AK8793
-
הודעות
112 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי AK8793
-
וכשאמרת שהוא נתן סטרטר בהתחלה ואח"כ תיקתוקים התכוונת אחרי שחיברת את המצבר החדש בכבלים למצבר הישן? במידה וכן מה שנראה לי שקרה זה שרוקנת גם את המצבר החדש כי חיברת אותו למצבר ריק לגמרי בלי מקור כוח. כדי להטעין אותו בהקדם או שגם הוא יפגם. קשה לדעת אבל כמו שאמרו סיכוי טוב שהלך האלטרנטור. במידה ואתה רוצה לנסות לבדוק בעצמך צריך להצטייד במד זרם להטעין את המצבר החדש ולהתקין ברכב או לחבר בכבלים לרכב אחר מונע.
-
רצועת איבזרים זה לא טיימינג זה הרצעוה החיצונית שמסובבת את האלטרנטור והמזגן. לא ברור מה אתה עושה בדיוק,רכשת מצבר חדש וחיברת אותו בכבלים למצבר הישן או שאתה מנסה להתניע בעזרת רכב אחר?
-
לא הבנתי אז מה מיוחד ברכב שמושך אותך כ"כ? לא בתקציב,ירידת ערך מתועדת שלא מחושבת במחיר ועוד לצרפתיה שמסורתית מאבדות יותר ערך בארץ,לא קניה לטווח ארוך מאוד זה אומר שתרצה גם למכור אותה בקלות יחסית. אני הייתי שוקל את זה רק במידה ומאוד התחברתי לרכב או שהמחיר מאוד אטרקטיבי.
- 9 תגובות
-
- 2
-
-
-
לי זכור מארה"ב שיש אלטרנטורים מחוזקים לפיקאפים אבל לא נראה לי שיש לכול רכב רגיל. בקשר לתכנון שלך זה כנראה דיי חסר סיכוי וטעם להטעין ככה רכב חשמלי. אתה צריך גם אלטרנטור יותר חזק וגם מצבר יותר גדול,סביר שיהיה יותר פשוט וזול לרכוש סוללת ליתיום גדולה מספיק(משהו בגדול המזוודה שהעלו פה כנראה יספיק לחילוץ). מה שכן אתה יכול להתקין את הממיר ברכב ולהטעין את כלי העבודה שלך,מחשב נייד וכו' אפשר גם לחבר קומקום חשמלי\טוסטר קטנים של 1000-1500W ולהכין קפה שחור וטוסט בזמן העבודה
-
ברכבים חדישים שגם ככה יש מחשב שמחובר להכול הגיוני שיהיה גם מד שעות מנוע על הדרך. יצא לי לראות שיש כזה במשאיות וולוו סביר שגם בעוד רכבים וסביר שיש כאלה שלא מציגות את הנתון אבל הוא נשמר איפשהו במחשב. מכירים רכבים פרטיים שמציגים את שעות המנוע או ניתן לחץ מהם את הנתון?
-
לשמן כמובן.
-
שיהיה ברור אני לא ממליץ לך כלום ולא מומחה לחשמל תבדוק עם חשמלאי שמתקין כאלה. איזה מצבר יש לך ברכב? אני צרכתי עד 2KW והיה לי ארבע מצברים גדולים שמחוברים במקביל במשאית. לא נראה לי שממצבר\אלטרנטור של רכב רגיל ניתן לצרוך 3KW לזמן ממושך וזה עלול ליצור נזק ובטח בלאי מוגבר.
-
במידה ובא לך תחשב כמה נראה לך שזה עלה לי. לי זה היה זניח לגמרי,המשאית לפי מחשב הדרך הייתה צורכת 0.5 גלון לשעה ושמדלקים מזגן או מעלים את הטורים קצת 0.6. כשהייתי מדליק מזגן לרוב זה קופץ ב-0.1\0.2 במחשב,כשהייתי מטעין זה אפילו לו היה עולה ב0.1. הייתי משאיר אותה לפעמים עובדת רצוף שבוע שלם אז לא נראה לי שכמה שעות הטענה כזאת שינו משהו משמעותי בצריכת הדלק הכללית.
