-
הודעות
249 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי MrCola
-
יש גם דגלון קטן תלוי לו על השמשה הקדמית
-
תודה רבה תודה רבה, אין מצב שזו סיגריה, בתמונה חברה שלי יושבת לידי והיא לא מעשנת, זה בטח איזה עפרון או משהו של איפור לפי זה שהתיק איפור פתוח לרווחה מי שידליק לי סיגריה באוטו יודע שהוא חוזר הביתה ברגל
-
גם אני שמעתי שרק אחרי חודש מותר להחליף מכון רישוי, אבל איך זה מסתדר עם העובדה שהם מביאים "אישור תנועה זמני לצורך תיקונים" לשבוע ימים?
-
תודה רבה על התגובה. תשמע, כיוון מראות ידני זה לא כזה נורא, גם אם לפעמים אני צריך לכוון את המראה לדוגמה כדי לראות כמה הצמיג רחוק מהמדרכה אני מוצא בכיוון ידני כדרך הרבה יותר מהירה מאשר כיוון אוטומטי. הג'אנטים נקנו ללא יותר מדי מחשבה, ברגע שהיה לי כסף ביד תוך שעה רצתי לקנות לא יכולתי להתאפק. לגבי הצמיגים אתה צודק לגמרי, ברור לי לגמרי שהם נקנו מחוסר ברירה, וזה היה או להשאר עם צמיגים לגמרי שחוקים כשהחורף מתקרב או לקנות צמיגים סיניים זולים כפתרון לבנתיים. לגבי הכיסוי הגה אני כבר כמה שבועות מתלבט ומה שמציעים למכירה באיביי נראה כמו עור תעשייתי זול ולכן אני חושש לקנות ולהתאכז. יש לך המלצה לכיסוי בתפירה שלא רק יהיה זול אלא גם איכותי? ולגבי המדבקה על הבגאז', הבחור פה למטה ענה נכון על השאלה. ↓↓↓
-
תודה רבה שהארת את עייני, טעות שלי. האמת לפני הסיד הייתה בבעלותי i30 שנת 2009 והמושבים הרגישו הרבה יותר נוחים ורכים מאשר היונדאי.
-
שלום לכולם, אני חייל בן 20 מהמרכז,משרת כנהג. התארגנתי לי על יום חופש ואין לי באמת מה לעשות בו אז החלטתי לפתוח שרשור על הרכב שלי שנמצא אצלי כבר שנה וחודשיים, הרכב הוא KIA CEED בציר 2008, אשר בעוד כחודש חוגג 9 שנים להיוולדו. רקע הרכישה: הרכב עלה לכביש ממש בסוף 2008, בחודש דצמבר והתחיל את דרכו כרכב השכרה, וכך הוא היה למשך 3 שנותיו הראשונות, הרכב סיים את תפקידו בחברה והגיע למגרש סנטר קאר באזור, באותה תקופה ( שנת 2012) לאבא שלי הייתה טויוטה קורולה 2008 דגם SUN הרובוטי הידוע לשמצה וכל מה שנשמתו חפצה זה לזרוק אותה לים ולכן הסתובב במגרשים במטרה להיפטר ממנה ואז מצא את הסיד ותוך שעה יצא עם הסיד והשאיר שם את הקורולה (טרייד אין ראש בראש בלי להוסיף שקל), המחירון של הקורולה היה טיפה יותר גבוה משל הסיד אבל הקורולה כבר הייתה אחרי החלפת גיר אחת וגם הגיר החדש התחיל לעשות בעיות אז זה היה בלתי נסבל וההבדל במחירון היה משהו כמו 5 אלף ש"ח לטובת הקורולה אז זה היה שווה בשביל להיפטר מהעול הנפשי הזה. וכך נרכשה הקיה סיד שלנו עם 60K ק"מ על השעון, 3 שנים על הכביש ובמצב נדיר ביחס לרכבי ליסינג והשכרה אחרים. היא שירתה את אבי נאמנה במשך 4 וחצי שנים ולפני שנה הנסיכה עברה אליי עם 125K ק"מ על