טיוטה יאריס היא אחת מהסופר מיני הנמכרות בארץ. זה לא בגלל המראה המושך שלה, לא בגלל המנוע העוצמתי שלה וגם לא בגלל הנוחות. היאריס נמכרת בגלל 3 סיבות: אמינות, שמירת ערך וסחירות.
האם טיוטה יאריס החדשה הולכת באותה הדרך או שהפעם יש לנו משהו מעניין יותר?
מממ… מי את?
נכנסתי לסוכנות הרכב של טיוטה והיא עמדה שם, בצע אדום עם גג שחור ברמת האבזור הבכירה, פרימייר. והיא נראית פשוט מצוין, מעט ספורטיבית, הפנסים האחוריים נראים מצוין, בתי הגלגלים הנפוחים. מרשים מאוד. ומוזר לכתוב את זה על יאריס. ברמות האבזור הנמוכות היא כבר פחות מרשימה אך עדיין נעימה לעין, רק לא בצבע הלבן של רכב המבחן.
כניסה לתא הנוסעים מראה שגם בנושא הזה היאריס החדשה השתפרה, לא בתחום איכות החומרים שהיא די ממוצעת לקטגוריה עם חלק עליון רך ושאר האזורים נוקשים, גם האזור שבו מניחים את המרפק על הדיפון עשוי מבד דק וקשיח, גם משענת היד הייתה יכולה להיות רכה יותר.
אבל השיפור הוא בעיצוב, אהבתי את הדשבורד שמעיין מחולק לשניים, הנדסת אנוש פשוטה ונגישה, אך לא מדובר בתא נוסעים מודרני כמו בפיגו 208 או משולב צבעים ואיכותי כמו ברנו קליאו RS-LINE.
עוד דבר שאהבתי אלו הם תאי האחסון, יש תא אחסון עם משטח מונע החלקה מתחת למולטימדיה, עוד אחד בתחתית הדשבורד ועוד אחד מעל תא הכפפות אם כי האחרון פחות פרקטי בגלל גודלו.
מעבר לאחור מגלה לנו תא נוסעים לא מרווח כאשר מרווח הברכיים די גבולי, מזכיר יותר את הקורסה/208/קליאו מאשר רכבים מרווחים כמו האיביזה/ג'אז/ריו. אך המושב האחורי הוא דווקא אחד הנוחים בקטגוריה לדעתי ולדעת אשתי שגם נסעה מאחור. תא המטען לצערי בין הקטנים קטגוריה עם נפח של 286 ליטר.
הנעה שקטה
מניעים את הרכב ושקט פה, זה היתרון ברכב היברידי מעבר לצריכת דלק טובה, נסיעה עירונית ניתן לבצע על המנוע החשמלי והשקט ממכר למי שלא רגיל לרכב היברידי. לחיצה חזקה על דוושת התאוצה מעירה את מנוע הבנזין והמעבר חלק ולא מורגש, גם ראוי לציין שלמרות שהמנוע בעל 3 צילנדרים, כמעט ולא מורגשות רעידות.
היאריס מגיעה עם מנוע בנפח 1.5 ליטר עם 116 כ"ס. לא ציפיתי להרבה מבחינת הביצועים, אבל היאריס למרבה ההפתעה מרגישה זריזה יחסית, אמנם נכון, זה לא מנוע טורבו עם 130 כ"ס כמו אצל חלק מהמתחרות, אך סך הכול הביצועים בהחלט מספקים גם בעליות, אם כי יש השהייה קלה עד שמתקבל הכוח להאצה חזקה.
פחות נחמד הוא הרעש מהמנוע עקב גיר רציף, אך הוא פחות חודר מאשר בהונדה גאז החדשה.
הפתעה נחמדה הגיעה גם בדמות התנהגות כביש, זווית הגלגול די נמוכה ומאפשרת כניסה לפניה במהירות גבוה, חבל רק שהמושבים לא תומכים מספיק את הגוף.
מנגד על אותה התנהגות כביש אנחנו משלמים בנוחות נסיעה עירונית ועל בורות, הרכב מרגיש נוקשה יחסית, וגם המושבים מעט קשיחים לא תורמים לנוחות, מאחור דווקא המושב רך יותר ונעים לנסיעה, יש ממש הרגשה שהגוף בתוך המושב.
בידוד הרעשים טוב ברובו, רעשי הרוח מבודדים טוב, רעשי המנוע תלוים עומס, אך רעשי הכביש מורגשים בכביש לא סלול טוב, ויש שוני גדול ברעש בסוגי אספלט שונים.
ומה ההבדלים?
היאריס מגיעה אלינו עם שתי מערכות הנעה, אחת היברידית והשניה בנזין רגילה עם מנוע בנפח 1.5 ליטר ו-125 כ"ס, המנוע בעל 3 צילנדרים בכל הגרסאות.
כיוון שהמבחן עוסק בגרסה ההיברידית, אתייחס לרמות אבזור של גרסה זו בלבד.
רמת האבזור הנמוכה היא ה-ECO, בעלות של 113 אלף ש"ח:
מבחינת אבזור בטיחותי ניתן לציין לטובה את טיוטה שלא החסירה אף מערכת גם בגרסה הבסיסית, והיא כוללת בין היתר זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה ותיקון סטיה מנתיב, זיהוי תמרורים, כרית אוויר בין מושב הנוסע לנהג, בלימה אוטונומית ועוד.
מבחינת אבזור הנוחות יש מערכת מולטימדיה בעלת מסך 8 אינץ, שליטה מההגה, דיבורית, בקרת אקלים, בלם יד חשמלי ועוד.
רמת אבזור הביניים היא ה-STYLE (רכב המבחן) בעלות של 116 אלף ש"ח: רמת אבזור זו מוסיפה חישוקים קלים, מצלמת רוורס, כניסה והתנעה ללא מפתח, 6 רמקולים במקום 4.
רמת אבזור הבכירה היא ה-PREMIERE EDITION בעלות של 120 אלף ש"ח: רמת אבזור זו מוסיפה בקרת אקלים מפוצלת, מושבים נוחים ומעוצבים יותר בשילוב עור, פנסי LED, חיישני גשם, לוח מחוונים דיגיטלי, מראה נגד סינוור, מראות צד מתקפלות חשמלית, מושב נוסע מתכוון לגובה, תאורה בסככי השמש, צביעה דו גוונית, ומראות צד עם מפשיר אדים.
סיכום
טיוטה יאריס החדשה טובה מקודמתה, בפעם הראשונה ניתן להגיד שהיא מרשימה (ברמת האבזור הבכירה), הביצועים לא רעים, צריכת הדלק טובה, והאמת? גם התנהגות הכביש שלה לא רעה ומאפשרת מעט הנאה.
אבל לא בכול התחומים יש שיפור, איכות החומרים ממוצעת, המרווח מאחור בינוני וגם נוחות הנסיעה סבירה. הגרסה הבכירה לא זולה, אך אישית דווקא היא המעניינת יותר לא רק בגלל האבזור אלא בעיקר בגלל המראה. אך למי שהיא יקרה מידי, יש טווח מחירים "לכל כיס" לגרסה ההיברידית, וגרסת הבנזין אפילו זולה יותר ומתחילה מ-106 אלף ש"ח.
לדעתי היאריס תמשיך להיות אחד הרכבים הנמכרים בקטגוריה ואף תוביל את הקטגוריה. יש לה מבחר גרסאות, יש לה את השם נכון, התדמית ובסך הכול מדובר על רכב טוב.
Recommended Comments
הצטרף לדיון
ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.