שמר
-
הודעות
14,585 -
כאן מאז:
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי שמר
-
YES 4 , עכשיו : מירוץ מחוף לחוף 3 ,אח"כ -עקיצה ב-60 שניות המקורי (1974) , עקיצה ב-60 שניות החדש (נטחן כבר לעייפה ,אבל אנג'לינה ג'ולי... ) ואח"כ טומב ריידר ..שוב , אחחחחחחח.....אנג'לינה ג'ולי. )
-
המשתמש הידוע בשם taos נחסם עקב התנהגות שלא רצויה בפורום
שמר פרסם הודעה בנושא של מנהל המערכת בתוך רכב כללי
שאל שאלות מיותרות -
ניסן אלמרה לא מתקלקלת , תשאל את י.כ. כנראה בגלל זה לא יודעים לטפל בה במוסך ,היא פשוט לא מגיעה לשם
-
כשהרכב בסיבוב ,הוא נוטה על צידו סביב הציר האופקי שלו.זוהי זווית הגלגול. ככל שהרכב "רך" יותר ,תהיה זווית הגלגול גדולה יותר -ראה פיז'ו 205 וכד'. מוט מייצב מתנגד לתנועה הזו ומקטין את הזווית.למה לא שמים אותו בכל רכב? הוא למעשה מבטל בצורה כלשהי את פעולת המתלה בזוויות ובכוחות בהם הוא פועל, לא בכל רכב רוצים את זה. חוץ מזה ,אמנם שולי ,אבל זה עולה כסף.
-
בד"כ סלילים וכו' הם בזבוז זמן. הכי טוב זה באמת להחליף את מקור המתח .ישר מהמצבר זו אפשרות ,אבל לא ממש קלה. קודם כל צריך לבדוק.בקולט יש בוודאי הכנה מקורית להזנת מתח.יש לוודא שהחיבור תקין ולא במיטב מסורת עדות המתקינים -כלומר גיד אחד מתוך 50 מחובר והשאר באוויר. אח"כ תתחיל לחפש מקורות חלופיים.
-
בעצמך אמרת -אינו דורש תחזוקה. מישהו דיבר על מים ? בקיצור ,אם אתה מאמין לזה ,יש לי למכור לך דירה בירושלים ,עם נוף לים...
-
אם רחשושים מעצבנים מטרידים אותך אתה צריך להיגמל ממכוניות צרפתיות...
-
זה בגלל שזה היה בגרמנית ולא באנגלית דנקה שיין,איך ליבה דיש
-
ה-40 אחוז ראלי זה יחסי ל-36 אחוז בלימה שנתת אז ביקום עם ה-ABS ושגרם לך לזריקת זנב? תמכור את האוטו,תשכור לך דירה באחוזה בחיפה. הרבה יותר עדיף לך...
-
בעקבות חשיפת השחיתויות לקהל הרחב יש ירידה בתמיכה הגורפת לה זכינו בציבור ובעקבותיה ירידה במספר המשתמשים. אפשרות אחרת :מישהו נגמל. הידעתם? מנהלי רשת וסוחרי סמים הם היחידים הקוראים ללקוחותיהם בשם : משתמשים
-
יפה מאוד. תיקון קטנטן - וולטר ראהל (RAHL) , ולא ראול .הוא היה נהג גרמני,לא ספרדי.
-
הרגת אותי. קצין גבוה באו"ם שכמוך...
-
אני מדבר על 4 דלתות אוט' - בעעעעעעעעעעעע... אחותו הצולעת ההוא מהליסינג. מול העיניים עומדת פוקוס 5 דלתות ידנית."תן לי" - עשיתי פרצוף של כלב באסט "מה קרה לך?קורולה זה האוטו הכי פצצה אצלנו,אתה רוצה את הפוקוס הקצרה?השתגעת?" "אבל....היא עולה על הקורולה כמעט בכל פרמטר" "עזוב אותך! סמוך עליי ,קח הקורולה" נו, אחרי שבזבזתי כבר 4 שעות מהשבת שלי על היפנית/יות המזורגת כבר נמאס לי-לקחתי את התורכיה/יפנית הזאת
-
במחי הודעה הפכתי לנהג שודים. רק המקלדת עדה בכמה זיעה זה עלה לי ... מבחן ממצה עוד אין ,אבל התחת שלה ה-ר-ב-ה יותר עצבני וכבד מהלאנטיכס. היום בבוקר נרשם זיג-זג מפואר על העפר. 4 ימין שמאל רצופים , בלי להתכוון יותר מדי. מכשכשת בזנב יותר מכלב...
