Jump to content

fanman

  • הודעות

    299
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי fanman

  1. חיים רווה נתן במתנה את ה"פולו קאפ" שלו לחבר. הרכב נשמר אצלו במפעל ונראה שהיה במצב מצוין כשהוא ראה שנפלה לי הלסת הוא פשוט אמר לי :חמור,למה לא אמרת שאתה רוצה אותה
  2. אומרים אללה הוא אכבר,אבל נראה שאין להם אלוהים...
  3. זאב בעור של כבש (אבל כבש גדול ועם קרניים ) :הלנצ'יה דלתה אינטגרלה הצהובה (כרגע בסביבות 500 כ"ס על 900 ק"ג...) כבש בעור זאב : כל הסופר לנסרים המשוברות בעיקר אלה עם משתיק עם חור ענק וחלונות שחורים...
  4. כבר כתבתי בעבר לכן אתן רק תזכורת: התנגדות אוויר למעבר גוף דרכו עולה בריבוע כאשר המהירות מוכפלת (מעל 80-90 קמ"ש עיקר תוספת הכח מיועדת להתגבר על התנגדות האוויר .עד מהירויות אלה הכח מוקע בהתגברות על החיכוך של הצמיגים בכביש. רוב האנשים לא מודעים לכך שאם יסעו במהירות 120 קמ"ש כיש בחוץ רוח 20 קמ"ש בכיוון הנסיעה (כלומר הרוח "דוחפת" את האוטו) זה דומה לנסיעה ב100 קמ"ש (מבחינת התאמצות המנוע) ואם תסעו נגד הרוח (120 קמ"ש עם רוח פנים של 20 קמ"ש) דומה הדבר לנסיעה במהירות 140 קמ"ש. כמובן שאני כותב דומה ולא זהה כי יש עוד פרמטרים ,בכל אופן מקווה שהעיקרון הובן.
  5. אני מתאפק לא להיות ציני ולומר משהו על התיאוריה של דארווין אבל ברצינות - כתוב בספר תפעול הרכב ובצורה מפורשת - אסור לשים כיסא בטיחות/סלקל במושב הקידמי (כשגב הסלקל לכיוון הנסיעה )! לפי תקנת התעבורה 83 א', אסור להסיע ילד שיושב במושב בטיחות במושב הקדמי של הרכב רק אם יש כרית אוויר פעילה. רגע בעצם יש לך אינטרנט,תראה כמה זה קל : http://www.childseat.co.il/node/150 http://www.tipa.co.il/faqPageContent.asp?articleId=122 הפתעה,משטרת ישראל מסוגלת לספק שירות לאזרח עם מידע אמין: http://www.police.gov.il/mehozot/agafTnua/betichot_badrachim/Pages/moshavei_bticut.aspx בבקשה ממך,תתעקש,אל תתן להם (או לאדם אחר אם תתקל בתופעה) להושיב כסא בטיחות במושב הקידמי.
  6. הכי חשוב : לפהי שהסמרטוט בא במגע עם הרכב בדוק טוב שאין גרגירי חול על הרכב או הסמרטוט ! שטוף את המכונית בצינור לחץ גבוה לפני הסמרטוט (שטיפה במכונה יעודית - גם חסכוני במים וגם מוריד טוב את החול). שפשוף הרכב כשיש עליו גרגירי חול יגרום לשריטות מכוערות בצבע.
  7. השאלה הזאת אמיתית? קשה מאד פה לפעמים. עד 50-60 קמ"ש עיקר הכח של המנוע מיועד להתגבר על החיכוך עם הכביש,ככל שהמהירות עולה,התנגדות האוויר הופכת לנטל העיקרי . כשמכפילים את המהירות התנגדות האוויר עולה בריבוע. במהירות 100 קמ"ש התנגדות האוויר גבוהה בריבוע לעומת ההתנגדות של האוויר ב 50 קמ"ש. ב150 קמ"ש ההתנגדות גבוהה פי 9 מאשר 50 קמ"ש. לכן נסיעה בהילוך גבוה ובתחום ה"ירוק" של הסל"ד (התחום היעיל), במהירות הנמוכה ביותר האפשרית לפי הנתונים הנ"ל,תהיה החסכונית ביותר. 90 קמ"ש יהיו חסכוניים בצורה משמעותית לעומת 120 קמ"ש. דוגמא מהברליגו שלי : ב120-130 קמ"ש צריכת הדלק כ-13 ק"מ לליטר. ב90 קמ"ש צריכת הדלק 15-16 ק"מ לליטר. אחד הגורמים המשפיעים רבות על צריכת דלק - האצות חזקות ומרובות.
  8. "הניידת לקחה את הנתיב הימני ואני את הנתיב השמאלי על מנת לפנות שמאלה." איך בדיוק הוא אמור לראות שאתה מאותת שמאלה? או אולי הוא אמור לקרוא מחשבות? מזל שאתה לא אומר שלא היה להם כובע או דבר דומה. "שוטרי התנועה מחפשים כסף קל, זה לא חדש..." סוף סוך אכיפה על עבירה חמורה שבחמורות,עבירה שבגללה נהרגים וזאת התגובה שלך?? פנייה שמאלה במקום אסור -רמזור- כלומר התנועה ממול זורמת ,גם זה לא נכון לאכוף??
  9. שירות הרבה יותר זול נקרא -מונית
  10. ונטורי,ברנולי צ'ימרוזה... הנה הסבר פשוט : צינור הפליטה שהופך להיות גדול יותר אכן מאיט את קצב זרמת הגזים . הפתח שקיים באותו צינור עבה הוא הפואנטה - בגלל הזרימה בצינור ,נוצר אפקט ע"ש ברנולי ואוויר צח טהור ונקי נשאב דרך הפתח, ומתערבל עם הגזים . עד כאן הפיזיקה. למה זה טוב ? כמו שנאמר ,מונע מהפיח ללכלך את אחורי הרכב. אם זה עובד -יופי.
