היום קרתה לי תאונה, אפשר לומר שזאת התאונה הראשונה שלי. הרכב הוא לנטרה 95 ידנית.
נסעתי בכביש שני נתיבים, כשאני בנתיב הימני, ובמקביל אליי בנתיב השמאלי נוסעת משאית.
לפתע, פונה המשאית ימינה (או במילים אחרות- עליי), אל תוך תחנת דלק.
אני בולם בלימת חירום בתקווה שהמשאית תצליח להכנס לתחנה מבלי לפגוע בי, אך לאחר כשניה שמעתי את הבום
חשוב לציין- לא ביצעתי עקיפה, נסעתי רגוע בנתיב שלי, ונהג המשאית לא הפעיל איתות.
נהג המשאית לא רצה להחליף פרטים בכלל, אך לאחר שיחה שלו עם הבוס שלו בטלפון הוא נתן לי את פרטי הרשיון שלו אבל לא ידע שום דבר על ביטוח- אני הייתי זה שצריך לחפש בין כל הניירת שלו את הביטוח, אבל מצאתי רק ביטוח חובה.
התפניתי לביה"ח על אמבולנס, והאורטופד אמר שהכאבים נובעים מהשריר ואין סימן לבעיות אורטופדיות. יש לחזור לביקורת בעוד 5 ימים.
הנזק לא ידוע, אבל נראה ממש לא זול- מצ"ב תמונות, כמו כן אני מצרף תרשים של התאונה.
פניתי לסוכן הביטוח שלי, אבל בגלל שעכשיו חג העניין קצת מוקפא.
מה עליי לעשות, מה התהליך שאני הולך לעבור, מה הצפי מבחינה כלכלית (אין לי ביטוח מקיף- רק חובה וג')?
מה יקרה אם לנהג הפוגע אין ביטוח מקיף\ג'?
אם מצב הרכב הוא אובדן להלכה\ כללי, האם אני אמור לקבל מחירון? כמו כן, זאת נחשבת תאונה עם נפגעים? לא הוזמנה משטרה למקום, רק אמבולנס. האם יש סיכוי שישלל לי הרישיון בעקבות תאונה זו (נהג חדש)? זה משנה אם אני אשם או לא?
ועוד שאלה תאורטית שעלתה לי, מה היה קורה אם תאונה כזאת היתה נגרמת כשלי אין טסט?
במקרה זה אני מאמין שאני לא האשם, אז האם הביטוח אמור לנסות להתנער? כי הבנתי שמקרה שאני האשם אז כן, הם ינסו לעשות הכל ע"מ לא לשלם אך מה במקרה שאני לא האשם?
תודה רבה למי שיענה על השאלות, מצטער על הכמות.
חג שמח לכולם