-
יש שתי טלוויזיות שעומדות רמה מעל : סוני ו-LOEWE. כל השאר לא ממש משנות -לך לחנות כמו שקם אלקטריק ,תעמוד מול הקיר ותבחר מה שנראה לך. לי יש טלוויזיה ישנה למדי -בת 3 שנים. אבל... סוני KIRRARA BASSO 34 . מסך סופר טריניטרון , ושמע שהוא רמה אחת מעל כל טלוויזיה אחרת ששמעתי (לא ברמת מערכת סראונד טובה ,אבל בכל זאת),היא 50 HZ ,אבל בשילוב עם הלויין , התמונה היא ,מה שהיינו מגדירים כשעבדתי בכבלים , "מים" -כלומר חלקה לגמרי.צפייה בשידור איכותי בטלוויזיה הזאת עולה לדעתי כמעט על כל טלוויזיה ,בטח בגודל הזה. תמכור כליה ,באקט , קוביית חרה, WHATEVER - אל תרד מסוני.אתה תקלל כל רגע אח"כ.
-
מודה באשמה על הפוזה ,היפניות פשוט מזמינות את זה... איזה ליקקתי?ככה קיבלתי אותה מהרץ,שתי גיחות לשטח לא הניבו תוצאות.חמרה מתייבש מהר מאוד.
-
איך שר ההוא שלא עוצר בעצור אבל פוחד ממהירות? "שבת בבוקר,יום יפה...". נשלפים מהמיטה , יש הזמנה לחברים ,יום הולדת לילד וכאלה. יורד אל האוטו , רגוע משהו - והילדה רצה אליי : "אבא,אבא ,האוטו שלך פתוח". הצצה קלה - חלון משולש אחורי מרוסק. DAMN IT ! . פעם שנייה בבית הזה ! מזדה לבנה ! למה לפרוץ דווקא את זאת ? יש עוד אלף (או כמה עשרות אלפים). הערכת נזק מהירה - מכסה מיכל דלק מעוקם כולו. א-הא מישהו חיפש את הדלקן. פותח בגאז' - בינגו. הפלסטיק בצד ,ה"מוח" של הדלקן נעלם. הצטרפתי למועדון (בערך 20 אחוז מהדלקנים אצלנו בחברה נעלמו). טלפון זריז לביטול הנ"ל , מצמיד את הרכב לקיר -שלא יוכלו לפרוץ אותו שוב (עד כמה שניתן) , וספירת חוסרים. HU - יש , מגבר- ישנו , LEATHERMAN,דיבורית וכאלה - יש. מוזר. פותח בגאז'. OH MY GOD ! , לא תנחשו מה שכחתי על רצפת הבגאז' . לא פחות ולא יותר - המוח של הדלקן מהאוטו של אבא. כבר כמה שבועות שהוא שוכב פה. עוד מבט - הדופק עולה ל-7000 סל"ד (מצורפת הוכחה ) . לא יאומן,הלפטופ,שאני כ"כ אדוק בסחיבתו כ לילה למעלה - נשאר באוטו וואלה זה הגנב הכי שלומיאל שראיתי בחיים. הוא חופר לי בדופן כשממול העיניים שלו יש גם את הדלקן שהוא כ"כ חיפש ,וגם לפטופ שצועק תיקח אותי... ולי יש,כמו שאומרים,יותר מזל משכל. אחרי כל בזבוזי הזמן הגיע הזמן לצאת לדרך. לוקחים את ה-BX. מניעים,הכל טוף (רק שלשום היא ביקרה אצל יוסי יקיר המערכת ). נסיעה קצרה.מעט שיעולים וכאלה. אחרי 2 ק"מ זה כבר לא שיעול-זה נשמע כמו דלקת ריאות או משהו.גמגומים הסטריים. 3 אפשרויות מועלות: 1 - משמחת פחות , הלך המנוע.צילינדר אחד משפריץ שמן לכל הכיוונים.ה-ר-ב-הההההההה כסף. במוחי כבר חולפת תמונת ה-BX כאחת נטושה. 2 - אופציה גם רעה , אבל פחות , סתימה בקרבורטור. 3-בעיית חשמל. הדרך לאשדוד (מסיבה,ילדים,זוכרים?) וחלק חזרה אני מתנענע.יוצא החוצה ומתחיל לבדוק.זה מרגיש יותר כמו משהו חוץ מדלק.חשמל כנראה. נוגע בחוט של צילינדר מס. 1.