Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ליסינג סופר מיני


m1ke
שימו לב! השרשור הזה בן 3822 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום,

לאחר תקופה די ארוכה שהתניידתי לעבודה על אופניים או תחבורה ציבורית, בשעה טובה התחלתי לעבוד במקום חדש אשר ההגעה אליו בתחבורה ציבורית מוציאה לי את כל החשק (בואו נגיד שקווי דן העמוסים לעייפה עם תנאי ניקיון מחפירים שברו אותי סופית).

 

התכנון שלי הוא לעבור לגור במקום עם נגישות יותר נוחה למקום העבודה הנוכחי בעוד כשנה, אבל מסיבות כאלה ואחרות איני יכול\רוצה לעשות את השינוי עכשיו ולכן החלטתי לרכוש\לחכור רכב. בגלל שרכב הוא עניין לא כלכלי ולי אין צורך הכרחי בו (עדיין אין ילדים) אני בעל העדפה ברורה להיפטר מהרכב כמה שיותר מהר, אבל תמיד קיימת האפשרות הריאלית שאתרגל לחיי הנוחות של רכב צמוד ואמצא לעצמי איזה תרוץ להשאיר אותו.

 

מקום מגוריי הנוכחי הוא דרום ר"ג ומקום עבודתי בהרצליה פיתוח, בחישוב מהיר אנחנו מדברים פה על 40 ק"מ הלוך ושוב לכל היותר כל יום לעבודה פלוס 150 ק"מ בשבוע בממוצע "אקסטרה" (קניות, יציאות, טיולים) -> 18.2 אלף ק"מ בשנה.

 

אני רואה לפני 3 אפשרויות:

  1. ליסינג מעבודה
  2. ליסינג פרטי לתקופה של 18 חודשים
  3. קניית רכב משומש

 

ליסינג

במקום עבודתי תנאי הליסינג הם התנאים "הרגילים" - כלומר מחיר הליסינג ירד לי מהנטו + יתווסף שווי שימוש למס. אין הגבלת קילומטראז', חוזה ל-3 שנים. ניסיתי למצוא את הרגליים והידיים בכל פרוטי החישובים שמצאתי ברשת אבל לא מצאתי משהו חד משמעי פרט לעצה שליסינג לנסיעות של פחות מ25 אלף ק"מ בשנה - לא משתלם.

בעד: נוחות מרבית, אוטו חדש, הוצאות על חשבון הברון

נגד: הפסד של סוציאליות, קילומטראז' צפוי נמוך יחסית - כנראה יוצא יקר, חוזה ל3 שנים (כרגע לא ידוע לי תנאי יציאה)

 

ליסינג פרטי

אפשרות קורצת נוספת היא לעשות ליסינג פרטי ל18 חודשים דרך הייטקזון. התנאים (עבור 1.4 insight i20) הם "מקדמה של 6900 + סכום חודשי של 942 ש"ח ל18 חודשים". בסוף ה18 חודשים אפשר פשוט להחזיר את הרכב (אחרי שעבר שמאי שקבע שאין ירידת ערך) או לקנות את הרכב בהנחה של 12%. כמובן שכל העלויות מסביב (ביטוח, רישוי, דלק) הם עליי.

בחישוב גס שעשיתי:

6900 מקדמה

942 * 18 -> 16956 סה"כ תשלומים

6000 עבור רישוי, חובה ומקיף*

12000 ש"ח עבור דלק*

 

סה"כ 2325 ש"ח לחודש (אם אני מחזיר את האוטו במצב טוב)

בעד: אוטו חדש, קל להחזיר, תקופה יחסית קצרה

נגד: מצב האוטו בסוף תקופה משפיע על מחיר חודשי, אין מבחר רכבים גדול, רק אוטומט (צריכת דלק)

* המספרים נלקחו carcost.co.il ואני מצטער אם הם מופרחים בעליל, יכול להיות שאני אופטימי מדי.

 

קניית משומשת שנתון 2010-2011

עד כמה שאני מבין האפשרות הזאת תאפשר לי למעשה לקנות את הרכב לאחר הירידת ערך החדה שלו. ככה אוכל לחסוך כמה גרושים ובמידה וארצה למכור אותו כעבור שנה-שנתיים אחרי שכבר לא אזדקק לו. מצד שני אני לא קרוב להיות מומחה בשוק הרכב, ולא יודע עד כמה קל למכור היום רכב ואז יווצר מצב שאתקע עם הרכב.

