Jump to content
  • מיני מבחן: יונדאי I20 החדשה.


    yulianx

    יונדאי i20 הקודמת לא הייתה הרכב לחובב הנהיגה. בטח לא עם מנוע 1.4 ליטר ותיבה מיושנת. וכשהגיע מנוע הטורבו בשנת 2019, ה-i20 נתקלה במתמודדות חדשות שעשו לה חיים לא פשוטים.

    6 שנים אחרי שהדור הקודם הוצג מגיעה המחליפה, האם הפעם יש משהו שונה? משהו שימשוך אותנו דווקא לרכוש אותה?

    יצאתי לנסיעת מבחן לראות מה חדש.

    IMG_6634.thumb.JPG.fc34069cb990716ccc5452f51e884c8b.JPG

     

     

    יונדאי, אבל בסטייל.

    העיצוב הנוכחי שונה מאוד מקודמו, הקווים החדים מקדימה תורמים לעיצוב מודרני וצעיר יותר במיוחד בשילוב הגג השחור והחישוקים המעוצבים. גם מאחור העיצוב חדש, והתוצאה נאה למדי.

    פנים הרכב כבר סיפור אחר, זה לא רק שהצבע השולט בו הוא שילוב של אפור-שחור, (לעומת שילוב שחור/בז' נעים יותר בדור הקודם לפני מתיחת הפנים) אלא גם איכות חומרים פשוטה לעומת המתחרות, ופחות טובה מהדגם היוצא.

    גם הסלון לא מציע עיצוב מעניין, אך מצד שני הנדסת אנוש טובה ונגישה.

    מאחור מתגלה מרווח מצוין לברכיים והתחושה היא שהרכב הוא אחד מהמרווחים בקטגוריה, המושבים די נוחים עם תמיכת צד סבירה למדי, לדעתי עדיפים על אלו של הדור הקודם.

    מערכת המולטימדיה מגיבה טוב ובעלת מסך 8 אינץ', תומכת אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי. לחיוב גם ניתן לציין לוח מחוונים דיגיטלי ברור ואיכותי, חבל שהוא לא מגיע בכל רמות האבזור.

    המזגן מעולה, ביום המבחן היה חם למדי וגם לנוסעים מאחור היה נעים.

     

    IMG_6632.thumb.JPG.aa22f4689719300851ac33d0429f09e1.JPG

     

    השבלול טורבו.

    היונדאי מגיעה עם מנוע בנפח 1.0 ליטר טורבו עם 100 כ"ס, התיבה היא רובוטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים.

    אך למרות שניראה שהכול דומה לדור הקודם, מערכת ההנעה עברה כנראה שינויים. ראשית, מנוע 3 הצילינדרים לא רועד בעמידה, הוא שקט גם במאמץ ובכלל הנסיעה עצמה די שקטה, תיבת ההילוכים חלקה ונעימה ולא גורמת לרעידות כמו הקודמת.

    אבל ביציאה מהמקום יש תחושה של השהיה מורגשת, קצת מעצבן.

    למרות שהביצועים טובים, הרכב לא חזק כמו המתחרות, שלחלקן יש מנועים עם 130 כ"ס, וזה מורגש, גם התיבה לא תמיד רצתה להוריד מספיק הילוכים בשביל להאיץ מהר.

    נקודה שבה ה-i20 השתפרה היא נוחות הנסיעה, לי פשוט לא היה נוח בדור הקודם, לא המושב ולא המתלים, פה הסיפור שונה, המושב רך ונוח יותר וגם המתלים סופגים טוב יותר שיבושים. מנגד אין רכינה מורגשת, כיול מוצלח לדעתי של המתלים.

     

    מה הביאו הקוריאנים?

    ליונדאי יש מספר רמות אבזור, החל מ-100 אלף שקל לרמת אזור הבסיסית אינטנס ועד 114 אלף לרמת אבזור הבכירה סופרים פלוס.

    הלקוחות לדעתי יעדיפו דווקא את רמות אבזור הגבוהות יותר שגם מציעות יותר מערכות בטיחות ואבזור טוב יותר, כמו כן ברמות האבזור הבסיסיות היונדאי נראית מאוד פשוטה, עם לוח מחוונים אנלוגי, מזגן מכאני וחישוקי פלדה עם טאסות.

    במיוחד כאשר רמת אבזור הסופרים עולה 110 אלף לעומת 105 אלף לפרסטיג', אשר פחות מאובזרת משמעותית, לדעתי אין סיבה לרכוש את רמות אבזור הנמוכות.

    IMG_6635.thumb.JPG.45026824fd5ff1939fcfd31e08c4e963.JPG

     

    סיכום

    יונדאי i20 החדשה טובה מקודמתה, אבל הבעיה העיקרית שאין לה שום "אס בשרוול". הקורסה וה-208, למשל, מציעות את המנועים החזקים בקטגוריה. היאריס ההיברידית מציעה צריכת דלק טובה. ומה מציעה היונדאי? מרווח טוב מאחור?

    בסיום המבחן לא הרגשתי שיש פה משהו שיגרום ללקוח דווקא לרכוש את היונדאי לעומת המתחרות, וזה לא שהיא לא טובה, זה פשוט שהמתחרות טובות מאוד.