בווום - ניצוץ חביב טס לי לכיוון היד. זאת הבעייה הצילינדר לא מקבל ניצוץ. שיחוק קטן - המנוע מתייצב כמו חייל במשמר הנשיא. מדוייק ,עגול , וכמו שצריך. א-מחייע נסיעה קלה עד הבית. מגיע - טלפון לליסינג. "תגיש תלונה" . נסיעה מנהלתית למשטרה ,שיא היעילות - יש להם טופס מיוחד שאתה ממלא בזמן שאתה מחכה לתורך ,המכיל את כל הפרטים ומה שיישאר לך זה רק לחתום! מבריק , לא? אז זהו שלא - כמובן שאני צריך לחזור עוד פעם על כל הפרטים שמילאתי. היום הגיע לי השוטר שיודע לכתוב , הטופס הזה לא ממש יעיל איתו. בכלל - אולי מישהו יסביר לי איך לעזאזל המשטרה קשורה לעינייני גניבת מכוניות? הרי ברור לגמרי שאין סיכוי שהם חקרו בעניין. כל מה שנעשה הוא כתיבת הדו"ח (אה ,כן ,ושריפת עוד שעה מזמני החופשי) -סופר סופר פרודוקטיבי.הפיכת השוטרים לכתבניות. נוסע לליסינג. קבלת פנים , לוקחים את המזדה.העובד חוזר אליי בפנים מחייכות. אני מחייך חזרה - אפשר לקבל את זאת ? בעודי מצביע על פוקוס 5 דלתות שרובצת בשמש. "לא אחי ,אי נותן לך את המכונית הכי טובה פה" (אותה קטגוריה כמובן) , הוא מצביע לי על קורולה 4 דלתות שצבע אפור עכבר מכוער. בעעעעע - מן הפח אל התחת. "אולי בכל זאת הפוקוס?" אני מנסה. "לא ,מה קרה לך?הטויוטה ה-ר-ב-ה יותר טובה" . נו טוף - להסביר לבחור מה יתרונות הפוקוס - כמו להסביר לבוחר נאמן מה רע במועמד שלו לכנסת... לוקח הטויוטה - 17 ק"מ עד הבית. אז ככה (כמובן בהסתייגות של 10 דק' נסיעה בלבד -זוהי רק התרשמות). קודם כל הישיבה. אמנם יש 74 כוונונים. ועוד עם תנועה רציפה (ולא מסילה כמו שמקובל ביפניות בד"כ ושנוא עליי) , אבל כדי להגיע לידית של כוונון הגובה צריך יד של תמנון או משהו דומה.נמוך ומאחרי חגורת הבטיחות.לא לעניין. טוב ,יצאנו לדרך. לוחץ.לוחץ.ל-ו-ח-ץ. 16500 ק"מ על השעון והמנוע מת לגמרי. רק בטורים סבירים( 4K ומעלה) הוא בכלל מתחיל להגיב ,וב-6000 וקצת הוא נגמר. כמו כל מנוע 16V יפני ראוי לשמו , עקומת המומנט שטוחה לחלוטין לאורך כלל קשת הסל"ד. הבעייה היא שהיא שטוחה מסיבה אחת. היא בערך 0 לכל הדרך... הספק ,לעומת זאת ,סביר למדי ,מה שעובר עם התאוצה (גם כן תאוצה) והקלות היחסית בה הוא מפתח מהירות שלא נפרטה כרגע. הגה קל (מדי), לא פחות בלתי מתקשר מכל יפנית שאני מכיר. עוד נושא - בלמים. פשוט מחפיר. לפחות באקזמפלר שלי -יותר גרוע מהלאנטיס ,וזה כבר שיא שלילי... מתלים - כנראה שנקנו אצל פרד פלינטסטון. זה לפחות כושר בלימת הזעזועים שלהם. סיבוב אחד עם איזשהו אתגר שנלקח הראה חוסר אחיזה ותנודות של המרכב ,אבל מצד שני הייתי שם יותר מהר מאי פעם ביפנית ,אז אולי... איכות ההרכבה לא מרשימה כמצופה מטויוטה באופן רגיל.היה רעש די חזק מכיוון תא הכפפות. סה"כ בסדר אבל שחור ומדכא-יעני דמוי עור קצת לפני הבית - יורד לכיוון השטח לעוד התרשמות.נסיעה מנהלתית -קופצנית למדי אבל בסדר.זריקות זנב ? חבל על הזמן.יותר גרוע מהלאנטיס. יחד עם ABS שנכנס כל הזמן לפעולה בלי שמבקשים... בקיצור - מסיבוב הבזק הזה - התרשמות גרועה למדי .אני לא הייתי שוקל אפילו קניית אוטו כזה. אבל זו יפנית אמינה - לא ככה? בעעעעעההה גם בית שימוש אמין. ולפחות עליו נהנים לעיתים. בקיצור אחלה יום - עבר לי החשק לנהוג
-
הם גם קצרים... ואני לא מתכוון לקיצור כרונולוגי (שגם קורה למרבה הצער לא מעט ) אלא לקיצור של כל מיני מושגים בחייך - קיצור מרחקים קיצור זמנים קיצור זמן תגובה וגם, כמו שלא סיפרת ,אבל בטח חווית , קיצור האורך של ה*$& שלך מברוק גם על הכתיבה
-
למה רק את השם והתמונה? בוא תשלח את זה ישר לחברה ! קצת מחשבה !
