Jump to content

AK8793

  • הודעות

    112
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי AK8793

  1. אין CHR שנת 21 במצב טוב עד 120 אלף. מהדגמים שציינת לי יצא לנהוג בג'וק ובקונה. העדפתי את הקונה השכורה,אין כמו רכב שכור עם משמעותית יותר כוח מהמתחרים :). להורך שווה לא להתעצל ולעשות נסיעות מבחן. את הדלק קחו בחשבון מול הנסועה השנתית,לפעמים אנשים שנוסעים יחסית מעט נותנים משקל יתר לצריכת הדלק ורוכשים רכב שהעלות השנתית שלו גבוה משמעותית רק בגלל שהוא צורך מעט דלק.
  2. לדעתי פעלת נכון ובאדיבות,יותר מתחשב מזה אין. ממש חוצפה מצד השכנים לחניה.
  3. הרכבים היום יותר מתוחכמים ומחליפים רכיבים באופן יותר מהיר אז יש יותר בעיות. מאזדה עם מנוע אטמוספרי וגיר פלנטרי באמת יהיה כנראה הכי אמין בממוצע לאחזקה של מעל עשור. רוצה חדיש ומתוחכם? על תצפה לאמינות הזאת. זה באמת מבאס שאין כמעט דגמים אפילו של מכוניות עממיות שנמכרים עם מנוע וגיר פשוט. חוץ מהמאזדות בסביבת המחיר הזה יצא לי לראות את הסוזוקי וויטרה בשנים לפני הטורבו. יש גם יונדאי סטוניק 1.4 בגרסת 1.4(עייפה במיוחד). אני רכשתי לאחרונה יונדאי וניו והתבאסתי שהביאו את גרסת הCVT בלבד,באוסטרליה והודו היא נמכרת עם הגיר הפלנטרי הוותיק והמוכח מתכון הרבה יותר בטוח לאחזקה של הרבה שנים.
  4. אני חושב שהכוונה פרקטיות מבחינת אחזקה,זה לא רכב חדש וב80-90 שקל הוולוו תהיה בלויה יותר וסביר שהתיקונים והטיפולים יהיו יקרים יותר וזמינות חלקים משומשים תהיה נמוכה יותר.
  5. AK8793

