רק בשנת הדגם הבאה, ממנה ואילך כונתה משפחת הדגמים הזו בשם סימקה. כך או כך, המדובר ביבוא אישי. הנה תמונה נוספת של הפורד ודט.
-
-
31-134 אכן היתה ריגאל סטארליינר הארדטופ 1953, בעיצובו הקלאסי (והמועתק אינספור פעמים) של ריימונד לואי. מהתמונה קשה לקבוע האם מדובר בצ'מפיון (מנוע שמונה ציל') או בקומנדר (מנוע שישה ציל'). כך או כך, קלאסיקה. הסטארליינר הזו נעלמה בין מועד צילום התמונה (1962 להערכתי, ועל אף מה שרשום בארכיון עצמו) ל- 1969. ועוד משהו, מימין (בתמונה זה משמאל) לסטארליינר חונה סטודי' נוסף...
-
אכן...תודה רבה! מימין דגם 1959, נדיר ביותר במחוזותינו וכמובן - עדיין לא "סוסיתא". משמאל סטיישן 1960.
-
האם בן-גוריון במושב האחורי? בכל מקרה, זה האוטו "שלו", שאיתו נסע לטקס הכרזת העצמאות.
-
כמו קורביירים רבים (וטובים...?) אחרים היא נאספה אל אבותיה עוד לפני 1969.
-
התמונות מהארכיון הלאומי של הולנד, והן מדהימות בכמותן ומרגשות באיכותן. http://www.gahetna.nl האיתור הראשוני בוצע ע"י עודד פנקס, והכבוד מגיע לו, ובגדול! הקורבייר בתמונה (כאן בהגדלה) היא 47-069, דגם 1960 ורישוי מאפריל 1960. הארכיון קובע שנת צילום כ- 1964, אך נראה לי שזוהי הכללה ושהצילום בוצע מוקדם יותר.
-
-
עד כמה שאני יכול לראות - לא היו ג'טים בארץ הקודש. ב- 1958 היתה רשומה האדסון 53 אחת בלבד, וזו השנה שבה החל יצור הג'ט. ההאדסון 53 רשומה כמסחרית, משום מה. ברשומות אין ולו האדסון 1954 אחת.
-
זו השערה מעניינת אבל התשובה כלל אינה ברורה... הנה השתלשלות העניינים: 21 דצמבר 55 - שלוש סטיישן ואגון מיובאות מארה"ב ונמסרות לצה"ל. מספרי הרישוי הצבאיים 24011-24013. 28 אוגוסט 56 - צה"ל מתעניין ברכישת 15 סטיישן נוספות. המחירים לתוצרת הארץ "מוגזמים". 12 יולי 57 - רא"ג אספקה לחובר מעדכן את המנכ"ל (שמעון פרס) כי המשרד מנהל מו"מ עם קפרי"ש לגבי יצור 13 סטיישן לצה"ל. מבקש אישורו לרכוש בחו"ל. בשלי הדף נכתב ב- 6 אוגוסט: "לא אקטואלי יותר". כך שלגבי 24024, בהנחה ומספרי הרישוי עוקבים ל- 24013, המדובר כנראה בדגם 1957, אך המקור אינו ברור.
-
סיפורו של הויליס הישראלי, שיוצר בחיפה בין 1953 ו- 1967. http://israelmotorindustry.org/willys-jeep-israel-made/
-
בבקשה: הלארק יוצרה (בארה"ב) בנובמבר 1963, והיגרה לכאן לשם הרכבתה. הטראקסיון יובאה, אולי, לאחר שנתיים וחצי מיצורה ובכל מקרה קיבלה מספר ישראלי סטנדרטי לראשונה רק בקיץ 1949.
-
-
אני הולך על הניחוש הזה...ולו מהסיבה הפשוטה שאין כל זכר לקדילאק 1949 מדגם זה ב- 1958. מילא אחד "נעלם", אבל שניים? באותו מועד עדיין היה למכונית כזו ערך יומיומי, כך שאין להניח שהיא נשמרה כרכב אספנות כבר אז. להבדיל, מכוניות שרד אחרות נמכרו, ועברו למאגר הכללי עם רישוי "סטנדרטי". ניתן למצוא אותן במאגר גם עתה.