הסיבה ללמה דווקא שנתון 2010-2011 היא כי אשמח למשהו קצת יותר עכשווי, עם פחות סיכוי לתקלות.

בעד: כנראה האופציה הכי כלכלית (גם אם אני בוחר להשאיר את הרכב אצלי)

נגד: פוטנציאל לתקלות רכב, סיכוי להיתקע עם הרכב במקרה וארצה למכור

 

 

אשמח לשמוע מה דעתכם על המסקנות שלי, בגדול כרגע אני עדין מתחבט בין ליסינג פרטי לקניית משומשת עם נטיה לקניית משומשת.

במידה ואחליט לרכוש, אני יודע שאני רוצה סופר מיני, ידנית עם רמת בטיחות גבוהה - כרגע סוויפט מאוד מדברת אליי. אשמח לשמוע על אופציות אחרות או כל דבר אחר שאתם חושבים שיכול לעזור.

 

תודה רבה וסליחה על החפירה :-D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן חפירה אבל העיקר שבסוף הגעת למסקנה הנכונה - רכב משומש בן שנתיים-שלוש-ארבע הוא הבחירה הנכונה מבחינה כלכלית. עכשיו אתה פשוט צריך לעשות עם עצמך חושבים האם אתה מעוניין לשלם יותר כסף כדי לנסוע ברכב חדש. בסופו של דבר אפשר לצמצם סיכונים גם ברכב משומש ולקנות רכב שלא יסבול מהרבה תקלות (ללכת על דגם שידוע כאמין יחסית, לחפש רכב עם אחריות וכו') ולמצוא רכב שכנראה יהיה סחיר בתום התקופה. אבל למרות שאפשר לצמצם סיכויים, הכי בטוח זה רכב חדש.

 

אופציה נוספת שלא ציינת כאן היא לרכוש רכב משומש מאוד, נניח נבלה בת 20 שנה במחיר של 3,000-5,000 ש"ח, לנסוע בה שנה ולזרוק לגריטה. הרבה תפרנים עושים את זה כי בתכלס, זאת אופציה שהיא בדרך כלל זולה מאוד.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

+1 לרעיון הנבלה, או ללכת על קטנוע, אופניים חשמליות (+רקבת) וכדומה. זה הכי כלכלי. מצד שני, כלכלה זה לא הכל.

 

יש לך מה לעשות עם האוטו חוץ מקומיוטינג?

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נבלה יכולה לעלות לו המון, זה גם סיכון!

אם הוא היה עושה 20km ביום ניחה, אני עושה עם נבלה 400km בשבוע בממוצע, וצריך גב כלכלי, מה שברכב ב20k עם לא יותר מ10 שנים על הכביש, לא בטוח שיצטרך.

עריכה אחרונה על ידי nir100
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיון שלי עשיתי המון חישובים דומים רק עבור רכב יקר יותר ונסועה של 30K

אולי זה יעזור לך:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?524089-%D7%A8%D7%9B%D7%91-7-%D7%9E%D7%A7%D7%95%D7%9E%D7%95%D7%AA-%D7%9C-30K-%D7%A7-quot-%D7%9E-%D7%91%D7%A9%D7%A0%D7%94-%D7%9C%D7%99%D7%A1%D7%99%D7%A0%D7%92-%D7%90%D7%95-%D7%A8%D7%9B%D7%99%D7%A9%D7%94-%D7%9E%D7%A9%D7%A0%D7%AA%D7%95%D7%9F-%D7%A1%D7%91%D7%99%D7%A8&p=4326630&viewfull=1#post4326630

יש לי XLS אם תרצה שאשלח לך...

עריכה אחרונה על ידי gillz
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

* המספרים נלקחו carcost.co.il ואני מצטער אם הם מופרחים בעליל, יכול להיות שאני אופטימי מדי.

 

השוותי את החישובים שלהם מול אלו שאני עשיתי באתרים שונים וב-XLS והמספרים שם מנופחים לדעתי - בעיקר עלויות טיפולים וביטוח.

גם בדלק לדעתי הם מפריזים מעט.

עקבית יוצא לי בערך 20%-30% זול יותר ממה שיוצא אצלם באתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נבלה יכולה לעלות לו המון, זה גם סיכון!

אם הוא היה עושה 20km ביום ניחה, אני עושה עם נבלה 400km בשבוע בממוצע, וצריך גב כלכלי, מה שברכב ב20k עם לא יותר מ10 שנים על הכביש, לא בטוח שיצטרך.

נבלה לא יכולה לעלות לו המון.

