Jump to content
  • כלמוביל משיקה בישראל את המרצדס EQE


    discoTD5

    קבוצת כלמוביל יבואנית דגמי מרצדס השיקה הבוקר בישראל את רכב המנהלים החשמלי המרצדס EQE. ה EQE הוא הרכב השני אותו משיקה מרצדס הבנוי על פלטפורמה ייעודית EVA המשותפת גם עם רכב הפאר ה EQS, ולא הסבה של דגם קיים. פלטפורמה נוספת של מרצדס MMA מיועדת לדגמים הקטנים יותר.

     

    20220531_095009.jpg.814a29320594c38585fd4999bfc41534.jpg

     

    השימוש בפלטפורמה הייעודית מאפשר למרצדס להגיש ללקוחות סגמנט רכבי המנהלים (האמיתי, ויסלחו לי כל מי שנוהג במשפחתית גדולה ומאמין שהוא עם רכב מנהלים) מרחב פנימי עצום, טווח נסיעה המספיק לכל משימה וביצועים ראויים כמתבקש מרכב יוקרה.

     

    20220531_095155.jpg.56ba9c7cad56d4a9b9787fc12115bfa4.jpg

     

    ה EQE וכל דגמי EQ של מרצדס מצויידים ביחידות הנעה ומיחשוב מייצור עצמי של מרצדס, כולל רכיבים המפותחים בישראל בעיקר בתחום הניהול והסייבר.

     

    עיצוב האלקטרו מרצדס מנהלים מרשים ונאה, עם גריל אטום שכולו מלא בסמלי מרצדס,  מרכב שכולו דמוי טיפה, ומספק לרכב מקדם גרר נמוך מאוד של 0.22Cd החשוב מאוד ליעילות האנרגטית של הרכב. נרשמה תלונה שלא ניתן לשים כוס קפה על הרכב, על אף משטח כי היא פשוט חליק ממנו.

     

    1989802105_.jpg.56ef1bbf85ec4392322f5be2bf649aec.jpg

     

    ה EQE שאורכה הכולל עומד על 4.94 מטר, נהנית מבסיס גלגלים של 3.12 מטר נדיבים ביותר.  

     

    ל EQE מנוע חשמלי בהספק 292 כ"ס, וכ 57.0 קג"מ מרשימים שיטיסו את ה EQE מעמידה ל 100 קמ"ש ב 6.4 שניות, בדרך למהירות מירבית של 210 קמ"ש.

     

    20220531_095545.jpg.28c278e8e970501670df5917ab1cc386.jpg

     

    סוללת ה EQE בקיבולת 90.6KWh והטווח הכל-כך חשוב ברכב חשמלי עומד על 630 ק"מ מוצהר יבואן, עם זאת בפועל ככל הנראה שהטווח יהיה גבוה מכך בכמה עשרות ק"מ. הסיבה היא שהצהרת היבואן נעשתה מטעמי שמרנות, ובנהיגה חכמה ניתן להפיק מהרכב טווח גדול מכך.

     

    ה EQE משווקת בארבע גרסאות: ה 350+ הבסיסית (שהיא הרבה דברים אבל לא בסיסית) תשווק במחיר של 499,900 ₪. גירסת ה 350+ AMG Line תימכר ב 539,900 ₪, גירסת ה 350+Electric ART שווק במחיר של 599,900 ₪, ואילו גירסת ה 350+ Electric ART AMG Line תשווק במחיר של 639,900 ₪.

     

    20220531_095459.jpg.6d29c9fdc7345483da5d5cb92f97566c.jpg

     

    כבר בקרוב תגיע גירסת EQE43AMG  עם 470 כ"ס וטווח לפי WLTP של 533 ק"מ (להספק יש השפעה כמובן על הטווח) והיא תשווק במחיר של 899,900 ₪.

     

    אם זה לא מספיק לכם, גירסת EQE53AMG תגיע גם, תהנה מהספק של כ 690 כ"ס ו 100 קג"מ (להלן EQE WTF??? 100 קג"מ??? שאלוהים יעזור למי שילחץ שם על הדוושה + אשמח לתאם נהיגת מבחן לתשומת לב...) היא תאיץ ל 100 קמ"ש ב 3.3 שניות קצרצרות. (מי שאומר לעצמו עכשיו אהה כמו טסלה פרפורמנס – לכו תחבטו לעצמכם בראש איזה עציץ. 0 ל 100 לא מגדיר סגמנט). גירסה זו תהנה מטווח של כ 520 ק"מ.

     

    נמתין לקבלת רכב מבחן כדי לספר לכם איך הוא במציאות. כרגע זה נראה מבטיח מאוד.

     

    בשיתוף CAR-PAD אתר הרכב של יואב פולס


    User Feedback

    Recommended Comments



    אחרי דבר כזה (ובכלל סדרת ה-EQ של מרצדס) אני באמת לא רואה סיבה לרכוש רכב מנהלים (מהסוג שהרוכש יושב מאחורה) שאינו חשמלי או לכל הפחות היברידי, אלא אם רוצים איזו בנטלי או רולס רויס שחצי רכב נבנה ביד עם כל מיני קסטומיזציות כמו קונדום נשלף ממגן הרוח. 

