לעמית , זה שהוא היה בעקיפה לא מוכיח כלום לגבי מהירותו , קודם כל הוא לא בהכרח עקף (לפחות על פי מה שהוא רשם) , ומלבד זאת - תמיד יש את האפשרות שהרכב מימין נסע פחות מהמהירות המותרת.
RED R (וגם אחרים)- אני לא יודע כמה פעמים הופעת בפני בית המשפט לתעבורה ,ומקווה בשבילך שלא זכית לתענוג המפוקפק.
בבית המשפט הזה השיטה עובדת כך : התובע/ת יושב/ת במקומו ושותק/ת. השופט/ת הופכ/ת למעשה לתובע המשטרתי. הוא ינהל מולך ,במקום להיות אובייקטיבי ,חקירה בנסיון לגרום לך להפיל ולהפליל את עצמך. התובע לא יתערב בכלל בדיון. כל מה שתגיד לא במקום ,ישמש נגדך בפסק הדין ,וגרוע מכך -אם תרצה לערער מאוחר יותר , לא תוכל (וזאת כיוון שהערכאות הגבוהות יותר:מחוזי/עליון מתייחסות אך ורק לדיון בערכאה הנמוכה יותר ולא לעובדות/טענות המושמעות בפניהם. לכן ,אף אם תרצה לתקן טעות בשלב מאוחר יותר,לא תוכל ,גם בסיוע אנשי מקצוע).
אני אתן לך דוגמא כואבת שקרתה לאבי - הוא הואשם בחציית צומת באור אדום. הרמזור הוצב באופן בלתי חוקי כך שלא היה מקום להאשמה. עקב רצון לחסוך הוא הלך לבית המשפט וייצג את עצמו. כיוון שלא ניהל את המשפט נכון (ושים לב , אין ויכוח על חוקיות הרמזור , אבל אופן הצגת הטיעונים בבית המשפט היה שגוי) הוא הורשע (במקרה שלו ,עקב עברו ,זה עלה לו בשנה שלילה) , וערעורו נדחה במחוזי , והעליון בכלל סירב לדון בתיק - כל זאת ,כאמור ,כיוון שנעשו שגיאות משפטיות בביהמ"ש לתעבורה ,ולא עקב הדיון באשמה זו או אחרת.
2 אפשרויות : 1. גש לתובע/ת ל-פ-נ-י הדיון ,הצג בפניה את טענותיך ונסה לסגור עיסקה לפני הדיון בביהמ"ש. לעיתים ,אם הם מזהים בעיות , הם מעדיפים להתפשר ולא לבזבז זמן על תיק עם זכייה לא מובטחת .
2. קח עו"ד - למרות העלות הלא מבוטלת (ובעיקר אם תיקך התעבורתי עשיר בעבירה או שתיים (או עשרה... )) - הוא עשוי להוציא אותך יותר בזו ל ,או במקרה הטוב ,עם זיכוי. לדעתי זה שווה את זה.
אני לא מכיר את הרקורד שלך ואת גילך , אבל האמן לי , בגיל 35 , עם עוד כמה שנות נהיגה מתוכננות (אני מקווה) - אני הגעתי היום למצב בו אסור לי להופיע בבית משפט ללא ייצוג עו"ד ,וזאת עקב טעויות שעשיתי בצעירותי ,כולל רצון לחסוך בעלות עו"ד. התיק התעבורתי מצטבר עד ליום בו תפסיק לנהוג , ולמרות שהנק' נמחקות , כל העבירות שעשית מאז שקיבלת רשיון יישלפו ע"י כל שופט/קצין משטרה וישפיעו על עונש/שלילה שתהיה אמור לקבל
(בתקווה שלא,אבל אתה יודע...).