התשובה פשוטה :
"למה מה קרה אם תחכה שנייה אחת ,אני שנייה גונב פה את הרמזור.יהיה בסדר..."
הבעייה כפולה : כל החארות שחושבים שלא יקרה כלום אם הם ימשיכו בצומת כאילו לא קרה כלום , ועוברים על חשבון הירוק של מישהו אחר.
בנוסף , כל אלה שלא מבינים שירוק הוא אישור לנסוע ,לא חובה לנסוע.
בדר' אפריקה למשל - קוראים לרמזור ROBOT. כי מבינים שזו רק מכונה מטומטמת.
היא לא תמנע ממישהו לא לנסוע כחוק ,וככזאת מתייחסים אליה.
באיטליה שגור המשפט : "אם האור ברמזור אדום אני עובר ,אין בעייה . אבל בירוק אני עוצר ,אולי אחי בא באדום..."
פה לעומת זאת , אנשים טסים לתוך הצומת (במיוחד אופנועים) בלי להסתכל קדימה כדי לראות אם הדרך פנוייה.
ראיתי במו עיניי תאונה זהה לזו.
נכון - מי שאשם בתאונה הוא זה שגנב את הרמזור האדום.
אבל מי שנפגע וסובל הוא רוכב האופנוע במקרה הזה , או נהג המכונית במקרה אחר , שנכנס לצומת בלי להסתכל...