Jump to content
  • יונדאי Xcient Fuel Cell - משאית המימן מציבה ציון דרך משמעותי בישראל


    discoTD5

    מצ"ב תקציר ידיעה שהועלתה באתר קאר-פד

     

    הבוקר בנמל תל אביב נרשם ציון דרך משמעותי בתחום הרכב בישראל, כאשר כלמוביל יבואנית יונדאי הציגה את משאית המימן יונדאי Xcient יחד עם שותפיה לדרך.

     

    20221212_083252.thumb.jpg.dba9742cb5921026c0bde6707b9644d3.jpg

     

    הסבר קצר על מהו תא דלק Fuel Cell – למעשה מדובר בכלי רכב חשמלי לחלוטין, בו החשמל להנעת המנוע החשמלי מגיע משילוב של מימן ממקור חיצוני וחמצן מהאוויר. שליוב המימן והחמצן מייצר חשמל ו...מים. החשמל מניע את המנוע, ומטעין סוללה, והמים נפלטים ממערכת הפליטה של הרכב.

     

    אם אתם קוראים ועוקבים אחרי הכתבות שלי בתחום כלי הרכב החשמליים, בוודאי כבר הבנתם שמגבלת הטווח של רכב חשמלי נובעת מקיבולת הסוללה. ככל שהסוללה גדולה יותר, כך הקיבולת שלה בקילוואט גדולה יותר והטווח של הרכב ארוך יותר. עם זאת, סוללה גדולה משמעותה משקל גדול מאוד ומקום. 

     

    20221212_082927.jpg.15a15a491c918550e9df9a6ba8733535.jpg

     

    כאשר מעבירים את ייצור החשמל למשאית עצמה ניתן להסתפק בסוללה קטנה יותר, משקל נמוך משמעותית, דבר המתורגם ליכולת העמסה גבוה יותר של המשאית. המימן הולך להיות חומר גלם להפקת והעברת אנרגיה.

     

    כך, האירוע הבוקר בתל אביב אינו בעצם השקת משאית יונדאי Xcient fuel cell אלא השקת הטכנולוגיה עצמה בישראל.  תדלוק המשאית במימן הוא תהליך המאפשר הוספת טווח נסיעה של 400 ק"מ בתוך רבע שעה במקסימום, נתון משמעותי כאשר אנחנו מדברים על הובלה יבשתית.

     

    כדי שהדבר יתרחש נדרשות גם תחנות מימן בהן ניתן יהיה להטעין, ותחנה ראשונה שכזו עומדת להיות מוקמת ביגור שליד חיפה, כבר ברבעון הראשון של 2023, ובהמשך שתיים נוספות.

     

    בארץ מושקות שני דגמי משאיות 4X2 במשקל 19 טון ו 6X2 במשקל 27 טון אשר אמורות להתחיל לפעול בקרוב.

     

    ל xcient fuel Cell מערכות בטיחות מלאות הכוללות בלימה אוטונומית, בקרת שיוט חכמה, סיוע בזינוק בעליה למניעת הידרדרות, מערכות למניעת התהפכות ועוד.

     

    20221212_083216.thumb.jpg.32d29222e4b99095df35eaf40f362754.jpg

     

    בסופו של דבר מדובר בטכנולוגיה שבעתיד הרחוק תספק פתרון תחבורתי ראוי למגוון של כלי רכב.

     

    העתיד הרחוק הזה התחיל הבוקר בת"א.

     

    הכתבה המלאה פורסמה באתר CAR-PAD של יואב פולס


    User Feedback

    Recommended Comments



    לדעתי מימן לא יחליף את BEV אלא יתפוס את מקומו של דיזל כמו שBEV תופס את מקומו של בנזין.

     

    יונדאי עשו בשכל שמכוונים את זה קודם כל למשאיות.

    כמובן שיש את NEXO, ואת הקונספט הספורטיבי, אבל המשאיות הן אלה שיביאו את הפריצה הגדולה של הנעה במימן.

     

    השאלה רק איפה יתדלקו את זה וכמה זה יעלה. וכמובן גם כמה תעלה משאית הזאת לעומת משאית דיזל מקבילה, ותוך כמה זמן (אם בכלל) היא תחזיר את ההפרש בהשקעה.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    מהיכן יגיע המימן? כמה דלק קונבנציונאלי יישרף לצורך זה?

     

    תהליך ייצור המימן צורך הרבה מאוד אנרגיה, ובמדינה כישראל, שדלה באנרגיה מתחדשת, כנראה שמדובר במערכת מאוד לא יעילה אנרגטית. זה מתאים, אולי  למדינות כנורווגיה ואיסלנד, שמפיקות את מרבית האנרגיה ממקורות מתחדשים.

    • אהבתי 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אני רואה בתמונות מעצור דלת מאוד יקר.

