-
הודעות
730 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי A110
-
לארק 8 - הורכבו עד שנת הדגם 1964, אולי גם ב- 1964 עצמה. השאלה האם היו כאלו בצבא - בינתיים מצאתי רק שישה ציל'.
-
אכן אין לי את דגמי 84 ואילך, ולא תמיד יש גם מוקדמים יותר (למשל שני האופנועים שצויינו קודם לכן וה- 100-100).
-
טוב, הנה ה"מציאות" להיום. כמה תשובות - CD38-043 אינו מופיע ברשימות שבידי. 38 היא ככל הזכור לי הקידומת של יוון, מה שמסתדר עם פטריארכנו הנ"ל. לארק צבאי - נושא מעניין. הרכישות החלו בספטמבר 1961. ובוצעו אח"כ ב- 1963 וב- 1965 (אולי גם ב-1966). עדכנתי בטבלה מספר לדוגמה של רכב מ- 1963. מעניין לציין (אם כי לא מפתיע בהכרח) שבאילין עבדו על הלארקים הצבאיים באצווה מרוכזת. כשהלארקים נמכרו, הם קיבלו מספר מההקצאה האזרחית הרגילה. 300-226 ו- 300-998 קיבלו שתיהן מספר אזרחי בדצמבר 1971. המדובר בלארק 6 1963, מספר צבאי 159xx. צ21354 היה טנדר פורד F1 דגם 1949, ולא לארק. כך שהמספר ב"נחצ'ה והגנרל" היה סתמי (כפי שנעשה גם היום, משום מה, בסרטים המציגים רכב צבאי).
-
אנשי אוטוקרס, ואח"כ רום כרמל, לא חלמו בוודאי שהמכוניות (אם אפשר להעניק למוצרים האלו את שם התואר הזה) שלהם יהפכו יום אחד לפריטי אספנות של ממש. אבל זהו יצרן הרכב היחיד שאני יכול להעלות בדעתי שמיספר את כל ספרי הרכב (לפחות מ- 1969), ב"מספר הייצור" (למעשה, מספרו הסידורי של מרכב הפייברגלאס), כך שניתן גם כיום לשדך את הספר למכונית "שלו". כאן הוא מופיע על הכריכה למעלה, במרכז: 121-673. הספר הזה הוצמד לרום צה"לית שהמרכב שלה יוצר בסתיו 1979.
-
בלבול, אם קיים פה, הוא ברישומי משרד התחבורה. אני מסכים שלא סביר שהמארינה המסחרית נעלמה ב- 99. לדעתי כולן נעלמו שנים רבות קודם לכן. אבל הסטטוס לא התעדכן, אלא ב- 1999!
-
ועכשיו לי יש שאלה: האם אתה בטוח ש- 19950/19978, ולא 15950/15978?
-
קלאסיות מהסרטים הישראליים - מדור חיפוש קרובות ב '.
A110 פרסם הודעה בנושא של חן פרחי בתוך רכבי אספנות
אז הנה הפענוחים למספרי הרישוי שניתן היה להעלות בחכה. לפעמים הם היו משובשים (הברקודה 65, למשל), אבל כאשר יש מעט מכוניות כאלו, ניתן לשנות את המספר ולגלות את המכונית. פעמים אחרות המכונית נדירה (קדילאק 241-050) והמספר משובש, ובכל זאת אין אף קדילאק במספר דומה! -
-
קלאסיות מהסרטים הישראליים - מדור חיפוש קרובות ב '.
A110 פרסם הודעה בנושא של חן פרחי בתוך רכבי אספנות
אבדוק את המכוניות שנרשמו בשרשור הזה ואעדכן. לגבי בלאומילך, המשאית היא דודג' B2G, דגם 1950 (צה"ל לשעבר). את כלי-הרכב (למעט הקטנועים) שבסרט המעולה הזה סקרתי כאן - http://israelmotorindustry.org/blaumilch -
-
666-665 שפרטיו מופיעים בטבלה המצורפת, נראה בראשית דרכו כמו האוטובוס שבתמונה. זהו מרצדס OF1617: מנוע קדמי, שלדת אוטובוס ללא מרכב, מרכב "הארגז". בשנים 72-73 יוצרו כ- 15 מרכבים עבור אוטובוסים כאלו. גם 666-667 היה אוטובוס כזה, אבל 666-666 נעלם ב- 1978, ואין פרטים לגביו. ההערכה שלי היא שגם כאן (666-666) המדובר ב- OF1617, שנמכר לשטחים.
