Jump to content

ד"ר פוליצ'וק

  • הודעות

    944
  • כאן מאז:

כל מה שפורסם על ידי ד"ר פוליצ'וק

  1. בא נשאל אותך שאלה... כמה יעלה לי גולף עם חבילה כזאת: מחליף ל-6 דיסקים MP3, בקרת אקלים, חישוקים קלים, טסות מקוריות, בקרת שיוט, שליטה מההגה על מערכת השמע ועל ההילוכים, חימום מושבים ויש עוד מלא דברים ששכחתי... קצת יותר מ-130 K ש"ח, נכון? ומה עם החיסכון, עם הביטוחים? מה עם ירידת הערך? גולף הוא רכב מעולה לאנשים עניני טעם, ואינני חס וחלילה מודיד מסגותיו. אבל אין זה אומר שמותר לנו לזבל את הפורום בשטויות.
  2. קצת טעיתי - עם מגיני רוח זה עלה לי בזמנו 133 K ש"ח (המחירון הרשמי עלה מאז ב-6000 ש"ח). בסופו של דבר הזמנתי בסוכנות המרכזית ברחוב המסגר. הייתה אז הנחה של 5000 ש"ח על רכבים בצבע האדום שבמלאי. לאחר המיקוחים הסכימו לגלגל את ה"מבצע האדום" גם על צבע הבורדו (כי הרי אין היברידים אדומים), אבל אז הסתבר שאין אף רכב כזה במלאי. הרכב הגיע כעבור חודש וחצי, לטענתם הישר מהעוניה, כמובן שאין לי שום דרך לבדוק את הדברים. מה אוכל להמליץ לגבי הסוכנויות... לדעתי אין הבדל, לכי איפה שנותנים הכי הרבה. רק כדאי להיתעקש לקחת את הרכב במרכז המסירה ולא בסוכנות, כי הרי שם קל יותר לטפל בליקוים למינהם אם חלילה יתגלו (ולרכב שעמד בחוץ שנה תמימה כנראה לצערי יהיהו). אמליץ גם להתייץ עם מביני דבר לגבי ההשלכות של העמידה הנ"ל, אולי כדאי להחליף שמנים, אולי אפילו איזה גומיות. לגבי האחריות... לפי ספר הרכב האחריות על המערכת ההיברידית היא 8 שנים או 160 K קם (אגב, זה לא מופיע בדפי המידע, רק בספר הרכב). סיוויקים משווקים בארץ מאז 2006 ולא שמענו על בעיות או מחלות, פרט למקרים של אלה אשר הכניסו את בעלי המקצוע המקומיים מתחת לפנל הרכב עם התקנות כאלה ואחרות. הייתי אפילו מעריך כי ההיברידים חפים ממחלות שאופייניות לסיוויקים תוצרת תורקיה (החלונות הנתקעים, רעשי הצמיגים וכו). בסופו של דבר במחיר שכזה הרי מדובר בחבילה מצויינת, אולי הכי משתלמת שישנה בשוק בסגמנט המשפחתומטי, קל וחומר שפורסים לך תשלומים, הטבה בעלת ערך 4-ספרתי. כך שאם הרכב מתאים לך - לכי על זה.
