האויר לתא הנוסעים תמיד זורם דרך רדיאטור החימום הפנימי בדשבורד. הבורר שולט על ברז פיזי. כשהוא סגור - אין זרימת מים חמים לרדיאטור הפנימי, והאויר הזורם דרכו לא מתחמם.
אז כאשר אני פותח את הברז, מפלס המים של המנוע יורד?
כי ה"דרך" שלהם מתארכת..
כאשר ממלאים מים ברכב יש לעשות זאת כאשר הברז פתוח ואז זה פותר את הבעייה הזו?
ברדיאטור ההחימום הפנימי יש מים כל הזמן!
אסור שיהיה אויר במערכת. אם הרדיאטור הפנימי היה ריק, אז בזמן פתיחת הברז, בועת אויר ענקית הייתה מתחילה לטייל במנוע בשאיפה להגיע לרזבואר ולהוריד את המפלס שלו, אבל הייתה גם נתקעת במקומות גבוהים במנוע, כמו הראש למשל, וגורמת להתחממות פראית.
ניקוז אויר ממערכת הקירור של המנוע הוא דבר חשוב מאוד!
אז ברדיאטור הפנימי יש מים, הם פשוט נשארים קרים כל עוד הם לא עוברים דרך המנוע ומתחממים. כשאתה פותח את הברז באמצעות הבורר - מים חמים זורמים לרדיאטור הפנימי ומחליפים את המים הקרירים שנמצאים בו, והם זורמים למערכת הקירור, מתערבבים עם המים החמים וצ'יק צ'ק מאבדים את קרירותם...
במקרה של רדיאטור מפונצ'ר , יש גם את העניין שלא נוצר בו לחץ כל עוד ברז המים סגור. אי לכך , אם יש נזילה , מעט מים יישפכו החוצה , ואז היא תיעצר . המים פשוט "יישבו" בתוכו עד לפתיחת הברז הבאה. (או לחילופין , כל המים יישפכו החוצה (תוך הרטבת השטיח בד"כ) ואח"כ הנזילה תיעלם , כאמור , עד לפתיחת הברז הבאה).