Jump to content
  • פולסטאר 2 - רוצים לדעת מאין ה DNA שלי?


    discoTD5

    פולסטאר 2 - המבחן המלא פורסם באתר car-pad , בלינק המצורף - פולסטאר 2

    להלן תקציר אותו מבחן:

     

    יש מכוניות שכשאתה נכנס ומתחיל לנהוג חושפות את עצמן מיד. לחיוב ולשלילה. ויש מכוניות שאתה מתחיל לנהוג, הן לא ממהרות לגלות לך מי הן באמת. כאילו אומרות לך 'רוצה להבין אותי – תשקיע'. תקדיש לי זמן. סע כמה מאות ק"מ ואז תחליט. הפולסטאר 2 היא מהסוג השני. היא מכונית משובחת אבל צנועה מאוד באופייה.

     

    פולסטאר הוא למעשה כוכב הצפון – Pole Star, אותו כוכב שאני נהנה לאתר אותו בלילה במדבר 'הנה, שם הצפון'. אותו כוכב שמיליוני יורדי ים חייבים לו את חייהם בכך שסייע להם לאתר את מיקומם ולהגיע לאן שהיו צריכים.

     

    20230204_095008.jpg.6bafa2c7511c742bb6cf309fa4f94963.jpg

     

    לאחרונה, תחת תאגיד ג'ילי יצאה פולסטאר לדרך עצמאית, תוך שהיא ממשיכה לשמור על הזהות השוודית הייחודית. הנהלת פולסטאר ממוקמת ליד גוטנבורג, כאשר הייצור מבוצע בסין. 

     

    הפולסטאר 2 למעשה פותחה כאחד משני רכבי קונספט של וולוו. אחד מהם התפתח להיות ה XC40 של וולוו, השני הגיע למבחן אצלי כשהוא עונה לשם 'פולסטאר 2'.

     

    הפולסטאר 2 הוא רכב חשמלי מלא, חמש דלתות במרכב ליפטבק, שזה אומר שדלת תא המטען נפתחת כלפי מעלה יחד עם השמשה האחורית, ליצירת פתח הטענה עצום ושימושי.

     

    העיצוב החיצוני מאופק מאוד. קווים נקיים, תכליתיים, פחות מושכים תשומת לב, והרבה פחות צעקניים מעיצובים אחרים. אישית, אהבתי מאוד.  סמל גדול של פולסטאר בחזית הרכב אבל בצבע המרכב. גלוי אבל סמוי. כמו הרבה דברים ברכב. לא אחת נעצרו אנשים ליד כוכב הצפון הכחלכל עם השאה 'מה זה? זה דומה לוולוו אבל זה לא וולוו'.  מאחור ניתן לראות את יחידות התאורה הגדולות על הכנף האחורית, עם שני פסי לד הנמתחים מהצד כלפי מרכז הרכב. התוצאה נאה למדי, צנועה למראה, לא צועקת 'חשמלית', כאילו מדברת רק למביני עניין.

     

    20230204_095252.jpg.d89d03feb214f9d02145a0f85e08efa9.jpg

     

    העיצוב הנקי והפונקציונלי ממשיך בתוך הרכב. הדבר הראשון שקפץ לי לעין היה הקווים של חופת לוח המכוונים. הם מדברים לכל מי שנהג אי פעם בוולוו. מול הנהג מסך לוח מחוונים בגודל 12.3'', עם תצוגה שונה שיש להתרגל אליה.

     

    הפולסטאר היא אחת הראשונות (ויש טוענים הראשונה) ששילבה ברכב מערכת הפעלה של גוגל אנדרואיד במסך המולטימדיה הראשי של הרכב. התוצאה היא שאין יותר צורך בחיבורי אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי. יש לכם מסך מגע גדול ושימושי במרכז הדשבורד, עם מפות גוגל. כאן גם פונקציונליות מגניבה. שמתם יעד במפות, הרכב מחשב כמה סוללה יש לכם, מחשב את הטופוגרפיה בדרך, ומודיע עם כמה סוללה תגיעו ליעד שבחרתם. הוא גם יקפיץ לכם מיקומים של עמדות טעינה לאורך המסלול שנבחר. 

     

    20230204_095541.jpg.4db4219a2d13a1bc83a01d8ca60ddabb.jpg

     

    מושב הנהג נוח למדי, חשמלי כמובן עם שני זכרונות. ואחרי שמתמקמים היטב, שמים לב שרצפת הרכב אינה שטוחה אלא בשיפוע ההולך ומעמיק לכיוון הקדמי. אני מצאתי את זה פחות נוח. עם בסיס גלגלים של 2.735 מטר, אתה מצפה למרווח נוסעים טוב גם במושב האחורי וכאן מתגלה הפתעה בדמות תעלת הינע עצומה בגודלה במרכז הרכב.

