-
הודעות
115 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
-
ימים ב"תורמים ביותר"
1
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי Dudi2
-
מעניין, תודה. אז הפיסקה של הסייג הנוסף, היא שמרככת ומתירה את נושא העקיפה מימין.
-
בכלל לא מזגזג, וזה בסדר מבחינת הנהיגה וזרימת תנועה אבל אני בספק ששוטר יבין את המניעים, כי טכנית וחוקית ,להבנתי, זו עבירה.
-
אני נוסע הרבה בכביש 6 ובד״כ שומר על הימין, אבל כמעט תמיד, גם כשהתנועה זורמת יש את מתנחלי הנתיב האמצעי. האפשרות החוקית לעקוף את מתנחלי הנתיב האמצעי ולחזור לימין, שלא לדבר כשיש שני נתיבים אמצעיים, זה להתחיל לזגזג כמו מטורף בין 3-4 נתיבים במשך כל הנסיעה. כפועל יוצא אני נשאר בימין ואז בעצם עובר על החוק ועוקף מימין, עושה את זה בדחילו ורחימו ומאוד בזהירות אבל זה גם מסוכן. חשוב לציין שאני נוסע במהירות חוקית, זה אלו שנוהגים באמצע שנוהגים במהירות נמוכה יותר משמעותית. ( לא ב 3 קמ״ש, מדובר על 10-20 קמ״ש ולעיתים יותר) אני יודע שגם יומי יגיע, רק לך תסביר לשוטר שהאפשרות לעקוף כמעט לא קיימת בלי לתפור את כל רוחב הכביש כל הזמן כשזה בפני עצמו מסוכן, וכל זה רק על מנת לנהוג בצורה ״חוקית״ ולשמור על הימין. אגב, ממה שאני רואה, נהיגה בנתיבים האמצעיים זה עניין חוצה מגזרים, מגדרים וגילאים. איכשהוא אותם אלה חושבים שהכי בטוח זה באמצע וכלל לא מודעים להשלכות. על אכיפה אני אפילו לא מדבר. מאוד מתסכל.
-
שתי האפשרויות שהעלת הן בעיתיות. נניח ואני רוצה רכב חשמלי ואני גר בבניין שצריך שדרוג לתשתית החשמל כדי להתקין עמדה או עמדות טעינה, וכי למה שהשכנים שלי ישאו בעלויות? כנ״ל לגבי התחייבות, למה שהשכנים יסכימו להיות כבולים לחברה מסוימת ועוד לכמה שנים טובות. המדינה רוצה לעודד מעבר לחשמלי? יתכבדו נא הרשויות, לא יודע מי, העיריות, משרד האנרגיה, חח״י, וישאו בעלויות. עלות שדרוג תשתיות לא צריך לכלול את דיירי הבניין שכל חטאם הוא מגורים בבניין ישן עם תשתית חשמל לא מספקת.
-
הכוונה לזה?
-
יש עוד מועמדים ומועמדות, בבקשה כמו הגברת הזאת שהחליטה שהזמן הכי טוב לצאת ממפרצון חניה קטן במהירות 0 זה בדיוק כשמשאית דוהרת אליה בנתיב ב 90-100 קמ״ש קלטתי אותה בזמן וגם נהג המשאית אותת למרבה הפתעה Untitled5.mov
-
נותן לזה עוד 3-5 שנים. -תהיה פריסה רצינית יותר של עמדות טעינה, גם במרכזי הערים -יצטבר יותר מידע על עניין חיי סוללות, תחזוקה/החלפה ועלות -תהיה כמות גדולה יותר של חשמליות בשוק יד 2, עם כל המשתמע מכך -יתברר המיסוי שיושת על נסועה או טעינה של חשמליות (אולי יהיה נמוך, אבל הוא יגיע) -יהיו יותר דגמים חדשים מעוד יצרנים, כאלה עם טווח ריאלי של 400 ק״מ +/- ,ואולי יתומחרו פחות מ 200-250 אלף ₪ זה מנקודת מבט שמרנית. יחד עם זאת מסכים איתך, מי מאלה שמחפש לקנות חשמלית חדשה עם היתרונות הזמניים שציינת, זה הזמן.