-
טופאש של ימינו שונה מאוד מזו של שנות השבעים והשמונים, וגם מזו שלפני 15 שנים. עם תחילת יצורה של הדובלו עבר המפעל, להלכה, ליצור לשווקי היצוא (בעיקר). המגמה הזו רק התחזקה, וכיום זהו מרכז היצור של הרכב המסחרי הקל של פיאט. הנה מה שיוצר בטופאש ב- 2011, בקצב יומי מרשים של קרוב ל-1,300 יחידות - פיאט פיורינו/קובו - 69,700 פז'ו ביפר/סיטרואן נמו - 67,800 פיאט דובלו (חדש) - 84,500 פיאט דובלו (ישן, בעיקר לשוק המקומי) - 18,700 פיאט לינאה - 37,800 פיאט אלבאה - 8,900 (האלבאה האחרונה יוצרה ב- 30 דצמבר 2011, אגב) אופל/ווקסהול קומבו (=דובלו חדש)- 5,300 וכיוון שברכב קלאסי עסקינן, מצורפת מודעת ההשקה לטופאש מוראט 124, מפברואר 1971. אז דובר על 8,000 יחידות במהלך 1971 כולה. בבורסה יסדנו את מדינת הפיאטים...
-
והנה התשובה: המספר האולטימטיבי הוענק לווקסהול ויקטור FB דגם 1964. היא נעלמה לפני 1990, אגב. תמונה של ויקטור כזו (מאנגליה, איך לא):
-
הנה התשובות שברשותי - שימו לב ל- 280S המאוד יוקרתית אז. יתכן שנראתה כמו בתמונה המצורפת. ועוד משהו, לאור ריבוי ה-22 ברשימה: לאיזו מכונית הונפק ב- 22 אפריל 1964 מס' הרישוי 222-222 ? רמז: המכונית הזו היתה אפורה לא פחות מהצבע שלה. פרסים לא יוענקו למנחשים נכונה...התשובה - מחר.
-
עודף קיבולת יצור הביא את אילין להציג בסוף 1957 תכנית גרנדיוזית ליצור מכונית בועה בישראל. הממשלה דחתה אותה, ובמידה רבה של צדק. זו היתה תכניתו הראשונה של אילין, ובהחלט לא האחרונה, ליצור "המכונית העממית". קריאה מהנה! http://israelmotorindustry.org/isetta-velam-israel/
-
בהחלט יכול להיות שהדוד שלך צדק, ובכל זאת שתי הערות בעניין זה: -התייחסתי למועד היבוא (ולא הרישוי). אנחנו לא יודעים מהו, אבל משך שנים אח"כ היתה נהוגה במדינתנו המתוקנת התקנה המופלאה לפיה אם הרכב הגיע לנמל לפני 15 אוגוסט (גם אם יוצר, והיו מקרים כאלו, עשרה ימים קודם לכן), לא ניתן לרשום אותו לפי שנת הדגם "הבאה". - מכוניות ראשונות נרשמו כדגם 1980 ב- 23 אוגוסט (אולדסמוביל). ב- 27 אוגוסט החל רישום מסיבי (פורד), ועד תחילת ספטמבר הצטרפו רוב היבואנים הגדולים. הסקיילארק שלעיל נרשמה ב- 19 ספטמבר.
