מצ"ב תקציר ידיעה שהועלתה באתר קאר-פד
הבוקר בנמל תל אביב נרשם ציון דרך משמעותי בתחום הרכב בישראל, כאשר כלמוביל יבואנית יונדאי הציגה את משאית המימן יונדאי Xcient יחד עם שותפיה לדרך.
הסבר קצר על מהו תא דלק Fuel Cell – למעשה מדובר בכלי רכב חשמלי לחלוטין, בו החשמל להנעת המנוע החשמלי מגיע משילוב של מימן ממקור חיצוני וחמצן מהאוויר. שליוב המימן והחמצן מייצר חשמל ו...מים. החשמל מניע את המנוע, ומטעין סוללה, והמים נפלטים ממערכת הפליטה של הרכב.
אם אתם קוראים ועוקבים אחרי הכתבות שלי בתחום כלי הרכב החשמליים, בוודאי כבר הבנתם שמגבלת הטווח של רכב חשמלי נובעת מקיבולת הסוללה. ככל שהסוללה גדולה יותר, כך הקיבולת שלה בקילוואט גדולה יותר והטווח של הרכב ארוך יותר. עם זאת, סוללה גדולה משמעותה משקל גדול מאוד ומקום.
כאשר מעבירים את ייצור החשמל למשאית עצמה ניתן להסתפק בסוללה קטנה יותר, משקל נמוך משמעותית, דבר המתורגם ליכולת העמסה גבוה יותר של המשאית. המימן הולך להיות חומר גלם להפקת והעברת אנרגיה.
כך, האירוע הבוקר בתל אביב אינו בעצם השקת משאית יונדאי Xcient fuel cell אלא השקת הטכנולוגיה עצמה בישראל. תדלוק המשאית במימן הוא תהליך המאפשר הוספת טווח נסיעה של 400 ק"מ בתוך רבע שעה במקסימום, נתון משמעותי כאשר אנחנו מדברים על הובלה יבשתית.
כדי שהדבר יתרחש נדרשות גם תחנות מימן בהן ניתן יהיה להטעין, ותחנה ראשונה שכזו עומדת להיות מוקמת ביגור שליד חיפה, כבר ברבעון הראשון של 2023, ובהמשך שתיים נוספות.
בארץ מושקות שני דגמי משאיות 4X2 במשקל 19 טון ו 6X2 במשקל 27 טון אשר אמורות להתחיל לפעול בקרוב.
ל xcient fuel Cell מערכות בטיחות מלאות הכוללות בלימה אוטונומית, בקרת שיוט חכמה, סיוע בזינוק בעליה למניעת הידרדרות, מערכות למניעת התהפכות ועוד.
בסופו של דבר מדובר בטכנולוגיה שבעתיד הרחוק תספק פתרון תחבורתי ראוי למגוון של כלי רכב.
העתיד הרחוק הזה התחיל הבוקר בת"א.
הכתבה המלאה פורסמה באתר CAR-PAD של יואב פולס
Recommended Comments
הצטרף לדיון
ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.