-
נכון, בחלק מהאמריקאיות וגם בחלק מהיפניות המאובזרות, נדמה לי שגם בהונדה אקורד מאותן שנים. מניח שהפסיקו בשל שיקולי עלות וחבל שכך.
-
טויוטה סופרה ישנה (1982) - פתח מיזוג נוסף מתחת להגה, אפשר בכינון ישיר לחמינדוס. אחלה רעיון, לא ראיתי בהרבה מכוניות
-
הסכום של 950 שקלים הוא לא הזוי, הוא יקר בכמה מאות שקלים עבור טיפול שגרתי במוסך רגיל. יצא לי כמה פעמים לעשות טיפול שגרתי במורשה סוזוקי והמחירים היו מעט יקרים אבל סבירים. יותר לא ברור זה ההתנהלות של המוסך עם החשבונית הפיקטיבית שסופקה תמורת 2000 שקלים במזומן.
-
פות״ש רשם טיפול שגרתי, לא בטוח שכל מה שרשום ״לקוח עודכן!!״ בכלל נעשה, אבל הוא לא פירט. במידה וכן והוחלפו תושבות ושאר הרשימה (קשה לי להאמין), אז החשבון אמור להגיע לפי 2, יותר לכיוון 4,000
-
אין. שילמת 2000 שקלים במזומן וקיבלת חשבונית על 950 שקל תמורת טיפול/שירות שיכול לעלות בערך חצי מזה במקומות אחרים.
-
מרכיב עיקרי בהחלפת טיימינג זה זמן עבודה, ואולי אתה לא לוקח את זה בחשבון אין מה לעשות, אלו המחירים במדינתינו. לדעתי המחיר ששהוצע לך על טיפול כזה מקיף הוא סביר, בטח כשהוא בא ממוסך מומלץ בפורום. *אין לי קשר למוסך רון ואינני מטפל שם
-
-
תודה! אכן הכוונה היא לשלילה, לא מלשון חיובי.
-
לגבי סחיבה, אני גר בסביבה הררית ונוסע לא מעט לחיפה ומגיע כל כמה שבועות לירושלים, ולעיתים עם שני נוסעים, אך פעם לא חסר לי כוח. מה גם שהטורבו מספק אקסטרה כוח כשצריך. עוקף כאוות נפשי, אז אין ענייני סחיבה בכל תוואי. עדיין, זה לא רכב חזק שחורך אספלט. במחיר אני לא מעורה כרגע, ברפרוף על יד 2 נראה בסביבות 45 אלף +/- בשנתונים האלה. מצד אחד שוק יד 2 משוגע כיום ומצד שני יש מעט ביקוש והיצע לידניות, אז הכל פתוח. העניין הוא שפולו ידני, ובמיוחד שמור, די נדיר. מצחיק להשתמש במילה נדיר כשמדובר בסופר מיני מייצור המוני, אבל זה המצב שנוצר בארץ הקודש. תצטייד בהרבה אורך רוח כי זה עלול לקחת חודשים. שמח שמצאת שהסקירה מועילה. אם וכאשר זה יהיה רלוונטי עבורך, אתה מוזמן ליצור קשר ולנהוג ברכב ולהתרשם בעצמך לפני שאתה מחליט.
