-
הודעות
730 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי A110
-
בדקתי את דגמי 1980-83 (כך שהסולארה מכוסה באופן כמעט הרמטי): הורייזן - 5, נכון לינואר 2008 סולארה - 4 (כנ"ל) כהערת שוליים - בשנות הדגם הנ"ל יובאו לישראל 3,327 מכוניות כאלו...
-
תתחדש! קצת על ה-R-2: הסובארו הזו הושקה ביפן בקיץ 1969 ואלינו הגיעה החל בדצמבר 1970. זו היתה המחליפה ל- 360 הראשונה (והותיקה מאוד) של סובארו. עד הופעתה של המחליפה ל- R-2 עצמה, בקיץ 1972, יוצרו כ- 290 אלף יחידות, מהן במפרט אירופאי כ- 4,500. לישראל יוצאו 484 מכוניות כאלו. כנהוג במקומותינו אז, האחרונות מביניהן עברו רישוי כדגם 1973, אף שלמעשה היו משנת הדגם 1972. כדי למצוא חלפים ומידע, רצוי להתחיל בחיפוש ביפנית דווקא. הנה מחרוזת טובה, מן הסתם יש גם אחרות: スバル R-2 K12 שיהיה בהצלחה!
-
10 ינואר 83 - סוף 2005 (טסט אחרון: יולי 05). ב- 2006 היו בישראל זוג סולארה 83 עם מנוע 1300 ורישוי בתוקף.
-
ככל הידוע לי, צה"ל שאל טמפרה אחת במסגרת מכרז מכוניות האל"מים (1991), בו זכתה בסופו של דבר הדיהטסו אפלוז. היא קיבלה רישוי צבאי לרכב בניסוי (החל ב- 685). מזכרון, במשטרה (הישראלית, בזו האיטלקית הן היו נפוצות יותר...) שירתו מספר טמפרות, אך אין לי פרטים נוספים.
-
הרשימה של הסולארות הרלוונטיות הצטמצמה ל- 17 יחידות, אבל כדי לצמצם אותה יותר צריך את מספר הרישוי, או את תאריך הרישוי...
-
סובארו R-2, לבנה, 2 מרץ 1972 עד 1995 הסובארו הזו הושקה ביפן בקיץ 1969 ואלינו הגיעה החל בדצמבר 1970. זו היתה המחליפה ל- 360 הראשונה של סובארו והותיקה מאוד. הפרסום המצ"ב מתפאר במהירות מירבית של 115 קמ"ש ובתאוצה מעמידה ל- 400 מ' ב- 21.9 שניות. עד הופעתה של המחליפה, בקיץ 1972, יוצרו כ- 290 אלף יחידות, מהן במפרט אירופאי כ- 4,500. לישראל יוצאו 484 מכוניות כאלו.
-
ככה"נ המדובר בצבע מ- 1975: Orange קוד - PPG 60796 זה אמור להספיק.
-
שלח לי את מספר הרישוי ואמצא את קוד הצבע המקורי.
-
פחות ישנות מכפי שנראה לעין, המאגירוס דויץ Merkur (מאגירוס כינתה את המשאיות שלה בשמות כוכבים במערכת השמש שלנו, מרקורי - כוכב חמה), בגרסה F150 D11, שימשו כ"רכב הכיבוי הלאומי" בשנות השישים ובתחילת שנות השבעים. הכבאיות שבתמונות הן מדגמי 1972 ו-1976. צה"ל החל להצטייד בכבאיות האלו ב- 1969.