-
וכך היא יכולה להיראות (בתוספת הגג הנפתח, כמובן). לא הצלחתי לאתר מה היה בגורלה לפני שעברה רישוי בירושלים, באפריל 60. יבוא סדיר לישראל של פז'ו ב- 1958 בוצע בכמויות מזעריות ממש.
-
אין הרבה פרטים עליה: 26 יוני 62, ככה"נ שישה ציל'. נעלמה ב- 76 בלי להותיר עקבות (צבע, מספרי זיהוי). רנו 5 1108 סמ"ק (45 כ"ס), 3 דלתות, לבנה. אחת מ- 500 שיובאו מדגם זה בשנת הדגם 1982. 25 ספטמבר 1981 - 2002
-
מחוץ לאנגליה ולמושבותיה-לשעבר כונו המכוניות האלו טלבוט 1510, ובישראל יש כיום שלוש. אחת מהן היא הירוקה שראית בחיפה, שגם "נולדה" שם, ובנוסף אליה יש עוד שתי מכוניות מדגם 1982. 820 מכוניות כאלו יובאו לישראל בדגמי 80-82 (היצור בצרפת, ואיתו היבוא לישראל, הסתיים בקיץ 1982).
-
לצערי אין לי מידע על ה- 147 הזו...
-
תודה רבה על המידע בעניין קייזר הנשיא. לגבי הוויליס אירו, לפי הרישומים שלי הורכבו קצת למעלה מ- 450 בחיפה, 360 עם מנוע 90 כ"ס ועוד כ- 100 עם מנוע 75 כ"ס, כולן בארבע דלתות ובגרסת "לארק" (גרסת הבסיס של האירו, אין קשר לסטודיבייקר). לפחות 376 מהן נמכרו כאן והשאר יוצאו. האירו הישראליות היו מדגם 1954 ובכל-זאת שבע האחרונות הורכבו רק ב- 1957. הנה תמונה מהקטלוג. סיסמת הפרסומת אפיינה את התקופה ברוחה ובזיקתה למציאות: Airliner luxury on the highway.
-
בדיקה קצרה, ואין לי הרבה מה להוסיף: הקדילאק 1949 נעלמה לתהום הנשייה. ב-1958 (או במועד כלשהו לאחר מכן) היא לא היתה רשומה ברשות הרישוי. האם נגרטה קודם? האם אוחסנה במרתף נסתר (כנראה שלא...)? הנה איור תקופתי של קדילאק כזו, בנופים אחרים משלנו. לגבי האולדסמוביל 1950 - קיימים רישומים של תשעה אולדס 1950 תל-אביביות, כולן ללא פרטי זיהוי כלשהן. לאחת מהן מספר הרישוי 26-111. האם הקונברטיבל הממשלתי קיבל מספר כזה בעת שהיה כבר מספר שנים בידיים פרטיות? אין לדעת, כנראה.
-
המידע על מכוניות רנו בישראל בראשית שנות ה-50 חלקי. לא פחות משישים מסחריות של רנו מהשנים 1952-1955 רשומות במאגרי אגף הרישוי ללא כל ציון דגם ומספרים סידוריים, כך שהן יכולות להיות ז'ובאקטר או קולוראל, ולא ניתן לקבוע במדויק. בכל מקרה, לא מדובר בז'ובא שהורכבה בחיפה (אלה נרשמו מ- 56 ואילך). במאגר מידע ברור על קולוראל אחת בלבד, סטיישן 1952 אפורה (ככל הנראה מדגם Prairie ובוודאות עם מנוע 2.4 ליטר ושסתומים צידיים). היא נרשמה בחיפה בדצמבר 1956, ומספרה החל ב- 1958 היה 80-841. לפני שש שנים התפרסמה כאן התמונה המצ"ב - של קולוראל מסחרית 800 ק"ג. זו אמנם לא המכונית המעניינת ביותר, אבל לאור כשלונה המסחרי של משפחת הקולוראל, זו מכונית נדירה גם במונחים צרפתיים - קצת למעלה מ- 4,000 מסחריות כאלו (היו הרבה יותר קולוראל, כמובן, במגוון גרסאות נוספות) יוצרו בין 1951 ו- 1956. הנה גם עמוד השער בקטלוג של מסחרית זו.