  3. סיוויק גם מכבה מנוע בעצירות, אבל לא מיד ברמזור הראשון, אלה לאחר איזה 200-300 מטר שהוא נוסע ומתחמם קצת. אין לי מוסג אם זה שקט או רועש יותר מהאינסייט. בסך הכל לדעתי די שקט ואילו לא מסתכלים במד הסל"ד כמעט לא מרגישים את זה. לי זה דווקא נותן הרגשה נעימה: הנה אני עומד בפקק או ברמזור והדלק לא נשרף לחינם. בירידות המנוע אומנם לא מכובה, אבל הצריכה אפס (נבדק באמצעות מד צריכה). בזינוק בעלייה הרכב יכול קצת להידרדר אם לא לוחצים על הגז, אבל לא באותו הכף כמו רכב ידני או בעל גיר רובוטי. הנחה של 15000 ש"ח היא מאוד משמעותית. אני בזמנו קיבלתי הנחה דומה והרכב עלה לי אז 132K ש"ח (כולל קודן, מרימי שמשות ומגיני רוח), וזאת לאחר שבועיים של מיקוח בסוכנויות שונות וגם רק על צבע בעייתי: בורדו. אבל די מהר התרגלתי אליו וכרגע אפילו אוהב אותו. קחי בחשבון רק כמה דברים. מתן ההנחה לא נמשך לאורך זמן, כי אחרת זה מתחיל לפגוע להם במחירון והליסינגים הם לקוחות חשובים עבורם. הקורות בסיוויק לא נוחות, הראות מהרכב לא משהו. סיוויק הוא רכב מעולה לכבישים, אבל מתחיל להיות בעייתי בסביבה עירונית הצפופה. אני עדיין כאשר חונה ליד המדרכה מוציא את הראש החוצה, כי מבפנים לא ראוים כלום. באינסייט שדה ראייה יותר טוב.
  4. מצטרף לנאמר. החיסכון בדלק אפילו בשיעור של 30-40% יתבטה בלא יותר מכמה אלפי ש"ח בשנה. בסך הכל לא מדובר בגורם מפתח כלל וכלל. אומנם יתכן ויש לצריכה השפע פסיכולוגית כזות או אחרת, כי את הסכומים הקטנים על הדלק הרי מוציאים מדי יום ויומו וזה מכביד לאומת הוצאת סכומים גדולים בהרבה על דברים אחרים, אבל בתדירות נמוכה. לדעתי כאשר הדרישות לרכב לא מוגדרות באופן ברור, נשאר הגורם של התמורה לכסף. לדעתי כאן הרכבים ההיברידיים נותנים פייט יפה. הם לא רק חיסכוניים וזולים מאוד בביטוחים, אלה גם מאובזרים היטב. אומנם באינסייט האיבזור הוא צנוע לאומת הסיוויק, אבל גם החבילה שישנה הרי לא תבוא בחינם ברכב אחר כמו למשל מאזדה 2.
  5. מצתרף להמלצה על האינסייט. אומנם לא נהגתי ברכב, אך ראיתי אותו באולם התצוגה וקראתי ביקורות מחו"ל. לאינסייט יש יתרון מאוד חשוב על הסיוויק: השימושיות. למעשה הרכב מאוד דומה לגז' ואפילו נאה יותר בפנים. כמו כן לערכתי באינסייט יהיה הרבה יותר קל להסיג צריכה מעל 20 קמ לליטר מאשר בסיוויק. הסיוויק הוא יותר מדי ממוחשב. הנהיגה הרגילה אפילו ללא יותר מדי לחיצות תניב קצת פחות מ-20. אני מסיג יותר מ-20 רק בזכות התרגילים עם דוושת הגז והפעלת הילוכים מתוחכמת, כך המנועים יופעלו לפי רצוני ולא לפי רצון המחשב, וזה ממש לא פשוט. בדור ההיברידיים שבא כרגע (האינסייט, הפריוס החדש) כבר התחשבו בדבר ולכן ניתן לתפעל את הרכב ב3 תוכניות שונות - היותר והפחות חיסכוניות עם הפעלה שונה של המנועים. אגב, זה היה בכלל הרעיון של פורד. אז באינסייט כבר לא צריך לרקוד על דוושת הגז וההילוכים כמו בסיוויק, אלה פשוט ללחוץ על הכפתור המתאים. אילו הייתי רוכש את הרכב היום ולא בשנה שעברה, כנראה הייתי מעדיף את האינסייט. אבל הסיוויק גם רכב מעולה.
