2 מכוניות שונות בתכלית...
לאלפא מנוע V6 סופר מהיר שטס אלי סל"ד, צליל מנוע ספורטיבי בעליל, גיר קצר וחלק, הגה מצויין, בלמים טובים ושלדה המגיבה יפה לשינויי כיוון פתאומיים - מאד מהנה אך בעלת מוניטין אמינות מפוקפק. אני אישית אוהב פחות את ה-2.5 בגלל הגה עצבני מדי (המהיר במעט מההגה המותקן בגרסת 2 הליטרים) ומצערת אל-חוט הדורשת הסתגלות. מעבר לזה מכונה סופר כיפית ומהנה בעלת ביצועים מצויינים בכל קנה מידה.
הליאון, היא מכונית משפחתית רגילה עם מנוע מוגדש וכיול מתלים מעט נוקשה לטובת זיות גלגול נמוכות והתנהגות המתיימרת להיות ספורטיבית. ההגה שלה חסר תחושה ופידבקף המנוע מושך מצויין ומאד גמיש אך לא ספורטיבי בתחושה, אמינות מצויין למנוע המוכר שנמצא בכל מכוניות VAG.
בקיצור- האלפא הרבה יותר מהנה, אפילו די סקסית וייחודית, הליאון טובה, אפורה מהירה ויעילה.