-
^ אין ספק שיגיע, אני כבר עובד על זה : ) תודה. בוודאות? נאמר לי בשני מקומותֿ, אחד מהם צ׳מפיון, 5 שנים. (אין לי ספר רכב/טיפולים)
-
אזהרה: ארוך מאוד, רב-מלל שלום חברים, לפני שנה סיפרתי לכם על רכישת פולו ידני 2016, והרי לכם עדכון. הפולו החליף סוזוקי גרנד ויטארה 1.6 2006 שהיה ברשותי יותר מעשור וכך לצערי נפרדתי מה 4x4 האהוב עלי. אז איך האוטו? האוטו שקט (מת על זה), ומרגיש קצת פרמיומי לקטגוריה, הכל מהודק, אין חריקות ואין קרקושים. סלון איכותי וסביבת נהג שמרנית ופונקציונלית כיאה למוצאו. הפלסטיקים בכל האזורים מוצקים והדאש מרופד ורך למגע - סה״כ עושה נעים. בפורום נתקלתי במונח ״מלטף דאשבורדים״, מסתבר שאני כזה . מושבים קדמיים מתכווננים לגובה, המושב מאוד נוח לי ומספק תמיכה לגב התחתון וגם להפתעתי לשכמות. עם הגה מתכוונן הישיבה נוחה גם אחרי כמה שעות נהיגה. משענות המושב האחורי מתפצלות, התחתית הכפולה של תא המטען היא רעיון נחמד ואפשר לדחוף שם לא מעט פריטים שאנחנו סוחבים ללא צורך ולהשאיר תא מטען פנוי. שליטה מההגה על המולטימדיה, בקרת שיוט ושאר ירקות, וואגית טיפוסית ואינטואיטיבית אפילו בשבילי. וחשוב, לחצן ביטול S&S נגיש ומואר. לחיוב, הריפוד במשענת היד דקיק וגם נראה ומרגיש זול בניגוד מוחלט לריפודי המושבים והאווירה הכללית בסלון, מבאס קצת. לא אוהב את קונסולת פיקוד מזגן המכנית, דומה שהגיעה משנות ה-80 וללא פונקצית AUTO(!) שחסרה לי. המזגן מצוין ומפצה קמעה. מראות צד קבועות. אמנם מחוממות אבל היה נחמד לקבל גם חיווי כאשר מפעילים את הפונקציה. מערכת שמע בסיסית 4 רמקולים+2 טוויטרים עם סאונד טוב למדי, אותי היא מספקת, ומולטימדיה מקורית קטנה 5 אינץ׳ שלא משקפת עברית (הלו צ׳מפיון, מה נסגר?) ואיך נוסע? בידוד רעשים טוב מאוד, נוח ויציב בבינעירוני/פרברי ונותן תחושה של רכב גדול יותר. בעיר, נוחות בינונית לטעמי, על שברי כביש ומהמורות קשיח מדי ועדיין לא מתנדנד אלא סופג. באופן כללי הרכב מרגיש חסון למימדיו. העברת הילוכים נוחה ארגונומית, רגילה לגמרי. מצויד ב Hill Hold .מה שכן, בנהיגה הילוך ראשון מרגיש לי קצר מדי. מנוע 1.2 ליטר 4 צילינדרים 90 כ״ס שיגיע לשיא ב 4,800 סל״ד, 16.3 קג״מ זמינים החל מ 1,400 סל״ד (מהמפרט). מורגש שהמנוע מכויל לחיסכון בדלק ופליטות מזהמים, לא חסר כוח אך בטח לא חזק. השהיית טורבו ניכרת שדרשה ממני הסתגלות. תאוצות ביניים בסקאלת מהירות רחבה נעשות בקלות, ואללה נחמד הטורבו הקטן הזה. ברובו המכריע של הזמן אני נוהג במתינות משעממת ובמהירות חוקית. יחד עם זאת ובהינתן תנאי כביש נכונים, רוצה להנות קצת ולוחץ ואז מגלה אחיזת כביש סבבה וזוית גלגול נסבלת