    • אהבתי 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 3 שעות, discoTD5 כתב:

    סגמנט רכבי המנהלים (האמיתי, ויסלחו לי כל מי שנוהג במשפחתית גדולה ומאמין שהוא עם רכב מנהלים)

    צר לי לאכזב, אבל אין קטגוריה כזאת "אמיתית". בכל מדינה וכל עיתון רכב (באירופה) מגדיר אחרת רכבי מנהלים(excutive). יש כאלה שפורסים אותה ממאזדה 6 עד במוו סדרה 5(וגם ה eqe). יש כאלה שבמוו סידרה 5 ודומיו נחשבים כבר קטגוריית סלון. יש כאלה שמאזדה 6/פאסאט זה רכב משפחתי גדול ורק רכבי "פרימיום" נחשבים "מנהלים", ובקיצור בלגאן, כך שכל אחד עם מאזדה 6/פאסאט יכול בהחלט לראות את עצמו כאילו הוא נוסע ברכב מנהלים ויש לא מעט עיתוני רכב שיתמכו בטענה שלו.

     

    בארה"ב זה כבר יותר מסודר. רכבים מחולקים לקבוצות גודל וכל קבוצת גודל מחולקת לשניים, לרכבים רגילים ולאקשרי

    לפני 3 שעות, discoTD5 כתב:

    היא תאיץ ל 100 קמ"ש ב 3.3 שניות קצרצרות. (מי שאומר לעצמו עכשיו אהה כמו טסלה פרפורמנס – לכו תחבטו לעצמכם בראש איזה עציץ. 0 ל 100 לא מגדיר סגמנט)

    ברור שלא צריך להגיד טסלה מודל 3 פרפורמנס, זו לא אותה הקטגוריה. צריך להגיד טסלה מודל s פלייד(האמת שגם גרסת מודל s הרגילה יותר חזקה וטווח הרבה יותר גדול), שיש לה מעל 1000 כס,  מאיצה מ 0 ל 100 ב 2.1 שניות, עם טווח יותר גדול של 100 קמ וסביר להניח שמרחב הפנים שלה גם יותר גדול, אבל זה דורש בדיקה וסביר להניח תעלה חצי ממה שידרשו בכלמוביל על המרצדס הזאת. בינתיים שניהם להבנתי לא להזמנה, הטסלה s פלייד בגלל עודף הזמנות, יש בודדים בארץ שהספיקו להזמין מודל s פלייד לפני שטסלה עצרו את ההזמנות ואמורים לקבל את הרכב עד סוף השנה.

    עריכה אחרונה על ידי Uri-G
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    איך כולכם פיספסתם שברח לי 0 מיותר בנתון הקג"מ...זה כבר תוקן, אבל רשמתי 1000 במקום 100. 🙈

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אהבתי את התלונה על כוס הקפה...

     

    חשמל מתאים יפה מאוד לסגמנט הזה. יש מספיק נפח כדי לפזר כמות נאה של סוללות,

    ונקודת המוצא ההתחלתית לבידוד מרעש חיצוני טובה יותר הודות לאי-קיומו של מנוע עם 6/8 צילינדרים.

     

    דבר אחד אני לא מבין:

    מדברים על מקדמי גרר עוד משנות ה-50 של המאה הקודמת. אולי יותר. אף אחד לא צריך להסביר ולנמק למה זה טוב/חשוב.

    אם נתעלם לרגע ממכוניות קטנות בעלות אוריינטציה עירונית מובקהת, מה מונע מכל היצרנים להשיג גרר כזה?

    או לפחות מקדם בסביבות ה-0.25? או אולי ננסח את זה אחרת - למה לכאורה רק למרצדס + כמה יצרנים בודדים איכפת?

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    מקדם הגרר הוא מקדם (מספר טהור) שמוגדר לגוף כיחס בין כוח הגרר הנמדד לבין כוח הגרר הנמדד מגוף עם אותו שטח חתך הניצב לכיוון התנועה.

     

    כוח הגרר הוא זה הדורש את הספק המנוע כדי להתגבר עליו והוא חשוב כאשר מדובר ברכב. כוח הגרר המופעל על הרכב תלוי במספר גורמים: מקדם הגרר כמובן, שטח החתך של הרכב ומהירות הנסיעה. שטח החתך של הלוויתן הזה מספיק גדול כדי שמקדם הגרר ימלא כאן תפקיד חשוב, להבדיל מרכבים קטנים בהם הוא פחות משמעותי. בנוסף, כוח  הגרר עולה ביחס ריבועי למהירות כך שברכב שכזה המתוכנן לשיוט באוטובאנים מקדם הגרר הוא קריטי כדי לאפשר נסיעה שכזו. 

    • אהבתי 2
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    תודה על ההסבר. יפה.

    אם כך, אפשר להכליל בהגזמה ולומר שהמקדם "לא מעניין" (מבחינה שיווקית...) בכלי רכב שלא משווקים כ"חיות אוטוסטרדה".