    זיוף במד אוץ

    זה לא משנה המחירון משנה שרימו אותכם בק"מ זה לא חוקי ויש לך קייס. לא יודע מה השופט יחליט במידה והסוחר יטען שלא ידע, לי נשמע הרבה יותר סביר שהסוחר צריך לדעת יותר מהלקוח וגם במידה ולא זה עניין שלו מול מי שרכש ממנו.
  6. הכרתי מישהו שרכש באייבי ארה"ב פעם,זה יצא יותר זול מבארץ אבל חבר הביא לו את זה,לא יודע בקשר למשלוח ומחיר עדכני בארץ. יש שם גם מגנים למכירה(דוגמא מחיפוש מהיר)זה לא נראה ממש נגד גנבה אבל בהחלט יעקב אותם\יגרם לעבור לרכב הבא. משתף בזעם הכללי על המצב בארץ,גנבו לבן משפחה לפני בערך שנה ממיר מסובארו ישנה שנסעה נהדר ובלי תקלות,העלות של הממיר שם מאוד גבוה אז הוחלט למכור אותה בגלל זה.
  7. תראה במידה ואתה לא באחריות וההמלצה באירופה לדגם שלך היא כול שנתיים ואין מחלות ידועות במנוע ונסעת רק 3400 ק"מ לדעתי האישית בלבד כנראה אפשר לוותר. מצד שני אתה לא מספר איזה רכב זה,מישהו רשם מנוע בעייתי,מישהו רשם גלון ב155,פילטר לא אמור לעלות מעל 60 ואפילו פחות. גם עבודה לא יותר מ150 ואפילו פחות,אין מסביב ב"החלפת שמן בלבד" זה בערך 20 דקות עבודה. אז במידה ואתה קונה את החלקים לבד ומשלם למוסך קטן שיחליף לך מול העניים זה אולי לא מה שעלה לי ביונדאי אבל כנראה לא הרבה יותר. לשיקולך כמובן.
  8. להערכתי שמן סינטטי מודרני יכול להחזיק שנתיים בקלות. לאחד הרכבים שהיו בבעלותי הייתה המלצה להחלפה כול שנה 15 אלף בשנה X ואז שינו את ההמלצה לכול שנתיים 30 אלף כשדגם המנוע נשאר זהה ושההמלצה לשנתון הישן יותר נשארה כול שנה. במקרה הזה במידה ומשתמשים בשמן איכותי ונוסעים מעט אפשר לעשות פעם בשנתיים לטעמי. מצד שני למנוע קטן צריך פחות מ 4 ליטר שמן וזה ממש זול. בשביל 250 שקל כולל פילטר ועבודה אני מעדיף להחליף.
  9. אני הייתי הולך על הBASEUS הזול או על זה לא נראה לי שווה להשקיע יותר במידה ואתה לא מטעין כמה מכשירים ביחד או טעם לנסות לחסוך עוד על משהו גנרי לחלוטין.
  10. צודק,ראיתי את הנתונים ללפני מתיחת הפנים ה"היברידית" ושם זה 110 קילו פחות.
  11. הכן הסלון לא מודרני מאוד אבל לא נורא לטעמי. מאחור צפוף קצת ברגליים אבל יש מרווח ראש טוב יחסית לאנשים גבוהים. נפח תא מטען המוצהר בליטרים כמו ב I20 אבל הוא גבוה משמעותית אז נראה שאפשר להכניס יותר דברים במידה ומורידים את המדף. והמרווח מורגש גם מקדימה,אזור הנהג מרגיש יחסית מרווח אני למשל לא מזיז את הכיסא עד הסוף אחורה כמו ב I20 והסוזוקי אולי בגלל שיושב בו יותר גבוה. בדקנו גם אותה,היא כבר ממש מיני. מאוד קטנה,2 מבוגרים רחבים מקדימה כבר ירגישו צמודים מידי לטעמי. לי הוריד את החשק גם הבטיחות הפסיבית שלה רק 800 ק"ג,גבוה, קצר מאוד, ברקסים מרגישים קצת חלשים תוף מיושן מאחורה, צמיגים קטנים וצרים. בצד הטוב זכור לי גם מושבים מוצלחים, חסכון בדלק,נכנסת לחניות ועושה פרסות כמעט כמו טרקטורון.
  12. בחנתי לאחרונה את הI20 גם. עוד אפשרויות שראיתי במחיר הזה הן סוזוקי סוויפט ויונדאי וניו. הסוזוקי קצרה יותר מהוניו והI20 ב20 ס"מ וקלה בבערך 300 ק"ג. מנוע אטמוספרי חלש יחסית אבל מאיץ למאה בבערך שניה יותר מה I20 וצורך פחות דלק,גיר רציף שמתאים לפקקים. מאובזרת לא רע כולל בקרת שיוט אדפטיבית והתראה על שטח מת. הוניו זה SUV קטנטן באותו אורך של הI20 שעליו הוא מבוסס. מנוע אטמוספרי 1.6וגיר רציף גם כאן. במקרה הזה צורך קצת יותר דלק מה I20. רכב גבוה ומרווח מקדימה הרגשה ותנוחת נהיגה אחרת משמעותית מהI20 ושאר הסופר מיני. אבזור לוקה בחסר אין בקרת שיוט אדפטיבית,התראה על שטח מת ואין הנעה בלי מפתח(אולי בחדשות שמגיעות יש כבר). הגיר הרציף ב2 הדגמים יתאים יותר לפקקים,אולי שווה לך לעשות נסיעת מבחן.
  13. AK8793