  6. בארץ יש בעייה עם מחירי הסופר-מיני. כאשר בחו"ל הם באים בהפרש של 30-40% ממחירי המשפחתיות, כאן המחירים כמעט זהים, ז"א מאוד מנופחים כלפי סופר-מיני. אז לדעתי יש לשקול בכל מקרה האים אכן צריכים את הסופר-מיני ולא יוצאים פראיירים עם הרכישה הנ"ל. למשל אישתי עושה ביקורי בית באיזור רמת-גן -גבעתיים. רכב ארוך מ-3.9 מטר פשוט לא מתאים לה, היא תתקשה לדחוף אותו בכל מיני חורים בסביבה העירונית הצפופה. אז בינתיים יש לה יונדאי גטס מליסינג, אבל מקרה הצורך היא לצערנו תצתרך לקנות גם כן סופר-מיני. ואילו לא העילוצים האלה, בארץ לדעתי כדאי להעדיף רכב משפחתי. למשל סיוויק הייבריד שכרגע נמכרת ב-143 K עוד תרם תחילת המיקוח עולה באירופה בסביבות 25000 אירו, ואילו הגז' הנושאת המחירון של 133 K - ב14000 אירו בלבד, הבדל של כמעט פי שתיים. לכך יש להוסיף את הגיר הרובוטי המפוקפק בשניהם (הג'ז והיאריס), דבר שמציב סימני שאלה לגבי שמירת הערך העתידית. נשאר לי רק להוסיף שכי הבעלים של הסיוויק ההיברידית אני יכול להמליץ בחום על הרכב.
  7. ד"ר פוליצ'וק

    BMW 118I ב-163

    אינני מבין על מה המהומה. בגרמניה מבוו 118I עולה פחות או יותר כמו סוברו אימפרזה. מחירה של סוברו לגאסי אוטומטית 2*2 כבר נושקת לסידרות 3 של במוו. אז ליבואן הרשמי יש שולי רווח גדולים שניתנים לצימצום במידת הצורך. לדעתי גם ב-169 K הוא עדיין מרוויח יפה מאוד וזה עדיין יקר. אני רק מתפלא על היצרן שחיי טוב עם שולי רווח הגדולים וההזמנות הדלות של קמור מוטורס.
  8. לי יצא הרושם כי הרכב מעלה תורים בקלות יתרה במחוחד בסביבה העירונית. משהו מאוד דומה היה בניסן פרימיירה שלקחתי פעם לנסיעת מבחן. אני חושב כי התיבה הרציפה ברכבים רגילים, כאשר היא איננה מרוסנת על ידי המערכת ההיברידית, איננו רעיון כו מוצלח. מאידך שמעתי (אומנם לא נהגתי) כי לטויוטה אוונסיס החדשה יש תיבה רציפה מאוד מוצלחת.
  9. כולם חושבים כך וכנראה בצדק. אלה שקרייזלר גם כך הרי לא להנו ממחירון חזק. יצא לי פעם להתעניין ברכישת רובר, דווקא בגלל המחירון לכאורה נמוך במיוחד. גיליתי כי למעשה לא היה שום דבר מיוחד במחירון. מחירי רובר 75 שקולים פחות או יותר למחירי וולוו S60 מאותו השנתון. גם בתור חדשים לא היה ביניהם הפרש מחירים גדול. דווקא האקזמפלרים השמורים של רובר 75 מיד 1, דבר מאוד מאוד נדיר, עלים אפילו יותר מוולוו באותו המצב. מחירי הרוברים הקטנים יותר דומים פחות או יותר למחירי אחיהם הצרפתיים מאותם השנים, אולי טיפה, אבל ממש טיפה פחות. כך שיתכן ופשיטת רגל של יצרן כזה או אחר זו ידיעה גדולה, ולכן נוטעים להגזים בהשלכותיה.
  10. יתכן וכך הדבר בכביש פתוח ללא עצורות והאצות. אבל הרי מדובר במקרה נדיר בו יצא לך לנסוע בכביש פתוח במהירות כזו. בתווי מרומזר או פקוק עם עצירות והאצות מנסיון אישי זה מספיק לכמה מאות מטרים, אגב, דבר שלא רע בכלל גם כן. בהונדה הרי מדובר בעשרות מטרים בודדים במהירות מתחת ל-10 קמ"ש, רק בעצירות ורק לבעלי נסיון עם הרכב.