     

    הטכנולוגיה אכן מרשימה אבל לא כלכלית בעליל, ידרש סבסוד אדיר של הממשלה כדי שבאמת יתפוס.

    לא סתם לא פרסמו מחיר, הוא אסטרונומי. 

     

    אף יזם לא יפרוש רשת תחנות תדלוק לפני שיהיו אלפי כלים על הכביש, בכדי שזה יהיה כלכלי עבורו. מנגד הלקוחות לא ירכשו כלים לפני שיהיו תחנות תדלוק.

     

    תסתכל על הגז הטבעי כמשל. יש למדינה אינסוף מהמשאב הזה. כמעט לכל יצרני המשאיות יש כלים מוכחים שכבר נוסעים הרבה שנים על הטכנולוגיה הזו. ועדיין המדינה לא הועילה בטובה להכניס את היד לכיס ולהשקיע בפרישת תחנות תדלוק שיגדילו את מכירת המשאיות האלה, שטיפה פחות מזהמות בהשוואה למשאיות מונעות בסולר.

    עריכה אחרונה על ידי redroze
    • אהבתי 1
    • רעיון גרוע 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אולי בעוד כמה שנים זה יתפוס. כמו שרשמו מעלי, אף אחד לא ישים פה שקל על תשתית אם זה לא ישתלם לו.

    טויוטה מנסה כבר שנים לפתח רכב מימן. העסק לא ממש ממריא.

    מהצד השני, טסלה סיפקה לאחרונה משאית חשמלית, יש שאומרים שעשתה 500 מייל עמוסה. 

     

    https://www.google.com/amp/s/www.motor1.com/news/623952/fully-loaded-tesla-semi-completes-500-mile-journey/amp/

     

    להערכתי, העתיד נמצא בחשמל, רק בגלל שהתשתית שלו נכנסת למיינסטרים.

    קצת כמו ווי- מקס ו lte

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני כשעה, Froyne כתב:

    משהו קטן בתוכי ציפה לראות 'עם מובילאיי בהתקנה מקומית'... 😜

     

    בשנתיים האחרונות כבר אפשר להתקל במשאיות קלות וכבדות שמגיעות עם מערכות בטיחות מקוריות ואין עליהם מובילאיי - דאף, וולוו, מרצדס, מאן, איסוזו, הינו...

     

    בתחום הכבד רק אוטובוסים מגיעים לארץ ומקבלים מובילאיי.

    ואני בספק אם אפשר להטמיע מערכות בטיחות מקוריות בשלדת אוטובוס לארץ ומקבל מרכב מקומי.

    • מעניין 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לא יודע מה קורה בכל העולם, אבל מה רע בזה? למה להוציא מפה את כל הכסף?

    עריכה אחרונה על ידי לב טוב
    • אהבתי 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אני דיי בטוח שהאוטובוסים הסיניים כמו גולדן דרגון מגיעים לארץ מוכנים לנסיעה ולא כשלדה ועדיין אין שם מערכות בטיחות.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 8 שעות, yd b-4 כתב:

    מה הקטע עם מרכבים מקומיים באוטובוסים ככה זה מקובל בכל העולם או רק אצלנו?

    מקובל בכל העולם.

     

    תראה את חברת ואן הול בלגית, איריזר ספרדית, או האוטובוסים הירדניים שמשפחת עפיפי הביאו לפה פעם.

    או חברות אמריקאיות, כמו Thomas built או blue bird, שמייצרות את האוטובוסים עם האף לבתי ספר.

     

    ויש המון יצרניות אוטובוסים קטנות במדינות שונות, כמו מרכבים והארגז אצלנו, שעובדות רק בשוק המקומי של אותן מדינות.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 8 שעות, לב טוב כתב:

    לא יודע מה קורה בכל העולם, אבל מה רע בזה? למה להוציא מפה את כל הכסף?

     

    כי פעם שנסעתי במרצדס מקורי נפל לי האסימון שבאוטובוס חדש לא אמורים להרגיש קרקושים וויברציות. 

    • מעניין 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    מרכבי האוטובוסים שמורכבים בארץ הינם באיכות גבוהה יותר מחלק גדול אם לא מכל השיקוצים הסיניים שמציפים את הכבישים פה בשנים האחרונות.

    נסעתי על אוטובוס סיני חדש, הוא קרקש כמו אוטובוס ישראלי בסוף חייו. ריחמתי על הנהג שאמור לשמוע את הקרקושים הללו כל היום. אוטובוס חדש בהרכבה מקומית לא סובל מכך. כנראה נתקלת במקרה חריג.

     

    רוב האוטובוסים כיום מגיעים מוגמרים מחו"ל, אם כי ישנם גם הרכבות מקומיות על שלדות מסין. (גולדן דרגון והייגר)

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים




    הצטרף לדיון

    ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

    Guest
    הוסף תגובה...

    ×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

    ×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...