-
הודעות
946 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי orenuchx
-
יש אצלי בשכונה טנדר סובארו 4x4 דור ראשון שמוצע למכירה כבר הרבה זמן. אם מעניין אותך אבדוק פרטי היתקשרות. בברכה אורן
-
הכוונה היתה להשתמש בחלפים OEM - כלומר של ספקים שעומדים בסטנדרט האיכות של מרצדס. ישנם חלקים שיוצרו כמקוריים ע"י יותר מספק אחד בו זמנית, לדוגמא חלקי מע' הצתה של Beru ו bosch או פנסים של Hella ו Bosch ושניהם היו OEM עבור הדגם, ולא למשל פנסים תחליפיים של Depo. לפני שמתחיל פולמוס - זה האני מאמין שלי. בוא נסכים: על החלפים רצוי שיהיה כתוב Made in Germany תודה!
-
גלעד שלום, תתחדש! הW123 הוא רכב מעולה! לא פחות. אני מתנייד על כזה יום יום, עם ובלי המשפחה כ 15K ק"מ בשנה, בלי שום בעיה ולכל מקום בארץ, בדיוק כמו כל ליסינג יפנואוטומטי רגיל. ולכן אין לי בעיה להעיד שהוא אמין ואף יותר מהרבה מכוניות בנות זמננו, ובלי בכלל להשוות את נוחות הנסיעה, הרכות ואפקט המרצדס המדהים שהרכב הזה נותן. מה שכן וע"מ להגיע למצב של הנאה וביטחון ברכב יש להקפיד על הבאים: 1. ישור קו מכאני מקיף. בד"כ במרצדס מה שתיקנת כמו שצריך יעבוד טוב שנים כמו ... כמו מרצדס. 2. הרכב בכ"ז יוצר לפני 30 שנה - יש להקפיד על הדברים ולא להזניח (למרות שהרכב יכול גם לתפקד במצב אחזקתי מחפיר ראה מצבן בלבנון ובשטחים) לעבור על מערכת המתלים, בושינגים, תושבות וכיוצ (ויש הרבה כי כאן טמונות התכונות הנפלאות של הרכב) בולמים, בלמים, הגה, וכיוצ. כל מה שקשור לטיפול שוטף (מסננים שמנים וכיוצ'), צינורות מים, רדיאטור, צמיגים. ממליץ להחליף חוטי הצתה מכסה דיסט' ובכלל לעבור על כל המערכות בפרוטרוט. זה אמנם נשמע הרבה אבל יתן שקט לטווח רחוק תרתי משמע. 3. תצרוכת דלק ל230 (מנוע M102) היא 7.5-8 ק"מ/ל' לנסיעה בין עירונית עם מזגן. אפשר גם לראות 8.5 -9 ללא מזגן. בנסיעה עירונית זה באיזור 5-6. תלוי גם מהו אופן הנהיגה שלך. אני רואה את הנתונים הנ"ל בנסיעה עם רגל כבדה על הגז... 4. חלקי חילוף - חלקי מנוע, מערכות הנעה, וכל מה "שמתחת למכסה מנוע" אין בד"כ בעיה להשיג בארץ. אם אין בארץ יש בשפע בחול, באיביי באתרים במרחבי הרשת וגם בשטחים , בנוסף מרצדס גרמניה תומכת באופן מלא בכל חלקי החילוף דרך כל דילר רשמי של מרצדס בגרמניה/אירופה. הדברים הבעייתיים יותר הם חלקי פנים, קישוטים, ודיפונים אך גם כאן יש להשיג (כמעט) הכל משומש, אפטר-מרקט ו/או חדש. אאל"ט דגמי המוניות הגיעו עם דיפוני פלסטיק ולא עץ כך שגם המחיר הוא זול יותר. 5. המערכת המורכבת ביותר