    מחפש רכב עד 15k

    ברכב במחיר כזה חשוב מאוד המצב של הרכב עצמו יש מלא דגמים לא רעים אולי שווה להתמקד בלמצוא רכב במצב טוב למחיר ולא להינעל על דגם מסוים. אצלי משמש כרכב שני בשווי הזה בערך I30CW מהדגם הראשון כבר כמה שנים. רכב יחסית אמין,בטוח,מרווח במושב האחורי,תא מטען נוח,מסילות לגגון בפרוק מהיר. היה הכי נמכר בארץ ב2010-2012(רובם בליסינג) אז יש הרבה רכבים בשוק וחלקים משומשים במקרה הצורך. אוכל 1 ל12 במשולב. יש לו מתלים דיי נוקשים וכמה מחלות קטנות אבל סה"כ עושה את העבודה טוב.
  14. נמכרים בישראל מעל מיליון רכבים משומשים כול שנה. הגיוני שיהיה שוני בחוויה,גם כשיש מגמה כללית יהיו מספיק עסקאות שהולכות נגד הזרם כדי לתת דוגמאות בפורום. יכול להיות שלרכב X היו 100 קונים ו200 מוכרים באפריל ובדצמבר היו דווקא 200 קונים ורק 100 מוכרים,החווית מכירה\קניה תהיה שונה כמובן. זה רק דוגמא לאנומליות שיכולות להיות בשוק כ"כ גדול שמגלגל מיליארדים מיד ליד בהמון עסקאות קטנות יחסית.
  15. AK8793