השעון (לא עשינו העברת בעלות כמובן אם יש מישהו שתהה). פרטים יבשים על הרכב: הרכב תוצרת סלובקיה דגם ההצ'בק הרגיל (לא סטיישן), רמת גימור LX, מנוע 1600 בנזין אטמסופרי אשר מפיק 126 כ"ס, גיר פלנטרי אוטומטי 4 הילוכים, יד שנייה (01 ברישיון) וכיום עומד על 139K ק"מ על השעון. אבזור, נוחות ובכללי: הרכב מגיע עם 6 כריות אוויר, 5 במבחן הריסוק, ללא בקרת שיוט, ללא פנסי ערפל, ישנו מחשב דרך, ומזגן שעובד מצוין. הרכב בכללי נוח לנהיגה, די פשוט למצוא זווית נהיגה אופטימלית, הגה מתכוונן למעלה,למטה ולעומק, את הזווית של המושב יותר קשה לכוון (גלגלת שלוקח נצח לסובב אותה), אין כיוון מראות חשמלי אלא ידני שזה קצת מבאס אבל אני נהג יחיד ולא צריך כל נסיעה לכוון את המראות אז לא נורא. המושבים של הרכב מעט קשים מדי לטעמי והבד שלהם מחוספס ולא כייפי למגע, לא שאני סובל מכאבי גב בגלל זה וגם בנסיעות ארוכות לא הרגשתי שזה מציק לי מאוד אבל עדיין להרגשה נעימה יותר ואני מתכנן בעוד כמה חודשים לשים ריפודים שקצת ירככו את הישיבה וגם זה טיפה מבאס כי ברכב אי אפשר לקנות סט ריפודים ולהתקין לבד בגלל שבמושבים הקדמיים המשענות ראש לא יוצאות מהמקום ולכן צריך לגזור את הריפודים כדי להתקין אותם, ובמשובים האחוריים בגלל שהמושבים הם מתקפלים והמושבים מתקפלים בנפרד ולא כגוף אחד אז סט ריפודים רגיל לא ישב עליהם ולכן צריך להזמין את הריפודים בתפירה אישית והעלות היא גבוהה יותר. הרכב מגיע ללא חיבור אוקס או בלוטוס ועם מערכת מקורית של קיה והחלפנו למערכת מולטימדיה פשוטה ולא יקרה רק בשביל שיהיה חיבור בלוטוס, יואסבי ואוקס, העלות הייתה כ1000 ש"ח על המערכת כי זה היה אי שם ב2014 ואז המערכות האלו עוד היו קצת יקרות, ההתקנה בוצעה בהתקנה ביתית בבית. הרכב מרגיש זריז ושיש לו כוח אבל עם זאת מרגיש שהגיר הפשוט של ה-4 הילוכים פשוט מסרס את הכוח של הרכב ומושך הילוכים לפעמים ללא סיבה. עם זאת הרכב הרבה יותר זריז והתגובה שלו לגז הרבה יותר מהירה משל האחות התאומה ה i30 (הזהה מכנית לסיד) שיש כרגע בבעלות אבי, אך ההבדל הזה הוא כנראה בגלל המצערת האלקטרונית שיש ביונדאי שלוקח לה זמן לחשוב ויש קצת דיליי לפעמים בתגובה וזה מורגש מאוד בעקיפות לעומת הכבל של הדוושת גז שיש בסיד. נפח תא המטען הוא 340 ליטר, אך מכיוון שזה רק הצ'בק יש אופציה לקפל מושבים אחוריים וליצור שטח תא מטען אחורי מישורי בנפח 1300 ליטר, אז פעם לא הורגש שחסר מקום ותמיד יש אופציה ליצור עוד מקום שזה משהו שאני אישית מאוד אוהב. אבל בכללי חוץ מג'ילדה אין לי שום דבר בתא המטען כי אני אוהב לנסוע ריק ולא להפוך את הרכב למחסן. מבחינת מקום, לי אף פעם לא היה חסר מקום ברכב, אבל 99% מהזמן אני נוסע או לבד או עם החברה ונוסעים בקושי יש, אבל כשיש נוסעים 2 מבוגרים יכולים לשבת בכיף