    המשמעות היא שאם נוסעים עם שלושה ילדים במושב האחורי, זה באמצע יהיה הצעיר / נמוך מביניהם. המרווח מאחור לשני מבוגרים מקבל ציון 'סביר' בלבד. אם אתם זוכרים ציינתי שמדובר בתצורת ליפטבק, כלומר דלת תא המטען נפתחת יחד עם השמשה האחורית, ליצירת פתח הטענה שימושי ועצום. 

     

    לרכב גג פנורמי עצום בגודלו, ללא וילון לסגירה. המבחן נערך בימים קרים למדי כך שלא היתה בעיית התחממות מהשמש אבל זו נקודה שהייתי בודק גם בימים חמים.

    אני חוסך לכם את רשימת האיבזור, התוספות, האופציות להתאמה אישית – היא ארוכה ומכובדת וכוללת שני שלטים לרכב – שלט רגיל + שלט ייעודי לספורט אתגרי עמיד במים.

     

    20230204_100034.jpg.4f204b17e861316d8e312a3efaed1d63.jpg

     

    לפולסטאר 2 ארבע רמות הינע / טווח – רמת הבסיס עם מנוע יחיד בהספק 231 כ"ס ו 33.6 קג"מ וסוללה בקיבולת של 69Kwh המספיקה לטווח של 474 ק"מ ( WLTP) והנעה קדמית. הרמה הבאה, מנוע יחיד טווח ארוך (זו גירסת המבחן) עם מנוע יחיד זהה לגירסת הכניסה, עם סוללה בקיבולת 78Kwh וטווח מוצהר של 546 ק"מ (WTLP) גם גירסה זו עם הנעה קדמית. הגירסה הבאה, עם שני מנועים, הנעה כפולה, 408 כ"ס, 67.3 קג"מ, סוללה של 78Kwh וטווח מוצהר של 465 ק"מ  (WTLP). הגירסה הבכירה ביותר, הפרפורמנס גם היא עם שני מנועים, הנעה כפולה, עם 476 כ"ס, כמעט 70 קג"מ וטווח של 463 ק"מ.

    טעינת הרכב ב AC עד 11Kw, ובטעינה מהירה DC עד 155Kw (למעט גירסת הכניסה המוגבלת ל 130Kw).

     

    תחילת הנסיעה ברכב המבחן מביאה עימה יותר שאלות מתשובות. הרכב מגיב היטב, המתלים יחסית קשיחים, ורצפת הרכב מעצבנת. הרכב  מגיב היטב ומהר, ממשק מערכת ההפעלה מצריך הסתגלות, ואתה תוהה לעצמך מה קורה כאן. נסיעה לעיר הדרומית בישראל דרך כבישש, מצפה רמון וכביש 40, מביאה כמה תובנות. הרכב עצמו שקט, אבל בידוד הרעשים לוקה בחסר. לרכב חודרים רעשי כביש, כלומר בין הצמיגים לכביש יותר ממה שהיית מצפה. זה משתנה בין סוגי האספלט ומורגש. המתלים קשיחים יחסית, וכשהסלילה לא איכותית הם משדרים לך יותר ממה שהיית רוצה, אם כי מצמידים את הרכב לכביש ומאפשרים קצב תנועה מהיר למדי. ככל שחולפים הק"מ עם הרכב, התנועה נפתחת הרכב מתחיל לזרוח. הוא לא עושה את זה בהברקה אחת אלא בצעדים קטנים. אתה לומד את הרכב, ומתחיל להעריך את ההגה, את תגובת המנוע, את התאוצה והעקיפות. עקיפות מבוצעות בקלילות, והרכב צובר מהירות בקצב מרשים. 

     

    1624409428_.jpg.588c3834c17d6e90367df7188b219a83.jpg

     

    לפוסלטאר 2 רמות רגנרציה המאפשרות לנהוג רק עם דוושת התאוצה, וכמובן להחזיר חשמל לרכב בירידות הארוכות.