שאפשר להתמודד איתה. לא רע בכלל גם בכבישים מפותלים. בנהיגה מנהלתית המנוע מאופק משהו וכללית הוא מרגיש יותר שמח מעל 2,200 סל״ד, כהשטורבו כבר עסוק. כשמושכים לסל״ד גבוה הוא אפילו משמיע גרגור מהנה לאוזן. אני לא שומאכר וזה לא הוטהאטץ׳ אלא סופר מיני סטנדרטי עם מנוע צנום, אבל לחובב נהיגה ממוצע שלמד ומודע, הן למגבלותיו כנהג והן למגבלות הרכב אין סיבה לא ליהנות מכל רכב כמעט, פחות חשוב כמה סוסים. בטיחות? ככה קצת בקטנה. הדגם הוא קומפורטליין היותר מאובזר ועם קצת יותר קישוטים אולם ללא מערכות בטיחות אקטיביות חכמות. מגיע עם מערכות אלמנטריות כגון ABS, ESC, TCS, בלמי דיסק מאחור ו 4 כריות אוויר בלבד. ברכב מותקנים חיישני חניה אחוריים ועל הדאש בצד ימין מותקן מעין פס חיווי נורות מיושן שלא עושה כלום, כנראה מנותק ואני לא טורח לבדוק למה. כמו כן, אין לי מושג איך הרכב הספציפי הזה הגיע ללא מובילאיי - ותודה לאלוהי הדרכים שענה על משאלות ליבי. אחד הדברים שמטגנים לי את המוח זה צפצופים וריצודי מסכים בזווית העין, בטח ובטח בזמן נהיגה. יש מצלמת רוורס שהותקנה בתו תקן ישראלי חאפרי מתחת ללוחית רישוי ומחוברת למולטימדיה. מצלמה אחורית זה שימושי אבל בד״כ נזכר להסתכל בה רק כשאני כבר מוציא מרוורס בנהיגה מדודה צריכת הדלק טובה עם ממוצע של 18-19 ק״מ לליטר, ובנהיגת סבתא אפשר גם להגיע ליותר. כאמור, רוב הנסועה היא בינעירונית. בנסיעות משולבות בעיר ופקוקות זה יורד ל 15 בערך. טכני: הרכב יוצר בספרד, יליד נובמבר 2016. נקנה בדיוק לפני שנה עם 50,000 ק״מ, כיום עם 79,000 ק״מ. אני יד שלישית. עבר שני טיפולים: ב 56,000 במוסך צ׳מפיון בעפולה, בנוסף לשמן ומסננים הוחלפו מצתים ורצועה. לאור חוסר המקצועיות ועודף הרמאות אפשר היה לפתוח שרשור נפרד, רק מה נמאס ליילל בנושא. טיפול שני ב 70,000 נעשה במוסך של חבר של חבר של חבר והוחלפו גם רפידות אחוריות OEM , מכונאי טוב והגון ולצערי רחוק. אין צריכה או נזילה של נוזלים, ולאות הוקרה קיבל לפני חודש רביעיית גודייר אפיגריפ. אז מה הלאה? מתכנן לאשפז אותו בקרוב להחלפת נוזל בלמים ( 5 שנים). מאז שאצלי הילוך ראשון לעיתים לא נכנס חלק ונאמר לי שזה לא חריג. משהו לא רהוט לי בהכנסת הראשון לפעמים. עם או בלי קשר, בחודשים הקרובים אתחיל לברר על החלפת קלאץ׳ כי אני מרגיש שהוא כבר לא נושך מספיק בתחילת נסיעה. לסיכום, הרכב עונה על הצרכים, לעת עתה ללא בעיות ומהנה אז אני מבסוט. מקווה שחוות דעתי תועיל למישהו, תודה על זמנכם. *** נספח לסקרנים (שעדיין בהכרה) למה החלפתי? בעיקר נוחות, צרכים והעדפות השתנו. בשנים האחרונות מצאתי את עצמי עם נסועה שנתית של כ 30K ברובה