Jump to content
  • הטויוטה קורולה קרוס הייבריד פרצה לחיינו כששוק הרכב נמצא בתוך סערה מושלמת. לא משנה מה אכתוב עליה (או שיכתבו עמיתיי בוחני הרכב) ברור לכל כי הקורולה קרוס תהנה מהצלחה מסחרית מסחררת. השאלה היחידה עליה אנסה לענות היא האם במבחן מר וגב' ישראלי אכן מדובר בהחלטת רכישה נכונה או שמא מדובר בהחלטה שגויה.

     

    1378677625_.thumb.jpg.9250efed82f0f1dff29faf2dbcda93dc.jpg

     

    אז מי את טויוטה קורולה קרוס הייבריד?

    הקורולה קרוס הייבריד היא ג'יפון בקטגוריית C-SUV לפי אנשי טויוטה, ולדברי נציגי היבואנית היא מתחרה מול כל ג'יפון וקרוסאובר בקטגוריה זו. כבר בעת דפדוף בברושור עולות ארבע נקודות חוזק משמעותיות, שהרבה יצרנים היו רוצים לאמץ:

    • טויוטה – מותג רכב מהחזקים בעולם. לא משנה באיזו יבשת זרקו אתכם ושאלתם את האדם הראשון שפגשתם (אם הוא לא צד אתכם לטובת ארוחת חג) הוא מיד היה מספר לכם על ערכי המותג מבלי שהוא בכלל יודע שיש מושג כזה. אמינות. ודאות. אין הפתעות.
    • קורולה – המשפחתית הנמכרת ביותר בעולם. שם נרדף לרכב משפחתי אלמותי, גם אם בנקודות זמן כאלה ואחרות תמיד יש משפחתית אחרת 'טובה' יותר, הקורולה היא אמת מידה.
    • קרוס – במצוות אופנת הג'יפונים, מבלי להיכנס לשיפוטיות מתנשאת של 'מבינים', הציבור אוהב, מעדיף וקונה. חוכמת ההמונים.
    • הייבריד – מערכות הנעה היברידיות הן הספציאליטה של טויוטה כבר למעלה מ 20 שנים. הן 'המנה' בגללה מקבלת טויוטה 'כוכבי מישלין' בהעדפת הציבור פעם אחר פעם. יעיל, חסכוני, אמין.

     

    בהינתן ארבע הנקודות ניתן היה להפסיק לכתוב את המבחן ברגע זה. רוצו בהמוניכם לטויוטה, והזמינו את הקורולה קרוס הייבריד. 

     

    20221008_173411.jpg.5c0955a4e69311ea65faddf393a6c9c2.jpg

     

    העיצוב החיצוני של הקורולה קרוס הייבריד דומה מאוד לזה של ה RAV4 הגדול. קחו RAV4 תקטינו בחצי מידה חיצונית, תבלו בנגיעות עיצוב וקיבלתם קורולה קרוס הייבריד. בסה"כ הקורולה קרוס לא מביאה עימה בשורה עיצובית מהפכנית והיא לא מתכוונת לכך. 

     

    גם בתוך הרכב לא תמצאו מהפיכה עיצובית אלא פונקציונליות טהורה, בלי התחכמויות. מול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3'' (בכל רמות הגימור) עם מגוון אפשרויות תצוגה והתאמה אישית. במרכז הדשבורד צג מולטימדיה בגודל 10.5'', עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו (עם כבל נתונים) או אפל קארפליי אלחוטי. מתחתיו פקדי מיזוג פיזיים, וקונסולה מרכזית פשוטה ונקיה. 

     

    20221008_174704.jpg.a5d80ee145e772d263698f10bc8e6124.jpg

     

    המרווח מאחור טוב, אם כי עם בסיס גלגלים קצר יחסית לסגמנט של 2.64 מטר, יש מתחרות שמעניקות מרווח פנים עדיף מאחורה. עם זאת, נסיעה ארוכה עם שני ילדים מתבגרים במושב האחורי לא הניבה שום תלונה, ומבחן ה 'שלושה מבוגרים במושב האחורי' הוא דבילי בכל רכב בסגמנט הזה. בכל רכב יהיה להם לא כיף בכלל, בקורולה קרוס עוד יותר קצת פחות כיף.  

     

    שלדת הקורולה קרוס היא הפלטפורמה העדכנית של טויוטה TNGA-C, ויחידת ההנעה היא הדור החמישי של המערכת ההיברידית המתקדמת של טויוטה, וכוללת עדכוני OTA, כלומר ניתן לשדר לרכב עדכוני תוכנה ושיפורים מבלי להגיע למרכז שירות.