     

    IMG_6638.JPG

    • אהבתי 2

    User Feedback

    Recommended Comments

    האם יש דרך לקבל רכב בלי הגג השחור המטופש?

    מה ההגיון לקחת רכב לבן  ולצבוע אותו למעלה בשחור כך שהוא יקלוט יותר חום?

    אף אחד לא באמת יטעה לחשוב שזה גג פנורמי מושחר, או פאנל סולארי.

     

    • אהבתי 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 58 דקות, bobi כתב:

    האם יש דרך לקבל רכב בלי הגג השחור המטופש?

    מה ההגיון לקחת רכב לבן  ולצבוע אותו למעלה בשחור כך שהוא יקלוט יותר חום?

    אף אחד לא באמת יטעה לחשוב שזה גג פנורמי מושחר, או פאנל סולארי.

     

    פשוט להזמין את ה-Supreme הרגילה שעולה 4,000 שקל פחות..

     

     

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אני לא בטוח כמה ההשוואה ל-208 היא נכונה.

    נכון, שתיהן באותה הקטגוריה, אך ה-208 יקרה באופן משמעותי ברמות הגימור הגבוהות לעומת ה-I20

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אם ניקח את 208 ברמת אבזור פרמיום s, היא עולה כ 5 אלף יותר, ויש לה גם אבזור שאין ליונדאי ולהיפך, לא הבדל גדול במחיר הייתי אומר.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 3 שעות, bobi כתב:

    האם יש דרך לקבל רכב בלי הגג השחור המטופש?

    מה ההגיון לקחת רכב לבן  ולצבוע אותו למעלה בשחור כך שהוא יקלוט יותר חום?

    אף אחד לא באמת יטעה לחשוב שזה גג פנורמי מושחר, או פאנל סולארי.

     

    אני גם לא מבין משמעות של ג'נטים 17" עם חתך 45 לרכב עם 100 כ"ס. ממש פתטי.

    לפני שעתיים, Alif2 כתב:

    פשוט להזמין את ה-Supreme הרגילה שעולה 4,000 שקל פחות..

     

     

    אז זהו שלא בדיוק. supreme plus כוללת גם אבזור בטיחות נוסף כמו זיהוי כלי רכב ב"שטח מת", התרעת תנועה חוצה מאחור וגם בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור שאלה דברים נחמדים.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני שעה, Ragnar כתב:

    אני לא בטוח כמה ההשוואה ל-208 היא נכונה.

    נכון, שתיהן באותה הקטגוריה, אך ה-208 יקרה באופן משמעותי ברמות הגימור הגבוהות לעומת ה-I20

    ה208 בטופ של הסגמנט מבחינת יכולות,היונדאי במקרה הטוב,במקום טוב באמצע.

    • מעניין 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לא יודע, לפחות מהתרשמות שלי ה-i20 הרבה יותר נוחה ושקטה מהאיביזה, ומצד שני מרווחת, זולה ו"סוחבת בעליות" יותר מהיאריס. 

    לאור עובדה זאת (והחשש מירידת ערך מופרזת במקרה של אופל/רנו) אני לא רואה אופציה טובה יותר באזור ה-100k וקצת.. אני מפספס משהו? 

     

     

     

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    מבחינת מושבים לי באיביזה הייתה תמיכה טובה יותר, לגבי הנוחות, אכן האיביזה לא מהנוחות שיש.

    ב100 אלף וקצת אתה תקבל רכב שניראה פשוט ופחות מאובזרת משמעותית מאשר הסופרים.

    ואז עדיף לקחת קליאו למשל או סיטרואן c3 ויש גם את הקורס בליסינג עם אבזור עדיף.

    • רעיון טוב! 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 11 שעות, bobi כתב:

    אף אחד לא באמת יטעה לחשוב שזה גג פנורמי מושחר, או פאנל סולארי.

     

    וחבל, כי הגג הזה מתפקד יופי בתור גוף שחור, ואת ההספק חום שזה מייצר מהקרינה שהוא בולע, אפשר לנצל לאיוורור תא הנוסעים בחניה או משהו.

     

    https://en.wikipedia.org/wiki/Thermoelectric_generator#:~:text=A thermoelectric generator (TEG)%2C,a form of thermoelectric effect).

    לפני 7 שעות, shrek כתב:

    אני גם לא מבין משמעות של ג'נטים 17" עם חתך 45 לרכב עם 100 כ"ס. ממש פתטי.

     

    כנ"ל הגריל הזה, אפשר לחשוב מסתתר מאחוריו מינימום איזה V6 טווין טורבו אימתני, שכדי לעצור אותו, צריך להכניס צלחות בלם בגודל מגש פיצה.

     

    All show and no go, אבל זה מה שהקהל אוהב.

    עריכה אחרונה על ידי vadim6385
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    הייתי הולך על הקורסה או הסיטרואן.

    הסיטרואן סופגת שיבושים טוב יותר, לקורסה לדעתי מושבים תומכים יותר.

    אישית מעדיף יותר את יחידת ההנעה של הקורסה עם גיר 8 הילוכים חלק ומהיר יותר מאשר 6 הילוכים בסיטרואן.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים



    הצטרף לדיון

    ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

    Guest
    הוסף תגובה...

    ×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

    ×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...