  11. זכרון יעקב נרעשה וגעשה,מיקרים רבים של תאונות וכמעט תאונות בתחום המושבה. ישבו חכמי מועצת זקני וליצני המקום ומצאו פתרון - למען לא יחליקו האוטומובילים הנהוגים שם, יקרצפו הם את הכביש,הרי ידעו שדבר מה מחוספס טוב לאחיזת כביש משובחת לעומת דבר מה חלק כגון כביש יצוק למשעי... פשוט תראו את התמונות
  12. למה לכתוב שטויות? יש מראות שמיועדות לצביעה והן שונות מהמראות שלא צבועות. המראות שמיועדות לצביעה בעלות חיפוס מיוחד כדי שהצבע יתפס ולא יתקלף.
  13. זהו ,בוטל? מה עם קצת סיפורים? איך בוטל,מה עם אותו שוטר אידיוט,איך התייחסו אליכם...
  14. נתנאל בן כמה אתה...? החוק כיום אומר שאזעקה אמורה לסיים לעבוד אחרי מספר דקות (לא זוכר כמה). כמובן שהאזעקות לא שמעו על החוק הנ"ל. אם גנב החליט לגנוב רכב מסויים, אין הרבה דברים שיעצרו אותו - בטח שלא אזעקה. עצם העובדה שכולם נתקלו באזעקות שעובדות שעות, מראה כמה הן שוות. אם הבעלים לא יודע שהאזעקה עובדת מה זה יועיל? אזעקה צריכה להודיע לבעל הרכב על הפעלה ,או אז יהיה לו סיכוי למנוע השחתה של הדשבורד כשהנרקומן התורן ינסה לגנוב את המערכת.. מעבר לזה האזעקות עובדות לרוב על סרק .
  15. למיטב זיכרוני (זכרונו לברכה) פיתןח המערכת הנ"ל החל בשנות השמונים, מה סופה?
  16. ואם מדברים על חרא- לפני כמה שנים גרתי במקום עם בעיית חנייה . אפשר היה בערב לחנות על מדרכה/חנייה של חנות סמוכה. שכן שגר יחסית רחוק נהג לחנות שם את הרכב די הרבה,הבעייה שהאזעקה אצלו היתה רגישה ולא כבתה לבד. הרבה שכנים העירו לו (גם אני) לא עזר. לילה אחד נישברתי,לצערו ולשמחתי לכלב שלי היה שילשול... לקחתי ושמתי לו גוש רטוב מתחת לכל הידיות של הדלתות עם פתק : "אזעקת שווא". יותר הוא לא חנה שם.
  17. 40 % הנחה -חלום יפה. כנס לאתר כביש 6 ותראה שההבדלים בין לקוח מזדמן למנויים ממש קטנים. ההבטחה שלהם להנחה גדולה (40 %)היא רמאות לשמה !
  18. רכב כהה מתחמם יותר מרכב בהיר. כיסוי לאוטו פותר את הבעייה,אפילו מגן שמש על השמשה הקידמית בלבד הוא פתרון מצויין. השיטה שלי בקיץ: פותח דלתות קדמיות ואחוריות (ברלינגו) ,רק אז מניע ,מפעיל מזגן ויצא לסגור דלתות. הדקה שבה הדלתות פתוחות עוזרת פלאים. יש פטנט נהדר- מאוורר סולארי שיושב על חלון הרכב וכל הזמן מאוורר את האוטו ומוריד את הטמפ' בערך בעשר מעלות לעומת אוטו בלי מאוורר כזה.
  19. כמו שכתבו לך,אתה חי בסרט טוב - התסריט יכול לזכות באוסקר אבל-כמו שנאמר לפני- למה לא לנסות לדבר עם נהגי מוניות? אתה נשמע בחור אסרטיבי,מלא ביטחון עצמי,לא תהיה לך בעייה להתחבר לאנשים ולדבר איתם ,להתייעץ איתם,לקבל חוות דעת וכל זה מאנשי המקצוע בעצמם. כתבת מקצוע נחות... אתה יודע,יש מספר לא מועט של רופאים יוצאי חבר העמים שטיטאו מדרכות לפרנסתם? יש לי מכר ,נהג משאית זבל, שבאמתחתו תואר שני... בקיצור כל עבודה מכבדת את בעליה,בתנאי שהוא מכבד את העבודה. נהג מונית חרוץ ירוויח טוב,אבל אל תחשוב שתהפוך להיות עשיר בזכות עבודה קשה. דוד שלי נהג לומר : כסף לא עושים מעבודה ! כסף עושים מעבודה בעיניים... בהצלחה.
  20. הבעיה במשטרע הפכה להיות יסודית ומושרשת - עבד כי ימלוך. אם מפקד תחנת משרה ,בדרגת סגן-ניצב אומר: כולה שופט שלום -אני אמשיך להתנהג כמו תמיד . וזאת כתגובה לביקורת חריפה של בימ"ש על התנהלות שוטרי התחנה בתיק מסויים - מה יש לצפות מהשוטרים החפ"שים? השוטרים הם משרתי הציבור ,אבל טועה מי שחושב שהמשמעות שהאזרח הוא הבוס. משרת ציבור הוא בסה"כ מי שנותן שירות. במשטרע שכחו שזה תפקידם. כאשר אני שירתתי במשטרה (חמש שנים נחמדות),טיפטפו לנו כל הזמן שחייבים לשמור על כבוד האזרח וננקטו אמצעי משמעת נגד שוטרים שסרחו -ללא מח"ש... כנראה שהיום דברים מתנהלים אחרת.
  21. לפי מגבלת המהירות באותו כביש.
  22. fanman