  11. מתוך נסיון אישי עם פריוס די חדש מדובר בכמה מאות מטרים עם המצברים המלאים. כאשר הם אינם מלאים - כמובן שפחות מכך. נסיעה על חשמל בלבד הינה חוויה בפני עצמה, אבל לא זה מה שגורם בסופו של דבר לנתוני החיסכון הכלליים. יש שני דברים שמדאיגים אותי בפריוס: 1) המורכבות המכנית. אני חושש כי הטיפול ברכב המזדקן יהיה מאוד קשה. 2) השדה המגנטי. הנושא למעשה לא נחקר לעומק. וכל עוד שזה כך, לדעתי הקטע החשמלי של הונדה, שהוא חלש בהרבה, גורם לפחות דאגות. טויטה מצהירה כי הדור הבא של פריוס יהיה זול יותר מהאינסייט של הונדה, ז"א פחות מ-130 K ש"ח. אם אכן כך יהיה, בהתעלם מהחששות שהעלתי, הרכב אמור להיות הלהיט של ממש. יחד עם זאת שמענו גם את הערכות של היבואן כי הדור הבא הולך להיות דווקא יקר יותר מהדור הנוכחי. נהיה ונראה.
  12. אילו המשקים באירופה היבשתית היו פתוחים כמו למשל באנגליה ובארה"ב - זאת שאלה טובה מה היה קורה לכמה וכמה יצרנים אירופיים. ולגבי היצרנים האסיתיים בארה"ב - הרי אין אצלם את וועדי העובדים החזקים כמו למשל ל-GM או קרייזלר, כך שאפילו בארה"ב הייצור שלהם זול והתחרותי יותר.
  13. במבחן שנערך פעם על ידי המגזין אוטו אכן אוקטביה דיזל הציגה תוצאות טובות יותר מההיברידיות ודבר נצרב בתודעה הציבורית. במבחנים שנערכו בחו"ל יצאו תוצאות שונות מאוד. פעם רכבי ההיבריד היו פשות מעולים, פעם על הפנים. הסיבה לכך תמונה בכך שלרכב היברידי פשוט צריך להסתגל ולנהוג בו נכון. לא כך תמיד עשו הבוחנים. אצלי כרגע, לאחר שלמדתי את הרכב לעומקו, הצריכה המשולבת בערך כמו זאת המוצהרת על ידי היצרן. בעיר ובפקקים אין כמו רכב היברידי. בכביש התוצאה בערך כמו של דיזל הידני. כמובן שלדיזל הידני יש עדיפות בכוח, במיוחד בעליות התלולות. אבל גם בהייבריד אני מסתדר איתם יפה.
  14. כי בעל רכב היברידי אינני חושב שהדבר ישתלם לאחד שנוסע הרבה, זאת מפני שהאחריות על המערכת ההיברידית מוגבלת ל-160000 קמ ולאחר מכן הטיפול בה מסובך ויקר, ובכך יתבטל את רוב החיסכון בדלק. רכב היברידי לדעתי מתאים לאחד שיעשה את 160000 הקמ תוך 8 שנים ולאחר מכן יזרוק את הרכב. אם הדיזל יורד מהפרק, אולי כדאי לחשוב על רכבי בנזין חיסכוניים ואמינים, והמזדה הנוכחית לדעתי לא עונה על הקריטריונים מבחינת החיסכון. אולי במקרה כזה דווקא הסיוויק הרגיל יהיה האופציה המעודפת. כידוע, הונדות בד"כ סורדות יפה לאורך הקילומטרים והזמן. יתכן גם כי הקורולה הרובוטית תוכל להתאים.
