Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה תיאורתית לגבי ABS+EBD


judge_shay10
שימו לב! השרשור הזה בן 5976 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

השאלה היא כללית לגבי כלי רכב עם המערכות הנ"ל

 

ABS+EBD ביחד אמורות לנהל את הבלימה ברכב שתהיה הכי מהירה ובטוחה שאפשר.

כל מערכת ופעולתה היא כמובן.

 

עכשיו בהנחה שיש בלם אחד ברכב מתוך הארבעה בגלגל מסויים שלא תקין - הכוונה היא שהוא

כן עובדאבל לא בצורה תקינה מסיבה כלשהי (תבחרו אתם..).

האם במקרה כזה עוצמת הבלימה בשאר שלושת הבלמים תהיה נמוכה בהתאם לזה החלש

או שהמערכת איכשהו מזהה בעיה ומתעלמת מהגלגל הבעייתי וממשיכה כרגיל שזה

עוצמת בלימה מירבית בהתאם למה שצריך?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חלוקת הבלימה תהיה אפקטיבית על פי מערכת בלמים תקינה. המערכת לא באה כדי לחפות על כשלים מכאניים במערכת הבלמים. אם ידוע לך על כשל באחד הבלמים אתה לא יכול לסמוך על אלקטרוניקה שתהיה אפקטיבית ותהווה תחליף לבלמים תקינים. במקרה שלך ובתנאי נהיגה אגרסיביים סביר להניח שהאפקט יהיה אף הפוך - תת היגוי או היגוי יתר.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז בעצם אם אני מבין נכון המערכת לא תזהה את הבעיה

ותתנהג כרגיל מה שיגרום או לתת היגוי או היגוי יתר...כמו שחשבתי.

 

תודה רבה - עכשיו אני יכול לישון בשקט!

(אתמול עלתה לי השאלה וחשבתי עליה בלילה...:idea:)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז בעצם אם אני מבין נכון המערכת לא תזהה את הבעיה

ותתנהג כרגיל מה שיגרום או לתת היגוי או היגוי יתר...כמו שחשבתי.

 

לא ניתן לענות על השאלה שלך חד משמעית, כי לא ידוע את מצב התקלה באחד הבלמים. לא ידוע האם התקלה היא מינורית או משמעותית. או שלא תרגיש שום דבר והרכב יתנהג כרגיל, או שבאחת הפניות שכתרצה לבלום הוא יסתובב.

 

יכול להיות שחלוקת הבלימה תסייעה, ויכול להיות שתכשל.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז נשארנו באותו מקום...:shock:

 

למשל אצלי באוטו אין לא ABS ובטח שלא EBD (מן הסתם...)

אז אני יודע אם אחד מהם תקול אז זה כמו בכביש חלק הרכב יסתבסב על הכביש.

 

אבל השאלה הגדולה היא, עם כל מערכות העזר האלה מה אופן הפעולה שלהם

במקרה כזה. בעצם צריך מישהו שיודע ומכיר את המערכות ואיך הם יגיבו במצב כזה

ועל זה כל השאלה.

 

והכוונה ם לא הסברתי את עצמי נכון היא שבוא ונצא מנקודת הנחה

שעוצמת הבלימה שאותו בלם יכול לספק היא נמוכה משמעותית מהשאר

לא משנה כרגע למה, זה פחות מעניין כרגע לשם העניין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעקרון בגלל זה מומלץ רכב שיש בו מערכת ESP+TCS במהסיבות רשמת מעלה.

 

בעקרון אם הרכב מטופל כמו שצריך אין סיבה ממשית לכך שיהיו הבדלים מהותיים עד כדי כך בין הגלגים או בין הסרנים מעבר לתכנון המקורי,קח בחשבון שיש סטיה כלשהי שהיא מקובלת ולא גורמת לסיבסוב.

 

המערכות הן מערכות עזר בלבד יאינן תחליף לבלמים לא תקינים/לא מטופלים ברכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים קודם כל תודה על התגובות!

 

כמובן שאין סיבה לגבי מקרה קצה של חוסר תקינות רק בבלם אחד

וברור שצריך לבדוק תקינות ברכב וכ"ו וכ"ו

 

הסיטואציה היא תאורתית בלבד רק לשם הבנת פעולת המערכות הללו

אני לא יודע מה TCS יכול לעזור בעניין הזה כי הוא מיועד לצורך

כך שלא יהיה סחרור גלגלים בעת לחיצה על הגז ולא מערכת עזר כלשהי שיכולה לעזור

במקרה של בלימה - תקן אותי אם אני טועה.