    ביואיק לה-קרוס 2010

    גם האמינות של ביואיק (ע"פ מבחני הקונסיומר ריפורט) מפתיעה לטובה...
  23. איזה שירשור הזוי... מעניין כמה זמן יקח לי להתאושש מסעיף א' בתגובה שמעלי... אפשר לשאול גם : למה אנשים לוקחים מזמינים אוכל הביתה,למה יש עוזרת,למה מחליפים פלאפון לדגם הכי חדש... ולא חסרות תשובות: נוחות,פינוק,עצלנות,עלות מול תועלת וכמובן רושם על הסביבה וכו'.
  24. אתה נכנס לתחום הפסיכולוגיה. אפשר למצוא דוגמאות מכל תחומי החיים : בשעשועוני טריוויה בטלוויזיה - כמה פעמים יצא לך "לצרוח" לתוך הטלוויזיה את התשובה הנכונה? הרי זה נראה כל לך פשוט,קל, איך אפשר לשכוח... ברגע שאדם במצב של משבר התגובות משתנות. אצל חלק קטן מהאנשים התגובות מתחדדות והתגובות מיידיות,אצל חלק מהאנשים התגובות היסטריות וחלק מהאנשים קופאים ולא מגיבים. מאד פשוט בשיחה בסלון לבטל הכל ולדקלם את מה שצריך לעשות. מנסיון בתחום הדרכה אווירית,חניכים שיודעים את התאוריה בצורה מצויינת יכולים להפסיק להגיב באוויר... כשאני מנסה לרדת לשורש העניין התשובה די דומות - " קפאתי" "לא הצלחתי לזוז" "לא זכרתי מה צריך לעשות" אחת הדרכים הטובות ביותר להמשך תיפקוד במצבי לחץ - תירגול והדמייה. אפילו נסיעה בקרטינג משמשת מעין מעבדה ליכולת הנהג וכמובן שאין תחליף לקורסים השונים. ברגע שאתה לומד שאפשר לתפעל תקלות ולשמור על רכב בשליטה הסיכוי לתפעל גם תקלות שלא תירגלת את התיפעול שלהן ,גדל פלאים.
  25. תוספת של 5-10% ניתן למדידה בקלות. מכיוון שהתנגדות האוויר עולה ביחס ריבועי למהירות ככל שתיסע מהר יותר צריכת הדלק תגדל. אגב גם לי יש ברלינגו ,איפה קנית את הגגון?
×
×
  • תוכן חדש...