-
סוסיתא 710-083 הופיעה בתמונות העתונות של דגם 62.5, שכלל שורה של עדכונים כהשלמה לאלו שבוצעו רק חצי שנה קודם לכן. היא עברה רישוי בחיפה ב- 30 מאי 1962, ונגרעה ב- 1983. פרטים מלאים על הקובייה, 1962-66, אפשר למצוא כאן: http://israelmotorindustry.org/sussita-1962 האלגרו האדומה, 1300 סופר דגם 1975, רישוי 385-320, היתה אחת מארבע מכוניות זהות (כולל הצבע ומועד הייצור) שהגיעו ארצה באפריל 1975. היו כמובן אלגרו נוספות משנת הדגם הזו. זו עברה רישוי ב- 2 יוני 1975, ונגרעה ב- 1996.
-
בסה"כ הגיעו לכאן 15 פלוריד ו- 30 קראוול. לפי הנתונים שבידי שלוש מהן עם רישוי בתוקף, וארבע נוספות היו עם רישוי בתוקף ב- 2004, כך שייתכן שהן בשחזור כלשהו. תמונת המפעל ב- 1960 -
-
אם אשכחך אלפאסוד... כנראה ששכחתי, אז הנה פיצוי הולם: Alfasud 1.2SC, קוד דגם 901D4D, מס"ד 5437372 שנה ראשונה ומשלוח ראשון להאצ'בק של הסוד (מסתבר שאף פעם לא מאוחר מדי, גם אחרי 11 שנים כמעט) הרישוי 37-030-83 ותאריך הרישוי הוא 7 ספטמבר 1982 והגריעה ב- 2005. הצבע רשום כשחור אבל לפי מכוניות שיוצרו בסמוך (והיו הרבה כאלו באניה לאשדוד) הצבע הוא - בניחוש - כחול כהה (Blu Olandese).
-
בימים אלו נמסרה השליטה בבית סרגיי בירושלים לידי רוסיה, לאחר מחלוקת משפטית ממושכת. רגע לפני הפינוי, הספקתי לתעד שברולט קורבייר שאוחסנה במתחם ב- 45 השנים האחרונות. כל הפרטים כאן: http://israelmotorindustry.org/corvair-jerusalem-time-capsule/
-
אלנבי נכנס לעיר בווקסהול: הנה מתוך A history of Vauxhall, ינואר 1980. הכיתוב לתמונה: קרוב ל -2,000 ווקסהול 25 כ"ס D-Type נבנו עבור הצבא בין 1914 ו- 1918. התמונה מראה את כניסת הנצחון של גנרל אלנבי לירושלים. התאריך: 7 דצמבר, 1917. אלא שהמכונית המופיעה בתמונה הראשונה בשרשור זה שונה מהווקסהול D, ואולי זה דגם מוקדם שלה.
-
הבסיס הוא פורד F-1, גרסת "מסחרית חבילות", מדגם 1949 או 1950. הרכב עבר שדרוג משמעותי לאמבולנס, שכלל גם הוספת זוג דלתות צד. למגן דוד אדום היה לפחות אמבולנס אחד כזה, שמספרו אחרי 1958 היה 69-057. יתכן שהיו מספר יחידות כאלו. הערכתי היא שהגיעו במסגרת המלווה האמריקני של 1949 (רכישה בכספי סיוע - פורד נתנה הלוואות באשראי לזמן ארוך). שתי תמונות נוספות -
-
צר לי, אין לי מידע בפירוט כזה לגבי שנת 1985.
-
התשובות להיום, ושתי הערות: א. למרות הסמיכות במספרי הרישוי, שתי הסוסיתות יוצרו בהפרש של למעלה מחצי שנה והיו מדגמים נפרדים (סוסיתא "58" וסוסיתא "62"). אוטוקרס, ואולי משרד הרישוי, הקצו מספרים בירושלים באופן מעט אקראי. ב. השברולט הזו יוצרה בניו יורק בסוף אוגוסט 1951 ונשלחה מייד לישראל. אמנם המדובר בגרסת שתי דלתות "מהודרת", ובכל זאת יוצרו ממנה בשנת הדגם הזו כ- 103 אלף יחידות. לישראל הגיעו כ- 80 שברולט פרטיות מדגמי 1951.
