Jump to content

MrCola

  • הודעות

    249
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי MrCola

  1. MrCola

    ג'אנט התעקם

    הייתי היום בפנצ׳ריה ואמרו לי שבגלל שזה מגנזיום בתיקון עם פטיש זה יישבר ושמקומות מיוחדים מתקנים את זה ושזה עולה הרבה כסף. למישהו יש רעיון איפה ניתן לתקן את זה ומה העלות? והאם זה עובר טסט?
  2. נוהג על הבהמה הזו הרבה בצבא וזה אחד הרכבים היותר כיפיים שנהגתי עליהם, בעיר מרגיש גדול ומגושם אבל בכבישים מהירים אתה מרגיש עליו מלך.
  3. שלום לכולם ושבוע טוב. אני קצת לחוץ אז אני פותח שרשור כי שמתי לב עכשיו לג'אנט שלי שהתעקם, כנראה בעקבות זה שנכנסתי לבור יחסית גדול שבוע שעבר והיה חושך אז לא שמתי לב כשיצאתי לבדוק אם הכל בסדר, גם אחד החברים שלי נכנס לאותו בור שבוע שעבר ונקרע לו כל הצמיג לחתיכות אז הסתכלתי בעיקר על הצמיג כשבדקתי ופחות על הג'אנט אבל כנראה שהבור זו הסיבה. אני כמעט בטוח שהחלק שנפגע הוא חלק חיצוני יחסית שגם ככה לא בא במגע עם הצמיג כל כך. לדעתכם הנזק בר תיקון, כלומר האם ניתן ליישר אותו ולהחזירו למקום? כמה תיקון כזה אמור לעלות? שלא יעבדו עליי בפנצ'רייה והאם הנזק משפיע בטיחותית על הנסיעה? בינתיים אין ירידת אוויר מהצמיג וההגה לא מושך לשום כיוון וההרגשה הכללית היא רגילה. אתם חושבים שכדאי לי לתקן עכשיו דחוף או שאפשרי לנסוע ככה כמה ימים עד התיקון? או שהאם בכלל כדאי לי להחליף את הג'אנט וזהו... תודה רבה לעונים ושבוע טוב.
  4. סליחה שאני סוטה מהנושא אך יש לי שאלה קטנה, במהלך הפרק כשהם היו ב"צמיגי בינו" הבית דגן הראו לכמה רגעים כמו המון תאים כאלה לרכבים תחת סככה, אם מישהו מכיר את המקום יש סיכוי שאלו עמדות לשטיפה עצמאית של רכבים?
  5. אתה צודק אבל כשאין מקור מים זמין ואין לך איפה לחבר שואב ואתה צריך לגרד חול עם מברשת ולסחוב דליים מקומה רביעית ושלא לדבר על זה שאין לך חניה פרטית בצל מעניין של שעה זה הופך לעניין של 3-4 שעות.
  6. שלום וערב טוב. אתחיל בכך שאני חייל בן 21 לקראת שחרור (עוד שבוע וחצי לחפש"ש), ובנוסף לכל הלבטים והתהיות שעולות בי לקראת השחרור ויציאתי לעולם האזרחות הגיעה גם שאלת הרכב. מגיל 17 כבר הספקתי להחליף 3 רכבים, התחלתי עם גטס, לאחר מכן עברתי ליונדאי i30 וכיום אני עם קיה סיד 2008 ( לסיכום שהכנתי על הרכב לחצו כאן), אני מאוד מרוצה ומאוד אוהב את הרכב הנוכחי שלי שהוא במצב מצוין ועונה על הצרכים שלי אך לאט לאט ולאור זה שאני נהג בצבא ויוצא לי לנסוע על מגוון רכבים שכורים משנתונים גבוהים יחסית אני מתחיל להרגיש שאולי הגיע הזמן שלי להשתדרג ולשכוח מהקוריאניות שאני רגיל אליהן ומהגיר עם ארבעת ההילוכים ובעיקר נפשי חושקת בטורבו וביותר כוח. שמתי עין על אופל אסטרה הצ'בק דגם Enjoy 1.4T 140 כ"ס. על פניו הרכב ממש מוצא חן בעיניי במראה שלו, נראה לי שהוא מספיק חזק בשבילי, כולל כמה דברים שלי ברכב שלי אין כמו בקרת שיוט, גיר 6 הילוכים, טורבו, צריכת דלק טובה יותר לפי נתוני יצרן, בקרת אקלים מפוצלת. ובנוסף לזה היא נמכרת לרוב בכ 10-15K מתחת למחירון. מצד שני אני חייל שרק משתחרר ועוד לא מבוסס כלכלית