Jump to content

Moshe c

  • הודעות

    1,578
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי Moshe c

  1. 1. יש הבדל בצורה שלהם. רוב הבלימה מבוצעת ע"י הקדמיים ולכן הם נשחקים מהר יותר והם גם קצת גדולים יותר. 2. יש הרבה חברות ודגמים. לרכב שלך ובנסיעה רגילה הרוב יסתפקו בממוצע. 3.תוכל למצוא מגוון של מחירים מקצת פחות ממאה שקלים לסט קדמי / אחורי ומעלה. 4. ניתן לרכוש עצמאית ברוב חנויות חלקי החילוף. סט שנותן ערך טוב לכסף הוא של חברת hi-q. תוכל לפנות לחנויות בטלפון ולספק מספר רישוי, לדוגמא אבי חלקי חילוף מרחובות, משה חלפים מפתח תקווה, סולו מיי קאר באינטרנט וכו'. תיקח בחשבון שיכול ותידרש חריטת הצלחות הקיימות או החלפתם. כדי לדעת אם צריך, תצטרך להיעזר באיש מקצוע.
  2. תלוי באופי של בעל הרכב. יש שמתחזקים בתחזוקת שבר ויש בתחזוקה מונעת. אם אתה מאלו שמעדיפים תחזוקה מונעת ועברו למעלה מ120k, הייתי מחליף במסגרת הטיפול הקרוב. לדעתי לא אמור לעלות יותר מ-200₪ כולל הרצועה והעבודה. אגב, אמורה להיות אצלך רצועה נוספת, על הדרך הייתי מחליף גם אותה.
  3. מצתים, כמו פילטר אוויר ומזגן, ניתן לפרק ולראות מה מצבם. לדעתי אין סיבה להחליף מצתים בפחות מהנסועה שהיצרן קבע עבורם אלא אם פירקת וראית שהם דורשים החלפה. בהנחה שיש שתי ידיים טובות, מדובר בהליך פשוט שלוקח מספר דקות ואם תרכוש את המצתים באמזון או cars245, גם העלות היא נמוכה מאוד בטח לעומת החלפתם במסגרת טיפול במורשה יבואן.
  4. אם יש לך מישהו שיכול לנסוע רבע שעה לפחות פעם שבוע, תשאיר לו. אם אין, תשאיר כך וכשתחזור תחליף מצבר, שמן מנוע ופילטר שמן. ביטוח לא כלכלי לבטל כי מעבר לשלושה / ארבעה חודשים זה יפגע ברצף הביטוחי והעלות תהיה גבוהה מהעלות של להותיר את הביטוח. תברר עם הביטוח שלך האם הם מוכנים להסדר אחר. מדובר ברכב שהביטוח עליו לא יקר יחסית, בטח אם יש רק צד ג'.
  5. הוראות היצרן הן שאין צורך בהחלפה. מעבר להוראות היצרן ישנן דעות לכאן ולכאן. יש שיאמרו שיכול להיגרם נזק ויש שההיפך. בנסועה הזו לדעתי האישית לא אמור להיגרם נזק כל עוד מילאו את הכמות שיצאה והוחלף לשמן גיר מקורי או שעומד בתקן. אישית, מכיוון שהגיר במאזדה נחשב אמין מאוד, אם אתה לא מתכוון להחזיק את הרכב מעל 200-250 אלף, לא הייתי נוגע.
  6. בהחלפת רדיאטור יש לבצע ניקוז אוויר. זו פעולה שאם מבוצעת כהלכה היא לוקחת יותר מדקה/ שתיים. יש לא מעט מוסכים, גם כאלו שמכבדים את עצמם, שלא משקיעים את הזמן הדרוש ולא מבצעים את הניקוז כראוי. יכול להיות שאין בעיה ובעוד מספר ימים, לאחר שתמלא שוב ושוב מים עד למקסימום, כל האוויר ייצא ויכול להיות שישנה בעיה. במקומך הייתי נותן לזה עוד כמה ימים ואם הבעיה לא חולפת חוזר למוסך שביצע את החלפת הרדיאטור.
  7. לא ציינת איפה כבר חיפשת. תנסה את צמיגי חנניה, יש להם שני סניפים ביפו ואחד ברחובות, צמיגי המגן מבית דגן ודורון לדרך מראשל"צ. האחרונים דורשים קצת יותר תשומת לב אם הבנת את הכוונה.
  8. לי היה נסיון לא כ"כ טוב איתם. בוחר שלא לציין סניף. סביר להניח שכל סניף והעובדים שלו. השמשה אכן חליפית אבל לא הרגשתי הבדל לרעה. האיטום בוצע בצורה טובה אבל העבודה הייתה מלוכלכת, הדבקה חוזרת של אביזרים בוצעה בצורה מאוד רשלנית והצריכה פירוק והתקנה מחדש על ידי ונגרמו נזקים קלים להגה ולחיפויי קורות הצד. מציע שתמצא את הזמן לשהות במקום בעת ביצוע העבודה, שווה לתת תשר לפני ביצוע למי שמחליף בפועל ואם יש מערכות מותקנות על השמשה לוודא שהכל תקין.
  9. אם הרדיאטור מקורי, סביר להניח שכדאי להחליפו. תבדוק את הפלאגים, האם לפי הנדרש ואת מצבם. בדיקה בעין יכולה ללמד על בעיה.