 

השאלה נשארה עדיין פתוחה למי שיכול ורוצה להרים את הכפפה

האם המערכות יזהו את הבעיה ויגרמו לכך שהרכב יבלום בצורה בטיחותית אבל יגדיל משמעותית

מרחק בלימה או שאין למערכות דרך לדעת דבר כזה ויעשהו פעולה רגילה שתגרום

בסוף באופן פראדוקסלי לסבסוב מכונית שהן אמורות למנוע מלכתחילה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תפקיד בקרת יציבות ESP ומערכת בקרת משיכה לייצב את הרכב במידה והרכב עומד להיכנס לסיחרור.

 

בדיוק המקרה שתיארת,יש נגיד בלם אחד לא תקין ואתה מבצע בלימת חירום המערכת מזהה שהרכב הולך להסתחרר והיא תפצה על כך בהפחתת כח מנוע+בלימה בכל גלגל בנפרד בהתאם לסיטואציה.

 

קח בחשבון שהמערכת לא מושלמת,היא תנסה לייצב את הרכב אבל הכל תלוי בסיטואציה,לכל כלל יש יוצא מן הכלל.

 

בוא נגיד שאם לא מדובר בגלגלים אחוריים רוב הסיכויים שתשים לב שאחד הבלמים פחות טוב מהשני בגלל שבבלימה ההגה לרוב ימשוך לצד הפחות תקין או יגרום לרעידות בהגה.

 

בוא נגיד והכל בתאוריה,אם אתה לא אהבל מושלם ושם לב לרכב שלך מידי פעם אין סיבה שדבר כזה יקרה לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שתמיד חשוב להיות קשובים לרכב.

וסביר להניח שאדם ששם לב לא יגיע למצב כזה - זה לא העניין.

 

אני עוד יבדוק את העניין של ESP אבל בקרת המשיכה TCS אני כמעט בטוח

שלא תעזור בבלימה כי למיטב הבנתי וידיעתי היא כמו שאמרתי למניעת סחרור גלגלים

בזמן לחיצה על דוושה הגז.

 

אבל אם אני מבין אותך נכון אתה אומר שהמערכות יפצו על הבלם התקול

מה שיוביל למרחק בלימה ארוך יותר...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הESP משתמשת גם בבלמים, זאת אומרת כדי לייצב את האוטו צריך לבלום כל גלל בנפרד לפי הוראות המחשב.

במקרה ואחד הבלמים תקול משמע המערכת ESP לא תוכל גם לבצע את העבודה שלה.

 

יכול להיות שבמקרה והבלמים תקולים תופיע נורה של אחת המערכות, אבל מה שאני חושב, לא בדוק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב אז ככה...

 

לאחר מחקר מעמיק הנה התוצאות למי שזה מעניין אותו.

 

ABS - מונעת מהגלגלים להינעל בזמן בלימה

TCS - מונעת סחרור גלגלים בהאצה!

ESP - "חשה" את מידת ההטיה וההחלקה של הרכב וע"י 4 חיישנים מסויימים מגבירה את הבלימה לכל

גלגל בנפרד בצורה שתהיה בטיחותית

EBD - חלוקת כח בלימה בין גלגלים אחוריים לקדמיים (לא כל גלגל בנפרד)

BAS - מגביר כח בלימה כללי כאילו שלחצת חזק יותר על הדוושה של הברקס

 

מכל הממצאים שאספתי אני מגיע למסקנה שהמערכות יעשו את העבודה שיש להן

ויגרמו לרכב לעצור ישר ולשמור שלא יסתחרר מה שבפועל כל הפעולות האלה

יגרמו לרכב להגדיל משמעותית מרחק בלימה! (אין למערכות הנ"ל דרך לדעת מה זה מהר ומה זה לא - תפקידן הוא להביא לעצירת הרכב הכי מהר ובטוח שאפשר מה שבפועל לא בהכרח יהיה כזה).

 

אם מישהו רוצה לחלוק עליי ולומר משהו אחר אתם מוזמנים

אשמח לשמוע עוד דיעות.

 

לילה טוב לכולם! :wink:

 

נ.ב

הנה קישור לעוד מידע על המערכות למי שמעוניין

http://www.hyundaimotors.co.il/Content.aspx?id=249

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מבצע בלימת חירום

 

היא תפצה על כך בהפחתת כח מנוע

 

בבלימה, כל בלימה, הזרקת הדלק למנוע מופסקת כל עוד הוא בסל"ד גבוה מסל"ד סרק. אין ממה להוריד ואין אפשרות להוריד כוח במצב של בלימה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5976 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...