-
עדכון, וגם כמה תשובות - למעשה זו אחת מארבע הפיאט 124 הראשונות, שמספרי הרישוי שלהן היו 239-956 עד 239-959. לא האחרונה, אבל כמעט...זו עלתה לכביש ב- 15 אוגוסט 1968, כחצי שנה לאחר סיום היצור. אחריה עלו לכביש עוד כשלושים יחידות. האחרונה ממש היתה 260-461, ב- 13 פברואר 1969. אתה זוכר מצויין - ואכן היו כמה עשרות ביואיק מדגם 1980 שנרשמו משום מה כדגם 1979 (יתכן שהסיבה היא מועד יבוא מוקדם ל- 15 אוגוסט). הסקיילארק הזו אחת מהן. אמנם קשה לי להשיב לך את האסקורט, אבל הנה תצלום של דף היצור שלה, מנובמבר 1968. היא היתה חלק מהזמנה של 30 יחידות זהות.
-
הכוונה לשש מיוחדות (אם כי סביר שלא היה כל הבדל חיצוני, הן פשוט יוצרו ב-pilot plant), מסדרת קדם-היצור (כולן נרשמו כדגם 1980). בנוסף להן יובאו גם כ- 5,500 סטנדרטיות מדגם "לאונה 1980", גם הן נרשמו כדגם 1980 (או 1981...), והיו כמובן גם למעלה מ- 500 טנדרים באותה שנה, וכ- 200 קטנטנות.
-
Simply Nuts יקר, התשובה הכללית היא - כן, עד 1983. לגבי סובארו, התשובה המפורטת יותר היא שהאבחנה אפשרית עד כמה שסימון הדגם (ע"י היצרן) מאפשר זאת. לכן, למשל, לא ניתן להבדיל לפי מספר היצרן בין 1400 קופה וארבע דלתות. לאחרונה בדקתי את נתוני הסובארו "עם זכוכית מגדלת". אני מבטיח לפרסם אותם בקרוב, באתר שלי. בינתיים, ארבעה מתאבנים: א. הסובארו הראשונה בארץ הקודש היתה FF-1 לבנה, 1100 סמ"ק, ארבע דלתות. היא עברה ב- 24 יוני 1968, כ- 252-813. ב. 64 יחידות מדגם K111L (סובארו 360) יוצאו לישראל, כדגם 1970. מכונית נוספת, מוקדמת יותר, הגיעה ב-1968. ג. בקיץ 1979 יוצרו (ואח"כ יוצאו) לישראל שש מכוניות "לאונה 1980" מסדרת קדם-היצור. זו כמות מרשימה (גם אם לא מפתיעה): סדרת קדם-היצור כללה רק כ- 350 יחידות, מכל הדגמים ולכל השווקים. כצפוי, הן עברו רישוי כמכוניות רגילות לכל דבר. לאף אחת מהשישיה הזו אין כיום רישוי בתוקף. ד. ה- 1300DL היתה ללא ספק "הסובארו לישראלים". בשנת הדגם 1983 הגיעו 96 אחוזים מהיצוא במפרט אירופאי (לארה"ב היא ממילא לא יוצאה) לנמל אילת.
-
לא פחות מ- 400 פיאט 124 נרשמו כאן עד סוף דצמבר 1968, כמות לא זניחה במונחי אותם ימים. האסקורט הראשונה בישראל יוצרה בהיילווד, אנגליה, בחודש ינואר 1968. היא עברה רישוי ב- 7 אפריל 1968, כ- 248-545. האסקורט הישראלית הראשונה (ביצור וברישוי גם יחד) היתה 250-309 אפורה, רישוי 14 מאי 1968. עוד על האסקורטים הראשונים, כתבה המתבססת על מסמכים נדירים שנמצאו במרתפי תעשיות רכב, אפשר לקרוא כאן: http://israelmotorindustry.org/escort68 לגבי אסקורט 940: בוודאי שלא יובאה באופן סדיר, אבל אין לשלול אפשרות יבוא אישי (למיטב זכרוני המדובר אך ורק באסקורט מתוצרת גרמניה).
-
הנה הרשימה להיום, והערה לגבי הפיאט 124 - יבואה לארץ החל בספטמבר 1966. המכונית הראשונה שנרשמה כאן היתה 239-956, ב- 27 ספטמבר 1966. זו היתה גם הפיאט 124 המוקדמת ביותר שיוצאה לכאן, מס"ד 64217, בצבע בז'.
-