במקרה הכי גרוע, זורקים את הנבלה באמצע השנה וקונים נבלה אחרת. מכרת את הנבלה לברזל = 1,000 ש"ח (ואפשר לפעמים גם לקבל יותר). קנית נבלה אחרת = 5,000 ש"ח. במקרה הכי גרוע הפסדת עוד 4,000 ש"ח, שזה בערך מה רק קצת יותר ממה שיעלה לך ביטוח מקיף + טיפול שנתי במוסך מורשה לרכב חדש.

 

כמובן שיש הפסדים אחרים, כמו אובדן ימי עבודה בעקבות תקלות או אובדן דייטים בעקבות כתמי זיעה על הגב בגלל שהמזגן גרוע. אבל זה כבר שקלול שכל אחד מכלכל בצורה אחרת.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על התגובות.

Tzvika Pick - הרעיון של נבלה בהחלט עלה, העניין הוא שאני די מפחד ליפול על משהו שישבוק חיים מהר מאוד ו\או יזקק לטיפולים תכופים במוסך. כמו שכבר הבהרתי אני לא מומחה לרכבים או אפילו קרוב, לכן אני לא יודע על אילו דגשים אני צריך לשים לב בעת קניית נבלה. אמנם זו האופציה הכי כלכלית אבל מצד שני הפוטנציאל להתעסקות עם הרכב מוריד את כל הרצון.

 

נהג מתחיל - בוא נגיד שאם תרבות הנהיגה בארץ היתה קצת יותר רגועה, קטנוע\אופנוע בהחלט היה ברשימה, לצערי הסיכון פשוט לא שווה את זה. כן יש לי דברים אחרים לעשות עם רכב פרט להתניידות לעבודה - לבקר הורים\חברים, נסיעות לטיולים בסופי שבוע. כרגע אני מצמצם בנסיעות לא הכרחיות, נעזר בחברים, מוניות או השכרת רכב למספר ימים כשצריך.

 

gillz - אבדוק את הפוסט שלך, תודה. לנושא העלויות - אלו חדשות טובות, התייחסתי למחירים ב carcost בתור מחירים אופטימיים, אם אתה אומר שהם טיפה יותר מנופחים אז מעולה.

 

בואו נצא מנק' הנחה שאני יכול להרשות לעצמי גם רכב חדש במזומן אבל מעדיף לפעול בצורה רציונלית ולא לשלם כ"כ הרבה כסף על פריט שיאבד ערך מאוד מהר. מחפש רכב במידות סופר מיני, עם רמת בטיחות גבוהה וצריכת דלק טובה. לא יותר ישן מ-2008. עד 60K. על מה הייתם ממליצים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אופציה נוספת שלא ציינת כאן היא לרכוש רכב משומש מאוד, נניח נבלה בת 20 שנה במחיר של 3,000-5,000 ש"ח, לנסוע בה שנה ולזרוק לגריטה. הרבה תפרנים עושים את זה כי בתכלס, זאת אופציה שהיא בדרך כלל זולה מאוד.

 

אם נניח שמכירה לברזל תתן לך 1000 ש"ח יוצא שהפסדת 4000 ש"ח בשנה ונסעת על נבלה אמיתית עם סיכוי גבוה מאוד לתקלות וחווית נהיגה/שימוש על הפנים. אותם 4000 ש"ח זהים לירידת הערך בשנה של רכב מיני מודרני בן 4-5 שנים שיהיה איכותי, בטיחותי, מאובזר ונוח בהרבה.

 

אם יש לו את המימון (או עם הלוואה קטנה שיש רבות כמוה היום - ב"בהצדעה" למשל) זה יהיה זהה מבחינה כלכלית ועדיף לאין ערוך לדעתי מבחינת הבטיחות והנוחות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יופי, אתה לא מחפש אמינות או נוחות או דברים כאלו אז אפשר להמליץ לך על כל מיני יצורים בלתי סחירים, בעלי ירידת ערך משמעותית או בעלי גיר רובוטי מזעזע כמו:

טויוטה יאריס רובוטית

פיאט פונטו איוו

סיטרואן C3

 

ועכשיו ברצינות... :wink:

בתקציב כזה אני הייתי מחפש הונדה ג'אז לא רובוטית. גם בטיחותית, גם חסכונית, גם סחירה מאוד בשוק, גם אמינה ומרווחת מאוד. יכול מאוד להיות שהיא תדרוש ממך התגמשות מבחינת התקציב, אבל החיים לא מושלמים.