    יונדאי וניו 2020

    רכשתי וניו להורי אז נסעתי וקראתי אליו לאחרונה,ההתרשמות שלי: הוא הכי קצר וגבוה בקטגוריה. מרגיש הכי "ג'יפון" מבחינת כניסה\יציאה\תנוחת נהיגה\מראה אז למי שמחפש קטן וגבוה בהחלט מתאים. אבל הכן הגודל פחות מתאים למשפחה גדולה, המתחרות כמו אורונה וסטוניק יתנו מרווח עדיף מאחורה ובתא המטען. המושב האחורי צפוף מבחינת מרווח רגליים אבל יש מרווח ראש טוב,תא המטען דיי קצר אבל ניתן להעמיק אותו ולהוציא את המגש העליון ואז יש נפח כללי לא רע. זה לא המנוע 1.6 ה"עתיק", אלה אחד חדיש שתוכנן ב2019 אאל"ט אבל כן אטמוספרי בלי טורבו. מעדויות ברשת נראה שבנסיעה משולבת רגועה מאוד אפשר להגיע ל1 ל14\15 אבל בנסיעה באופן רגילה יצא 1ל12\13 התיבה הרציפה עובדת חלק ונעים אבל מרעישה בעומס וגם היא חדשה יחסית ככה שאמינות לאורך שנים עדיין לא ידועה. הביצועים מספיקים לנסיעה מנהלתית וזהו. איכות חומרים ואיבזור סביר למחיר לא יותר מזה. התנהגות כביש לא רעה יחסית לקטגוריה והמחיר. על הצד הפחות טוב בידוד רעשים לא משהו ושילוב צמיגים\בולמים שגורם להרגשה מוגברת של שיבושי כביש וקופצנות בפסי האטה.
  16. כן,אבל כמו שהסברתי במקרה והוא רמאי זה לא יעזור לך הרבה. כן אתה(הקונה) משלם על הבדיקה שאתה מבצע לפני קניה. 400 ל600 תלוי ברכב ובמכון הבדיקה שיטת מכירה מקובלת.
  17. זה אומר שהוא "מתחייב" שהרכב יעבור בדיקה בדרך כלל כולל "מנוע,גיר,שילדה". מניסיון שלי לא שווה הרבה במקרה והוא משקר בקשר לתאונה שהרכב עבר הוא גם לא ישלם לך אחרי שבבדיקה יתברר שהוא כן עבר אחת. מנוע וגיר במידה ונמצא משהו רציני והאדם נראה אמין סיכוי טוב שיחזיר לך את עלות הבדיקה או חלק ממנה במידה והתחייב.
  18. במידה והמערכת לא מתחברת אלחוטי יש מכשירים בבערך 150 שקל שהופכים חיבור חוטי לאלחוטי. לא הייתי פוסל רכב על הפונקציה הזאת.
  19. רכשתי בסוף את הרכב(להורי). הרכב יצא בבדיקה נקי לגמרי חוץ ממצבר קצת חלש(יש לו מצלמות חניה שעובדות כול הזמן) לרכב יש תוספת אחריות של 3 חודשים כתוצאה מתביעה ייצוגית. התוכנית היא לעשות את הטיפול הבא אצל יונדאי,האחריות כמובן בתוקף ואני מקווה שבמקרה נדיר שיהיה צורך יתנו גם רצון טוב בשנה הרביעית.
  20. כן נתונים ממש טובים וגם המחיר סביר,במידה ונעולים על הדגם לא כ"כ קל למצוא. כבר נפלתי על אחד שהיה נראה טוב והתברר שעבר תאונה ותוקן לא דרך הביטוח,השאר היו יחס תמורה\מחיר פחות טוב משמעותית. מחר הבצע בדיקה ובמידה ויעבור חלק כנראה נלך על זה,אחרת כנראה הזמין חדש מ0 ק"מ.
  21. מדובר בוניו,במקור אחריות ל3 שנים נשארו 11 חודשים. הסיבה לטענת המוכר זה שרצו כמעט כפול בכלמוביל. מדובר בהחלפת פילטר אוויר\שמן\מזגן (ושמן כמובן)בלבד. הטיפול עלה בערך 750 שקל,לא ברור למה כלמוביל דרשו כמעט כפול(הטיפול תואם למה שנדרש בספר רכב) המוסך מורשה משרד התחבורה ויש עליו המלצות אבל לא מורשה יבואן. הדבר היחיד שמדאיג אותי זה אולי הגיר,הבנתי שזה מאוד נדיר אבל היו עדויות על מקרים בודדים שהוא פשוט מתפגר בגיל מוקדם. השאלה היא כמה זה משמעותי,ברור לי שמדובר בסיכון קטן מאוד ועדיין..... קשה למצוא בימנו רכב מושלם וזה הדבר היחיד בעייתי ברכב הזה. האם הייתם מבטלים קניה על זה? בנוסף עוד שאלת המשך,במידה ואני רוכש האם שווה לטפל ביונדאי או להמשיך במוסך מורשה בבערך חצי מחיר?
  22. היי ראיתי רכב כבן שנתיים שאני מעוניין לרכוש,הבעיה היחידה שמצאתי זה שהרכב עבר את הטיפול השני במוסך מורשה משרד התחבורה ולא ישירות במוסכי היבואן או מורשה יבואן. מדובר ביונדאי(כלמוביל) האם צפוי בעיה במקרה שיהיה צורך במימוש האחריות? רצון טוב בשנים אחרי סוף האחריות? כמה זה משמעותי לדעתכם מבחינת מחיר הרכב או משהו אחר שלא חשבתי אליו.
  23. AK8793

    מאזדה T1500 (טנדר תלת גלגלי)

    כן מכיר יצא לי אפילו לנהוג על כזה פעם אחת בארה"ב. יכול להיות מיועד לעגלות יותר קטנות(כמו בתמונה שלך) אבל בעזרת הילוך כוח זה אמור להיות מסוגל להזיז גם טריילרים גדולים יותר בתוך מגרש. דרך אגב הסינים מייצרים גם כיום דגמי דיזל מסיביים יותר של משאיות 3 גלגלים. לדוגמא
  24. AK8793

    מאזדה T1500 (טנדר תלת גלגלי)

    יכול להיות שנבנה להיות סוג של Yard Dog שמיועדים להזיז טריילרים בתוך מגרשים\מפעלים.
  25. AK8793

    מאזדה T1500 (טנדר תלת גלגלי)

    בנוסף למה שרשמת יש לכלים האלה רדיוס סיבוב קטן יותר,זה היתרון במהירות נמוכה במקומות צפופים. דוגמה טובה זה קלנועיות,לחלקם יש אותם דגמים עם 3 ו4 גלגלים וניתן להרגיש את ההבדל ברדיוס הסיבוב.
×
×
  • תוכן חדש...