     

    מנוע הבנזין המניע את הקורולה קרוס הוא בנפח 1.8 ליטר ויחד עם המנוע החשמלי הם מספקים 140 כ"ס משולב המניעים את הגלגלים הקדמיים באמצעות תיבת הילוכים רציפה. התאוצה הרשמית ל 100 קמ"ש אורכת 10 שניות בדרך למהירות מרבית של 170 קמ"ש. בסדר, אבל לא משהו לרוץ לספר לחבר'ה. אין נתון מומנט משולב, או כזה לפי סל"ד כלשהו, עם זאת מהתחושה לאורך כמה מאות ק"מ המומנט של הקורולה קרוס נמוך מהמצופה.

     

    מבנה המתלים של הקורולה קרוס הייבריד סטנדרטי לסגמנט המשפחתי – מתלה נפרד מק'פרסון מקדימה עצמות עצה כפולות מאחור. עם זאת, בתחושה הקורולה הרגילה היתה לי יותר נוחה מהקרוס. זה לא שהקורולה קרוס לא נוחה.

     

    המתלים עובדים היטב. הם לא רכים מדי לכדי תחושת נדנוד, והם לא קשיחים מדי לכדי תחושת התרסקות על מהמורות. בשום נקודת זמן לא היה לי 'לא נוח' ובשום נקודת זמן לא יצאה לי קריאת 'וואו!!!' . הם עושים את עבודתם 'כמצופה'.

     

    20221008_174126.jpg.6c50436f96c460bf9a80e98bef0adf0c.jpg

     

    המנוע לעומתם מכריז בכל רגע נתון על היותו עסוק או במאמץ. בנהיגה של מאות ק"מ, עם עקיפות, לחיצות, ומהירויות גבוהות, בכל לחיצה על דוושת התאוצה מתקבל בתא הנוסעים רעש מנוע מוגזם ולא נעים. כל עוד אתם לא סוחטים את המנוע עד לאחרון סוסיו באורווה הרכב נעים ושקט יחסית. לחיצה ברמה של 'רגל עד הפח' והיו לא מעט כאלה במהלך המבחן, מכניסה לתא הנוסעים רעש ניכר ולא נעים. זה יחד עם מומנט חלש מדי ביחס למה שהייתי מצפה ממנוע בנפח 1.8 ליטר ללא טורבו + מנוע חשמלי אולי הביקורות היחידות שאני יכול למצוא. זה המקום להיות הוגנים ולומר שאני מניח ש 99.9% מרוכשי הקורולה לא היו לוחצים אותה לקצה באופן הזה.

     

    צריכת הדלק הרשמית של הקורולה קרוס עומדת על כ 20 ק"מ לליטר. אני סבור שנתון זה אופטימי מדי, עם זאת בנהיגה שגרתית ניתן לקבל מהקורולה קרוס כ 18 ק"מ לליטר. בנהיגה אגרסיבית למדי, עם לא מעט רגל עד הפח, ובלי טיפת נסיון לחסוך בדלק צרכה הקורולה כ 17 ק"מ לליטר, ואילו בנסיעה חסכונית, הכי חסכונית שאפשר, עברה הקורולה מעל 24 ק"מ לכל ליטר בנזין. שני מתווי הנסיעה לא מציאותיים ביום-יום של גב' ומר ישראלי, ולכן עבורם תהיה הקורולה קרוס חסכונית למדי.

     

    הקורולה קרוס מקבלת ציון אבזור בטיחות גבוה מאוד של 7 לגירסאות אקטיב ודיינמיק, ו 8 המקסימלי לאדוונצ'ר שנבחנה כאן.

     

    המחירים כפי שציינתי בעת ההשקה עומדים על 168,990 ₪ לדגם האקטיב הבסיסי והמכוון ציי רכב, 174,990 ₪ לדיינמיק ו 184,000 ₪ לאדוונצ'ר.

     

    מחירים אלו מציבים את הקורולה קרוס בתחרות קשה מאוד מבית (תוספת לא גדולה ואתם כבר עם RAV4 היברידי שהייתי מעדיף בכל רגע נתון) ומחוץ. בסגמנט C-SUV ממתינות מתחרות משובחות שישאירו לכם עודף קטן או גדול בהתאם לרכב שבחרתם.

     

    אז מי את טויוטה קורולה קרוס הייבריד?