ברכב היא ההזרקה המכאנית והמערכות ההיקפיות שלה (במידה ולא מותקן קרב') והגיר האוטו'. לכן הייתי ממליץ לבדוק תקינות מערכת הזנת הדלק אצל מומחה כי זה המקום ליפול בו (מבחינה כספית, וסיבוך מכאני) במידה ומתחילות בעיות. לגבי הגיר עד כמה שאני יודע (ומנסיון טפו טפו טפו) הוא אמין וטוב מה שכן יש לשים לב לחלקות העברת ההילוכים ויש להשתמש בשמן איכותי ולהקפיד על טיפולי גיר תקופתיים. אם התיבה היא 3 הילוכים יש לה אופי קצת עצלן והיא נוטה לעלות במהירות ולא לרדת שצריך. היא רוצה לשוט וכמה שיותר אז לא להתרגש - קח את הזמן ותהנה מהנסיעה. 6. לא להתעצל ולבדוק את מצב דיסקיות הגומי של הדרייב-שאפט ואת המיסב של ה Driveline Center Support. אם הן במצב ירוד יהיו לך דפיקות במעברי כח של המנוע. לא זול להחליף אבל יתן שקט ל 20 שנה נוספות. 7. עכשיו חורף - לכן ממליץ לעבור על כל ניקוזי המים, ויש כאלה הרבה, ולפתוח אותם מליכלוך שהצטבר במשך השנים. חלודה זו מחלה לא פשוטה ב 123 ולכן יש לעבור ולראות מה המצב. מקומות מועדים לפורענות הם ליד צירי מכסה המנוע (שם יש מעברי ניקוז שנוטים להיסתם מעלים ולכלוך, והם חיבים להיות פתוחים אחרת תמצא שלוליות בתא מנוע שיזלגו לתוך הרכב), בתעלת הניקוז של מנועי המגבים, שני צידי תא המטען, תחתייות הדלתות ומתחת לחיבורי השמשה קדמית/אחורית. 8. עלויות אחזקה - מבחינה מכאנית,תתפלא, לא זול אבל גם לא יקר. ממליץ להשתמש בחלפים מקוריים כי אין תחליף לאיכויות ייצור של מרצדס או הספקים הרשמיים שלהם. 9. יש עוד הרבה עצות בתרמיל אבל בוא תתחיל ונתקדם... 10. מצטרף בחום להמלצה על מרכז איילון ברח' גינוסר בת"א - אני מטפל רק שם, ראובן אכן ממוחה לרכב ובעיקר למערכות ההזרקה. מעבר לזה יש את אדמונד, מוסך רם, ועד כמה מקומות. מחוץ לת"א אני לא מכיר. 11. חלפים תמצא במרכז איילון, דקר, אצל אדמונד, ואצל אחיו שוקי רח' חומה ומגדל ת"א וגם בחברה . ממליץ לך מה שניתן להביא מחו"ל - יוצא יותר זול. 12. ממליץ בחום להכנס לאתה הזה: https://mercedessource.com/ - תמצא שם חלפים אך בעיקר שלל עצות בסרטוני וידאו על תחזוקה שוטפת ובכלל. אם צריך עזרה ספציפית שלח ה"פ. בברכה אורן אה - ואם כבר אז תן להשוויץ:
-
אוי שלומי - יצאו לי העיניים! בגללך אני הולך היום להרכיב משהו בגראלי - לא משנה מה, רק לעשות משהו...
-
לראות את הרכב הזה כשברקע מתנוססים שלטים כמו "פלאפל ג'ינה" עושה לי דיסונאנס ברזונאנס.. :lol: חסר רק לראות אותו בפקק באילון, מחפש חניה בתל אביב, ועם גולגולים של פיקוס על הגג והוא מקבל תעודת זהות כחולה...