  15. ההבדל בין יפן להונג-קונג זה כמו בערך ההבדל בין ישראל ללבנון. אגב, משם ההבדל לא נראה כזה גדול . הונג-קונג - מחוז בעל תרבות מעורבת, חלק סיני, חלק מערבי. פגשתי סטודנטים מהונג-קונג שיודעים לקרוא רק אנגלית ולא סינית. יפן לאומת זאת מדינה מאוד מסורתית (לדעתי עדיין פאודלית) עם חוקים משלה שלנו יכולים להראות מוזרים ובלתי-רציונליים. אז לא שווה לעשות אינטרפולציות מהונג-קונג ליפן. למשל התייר שמגיע ל"עיר החשמל"- אקיחאבארה יכול להיות מאוכזב ממחירי המוצרים שם. אבל תייר מנוסה מכיר חנויות קטן-טנות של יקוזה בהם ניתן לרכוש את אותם המוצרים מחמשית המחיר, כאשר נאמר שהם כביכול משומשים (לדעתי אין שום הבדל). אגב, היפנים לא קונים שם, רק הזרים המנוסים. אומנם אף פעם לא בדקתי את מחירי הרכבים המשומשים ביפן, אבל מתוך הכרי של המציאות שם לא אתפלא עם לקסוס קצת משומש יעלה פחות מ-5000$
  16. לערכתי ביפן בהחלט ניתן לרכוש לקסוס בן שנתיים-שלוש ב-5000$ אם לא פחות, אלה ששום יפני שמכבד את עצמו לא יעשה כן. מה שכן, יפן מייצאת רכבים משומשים בכמויות לאוסטרליה וניו-זלנד (שם ההגה גם מימין) ועד לא מזמן לרוסיה - שם מותר גם מימין וגם משמאל
  17. מרוצי רחובות לדעתי יש בארץ. בערים ביפן צפיפות האוכלוסין היא כזאת שאי-הסדר פשוט בלתי-אפשרי. כך שכמעט ולא מחליפים נתיבים ברחובות. בד"כ על כל נתיב כתוב לאן הוא מוביל ועליו נוסעים. בערים הגדולות להרבה אנשים אין בכלל רשיון נהיגה, כי אין בו שום צורך. התחבורה הציבורית שם מצויינת והרכבת מגיע לכל מקום. במטרופולין של טוקיו יש יותר מ-100 קווי רכבת. ברכבות יש גם סדר מפתיע. תור אחד בנתיב בצבע אחד ממתין לרכבת שבא כרגע, התור בנתיב בצבע אחר ליד ממתין לרכבת הבא. ברכבות מותר לדבר רק לזרים, היפנים שותקים. בין הערים פועלת רכבת מהירה (שינקאנסען) שנוסעת 250 קמ"ש. יש רכבות רגילות שמגיעות לכפרים הקטנים. כמאט ואין מקום חוץ ממנזרים מבודדים בהרים שהרכבת כזאת או אחרת לא מגיע לשם. ויש רק קבוצת אוכלוסייה אחת שלהם מותר לעבור על חוקים - אלו הם חברי היקוזה, שאגב כולם רשומים במשטרה. יקוזה עוסקים במכירת מוצרים כגון חליפות שחורות לעבודה בחצי מחיר תוצרת סין (מי שקונה אותם אלה הם עובדי קבלן - התופעה שיפנים למדו מישראל). מי שרוצה להאכיל חיות בגן החיות - דבר שכביכול אסור - קונה את המזון בקיוסק של יקוזה - וזה בשקט מתואם עם ההנהלה. הזנות באופן רשמי אסורה, אבל היקוזה יכולים להביא לבית הלקוח בחורות רוסיות... ודברים כגון אלה. אז אם רואים איזה רכב סרד - בד"כ לימוזינה אמריקאית באורך 10 מטר - זה כנרא של יקוזה. ולהם מותר כנראה גם להרביץ מהירות וגם לעבור נתיבים.