-
ברכבים לא חדשים יחסית כשאני רוצה לחסוך משתדל לרכוש חלקים מקוריים מהרשת,לפעמים שווה להזמין ליותר מטיפול אחד ואז זה יוצא הבדל יותר משמעותי. גם לא מוותר על פילטר אוויר מקורי או איכותי,יש בשוק מלא זבל סיני לא מזוהה שלא ברור מה הוא מסנן בדיוק,פילטר מזגן פחות קריטי. לי להחליף לבד זה יותר מידי לכלוך והתעסקות ביחס לעלות כי אין ליפט ומיכל גדול למחזור שמן אז לרוב מוצא מוסך קטן וחביב כזה שאפשר לעמוד ליד ולראות בדיוק איך מטפלים לך ברכב וכול הסיפור של העבודה עולה 150 שקל או פחות. טיפול אחרון של שמן\פלגים\פילטר אוויר יצא לי פחות מחצי ממה שרוצים במורשה יבואן ואני יודע שהכול מקורי ונסגר כראוי ואפילו לא לכלכתי את הידיים.
-
כי האופנוע היה על המשאית איתי וזה כאב ראש ללכת להטעין אותו בכול מיני מקומות. בקשר למחיר,זה זניח לגמרי(המטען שלי היה 1KW),כמובן בהנחה שהמנוע פועל בלי קשר.
-
אני הייתי מטעין ככה פעם אופנוע חשמלי ממיר 2000W שמחובר למצברים של משאית באופן קבוע. ברכב עם מצבר קטן יהיה עומס גדול על המצבר במידה ותנסה למשוך מעל 1000W ליותר מכמה דקות.
-
האמת לא הכרתי את הרכב נראה נחמד מאוד ועל הדרך הזכיר לי עוד רכב פחות נפוץ בסגנון ,פורד פומה. דומה בנתונים של יחידת ההנעה במידה והם מתאימים לך 1 ליטר טורבו גיר רובוטי ועיצוב מרשים. נראה שגם שני הדגמים נמכרו מעט יחסית בארץ אז צריך לקחת בחשבון ואולי שווה לברר עליו בפורומים בחו"ל.
-
הכן הוניו פשוט יותר ובתמחור הנוכחי נראה כמו עסקה לא מי יודע מה. מצד שני יש לו את היתרונות לקונה הנכון(נראה שבעיקר זקנים וצעירים ופחות למשפחות) כי הוא הכי קטן,פשוט,גבוה ועדיין גם בתמחור הנוכחי זול מהמתחרות בקבוצה. עם הסיאט אין לי נסיון כמעט,עשיתי נסיעה אחת לא ארוכה בכביש פתוח על הגרסה הבחירה והרכב הרגיש לי דיי נוח. ועם אתה רוצה עוד אופציה שאולי לא חשבת עליה אז יש גם את המאזדה CX 3 הוותיקה והאיכותית יחסית למחיר. (אני מעדיף לרכוש משומשות אז נמשך לדגמים וותיקים שנחשבים אמינים)
-
יצא לי לנהוג לאחרונה על כול היונדאי\קיה ברשימה חוץ מהסלטוס והם כולם סך הכול בסדר,אתה צריך לבחור לפי מה שהתחברת עליו בנהיגת מבחן תנאי השימוש הצפויים והמחיר הנדרש. שווה לבדוק גם את הסוזוקי ויטרה והסיאט אורונה בקבוצה הזאת. אני הכי התחברתי לויטרה,סביר שזה יהיה הרכב המשפחתי הבא שלי (כמשומש) אבל ההורים שלי רצו משהו כמה שיותר קומפקטי וגבוה והלכו על הוניו בסוף.