מאחורה, ל 3 יהיה טיפה צפוף אבל לא סיוט. בלאי טבעי - לפני מספר חודשים שמתי לב שריפוד הגג של הרכב מתחיל להתקלף ומכיוון שעליתי על זה בזמן הצלחתי להחזיר את המצב לכדמותו עם דבק פשוט ולמנוע נזק גדול יותר, כעת הנזק ממש לא מורגש ולא נראה גלוי לעין. בנוסף, הפאנל של המזגן החל להתקלף, הפלסטיק היה מכוסה בלכה והיא החלה להתקלף, זה לא נורא כי פשוט מקלפים את כל הלכה וחושפים את הפלסטיק שמתחתיו שהוא גם שחור אז לא רואים הבדל גדול. יש גם שמועות שברכבי סיד בשנתון הזה לדשבורדים יש נטייה להתנפח בגלל השמש ושזו מחלה ידועה, לי אישית זה לא קרה ואצלי הכל בסדר. סך הכל כמעט אין בלאי, אפילו השטיחים המקוריים במצב מצוין הוצאות במשך השנה: כשרק קיבלתי את הרכב ישר שמתי לו סט ג'אנטים (מידה 15) כי לא יכולתי לסבול את הג'אנט ברזל והטסות שזה מאוד מכער את הרכב לדעתי והעלות הייתה - 1500 ש"ח. במשך השנה שהרכב אצלי בוצעו בו שני טיפולים, כל 7.5K ק"מ מתבצע טיפול, אבא מכונאי רכב אז הרכב תמיד צריך להיות מטופל מבחינתו כמו שעון שוויצרי ועם שמנים איכותיים (תמיד סינטטי מלא). העלות של הטיפולים הייתה רק עלות חומרים כי הכל בוצע בבית. ב 135.5K הוחלפה רביעיית צמיגים לצמיגים חדשים סיניים ,עלותם 800 ש"ח, לא גאה בזה אך בתור חייל אין לי יותר מדי כסף להשקיע והייתי צריך דחוף להחליף, מאמין שבעוד מספר חודשים אחליף אותם. לפני כחודש החלפתי פנס דרך שמאלי מכיוון שבית הפנס וכל החוטים שם נשרפו וגם בנוסף גם הייתה חדירת מים לפנס, העלות - 400 ש"ח. לפני כשבוע החלפתי לנורות philips white vision H7, העלות - 140 ש"ח. מחיר אגרת הטסט השנתי הוא 1191 ש"ח. לפני יומיים בוצע הטסט ובטסט שלחו אותי לעשות כיוון גלגלים ובמוסך מצאו אצלי מוט הגה עקום שהיה צריך דחוף להחליף, עלות כיוון גלגלים + החלפת מוט הגה - 400 ש"ח. הוצאות צפויות בקרוב - החלפת מצבר, המצבר שיושב אצלי הוא מנובמבר 2013 וכרגע מסרב למות אך אני מניח שבחודשים הקרובים אצטרך להחליף אותו. ובנוסף אצטרך להחליף את הפנס השני מכיוון שיש הבדל אסטרונומי בין הפנס החדש לישן ואני לא יכול לסבול את זה. צריכת דלק - זהו חלק מאוד כואב בשרשור. הצריכת דלק הממוצעת היא בערך 1:8, אך הגעתי גם לצריכה של 1:5. אבל כל זה עקב נהיגה לא חסכונית, בחודשיים האחרונים שיניתי את הרגלי הנהיגה שלי וגיליתי כמה זה פשוט לחסוך בדלק, הצלחתי להגיע לצריכה נטו עירונית של 1:10 , ובצריכה משולבת (70% עירוני ו30% בינעירוני) הגעתי ל 1:13 , ואני מאמין שאם אעשה נסיעה ארוכה בינעירונית לצפון אוכל להגיע לתוצאה של 1:15-16. לשם השוואה, הרכב נסע לאילת נסיעה נטו בינעירונית והצריכה הייתה 1:11 ועכשיו זאת בערך הצריכה שאני עושה נטו רק בעיר. סיכום - הרכב הראה אמינות גבוהה במהלך השנים שהוא אצלנו במשפחה, הוא מטופל טוב