  18. שלום! הרכבים ביפן אכן מאוד זולים. במחיר בו ניתן לקנות בארץ הונדה שם קונים לקסוס. אלה מה... כמאט ולא רואים לקסוסים או אינפיניטי ברחבות. ולא מפני שאין להם כסף (דווקא יש להם) אלה מפני שלא יפה להתבלט. בטוקיו רואים המון דייטסו סיריון, סוזוקי הקטנות למינהן, מיניוונים מאוד קטנים וצרים, כאלה שלא רואים הרבה בארץ. לכפריים יש לפעמים רכבים קצת יותר גדולים, למשל ג'פים צנועים. ישנן קבוצות אוכלוסייה קטנות שהן קצת מחוץ לסולם החברתי הנוקשה, למשל הפרופסורים באוניברסיטאות, בעלי מקצועות חופשיים וכו'. אז שם ניתן לפגוש דווקא לא מעט במוו. מעניין גם ציי המוניות. חוץ מזה שהנהג לובש כפפות לבנות ומדים מיוחדים לנהגי המוניות, הוא גם מתקופף עד הרצפה בפני הנוסע (כך עושים שם כל נותני השירותים). מותקן במונית כסטנדרט GPS ענק ע"מ שהנוסע יוכל לעקוב אחרי המסלול. אגב, לא הצלחתי לזהות את הדגם של המוניות שם. נדמה לי כי סידרה מיוחדת למוניות יפניות של לינקולן עם עיצוב של שנות ה-60 (המראות על מכסה המנוע), רכבים גדולים ומוזרים. מה שמאפיין את הרכבים ביפן - אז כולם חדשים. רכב בן 3 שנים על הכביש - דבר נדיר. ולגבי המהירויות - טעות בידך. המהירויות אופייניות לעולם המערבי, רק האכיפה מאוד נוקשה והקנסות במונחים שלנו אסטרונומיים. על נהיגה בשיכרות ניתן להכנס לכלא לתקופה לא קצרה.
  19. מחירון הטיפולים נמצא כאן: http://www.mct.co.il/mehiron/searchtipul.aspx ניתן לראות כי באופן כללי (פרט אולי לטיפול הטיימינג 90000) המחירים עבור הייבריד הם בסדר גמור. במוסכים מורשים ניתן לקבל אף הנחות מהמחירון. אני מתקרב לטיפול 15,000 ומתחיל לחשוב היכן לעשות אותו ומברר איזה מוסך מתמחה בהייברידים. אם אתה לא מחפש התפרעות על הכביש אלה עומד בפקקים ביחד עם כולם - רכב ההייבריד אולי אחת האופציות היותר כדאיות בארץ. ולגבי הספורטבק - בחנתי את רכב בזמנו כי אחת האופציות. עיצוב חיצוני בסדר, פנימי קצת זול, הטכנולוגיה מיושנת (אין מה להשוות עם הייבריד שאז באו בערך באותו מחיר) המנוע רועש ובקלות בלתי נסבלת מגיע לסל"דים גבוהים (כך עשתה גם מיצובישי שהייתה לי מקודם). לדעתי מישובישי זה לא הרכב שרוצים לחזור אליו, ולא פלא שהוא סובל מנאמנות מותג נמוכה מאוד גם בארץ וגם בחו"ל.
  20. כאשר הייתי סטודנט לתואר I בבן גוריון בתחילת שנות ה-90 ולבד בארץ, נהגתי לנסוע בטרמפים. עכשיו אני מחזיר את החוב לחברה ותמיד לוקח טרמפיסטים. אינני רואה שום הבדל בצריכה כאשר הרכב מלא או ריק. יתכן וכאשר הרכב מלא המנוע החשמלי עובד יותר, אך אין לכך שום השלכות. גם להפעלת המזגן בעוצמה נמוכה או בינונית לא משפיע באופן הנראה לעין. מתוך נסיוני עם עליות לירושליים, הקטעים התלולים בד"כ גם פקוקים, כך שניתן לעבור אותם אפילו ב-2500 סל"ד. דווקא העלייה לאריאל יותר בזבזנית מבחינת הצריכה. אגב, אינני כו בטוח כי האינסייט חלשה יותר, לפחות לא זה הרושם שעולה מתוך כתבות הרכב מחו"ל. יש לזכור כי ברכבים ההיברידיים הנוסחה הרגילה של כ"ס - עוצמה איננה תופסת, וזאת מפני שלמנוע החשמלי, בניגוד למנוע הבעירה הפנימי, אין שום בעייה בזמינות הכוח. לכן, בניגוד לתדמית החלשלשה, הרכבים ההיברידיים מסוגלים לתת פושים רציניים, כאלה שמדביקים אותך עמוק אל תוך הכיסא. הבעייה עם האינסייט לדעתי תמונה בעיצוב פנים זול. גם מבחוץ היא לא נראת משהו. אבל מבחינת התנהגות הכביש צריך לבדוק אותה בנסיעת מבחן.