    אנחנו מגיעים לאילת רעננים לחלוטין, שותים קפה, יושבים עם חברים, ומסתובבים חזרה לצפון.  אנחנו אחרי 400 ק"מ רעננים למדי, והרכב מחסל ק"מ בלי טיפת מאמץ שלו או שלנו. אנחנו מתחילים את הדרך כשהרכב מספר לנו שלא נגיע ליעד עם החשמל שבסוללה, אבל ככל שמתקדמת הנסיעה, וצריכת החשמל מתייצבת על ממוצע נמוך יחסית, כך מספר לנו הרכב שנצליח להגיע למרכז ללא קושי. אנחנו עוצרים שוב במצפה רמון, הפעם בעמדה מהירה ומצוינת בתחנת הדלק הצמודה למלון בראשית. בזמן שאנחנו מחסלים קריספי צ'יקן בברגר קינג הצמוד, הרכב כבר מגיע לכמעט 90% טעינה. המסקנה – עם רכב חשמלי אתם תשמינו.

     

    למרות שאנחנו בגירסת הלונג ריינג', על סמך הנסיעה שבוצעה, אני מעריך את הטווח הריאלי בפחות מ 500 ק"מ, לכיוון של 450 – 480 ק"מ ריאליים, ותלויים מאוד בסגנון הנהיגה.

     

    הנסיעה צפונה דרך כביש 40 כבר די מהנה. הרכב זורח בכבישים, מציג אחיזת כביש גבוהה מאוד, עקיפות בזק, ושותפי לנסיעה משמש נציג של משטרת התנועה / האגף לשמירה על רישיון הנהיגה.

     

    בסופו של סיבוב ארוך של יום שישי, אנחנו מסיימים כמעט 800 ק"מ עם הרכב, ויוצאים רעננים למדי. הרבה בזכות הרכב עצמו.

     

    לפולסטאר 2 מערכות בטיחות מלאות, והוא מקבל ציון 7 על איבזור בטיחות וחמישה כוכבי ריסוק ב EuroNcap שנערך עוד בשנת 2021.

     

    המחיר של הפוסטאר מתחיל ב 254,900 ₪ לגירסת הכניסה, רכב המבחן כבר עולה 274,900 ₪. גירסת הלונג ריינג' שני מנועים עולה 294,900 ₪ וגירסת הפרפורמנס כבר עולה 334,900 ₪.

     

    האיכויות של הפולסטאר 2 מתגלות עם הזמן. היא לא חושפת אותן ישר אלא מצריכה ממך קשב, ריכוז ונסיון. ואז מתגלה רכב משובח. ספרטני משהו, לא מוחצן אבל יעיל מאוד. משהו מאוד Fine.

     

    עם סיום המבחן אני מחזיר את הפולסטאר 2 לאנשי החברה, ונכנס לאיוניק 5 הפרטית, שהיא אחת החשמליות המשובחות שבנמצא. פתאום האיוניק רוכן בפניות, הרגנרציה החזקה שלו מרגישה פתאום חלשה, הישיבה על הכביש מרגישה כל-כך שונה, ואז אני מבין עד כמה הפולסטאר 2 היא מכונית איכותית גם בהיבט הדינמי שלה, וזה עוד היה הדגם החלש.

     

     


    User Feedback

    Recommended Comments



    חבילה מעולה לדעתי ובהחלט נותן מענה ראוי לטסלה, למי שמעוניין ברכב מעוצב יותר בפנים ובחוץ עם גב של יבואן גדול על חשבון ביצועים וטווח נחותים.

    גרסת הבסיס מתחרה בגרסת ההנעה הכפולה של טסלה מבחינת המחיר. 

     

    ראוי לציין שהוצגה כבר גרסה חדשה יותר שתגיע בהמשך השנה.  הגרסה החדשה עוברת להנעה אחורית בהספק וטווח משופרים. 

    עריכה אחרונה על ידי banji man
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    פולסטר בארץ הוא מותג שהגיע במסגרת תחרות איסוף המותגים החשמליים של יבואני הרכב בישראל ואחרי קבלת הכותרות ומסירת כמות זניחה של פחות מ 200 רכבים מהסטוק הראשוני שהגיע בתקופת זמן של יותר מחצי שנה, המותג גסס ונראה שעל פי היבואן אסור יותר להזכיר את שמו בישראל. אין מכירות, אין מסירות, אין פרסום. שום כלום.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני שעה, bobi כתב:

    פולסטר בארץ הוא מותג שהגיע במסגרת תחרות איסוף המותגים החשמליים של יבואני הרכב בישראל ואחרי קבלת הכותרות ומסירת כמות זניחה של פחות מ 200 רכבים מהסטוק הראשוני שהגיע בתקופת זמן של יותר מחצי שנה, המותג גסס ונראה שעל פי היבואן אסור יותר להזכיר את שמו בישראל. אין מכירות, אין מסירות, אין פרסום. שום כלום.