-
The Rv5 - חלום גדול-קטן - פרויקט שיפוץ סוזוקי RV50 שנת 1985
orenuchx פרסם הודעה בנושא של lior_baruch בתוך רכבי אספנות
תגיד ת'ה עושה צחוק? זאת משאבה לסילוק אבק... מה לקחת על הבוקר?? -
The Rv5 - חלום גדול-קטן - פרויקט שיפוץ סוזוקי RV50 שנת 1985
orenuchx פרסם הודעה בנושא של lior_baruch בתוך רכבי אספנות
ליאור- עלה והצלח! כרגיל אתה מקדים אותי. כל אופנוע שבדמיוני אני מפנטז כי אולי אמצא יום אחד זמן לשפץ - אתה כבר מתחיל והופ - זה נגמר. בהצלחה! (ושוב כמובן יהיה שרשור מרתק לפתוח איתו את הבוקר + מדריך כתוב ומצולם למי שעוד עתיד ללכת בדרך. ד"א חשבת על לעשות Restoration manual book לכל דגם שאתה משפץ? .. ) הנה הפרוייקט העתידי (מאוד עתידי ) שלי: -
למה לא?! - בכל זאת זה היה בחנוכה
-
כתיבה משובחת!!! תתחדש ותהנה , בהצלחה בשיפוץ. מקווה שיום אחד נתכנס למבחן "הקרוסים של פעם". תורם לעניין את הבנלי ואת הגארלי אורן
-
באנגלית תנסה: flex joint flex disc flex disk coupling coupler אולי זה מה שאתה צריך? http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=alfa+romeo++coupler&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313&_nkw=alfa+romeo++flex+disk&_sacat=0 בגרמנית (איביי גרמניה): alfa romeo Hardyscheibe אולי זה: http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l2736&_nkw=alfa+romeo+Hardyscheibe בהצלחה אורן
-
הי ישי, האופנוע יפיפה כל הכבוד. תהנה איתו וסע בזהירות. ברכות אורן
-
ממש ניתוח סוציולוגי אנתרופולוגי מבריק - איך לא חשבנו על זה קודם..! אני ממליץ לשים את זה על שלט בשער היציאה בנתבג . בכלל אני מציע שנסמן פה במדינה את "הרגילים" כדי שנדע להצמד ל"מוצלחים".
-
רענן, אין כוונה בתשובות (לפחות לא באלו שלי) לפגוע חו"ח, להרפות ידים, לזלזל או כל דבר כיוצא באלה; אך יחד עם זאת, ומכיוון שזהו פורום בו ניתן וצריך לעזור אחד לשני, יש שאלות שאתה רואה שהכיוון שלהם מוליך למקום לא טוב.. וזה לפעמים המקום (שלא לומר מתחייב) לתת עצה שלאו דווקא ממריצה את הבנאדם לרוץ ולעשות שטויות על בסיס ידע חלקי ושברי תמונות שצולמו באיפון.. עוד אף אחד לא הרס משהו מלא לעשות משהו ורבים וטובים הרסו וקילקלו מכיוון שהם היו בטוחים שהם יודעים מה הם עושים. דעתי היא שמי ששואל בפורום פתוח שידע לקבל גם תשובות שאינן מתיישרות עם מה (לפעמים שטויות) שהוא עושה, והרי בסופו של יום כל אחד עושה מה שהוא עצמו מחליט. אורן
-
זה למה כתבתי את מה שכתבתי...
-
אוקי - אני איתך, העלתי את העצה רק ממקום טוב הכוונה היתה כמובן לפנות למי שכן מבין (אחרת מה הועילו חכמים בתקנתם...) בכל מקרה שיהיה בהצלחה! אורן
-
הי אבי, ע"פ מה שאני קורא בשרשורי הרנו - קבל עצה חברית: קח את הרכב למישהו שמכיר, ומבין, ויודע מה שהוא עושה (יעני מכונאי/מוסך). קשה ללמוד מכונאות בהתכתבות ואם הרכב חשוב לך ה(כביכול)"חיסכון" יביא אסון. בברכה אורן
-
עלית עלי - זה בוקסר ורטיקלי! :lol: אבל הכל עדיין תיאוריה יש עוד דרך רבה לפנינו
-