  21. אני נוהג על סיוויק הייבריד מזה 8 חודשים ואני מאוד מאוד מרוצה. לטעמי הוא הרבה יותר מוצלח מפריוס. המסלול היום יומי שלי כולל נסיעה עירונית בדרך לוד (ת"א), הפקקים התמידים של כביש גיא, וכביש 5 מצומת מורשע לאריאל (הקטה השטוח וההררי). הצריכה של 8000 קמ אחרונים 5.3 ל-100 ושל 2000 האחרונים - 4.9 (עם הזמן למדתי דרכים לצימצום הצריכה). כמובן שלא מדובר ברכב ספורט כלל וכלל. אומנם הוא די זריז ברמזורים, אך נהיה עציל במהירויות. אני אישית לא צריך רכב חזק יותר. כאמור, את מחצית הזמן אני עומד בפפקים והמנוע הקטן בתורים נמוכים, שגם מכבה את עצמו בכל הזדמנות, פשוט מעולה מבחינת הצריכה. בכביש 5 ישנה אכיפה מאוד אינטנסיבית, יום יום ניתן לראות מישהו מקבל דו"ח בשולי הכביש, כך שממש לא מומלץ לעבור את 110 בין ת"א לראש העין ואת 100 בהמשך. כך שלדעתי בקטעים בהם אני עובר, את 143 כ"ס של סיוויק רגיל לא ממש נחוצים. אגב, ההייבריד די בקלות ובאופן חלק מגיע למהירויות אסורות, פשוט זה לוקח לו כמה שניות יותר מהסיוויק הרגיל. בתור חבילה סיוויק הייבריד די משתלם. במחיר של סיוויק רגיל הקונה מקבל חבילה מכובדת של איבזור. בקרת שיוט מאוד שימושית בקטעים השטוחים. היא מתעפלת יפה את המנוע החשמלי ולא נותנת למנוע בעירה פנימי לעבור את 2500 סל"ד במהירות עד 100 קמ"ש. אך בקטע ההררי בקרת שיוט לא כ"כ מוצלחת ואני עובד לתפעול עצמאי. נסיון מסויים עם דוושת הגז מאפשר לא לעבור את 3000 סל"ד אפילו בעליות התלולות ביותר, כאשר המנוע החשמלי עובד במלוא כוחו. הסוללות מתרקנות אז די מהר, אבל הן נטענות מיד בירידות. כך שאף פעם לא יצא לי לראות אותן ריקות (פעם אחת בעלייה מים המלח לערד הן ירדו לקובייה אחת). לערכתי האינסייט החדשה יותר מוצלחת מבחינה זו, מפני שיש לה תוכניות להפעלת מנוע חשמלי בעוצמות שונות, ובכך היא חוסכת את הצורך במיומנות עם דוושת הגז בעליות התלולות. את חיסכון בצריכה בלבד לא מכסה את המחיר היקר שחברת מאיר נותנת. אך כאן באים סעיפי חיסכון נוספים. למשל ביטוח מקיף זול בממוצע בכי-40% לאומת רכבים אחרים מקבוצה 4. צפויות גם הטבות נוספות, למשל באגרת הגודש המתממשת ובא (הרכבים הייברידיים מקבלים הטבות משמעותיות באגרות כאלה בכל העולם). מבחינת האמינות אין תלונות האופייניות לסיוויקים רגילים - למשל החלונות הנתקעים (אולי ההבדל בין ההרכבה ביפן מול ההרכבה בתורכיה), רעידות בתורים נמוכים וכו. הדבר היחדי - יש מאוד להיזהר עם כל ההרכבות בארץ, במיוחד הרכבות מולטימדיה למניהן. זה יכול לגדרום לנזקים חמורים למערכת ההיברידית. אני אישית לא הרכבתי אפילו את חיישני הרברס, למראות שאיתם לא דווחו בעיות כלשהן.