    ספר לנו על מה אתה מבסס את קביעתך. 

    לפי מה אתה רושם 'נראה שעל פי היבואן אסור בלה בלה בלה'.

    על מה אתה מבסס את קביעתך 'המותג גסס' וכד' 

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    על זה שמאז אוגוסט הוא העלה על הכביש על פי נתוני משרד הרישוי 179 רכבים בלבד. 

    איך אתה קורא לזה? מותג משגשג, עם יבואן שיוצא מגדרו למכור רכבים?

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אתה רשמת שעל פי היבואן אסור יותר להזכיר את שמו בישראל. 

    אתה רשמת שמדובר במותג גוסס

     

    שני הדברים הם שגויים ונטולי ביסוס עובדתי. 

    החלטת לפי כמות מכירות שאתה יודע מה התכנית האסטרטגית של היבואן, ואתה מפיץ אותה בפלטפורמה הזו.

    עכשיו יבוא פלוני אלמוני, ויצטט את השטויות שאתה רושם, שהן נטולות ביסוס, ולכן גם עוברות על כללי הפורום

     

    בניגוד אליך, אני לא יודע מה כמות ההקצאות שהיבואן קיבל, מה האסטרטגיה שלו, מה הדגמים הצפויים להגיע וכד'. 

     

    אני יודע בוודאות שהדברים שרשמת "אסור להזכיר את שמו בישראל" ו "המותג גסס" - עובדתית לא נכונים. 

     

     

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    תגיד אתה אמיתי?

    מדובר בביטויים ובצורת דיבור.

    לקחת את זה ממש באופן מילולי. הזוי.

     

    חחח.

    כאילו בכל פעם שמישהו מתעצבן ואומר שהוא יהרוג מישהו, אתה מזמין משטרה?

    אם מישהי צוחקת ואומרת פיפי, אתה מחפש בשבילה תא שירותים?

    ממש שלדון מהמפץ הגדול.

    עריכה אחרונה על ידי bobi
    • אהבתי 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    הערב נתקלתי (בפראג, לא בארץ) ברכב עם סמל שהזכיר לי את DS של סיטרואן, אבל דק יותר. מאחור לא כתוב כלום, אבל אז מצאתי כיתוב על הכנף הקדמית.

    ואז נזכרתי בשרשור הזה.

    מה ההבדל בין דגם 2 לדגם 1?

     

    20230315_191614.thumb.jpg.52af62ef619ef78ba87abd5c0fdd2f26.jpg

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    כדי שיהיה מובן עד כמה מה שנרשם כאן מנותק מהמציאות, הערב נרשם בפייסבוק הפוסט הבא:

     

    הנהלת פולסטאר בארץ(רכב חשמלי מבית וולוו), אירגנה ללקוחות שלה,יום הדרכת נהיגת מירוץ במסלול מירוץ שדה תימן.
    שאפו ענק על כל האירגון הזה היה מושקע ולא היה חסר כלום אפילו,היה מעבר למצופה,היה מטורף לראות ולהרגיש את היכולות של הרכב במסלול.....
    המון תודה לזהבה קוגן ולאסף מתיתיהו על יום מושלם

     

    אז:

    1. באמת כל הכבוד להנהלת פולסטאר ישראל על ההשקעה בלקוחות הקיימים.

    2. האמירות לגבי המותג הן נטולות בסיס עובדתי.  

     

    • אהבתי 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    נקווה שבחצי שנה הבאה ההשקעה האדירה שלהם תצליח להעלות על כבישי הארץ יותר מ 179 יחידות.

    נסיים בעובדות:

    Screenshot_2023-03-15-23-24-18-688_com.android.chrome.thumb.jpg.5dec08742a98486d8b3398c7832225fe.jpg

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני שעתיים, pasat04 כתב:

    הערב נתקלתי (בפראג, לא בארץ) ברכב עם סמל שהזכיר לי את DS של סיטרואן, אבל דק יותר. מאחור לא כתוב כלום, אבל אז מצאתי כיתוב על הכנף הקדמית.

    ואז נזכרתי בשרשור הזה.

    מה ההבדל בין דגם 2 לדגם 1?

     

    20230315_191614.thumb.jpg.52af62ef619ef78ba87abd5c0fdd2f26.jpg

     

    פולסטאר 1 היא מכונית קופה ששווקה כדגם העצמאי הראשון שלהם.

    • אהבתי 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים




    הצטרף לדיון

    ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

    Guest
    הוסף תגובה...

    ×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

    ×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...