מאוד אצלנו. כשקיבלנו אותו המחירון שלו עמד על +-70K בערך וכיום המחירון שלו הוא 25K+-, ירידת ערך של 45K לכמעט 6 שנים. אני אישית מאוד מרוצה ממנו ויש לו כל מה שאני צריך כרגע בתור חייל עם תקציב מוגבל, רכב עם מראה צעיר, לא גדול מדי ולא קטן מדי ולא חלש מדי. עוד 4 חודשים אני משתחרר מהצבא ומתחיל לחסוך ללימודים וכנראה שאשאר איתו למשך השנים הקרובות כי למכור אותו אין טעם והרכב שמור באופן נדיר ואני בטוח שישרת אותי נאמנה לעוד שנים אורכות. המון אנשים חושבים שזה רכב משנת 2013 כשהם נותנים מבט ראשוני והקילומטראז' שלו הוא רק 139K הוא יכול לשרוד עוד עשרות אלפי קילומטרים אם לא מאות עד שהוא יגמור את חייו. באופן בכללי אני עושה כל מאמץ אפשרי כדי לשמור על הרכב, שוטף אותו אחת לשבוע בשטיפה ידנית, לא מעשן ברכב, תמיד שם מגן שמש לשמשה הקדמית, מיישם פוליש וואקס כל כמה חודשים, מלטש את הפנסים כל כמה חודשים ומקפל מראות. תסלחו לי אם חלק מהפרטים אינם מדויקים או שהכתיבה חובבנית כי בכל זאת אני לא מומחה גדול בתחום וזאת כתיבה ראשונה שלי פה באתר. מצורפות תמונות של הרכב, חלקן ערוכות כי אני לא מוצא את המקוריות. אם יש לכם שאלות או הערות אשמח לשמוע. שיהיה לכולם אחלה המשך שבוע ואשמח לתגובות מכם
-
וואו. אפילו הקיה סיד 2008 שלי נראת הרבה יותר מודרנית מבפנים מאשר ה2015 הזאת...
-
ראית גם אוטבוסים ומשאיות? יש משלחת מירדן שאני יודע שהגיעה לארץ ונוסעים בשיירה עם משטרות אמבולנסים ומכבי אש. (יש לי חבר שהוא חלק מהשיירה מטעם הצבא)
-
אבא שלי חיפש סיד סטיישן הרבה זמן (נטו בגלל שהיא נראת יותר טוב), אבל תכלס זה אותו רכב בעיצוב שונה, כל מה שנמצא מתחת למכסה מנוע הוא אותו דבר... בסוף הוא הלך על ה איי30 כי הוא מצא אחת שמורה וגם יש סאן רוף שזה נחמד...
-
יש לי קיה סיד 2008, נרכשה בשנת 2011...עברו 6 שנים וב6 שנים האלה החלפתי כבר 3 חיישנים האחרון היה לא מזמן לפני חודש בערך, מחלה שחוזרת על עצמה וכל שנתיים צריך להחליף את החיישן (עולה בערך 80 ש"ח איפה שאני קונה).
-
האמת שלי אישית מגיל 17 יש רכב וכרגע אני בן 20 בצבא ואני כבר עם הרכב השלישי שלי ואני לא רואה את עצמי בלי רכב... אבל כל אחד והצורך והיכולת שלו, לדעתי אם יש צורך אז כמה שיותר מוקדם לרכוש רכב... כמו שאומרים זה "איכות חיים".
-
יש לנו במשפחה את אותה הבעיה, שכנים מתלוננים שאני ואבא שלי שוטפים את הרכב מהמים המשותפים אז במקום להלחם איתם מצאנו פתרון משלנו. לקחנו כמה צינורות השקיה וחיברנו אותם וכל פעם שאנחנו רוצים לשטוף אנחנו מורידים אותם מהחלון ישר אל החניה (גם כמוך גרים בקומה רביעית ואחרונה), פותחים את הברז ושוטפים כמה שרוצים. נכון זה קצת עבודה אבל עדיף מאשר להתמודד עם שכנים חלאות, אנחנו משלמים על המים האלו ואף אחד לא יכול להגיד כלום.