  22. הונדה אינסייט החדשה ב-130 K ש"ח - האימה של החיסכון. ובוודאות גדולה תעמוד גם בשאר הסעיפים כגון שמירת ערך.
  23. בהפרש מחירים שכזה לטעמי ללא ספק הונדה. רכבים שבכלל לא באותה הליגה. חוץ מזה המאזדה הנוכחית כבר נפרדת מאולמות התצוגה.
  24. עד כמה שידוע לי האחריות של 7 שנים ניתנת על גיר ומנוע, ואולי על עוד איזה חלק. אין לזלזל בדבר. לאישתי למשל יש יונדאי גטס מליסינג שבינתיים לא מחליפים אותו בגלל המיתון. אז לפני כי חודשיים הלך לו המנוע. כרגע ישנם גם הרעשים כמדומני מכיוון הגיר, כך שאינני יודע כמה זמן יחזיק עוד. לערכתי החששות שהאחריות לא תכובד הם חששות סרק. לא זכור לי דבר כזה. למשל כאשר הרובר פשטה את הרגל, היבואן כיבד את האחריות. וקיה בטח שלא תפשוט רגל בגלל מכירותיה בישראל, אשר אגב אינן נמוכות כלל. ובכל אופן לדעתי טידה 5 דלתות היא רכב מעולה, לטעמי מאוד יפה ושימושי, גם כן הייתי בוחר בה. נשארת רק השאלה מי יהיה יד 1. אם זה היבואן, ז"א יד 1 חברה, מצב המחירון (גם מבחינת הביטוח) לא יהיה משהו. ב-גלובס לא מזמן סופר על כך כי ניתן לפתור את הבעייה על ידי רישום של אחד העובדים בסוכנות כי יד 1 פרטית. אולי שווה לברר זאת.
  25. אני מניח כי מדובר בקורולה האוטומטית הרגילה (לא רובוטית). מבחינת האמינות שניהן אמורות להיות בסדר גמור. אומנם מיצובישי מגיע מיפן ואילו הקורולוה נדמה לי מדרום אפריקה (תקנו אותי אם אני טועה). קשה להעריך מה תהיה ההשפעה של הנ"ל אם בכלל. צריכת הדלק אמורה להיות עדיפה בקורולה אפילו בגירסה האוטומטית הרגילה (מנוע 1.6 מול 1.8 . באופן כללי מיצובישי על דגמיו ידוע כי רכב זוללן (גם מתוך נסיון אישי של מספר שנים) הביצועים אמורים להיות עדיפים במוצובישי. הקורולה אמורה להיות קצת יותר זולה ברכישה (למרות שבמיצובישי בניגוד לטויוטה ניתן להסיג הנחות כאלה ואחרות). הביטוחים יהיו בממוצע קצת יותר זולים לקורולה, אבל זה מאוד תלוי בסוכנות. הטיפולים בערך באותו סדר גודל. ירידת הערך למיצובישי תהיה כנראה גדולה יותר, גם בגלל שכלומוביל חילקה מבצעים כיד המלך (מה שלא קורה בד"כ ביוניון מוטורס), גם בגלל שבאופן כללי למיצובישי יש שוק חלש יותר. אבל הכל בהנחה שהרכב שמור. טויוטה קרוע תאבד מערכה יותר ממיצובישי שמורה למהדרין. מבחינת הנוחות מיצובישי לדעתי עדיפה. המושבים בקורולה לטעמי צרים מדי. אני הייתי מתקשה לבלות בקורולה נסיעות ארוכות. אבל מיצובישי גם לא פאר הנוחות. מבחינת השימושיות יש עדיפות מסויימת לקורולה בגלל מרחב גדול יותר מאחורה ותא כפפות נוסף (תה המטען גדול דיו בשניהן). אגב, רבים סיפרו לי כי לאחרונה יצא העידכון לתוכנת המחשב של הקורולה הרובוטית, כך שעוצמת הקפיצות בעברת ההילוכים הופחתה. כך שיתכן וכדאי לבדוק גם את האפציה הזו, במיוחד עקב הביצועים וצריכת הדלק העדיפים והפחתת המחיר.
×
×
  • תוכן חדש...