-
כיוון שאני לא ממש מכיר את הסאאב החדשות ,מלבד במראה ,אני יכול להגיד לך שהן יהיו יותר מיוחדות מהגרמניות ,אם בעיצוב פנים שמזכיר במשהו תא טייס (סאאב היא יצרנית מטוסים במקור ובעיקר) ,ואם בעיצוב חיצוני (פושר למדי לטעמי). פרטים קצת יותר מורחבים תיאלץ לדלות ממבחני דרכים.
-
גאון, פשוט גאון, מגזין "אוטו" ועוד מגזנים בעולם מבזבזים ימים על להשיג את המכוניות הנ"ל כדי לבחון אותן, ועוד כמה ימים כדי לבחון אותן, הכתבים מנהלים ביניהם דיונים/ויכוחים לגבי טיבו של כל רכב ואחרי הרבה מאוד זמן מגיעים למסקנות כאלה ואחרות. ואז אתה בא, ומספיק לך רק מבט אחד חטוף כדי להחליט שהסאאב טובה יותר מב.מ.וו ומרצדס שתיהן ביחד בריבוע-שורש-חזקה שמינית. זה חוש שישי או שאתה סתם כתב-על? לפי דעתו , ואנחנו עדיין במדינה חופשית. בדיוק על סמך זה היצרנים בונים מכוניות ,כדי שמי שחושק ברכב זה או אחר יקנה אותו . אם לא זה ,כולנו היינו תקועים באותה מכונית עם אותם נתונים בצבע לבן - לאנטיס - לא ככה ? (אה , בעצם ,רגע ,אני כבר תקוע בלאנטיס , SHIT... )
-
אם את הסאב מייצרים בשבדיה , איפה מייצרים את ה-וופר ? רגע , וופר זה בכלל ב-ברגר קינג ,לא ?
-
חוץ מכל אלה יש עוד חומר טוב : ממיס דבקים של "יעקובי". אמנם הרופאים עדיין מנסים לשחזר לי את הבשר מסביב לעצמות , אבל את הדבק זה הוריד... אפשר לקנות בחנויות DIY. (מה שאמרו לגבי פלסטיק ופינה נסתרת בלה בלה בלה עדיין תופס).
-
קודם כל על הכתבה. דבר אחד שיש לי הערה לגביו : הקביעה שה-S4 נכשלה. אמנם בשנה הראשונה להרצתה היא לא השיגה את האליפות המצופה , בעיקר עקב בעיות אמינות וחוסר תחרותיות. צריך לזכור שהיא נזרקה למערכה מול ה-205T16 האימתנית שנחשבה לנשק הראלי הכמעט מוחלט וטחנה בדרך מתחרות כמו האודי ספורט קוואטרו, מטרו R6G (או איך שלא קראו לגמד הזה עם מנוע ה-3 ליטר) , פורד RS200 ועוד. בשנה הראשונה אכן ה-205 עדיין שלטה ,אבל בשנה השנייה ה-S4 השתפרה בצורה כזו שהייתה לפחות בעמדת שוויון מול הפיז'ו והחלה לנצח מירוצים באופן שהעמיד אותה מול הצרפתיה בעמדה מצויינת. יתרונה העיקרי של הלנצ'יה היה ,כמו שצויין בכתבה - המנוע כפול המגדשים (סופר וטורבו) שאפשר תגובת מנוע הרבה יותר טובה לארוך כל קשת הסל"ד (לעומת ה-205 שהונעה ע"י טורבו בלבד). כמו כן למיטב זכרוני מערכת ההנעה (דיפרנציאלים בעיקר) הייתה מעט יותר מתקדמת וורסטילית (ניתן היה לשנות את חלוקת הכח די בקלות). עד לאותה תאונה ארורה השמיים היו די כחולים עבור ה-S4 ,ולאחריה ממילא נגמרה התחרות , והלנצ'יה לא יכלה להמשיך במסע אל עבר התואר. כמו שאמר אגניו (או שמא יוברט האמפרי?) : "הבני זונות שינו את החוקים ולא הודיעו לי..." למרות שלא הודיעו להם לנצ'יה התאוששה במהירות מעוררת התפעלות והעמידו את האינטגרלה ,שהמשיכה את השושלת באופן מעורר כבוד.