אופציה אחרת היא ניסאן אקו-מיקרה. מאוד חסכונית, אמינה, לא יקרה לאחזקה (אם תדלק על המוסכים המורשים, שיקרים גם במקרה של הונדה) וזולה מהג'אז. אבל במיקרה תצטרך להתפשר קצת על הבטיחות - יש לה רק 4 כוכבים במבחני הריסוק.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם נניח שמכירה לברזל תתן לך 1000 ש"ח יוצא שהפסדת 4000 ש"ח בשנה ונסעת על נבלה אמיתית עם סיכוי גבוה מאוד לתקלות וחווית נהיגה/שימוש על הפנים. אותם 4000 ש"ח זהים לירידת הערך בשנה של רכב מיני מודרני בן 4-5 שנים שיהיה איכותי, בטיחותי, מאובזר ונוח בהרבה.

 

אם יש לו את המימון (או עם הלוואה קטנה שיש רבות כמוה היום - ב"בהצדעה" למשל) זה יהיה זהה מבחינה כלכלית ועדיף לאין ערוך לדעתי מבחינת הבטיחות והנוחות.

רכב מאבד בערך 10-15 אחוז מערכו בשנה, כך שאתה מדבר על רכב מיני שמחיר המחירון שלו הוא בסביבות ה-35 אלף ש"ח. קודם כל, אין הרבה כאלו היום. אולי פיאט פנדה או יונדאי i10 מהמודלים המוקדמים.

 

במחיר מחירון של 35 אלף ש"ח יש לך רכבי סופר מיני משומשים בני חמש-שש. אתה חושב שהם לא מתקלקלים? ברכב בן 5 לא צריך להחליף מצבר? צמיגים? לא צריך לעשות טיפול טיימינג (שהוא יקר ברוב הרכבים)? אתה גם חושב על המכירה העתידית שלו, אז לא תטפל בחצר של המוסכניק בלי קבלות ותלך למוסך מסודר, שם תשלם מע"מ כחוק (הופס, פלוס 18 אחוז לעלות הטיפול).

בנבלה הסרוחה שלי לא צריך להחליף את כל אלו. קונים נבלה עם מצבר חדש וצמיגים במצב סביר שישרדו שנה. גם אם צריך טיימינג לא עושים, גם ככה הרכב הולך לפח.

 

ומה עם ביטוח? לא תעשה ביטוח מקיף ל-35 אלף ש"ח שזה עתה הורדת לכביש? ביטוח מקיף יעלה לך עוד 2,000 ש"ח לשנה פלוס מינוס וזה במקרה האופטימי שלא צריך לשלם תוספת פרמיה על הבת זוג. אם לקחת מימון לרכב אז בחלק מהמקרים אתה גם חייב לעשות ביטוח מקיף, כשהפוליסה משועבדת לגוף המממן.

 

אני מסכים איתך שרכב חדש יותר יהיה איכותי, בטיחותי, מאובזר ונוח. אבל כל אלו עולים כסף. זה סיבה שרוב התפרנים נוסעים עם נבלות ישנות ולא משדרגים, אם זה היה עולה אותו הדבר הם לא היו חושבים פעמיים.

 

נ.ב -

"בהצדעה", חרטוטי השוטרים ושות' לא רלוונטים ב-95 אחוז מהמקרים למי שתקציבו הוא סביב ה-35 אלף ש"ח, כי רכבים כאלו כמעט ולא תמצא בסוכנויות הטרייד אין הגדולות - שם קיימים מבצעי החרטוטים למיניהם.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ל 18 חודשים לא הייתי קונה רכב שנת 2010-2011.

 

או מתפנק בליסינג פרטי או הולך על נבלה מכל הנימוקים של צביקה פיק.

 

ברכב שנת 2010-2011 אתה לא חוסך המון בהשוואה לליסינג פרטי ואתה חשוף לתקלה שוברת עלויות. ורכב כזה אתה לא יכול למכור לברזל כמו נבלה.

 

עם זאת, אם בסוף תחליט לשמור על הרכב אז רכב משנת 2010-2011 זה הפתרון הטוב ביותר.

 

כלומר השאלה לכמה זמן אתה הולך להחזיק את הרכב מהותית לקבלת החלטה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מסכים שאם זה רכב לזמן מוגבל (שנה-שנתיים) ואתה לא חנוק בכסף - לך על ליסינג פרטי וסע בכיף בלי לשבור את הראש על קניה/מכירה/תקלות יותר מדי.

יעלה יותר אבל חוסך הרבה כאבי ראש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3822 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...