    הקורולה קרוס הייבריד מכוונת 'בול בפוני' למר וגב' ישראלי. היא תהיה חסכונית ביום-יום, מרווחת מספיק למשפחה נורמטיבית, שימושית ונעימה. כבר עכשיו אני יכול לנבא שהיא תשמור על ערכה יותר טוב מחלק מהמתחרות בזכות האמינות הצפויה, וחוזק המותג. הקורולה קרוס הייבריד לא מיועדת לחובב רכב שמחפש התנהגות כביש משובחת בדיוק כפי שהקורולה ההיברידית המשפחתית לא שם. למעשה, אין לקורולה קרוס הייבריד מתחרים בסגמנט שלה עם הנעה היברידית חסכונית. מי שירכוש אותה (ויש אלפים שממתינים בתור לפתוח הזמנה) מוכן לשלם פרמיה עבור כל מה שתיארתי בפתיחה. 

     

    המבחן המלא פורסם באתר car-pad  והוא כולל את גירסת הבמאי הלא ערוכה.  


    User Feedback

    Recommended Comments



    green

    פורסם (נערך)

    ישבתי בקורולה קרוס היום,

     

    מרווח הרגליים במושב האחורי קטן יותר משמעותית מהקורולה סדאן או סטיישן וקטן באופן כללי ודומה לרכבים מסגמנט נמוך יותר ובספק מתאים לשימוש משפחתי (טיפה יותר גדול מסיאט ארונה וסוזקי קרוס אובר, אבל קטן יותר משמעותית מקיה סלטוס למשל).

     

    הישיבה גם לא מרגישה גבוהה יותר מקורולה סדאן או סטיישן יחסית לריצפה בתנוחת נהיגה בגובה ממוצע שבה ניתן להשעין את הידיים על משענות היד (למרות שכנראה ניתן להרים את המושב לגובה רב יותר לאור הגג הגבוה יותר).

     

    לעומת זאת כל אזור הגג גבוה יותר ולכן מרגיש מרווח יותר בחלק הזה מקורולה סדאן או סטיישן שבהם המרווח קלסטרופובי בחלק זה.

     

    כל הפלסטיקה נוקשה שזה כבר על גבול המביך, לרבות כל  החלק העליון של הדשבורד וגם דיפוני הדלתות לעומת דשבורד רך בקורולה סדאן ובסטיישן ודיפוני דלתות רכים בסטיישן אבל קשים גם בסדאן .

     

    (למרות שמבחינת המראה כל הפלסטיקה ברכבים הנ"ל נראית דומה כך שעולה השאלה האם זה באמת משנה כל כך לאדם הרגיל? לי באופן אישי זה משנה).

     

    משענת היד המרכזית לא מתכוונת קדימה בדומה לקורולה סדאן אבל בשונה מהסטיישן ששם היא מתכווננת.

     

    תא המטען בגודל סביר, די רחב ושימושי אבל קטן יותר כמובן מהסטיישן.

     

    קראתי בכתבה אחת שגם המתלה האחורי בקורולה קרוס הוא בתצורת קורת מתח לעומת מתלה רב חיבורי בקורלה סדאן או סטיישן אבל לא מצאתי מידע נוסף על זה וזה יכול להשפיע על הנוחות לעומת הנוחות הלא פחות ממצויינת בקורולה סטיישן בה אני נוהג (בסדאן כנראה שהנוחות דומה).

     

    אבל הקורולה קרוס נראית טוב, אפקט רושם גבוה יותר מהקורולה סדאן או סטיישן.

     

    בשורה התחתונה המחיר של הקורולה קרוס מוגזם לדעתי. בעולם "נורמלי" היא הייתה צריכה להימכר לכל היותר במחיר של הסדאן ומתחת לסטיישן (שגם המחיר שלהם גלש לטריטוריה מוגזמת כמו שאר השוק).

     

     

    עריכה אחרונה על ידי green
    • אהבתי 1
    motior

    פורסם

    לגבי המחיר בעולם נורמאלי אתה כנראה צודק, אבל בעולם שלנו נראה שתמיד גרסת "SUV" של רכב כלשהו תמיד תהיה יקרה יותר מהגרסה שאינה "SUV" (זה נכון לפחות לכל דגמי הרכב בארץ ככל הידוע לי)

    יובל .מ.

    פורסם

    לפני 3 שעות, green כתב:

    כל הפלסטיקה נוקשה שזה כבר על גבול המביך, לרבות כל  החלק העליון של הדשבורד וגם דיפוני הדלתות לעומת דשבורד רך בקורולה סדאן ובסטיישן ודיפוני דלתות רכים בסטיישן אבל קשים גם בסדאן .