    הזיכרון הבולט שהיה לי מגרמניה זה שבקטעים המתאימים - כל רכב שהיה מסוגל למהירות של 180 קמ"ש גם נסע במהירות הזאת (מין מספר שהרגיש נוח בשיוט, לא יודע להסביר למה).

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 18 שעות, hans כתב:

    הזיכרון הבולט שהיה לי מגרמניה זה שבקטעים המתאימים - כל רכב שהיה מסוגל למהירות של 180 קמ"ש גם נסע במהירות הזאת (מין מספר שהרגיש נוח בשיוט, לא יודע להסביר למה).

    קצת מוזר לי. בדרך כלל הרכבים המשפחתיים למינהם שהיו מסוגלים להגיע למהירות של 180 קמ"ש לא ממש הרגישו לי בנוח במהירות של 170+, עם סל"ד קרוב לקצה ורעשי רוח/כביש תמיד הרגשתי קצת "על הקצה"🥴

    להבדיל, רכבים המיועדים לשייט במהירות שכזו הרבה יותר שקטים ו'חלקים'. ההרגשה היא של סתם נסיעה מהירה ולא יותר. 

    נקודה שכדאי לשים לב אליה היא צריכת ההספק/דלק בנסיעה במהירות כזו. מכיוון שכוח הגרר עולה ביחס ריבועי למהירות שיוט אוטובאנים כזה עלול להקטין את טווח הנסיעה הרבה יותר ממה שמצפים. לדוגמה, הרכב שלי צורך כ 7 ליטר ל 100 ק"מ בשיוט ב 100 קמ"ש אך שיוט ב 180 קמ"ש מעלה את הצריכה בכמעט 50% ל 10 ליטר ל 100 ק"מ...

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    יצאתי חומוס... 

    לפני שעתיים, Haim_gds כתב:

    כוח הגרר עולה ביחס ריבועי למהירות

    צ"ל עולה בחזקה שלישית למהירות.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    כ

    בתאריך 31.5.2022 בשעה 22:34, hans כתב:

    אהבתי את התלונה על כוס הקפה...

     

    חשמל מתאים יפה מאוד לסגמנט הזה. יש מספיק נפח כדי לפזר כמות נאה של סוללות,

    ונקודת המוצא ההתחלתית לבידוד מרעש חיצוני טובה יותר הודות לאי-קיומו של מנוע עם 6/8 צילינדרים.

     

    דבר אחד אני לא מבין:

    מדברים על מקדמי גרר עוד משנות ה-50 של המאה הקודמת. אולי יותר. אף אחד לא צריך להסביר ולנמק למה זה טוב/חשוב.

    אם נתעלם לרגע ממכוניות קטנות בעלות אוריינטציה עירונית מובקהת, מה מונע מכל היצרנים להשיג גרר כזה?

    או לפחות מקדם בסביבות ה-0.25? או אולי ננסח את זה אחרת - למה לכאורה רק למרצדס + כמה יצרנים בודדים איכפת?

     

    כי צורת הבועה הזאת, בדומה לדגמי טסלה גם, מכניסה הרבה מאד שמש לרכב, החלון הקדמי והאחורי כמעט אופקיים לכיוון השמיים (וזה בנוסף לגג זכוכית שבחלק מהמקרים נטול אפילו כיסוי פנימי שכבר הופך את הרכב לסולריום).

    עריכה אחרונה על ידי evc
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 6 שעות, Haim_gds כתב:

    קצת מוזר לי. בדרך כלל הרכבים המשפחתיים למינהם שהיו מסוגלים להגיע למהירות של 180 קמ"ש לא ממש הרגישו לי בנוח במהירות של 170+, עם סל"ד קרוב לקצה ורעשי רוח/כביש תמיד הרגשתי קצת "על הקצה"🥴

    תשמע, נהגתי שם (כמה שעות טובות) וזו ההתרשמות שלי. לא משהו מדויק או מדעי. יחד עם הב.מ.וו 1 דיזל שבה נהגתי (נצח עד שהיא מאיצה, אבל בסוף מגיעה ל-190 קמ"ש) טיילו מסביב כל מיני קליאו וגולף ואאודי פשוטות, ננהגות על ידי גרמנים וגרמניות ממוצעים לגמרי :-)

    (בקטעים המתאימים וכשלא היו פקקים...)

    עריכה אחרונה על ידי hans
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    בתאריך 1.6.2022 בשעה 15:03, bobi כתב:

    מה הקשר למודל 3 פרפורמנס? הרכב של טסלה שצריך להשוות אליו את ה eqe זאת ה model s plaid.

     

    אתה צודק שהטסלה המקבילה זו מודל S, אבל למה Plaid?

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    ל PLAID אי אפשר להשוות כלום, לפחות לפי מה שאני קורא. אוטו שיותר מכל מאיים על המבנה האנטומי והפיזיולוגי של הנוסעים בו. הגוף האנושי לא בנוי לעמוד בתאוצות האלו, קצת רחמנות.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים




    הצטרף לדיון

    ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

    Guest
    הוסף תגובה...

    ×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

    ×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...