-
מחפש להשתדרג ממיצובישי ספייס סטאר 2014 לרכב שהוא גם יהיה בסדר גם בשבילים לא סלולים
AK8793 פרסם הודעה בנושא של hed בתוך ייעוץ ברכישת רכב
הויטרה ניראת בדיוק מה שאתה מחפש היא קצרה יחסית אבל לא קטנה מידי ובגרסת 4על4 תספק עבירות יותר טובה בשבילים בוץ וחול מהמתחרות בעלות הנעה קדמית בלבד. -
לא חייב רישוי כן חייב ביטוח ממה שזכור לי. בעקרון מותר לו לנסוע רק ב"שטח תפעולי" בניגוד לקלנועית שיכולה לנסוע בכול אזור. בפועל נוסעים איתם גם לא בשטח תפעולי. חשמלי אמין יותר לרוב חוץ מהסוללות שמתבלות כמובן(בהרבה מהדגמים יש מצברי חומצה\ג'ל ולא ליתיום שמחזיק יותר) גם לקלנועית יש בולמי זעזועים צמיגים תאורה וכו',ההבדל הוא במשקל ובמהירות המותרים. יש קלאבקארים קטנים שנמכרים קקלנועיות אבל ניתן להעלות להם את המהירות ואז הם הופכים ל"רכב תפעולי" לפי החוק.
-
בגזרת האסייתיות\מחיר\פחות חשוב צריכת דלק סטייל המאזדה יש גם את הסוזוקי קרוסאובר\ויטרה סובארו פורסטר שנחשבות אמינות בטוחות ונוחות אבל קצת מיושנות.
-
קשה לדעת מה יהיה בשוק המשומשות. בעבר הדיי רחוק שעשיתי בדיקה שמתי לב על כמה דגמים שבדקתי שלמרות המחיר הגבוה בארץ לעומת ארה"ב הרכבים איבדו יותר ערך באחוזים כמשומשות בארץ,כנראה כולם בארץ רצו חדש ועדיף ליסינג. אוכלוסית הנהגים רק גדלה בארץ אז אולי דווקא עליית הריבית ושחיקת המשכורות הראליות תגרום לביקוש יותר גבוה לרכבים אמינים וישנים למרות שיש חדשות זמינות. כי כבר הרבה פחות נוח בכיס לרכוש רכב חדש ב72 תשלומים במיוחד בישראל שמחיר אחזקת רכב הוא גבוה מאוד יחסית. מצד שני אולי יהיה מעבר מהיר לחשמלי ועוד מגמות שונות בשוק שקשה לצפות.
-
אני בדיוק בדקתי על שמן ACEA A5/B5 במידה וזה מה שאתה מחפש זה הדיל שנראה לי הכי טוב לשמן איכותי בחיפוש קצר שבצעתי,אולי יעזור לך.
-
לכו לנסיעת מבחן על סטוניק ומאזדה שווה על הדרך לנסוע גם על הוניו יש חדשה 0 ק"מ בתקציב ויש משומשות בשוק. בסגנון הזה מהאסיתיות יש גם את הסוזוקי ויטרה שלטעמי כנראה הכי מוצלחת מהקטנות בשילוב של הרגשת ג'יפון ואמינות. ב120 נראה לי אפשר למצוא שנת 21 ק"מ מאוד נמוך,שווה לבדוק גם את הרכב הזה לדעתי.
-
ה30 גדולה ויקרה יותר. בקשר ל3 לא בדקתי אבל צריך כנראה סבלנות או מזל ביד 2. יש את גרסת הכניסה חדשה ב0 ק"מ בפחות מ120 על הכביש.
-
מאזדה CX 30 כמו שציינו נכנסת בתקציב ואפילו על הצד הזול כנראה גם הכי אמינה. סטוניק גם יכולה להתאים אבל בגרסה הלא רובוטית היא חלש יחסית וכמי שחיפשו ג'יפון בעל נתונים דומים למה שאתה מחפש הישיבה\כניסה\יציאה בוא הרגישה יותר כמו משפחתית רגילה מג'יפון. גיר טוב לעיר זה לא רובוטי,חוץ מידני מה שנשאר זה פלנטרי רגיל ורציף. לרוב הרגיל אמין יותר והרציף חסכוני יותר בדלק. ההורים שלי רצו גם כמה שיותר קצר והתקציב היה עד 100 במקום 120,בסוף הלכו על יונדאי וניו 21 כמו חדשה ב100.