-
יונדאי טוסון שנת 2008 מנוע 2700 V6 **בנזין**, 175 כ"ס (4X4). יד 02 (3), 236 אלף ק"מ. טסט כמעט לשנה. יש מערכת מולטימדיה עם בלוטוס וחיבור USB, חיישני רוורס, מגני רוח, גלגלי מגנזיום, חלונות מושחרים, ניקלים. רכב מושקע ומטופל במצב חדש. 054-3123399
-
קילוף מדבקה של השחרת חלונות
MrCola פרסם הודעה בנושא של MrCola בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
אני מאזור המרכז, ראשל"צ. אני עושה את ההשחרה אצל חבר של אבא שלי שמתעסק בזה, והוא עושה לי מחיר ממש טוב (300 שקל ל2 חלונות, 2 משולשים ושמשה אחורית) אז אני לא יכול לדרוש ממנו שגם יוריד לי את המדבקה הקודמת... אני מאזור ראשל"צ. אני מעדיף להשקיע כמה שעות ולהוריד לבד עקב בעיה כלכלית... כמה נראה לך יעלה לי רק ללכת לבעל מקצוע שיוריד לי את המדבקה? -
שלום, לפני כחודשיים קניתי רכב יד שנייה והבעלים הקודמים עשה השחרת חלונות אבל אחוז נמוך מאוד כ-20-30%, וגם כל המדבקה קרועה ומלאה שריטות ויש חלקים שהיא אפילו שרופה. אני רוצה לחדש את ההשחרה ולשים אחוז גבוה יותר. איך אני יכול לקלף את המדבקה הקודמת? זה ממש קשה, ויש חלקים שהמדבקה עצמה יוצאת אבל הדבק נשאר. אין לי נקודת חשמל בשביל פן. אם זה משנה מדובר ביונדאי i30 2009. ועוד שאלה לא קשורה, כמה יעלה לי טיפול דייטילינג מקיף לכל הרכב? כולל פוליש, וואקס, טשטוש שריטות עמוקות, תיקון סווילרס. תודה רבה.
-
כדאי לצבוע את הסמל לשחור? זה הדבר האחרון שאני רוצה לעשות לגטס שלי, עפתי קצת על השחור-כסוף אבל אני רוצה לעשות את זה ואז להשאיר אותו ככה ולא לגעת יותר. http://i.imgur.com/Y7jPD8E.jpg http://i.imgur.com/GF7f8r7.jpg http://i.imgur.com/KekF7V0.jpg http://i.imgur.com/eiIBGNN.jpg http://i.imgur.com/swYzp7h.jpg http://i.imgur.com/6pXDY7C.jpg ^תמונות של הרכב^ תודה וחנוכה שמח
-
חוקיות חלונות כהים
MrCola פרסם הודעה בנושא של ROEI-A בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
גם אני ממליץ על אלברט מרמלה, עשיתי אצלו לפני שנה בערך. -
ריפודי עור. כמה עולה לדעתכם ?
MrCola פרסם הודעה בנושא של Unit בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
למה בתפירה? אני קניתי 450 שקל דמוי עור ויושב ממש טוב. אם אתה רוצה אשלח לך תמונות בפרטי. -
פרוייקט צביעת ג'אנטים קטן
MrCola פרסם הודעה בנושא של MrCola בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
תודה רבה לכם! -
פרוייקט צביעת ג'אנטים קטן
MrCola פרסם הודעה בנושא של MrCola בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
עדכון: החלטתי אחרי הצביעה של הג'אנט להחליף טסות במקום לצבוע אותן! עלו לי 140 שקל בלבד באופיס דיפו, מי צריך ג'אנטים בכלל כשיש טאסות כאלו ? מה דעתכם? -
אהלן ושבת שלום, אחרי חצי שנה עם הרכב שהרכב אצלי החלטתי לטפל בג'אנט המקורי והמלא חלודה שלי ולצבוע אותו. ככה זה היה נראה לפני: השתמשתי בספריי מבריק שחור של אמריקן אינגל ונייר שיוף בשביל להוריד את החלודה, סה"כ 27 שקלים ושעה וחצי עבודה. אחרי: אני חושב גם לצבוע את הטסות, זה ייראה בערך ככה: http://oi58.tinypic.com/2vlkufc.jpg מה דעתכם? כדאי לצבוע את הטסות? אני חושב שזה עדיין יהיה בגבול הטעם הטוב שבת שלום.