  10. לא ברור איזה צינור נסתם, האם צינור מים שזה לא הגיוני או שהרדיאטור סתום. אם הרדיאטור, האם הוחלף? מה נעשה לאחר ההתחממות? האם נסעת עם מד טמפרטורה מעל הרצוי או שכיבית וגררת את הרכב? הייתי מתחיל מבדיקה האם בית פילטר האוויר יושב טוב וצינורות האוויר סגורים ובמקומם, ניקוי מצערת והחלפת פקק רדיאטור.
  11. תבדוק במורשה יבואן. אם המחיר הזוי, הייתי מנסה להדביק את השבר או מחפש בפירוקיות בארץ ואם אין בנמצא, מזמין מעלי אקספרס ולוקח סיכון כי המחיר נמוך ויש סיכוי שהסיכון לא יתממש כי לא מדובר על פנס ראשי קדמי או אחורי.
  12. לא בדיוק על הקו, אבל תבדוק את מוסך אוטו איטליה.
  13. לדעתי האישית אלפא לא הייתי מכניס למוסך מורשה כללי. רוב הסיכויים שהוא לא מכיר היטב את הרכב ולא מודע לבדיקות שרצוי לבצע בטיפול תקופתי ולא למחלות של הרכב. מוסכים מורשיי יבואן או מוסכים מתמחים, עורכים בדיקות כלליות נוספות מעבר לדרוש החלפה בטיפול והם גם יודעים מה צריך לחפש. הבדיקות האלו יכולות לחסוך לא מעט בטיפול מונע שימנעו הגעה לכשל. תכתוב מהיכן אתה ואולי תוכל לקבל המלצה למוסכים מתמחים נוספים שאינם דווקא מורשיי יבואן ושלא יגזלו לך יום שלם.
  14. בהנחה ואתה לא תולש את כל היריעה, דבק מגע רגיל מהסופר אמור לעשות את העבודה. ספריי דבק מתאים למשטחים גדולים יותר. דבק בדים גם יכול להתאים במידה והוא עמיד בחום אבל הוא יעלה יותר. רפדים עושים שימוש בדבק מגע.
  15. תנסה לרכוש חליפי בארץ בחנויות שעוסקות בחלקי חילוף, או שתיגש למכונים שעוסקים ברדיאטורים, סביר להניח שיוכלו למצוא לך פיתרון. הייתי נזהר מקומבינה כי אתה עלול לגרום לנזק בלתי הפיך למנוע היה והקומבינה תיכשל באמצע נסיעה, מה גם שאנחנו בימים חמים אז זה דורש משנה זהירות.
  16. בהנחה ויש שתי ידיים טובות, מריחת דבק מגע על שני צידי הבד, המתנה של מספר דקות להתייבשות במגע והצמדת שני החלקים. שפורפרת קטנה עולה 5 ש"ח. רפד יבצע את העבודה בכ - 200₪ פחות או יותר.
  17. לסוויפט יש יותר חווית נהיגה מהספלאש אבל בשתיהן אין ממש חווית נהיגה, הספלאש תהיה יותר זולה לרכישה ולאחזקה. תוסיפי לרשימה מאזדה 2, יחסית אמינה ונמרצת לתקציב אבל צרכנית דלק יותר מהשתיים הקודמות.
  18. תפנה לקוברה. הם נמצאים ברחוב תוצרת הארץ בת"א. אני קיבלתי שירות טוב במחיר סביר מאוד. מציע שתפנה קודם טלפונית לברר עלויות.
  19. אם המחיר כולל עבודה ומע"מ ומדובר במוסך שאתה סומך על איכות העבודה שלו, לדעתי מחיר מאוד הוגן, שלא נאמר דיי נמוך. במקרה כזה, בשל התקציב להחלפת רכב, אישית הייתי מחליף מנוע ולא רכב.
  20. תמרח קצת פנטסטיק שמוכרים בכל סופר על הג'נטים, תמתין מספר דקות ולאחר מכן תסיר עם מטלית ומים. לדעתי זה יירד.
  21. עדיף שתצייני כמה את נוסעת בשנה, מה הצרכים מבחינת כמות נוסעים ואיזה גודל תא מטען נדרש ומה התקציב. גיר זה חשוב אבל לא תכלית הכל ואם תרכשי מאזדה יכול להיות שיש חלופה זולה יותר מבחינת כלל העלויות במיוחד בשל עלות הביטוח במאזדה שהיא יחסית יקרה.
  22. כלכלית, אם מצב הרכב בסהײכ סביר לגילו מעבר לעניין המנוע והוא טופל לא בתחזוקת שבר, הכי כלכלי יהיה להחליף מנוע למרות שלא ציינת מה סכום ההצעה. הפתרון היקר ביותר הוא טרייד אין ופתרון הביניים הוא למכור במצבו, כלומר, תצטרך להפחית משוויו סכום גבוה מעלות החלפת המנוע,לרכוש רכב אחר וכנראה להשקיע בו לא מעט על יישור קו. מבחינת כאבי ראש, ההיפך.
  23. מציע שתערוך נסיעת מבחן על שני הרכבים שאתה שוקל. לדעתי יש סיכוי לא קטן שלאחר מכן תחשוב שלא מדובר בשדרוג, או שהוא לא שווה את העלות והטרחה הכרוכים בהחלפה.
  24. Moshe c

    קושי במכירת רכב ידני

    לדעתי יהיה הרבה יותר כלכלי ונוח לרכוש עגלת תינוק במידות שנכנסות לתא המטען או בכלל להכניס את העגלה למושב האחורי.
  25. מדובר בסכום משמעותי, בטח ביחס לשווי הרכב, לכן הייתי ניגש לקבל חוות דעת נוספת אצל אחד המומלצים כאן בפורום מבלי להזכיר את חוות הדעת הראשונה.
×
×
  • תוכן חדש...