     

    (למרות שמבחינת המראה כל הפלסטיקה ברכבים הנ"ל נראית דומה כך שעולה השאלה האם זה באמת משנה כל כך לאדם הרגיל? לי באופן אישי זה משנה).

     

    למרות ההערה שרשמת בסוגריים - מתי בפעם האחרונה עלית לאוטו שלך וליטפת את הדשבורד?


    אחד הדברים ההזויים שמתייחסים אליו בבדיקות רכבים. שיראה טוב עם איכות הרכבה טובה בלי רעשים וביי.

    דור--

    פורסם

    לפני 16 שעות, יובל .מ. כתב:

    למרות ההערה שרשמת בסוגריים - מתי בפעם האחרונה עלית לאוטו שלך וליטפת את הדשבורד?

    יש כאלה שזה חלק מהחוייה שלהם. להרגיש חומר איכותי, בדיוק כמו אלה שצבע מושבים וריפוד משנה להם. בדיוק כמה אלה שג'נטים מגנזיום משמעותיים להם.
    אם כל התעשייה הייתה באותה רמה אז זה לא משנה. אבל כשבקורולה זה קיים, ובקרוס היקרה ממנה  זה לא קיים - זה מעורר אכזבה קלה.

    dorsht

    פורסם

    בתאריך 17.10.2022 בשעה 17:04, imprezadude כתב:

    לגבי הקרוסולה, חבל שלא משתמשים בצבעים שונים בקבינה, השקעה מינימלית שהייתה נותנת תחושה טובה בהרבה. אני מבין למה ניתן לחשוב שמזלזלים בצרכן כשהקבינה כזו, יחד עם התמחור הגבוה.

    בקורולה סדאן בשתי רמות הגימור הגבוהות, אם קונים את הרכב בשני צבעים (לבן פנינה ועוד צבע כהה) אז מקבלים את הרכב עם ריפודים בהירים וקונסולה בצבע בהיר. מוזר שזה לא קיים בדגם הקרוס.

    Mike808

    פורסם

    הקרוס אדוונצ'ר מגיע עם ריפוד אחרי לגמרי, שילוב של דמוי עור ובד נעים. אני דווקא אהבתי ושחור זה הכי פרקטי, במיוחד עם ילדים. את הגרסאות האחרת לא יצא לי לראות.

    lanosforce

    פורסם

    יש משהו משעשע בלעבור על סיקור של מוצר "עממי" בתוך פורום שהקהילה שלו היא פטרולהדס ומוטורהדס. 

     

    טויוטה מייצרים מוצר להמונים - ואני רואה כאן בתגובות על הקורולה קרוס התייחסויות כמו מוצר לא אפוי למשל - וזה בדיוק ההפך זה אחד המוצרים הכי אפויים שיש. 

    אנשי השיווק שלהם עשו כנראה מחקר פשוט נהדר אם הם מצליחים לשחרר לשוק רכב שהוא "פחות" כמעט בכל פרמטר ועדיין למכור יותר יחידות ממנו מכל מתחרה אחר בסגמנט. 

     

    אנשים שהם לא חולי מוטוריקה פשוט מחפשים מוצר טוב, שעושה את העבודה - וכן, הם מוכנים לשלם על זה יותר. 

     

    זה פשוט עובד.

     

    אותי קצת מצחיק לראות מותג כמו סובארו דווקא הולך לכוון של להכניס לתוך הפנים של הרכבים יותר חומרים רכים, יותר אפשרויות גימור וכך הלאה - כי זה בדיוק מה שקהל היעד שלהם מתלונן שחסר לו - במותג שתמיד היה ידוע כRUGGED  

     

    בעוד טויוטה כשאני מביט בתמונות של הקורולה קרוס - הולכים לכוון של לתת רכב שהוא יותר "סובארו" במובן של RUGGED בתא הנוסעים. 

     

    וזה מראה שהיצרנים כן קוראים את מה שאנשי הקהילות כותבים ואת הביקורות והמוצר שיוצא - נאפה בהתאם. 

     

     

    dorsht

    פורסם

    בתאריך 25.10.2022 בשעה 17:33, green כתב:

    משענת היד המרכזית לא מתכוונת קדימה בדומה לקורולה סדאן אבל בשונה מהסטיישן ששם היא מתכווננת.

    אצלי כן מתכווננת קדימה, ברמת הגימור הגבוהה של הסדאן.

    zaf

    פורסם

    לפחות הפעם הוא צודק.

    • אהבתי 1



    הצטרף לדיון

    ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

    Guest
    הוסף תגובה...

    ×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

    ×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...