-
הפלקון שלך שייכת למשלוח האחרון (והשלישי בסה"כ) שהגיע לישראל מאוהיו בשנה"ד 1960. זו מכונית מס' 2 מתוך 9 שיוצרו עבור היבואן הישראלי בינואר, הגיעו לחיפה בפברואר, ועלו על הכביש החל ב- 8 מרץ 1960. ההערכה שלי היא שמעט לאחר תחילת יצורה של הפלקון בניו ג'רזי (ינואר 1960?) עברו לשם הזמנות האקספורט (המועטות יחסית).
-
פורד ת'נדברברד 1961 (שנת הדגם הראשונה של מה שנקרא כיום Bullet Bird). קונברטבל, מנוע וי-8, 6.4 ליטר. יוצרה בוויקסום, מישיגן ב- 14 פברואר 1961 ככה"נ אדום ראנגון עם ריפוד שחור (כמו בתמונה מהקטלוג) רישוי ראשוני בארץ: 5 ינואר 1967 (שגרירות?) רישוי כ- 631-273 בירושלים: מאי 1968
-
גם זו כבאית שנבנתה על WM-300, אלא שכאן אין הקשר ישראלי: השלדה יובאה מושלמת מחו"ל. המדובר בדגם 1965, ובגרסה האזרחית (תא סגור) של הקומנדקאר. בדיוק - הכבאית מראשון היא אב-הטיפוס שנבנה על מה שיועד לאמבולנס צה"לי.
-
סיפור קטן על גרסה מיוחדת של הקומנדקאר הקשיש, שיוצרה בישראל ונשמרה עד לימינו: http://israelmotorindustry.org/israeli-commandcar-1970
-
אתה צודק, אבל בהנחה שהכלי קיים ומטופל במוסך רשת, יש מידע לגביו.
-
עוזר מאוד, אבל לא פותר. לא ידוע לי על מקרים שבהם המספר אחרי 1958 דומה למספר שלפני 1958, ולכן לא נותר לי אלא להניח שהמדובר בייצור-כלאיים (המספר, כמובן, לא האופנוע). הייתי שמח לעזור, אבל אין לי מידע מלא לגבי השנים האלו. אולי היבואן יודע משהו? לפאלקון הזו כנראה כבר לא אוכל לעזור...אבל הנה הפרטים שלה: פאלקון ארבע דלתות, מנוע 2.4 ליטר ביחס דחיסה נמוך, תוצרת מפעל פורד במטוצ'ן, ניו ג'רזי, פברואר 1960 (קצת אחרי תחילת היצור של הפאלקון במפעל זה: קודם לכן יובאו הפאלקון לישראל מאוהיו). אחת מתוך כתריסר פאלקון שיוצרו לישראל בפברואר 1960. הצבע המקורי היה כנראה תכלת שמיים 1223, והנה תמונה לדוגמה (בגרסת שתי דלתות). ולא, לא ידוע לי מתי נעלמה.
-
הערה לגבי האופנוע: מספר הרישוי קריא מאוד אבל פשוט לא הגיוני: זה מספר של רכב פרטי (במקרה זה - של ב.מ.וו. 700). מה קרה כאן? לא ברור, אבל הוספה ברקע מתהדרת עדיין במספר טרום-1958, כך שהתמונה צולמה בחודשים הראשונים של 1958, כאשר כלי-הרכב הישנים נקראו להחלפת המספר. אני מעריך שהמספר שנרשם על הלוחית הקדמית היה שגוי, וצ"ל 144-867 או 444-867. הקונסול קורטינה 1963 נקראה לימים "קורטינה" סימן 1. הגרסאות הראשונות שלה עדיין הצמידו את הקונסול לקורטינה. את התמונה המצ"ב העלה אושרי (תודה!) ואפשר לראות בה בבירור את הכיתוב "קונסול" בחזיתה של הקורטינה...