בינעירונית. ולעשות את זה עם ג׳יפון מזדקן וחלש, כמו בעליו, זה רחוק מלהיות נוח. אני כן מתגעגע ל 4x4 החמדמד שהיה לי ונגזרותיו אך לצערנו לא פרקטי ולא כלכלי להחזיק 2 רכבים. לכן, כמו כל דבר בחיים ולא רק רכב, כשזה כבר לא נוח - מחליפים. למה ידני? יש במשפחה הקרובה פיאט פונטו 2008 ידנית שיצא לי לנהוג בה לא מעט, וכל פעם שהחזרתי אותה לבעליה זה היה מלווה בחיוך ופנים קורנות. שאלתי את עצמי: כולה פונטו מיושנת, שו? עצמי ענה לי: זה ההילוכים יא חמר. למה פולו? רציתי רכב עם ערך מוסף כלשהו ומראה חיצוני שעושה לי טוב בעיניים, ובחזית הידניות המבחר הוא קטן. כאוטודידאקט מהול ב OCD ומתובל בחרדות ישבתי חודשים רבים וחקרתי, לא מעט בפורום הנהדר הזה. ברקע אמירות שאי אפשר היה להתעלם מהן: ״מה מיני קופר?״ ״זה עוד משבר?״ ״חושב שאתה כוסית מתל אביב שנוהגת לבינתחומי?״ אופפפפ…בסדר בסדר, גם ככה הרבה מעבר לתקציב. היידה, פולו.
- 10 תגובות
-
- 11
-
-
מסכים עם מה שנכתב מעלי. יש לך את כל הסיבות ההגיוניות למה להשאיר את היאריס: גר בעיר צפופה, אתה נוסע מעט, יש לך רכב טוב בסגמנט, אמין עם ק״מ נמוך מאוד שמשרת אותך. אז למה להחליף בעצם? אם יש לך דודא להחליף וזה עניין רגשי, אף לא יכול להתווכח עם זה. קח בחשבון שלהכנס לשוק יד 2 בתקופה הזאת זה לא מומלץ בלשון המעטה. הייתי דוחה לפחות שנה (עד יעבור זעם), אולי יותר, ואז עושה צעד.
- 8 תגובות
-
- 3
-
-
-
מגבי Bosch Aerotwin מציגים סימני מריחה לאחר כארבעה חודשי שימוש
Dudi2 פרסם הודעה בנושא של carsgo בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
מצטרף להמלצה על rain-x , מוצר טוב מאוד אני משתמש בזה כבר הרבה שנים וההבדל משמעותי. לא ניסיתי יותר משכבה אחת, מה שמסביר את הצורך לחזור על זה פעם בחודש בערך (בכל זאת חורף ישראלי עם ימי שמש, אבק, וכו׳) חשוב שהשמשה תהיה נקיה לפני שמורחים אחרת האפקטיביות יורדת. -
^ תודה, החכמתי. אם כך, אין מה לרוץ ולקנות רכב חדש בשוק שטרם נבחן, לדעתי.
-
מעניין, תודה על ההבהרה. האם זה תקף גם ליצרני הרכב הגדולים, שמשחררים רכב לשוק לפני מבחני ריסוק? אם כן אז יש בעיתיות להליך הזה כי מי שרוכש רכב חדש עם מפרט בטיחות מסויים, או אפילו טוב, עלול למצוא את את עצמו עם רכב שקיבל ניקוד נמוך, ואז פחות בטיחותי
-
ועד שבקרוב יגיע, מה יהיה? קראתי כבר את מפרט הבטיחות עוד לפני השרשור והוא אכן מרשים. זה לא אומר כלום כל עוד תפקוד המערכות הללו לא נבחן במבחן ריסוק.
-
עד כדי כך ״מוצלח שנותן תמורה טובה לכסף״ שאתה מוכן לקנות, לנהוג ולהסיע את יקירי ליבך ברכב שלא עבר מבחני ריסוק? יכול להיות שהוא רכב נהדר רק שאין קבלות בנושא הבטיחות.