תודה על התשובות המנומקות, נראה לי שהתשובה נמצאת בממוצע של שתי התשובות. אשמח לשמוע עוד תובנות אם יש משהו out there שייבא אופנוע במצב מינימום. ישי מה ז'תומרת זומם - זאת רק שאלה תיאורטית.... :wink:
-
שלום לכולם, האם ידוע למישהו מהו מצב המינימום שבו ניתן לייבא אופנוע אספנות? כלומר - מה המצב המגדיר את דרגת המינימום שבו ניתן להכניס את האופנוע לארץ כדת וכדין במטרה לשפץ ולקבל רישוי ישראלי? ע"מ לחדד את השאלה אני אפרט: 1. מהו סך החלקים המינימלי שצריך להיות מחובר לשלדה עם רישוי ע"מ שיוגדר כאופנוע שמותר לייבוא? 2.לחילופין - האם ניתן למשל להכניס אופנוע שלם פחות או יותר, אך מפורק לחלקים (עם שילדה ממוספרת ורשיונות תואמים כמובן)? 3. אופנוע זה הרי כמו לגו - אם יש שלדה עם רישוי (שהיא תעודת הזיהוי של האופנוע), ובלוק מנוע ממוספר- אפשר תיאורטית להשלים את כל השאר בשיפוץ ... אז מהו המינימום ההכרחי הנדרש ממצב האופנוע בעת היבוא כדי לקבל רשיון יבוא והערכת שמאי? אחוז החלקים מתוך אופנוע מושלם? האם חייב גלגלים? מיכל דלק? כידון? ... 4. אם יש כזה מצב מינימום מוגדר - מי שופט את האופנוע שהגיע ועל סמך מה? האם זהו שמאי בית המכס? האם משרד התחבורה בעת הנפקת רשיון יבוא? אשמח לשמוע משהו מבעלי נסיון תודה אורן
-
200CE שנת 86? אתה בטוח? אני מניח שמדובר על W124? (קשה לי להאמין אבל אולי W123...?) בכל מקרה ה 123 יותר קלאסית, ה 124 יותר מודרנית. בשני המקרים הקופה יפה הרבה יותר מהסדאן (אני משוחד). באופן כללי ה-200 מנוע קצת חלש לבודי הזה (גם לזה וגם לשני), חשוב מאוד מצב הסלון ( דשבורד, ריפודים, קישוטי עץ, גומיות, שטיחים, פסי קישוט דיפונים מנגנונים וכו') כי שם נמצא הרבה כסף. מה הכוונה במצב נסיעה סביר? מרצדס תסע גם במצב תחזוקתי מחפיר אבל במצב כזה שווי אין לה, ולהשקיע כדי להגיע למה שצריך = כיסים עמוקים.. למדתי - במרצדס המחיר הוא השתקפות של המצב (זה ככה בכל דבר לא ) כי לשפץ מרצדס לרמה של מרצדס = כסף. תן תמונות זה יעזור. אורן
-
כנס עם דוגמא לחנות העודפים של קפיצי נורדיה ברח' הרצל ת"א, ואין מצב שאתה יוצא בלי קפיץ חדש..!
-
תבדוק חיבורי לוח שעונים ואת הלוח עצמו. אם תצטרך יש לי דיאגרמה של מע' החשמל.
-
אני מבקש שתשמור על ראש פתוח, תעצום עיניים, תפתח - תאדאם- MB W123 "קצת" שונה מהחיפושית אבל עם כל הדרישות שדרשת : זמינות חלפים: בארץ טובה, בעולם הגדול -אין בעיה להשיג הכל. אמינות: אם הרכב שמור ומתוחזק היטב - ללא מתחרים. בדוק! פשטות: פשוט וטוב עד מצויין (בכל זאת מרצדס)! עלות חלפים: תתפלא אבל ממש לא נורא. מזגן:יש (ע"פ רוב), ואם תקין עובד מעולה. סחירות ושמירת ערך: לא רע עד טוב מאוד. הנדסה, נסיעה ואיכות חיים: כמו שרק מרצדס יודעים. בונוס - אפקט ה wow: שב"כניק בפעילות בלבנון (או סתם צד"לניק מלבנון ) 2,696,915 נהגים לא טועים (כלומר לא טעו ) ! בברכה אורן
-
אם לדייק (ועל הדרך להיות קצת קטנוני) - מדובר על אומים ולא ברגים...
-
המלצה חמה - תבקש מהמנהלים להסיר את צילום הרשיון, ומהר... מופיעים שם יותר מדי פרטים שאתה ממש לא רוצה למסור בפורום שפתוח לכולם. בברכה אורן