וזה אומר שאצטרך להשקיע את המענק שחרור+לקחת הלוואה קטנה של כ10K ואני עוד לא לגמרי בטוח ששווה לי לעשות את המהלך הזה. מה אתם אומרים בגדול על הרכב הזה? יש לו בעיות נפוצות? יש סיבה שהשוק שלו קצת מת ואנשים מוכרים אותו בהרבה מתחת למחירון? הרכבים שראיתי באינטרנט נראים במצב טוב עם קילומראז' לא גבוה במיוחד. יש משהו מיוחד שצריך לדעת עליו? מבחינת ביטוח, צריכת דלק, אמינות, נוחות. שווה בכלל לעשות את המאמץ הזה בשביל שדרוג כזה? אם יש רכבים אחרים שעולים בדעתכם להציע לי לאור הדברים שרשמתי תרגישו חופשי אבל חשוב לי שזה יהיה רכב גדול כלומר לא מיני ולא סופר מיני. תודה רבה ושיהיה אחלה סופ"ש.
  7. מעדכן שיצרתי איתם קשר כשבאתי כבר לנסוע אליהם ובניגוד למה ששמעתי מכמה אנשים שהמחיר הוא 85 שח לניקוי פנימי וחיצוני מסתבר שהם עשו כמה שינויים ושינו את סוג השטיפה (פעם הייתה על בסיס שמפו פולימרי וכיום על בסיס נאנו ואוטם צבע לפני דבריהם) וכיום היא עולה 150 ש"ח לרכב פרטי ו165 ש"ח לג'יפון ובנוסף גם צריך לקבוע תור מראש לפני שמגיעים ולכן החלטתי לוותר ולהמשיך כרגיל לשטוף את הרכב לבד.
  8. בוקי גם כיום זה ככה, המוסך לא מקבל את הרכב לטיפול אם יש חריגה של מעל 500 קמ (גם להכניס לטיפול אפשר רק 500 קמ קודם), הרכבים האלו אולי מטופלים כמו שעון ועוברים בדיקה מקיפה אחת לחודש (טיפול חודשי) אך הם ננהגים בצורה אכזרית ביותר שלא מרחמת לא על על המנוע, בטח לא על הגיר ועל שום מכלול ברכב, העיקר לא לשרוט או לדפוק את הרכב כי למי יש כוח למלא דוח תאונות ולהישפט...
  9. פעמיים בשבוע 200 קמ לכיוון זה 800 קמ, ועוד 250 קמ עירוני זה כ 1050 קמ בשבוע, כ 50k קמ בשנה. עם נסועה כזו אם ידני זו לא אופציה לא עדיף לשקול רכב היברידי לחיסכון מירבי בדלק?
  10. אני נוהג עליו המון ביום-יום כבר שנתיים (האוטו של המפקד שלי בצבא) ולכן הניסיון שלי הוא עם הדגם של 2016 אבל אני לא חושב שיש שינוי בדגמים של 2018. היתרונות זה שהוא אמין מאוד, מגיע עם בקרת שיוט ומולטימדיה, צריכת דלק סבירה, מגנזיום. החסרונות... פלסטיקה זולה מאוד ומתפרקת, ברכב שאני נוהג עליו שהוא רק בן שנתיים הפלסטיקה מסביב למוט הילוכים התפרקה לגמרי וכנ"ל גם לגבי הפאנל שסביב האמברקס, לא בטיחותי כל כך, פתח תא מטען לא נוח, צפוף מאוד במושב האחורי, והחסרון הכי גדול... אין כוח... מנוע 1200 (בלי טורבו) לרכב יחסית גדול, אף פעם לא מרגישים כוח ותמיד המנוע צועק ומתאמץ, מורגש בעיקר בעקיפות. מאוד חלש ולא סוחב. אם אתה מחפש רכב עירוני ופשוט שיהיה יחסית גדול זו יכולה להיות אופציה אבל אני אישית לא הייתי קונה את הרכב הזה ובטח שלא חדש מהחברה, הם נמכרים ביד 2 במחירים ממש נמוכים כי אין לרכבים האלה שוק.
  11. בדוק בעלות על הרכב, תבקש לראות תעודת זהות שלו. במקרה כזה גם אל תעז לרגע לחסוך ולוותר על בדיקה. אני אישית פעם רכשתי רכב ממגרש ולא לקחתי לבדיקה, ואחרי חצי שנה בטסט התברר שהמספר על המנוע לא תואם את המספר ברישיון ולא רק שיצא שקניתי רכב עם מנוע מוחלף שאיני יודע כמה קמ עבר אלא גם שהייתי צריך להפוך עולמות כדי להשיג את השטר מכר ולעבור את הטסט.
  12. MrCola

    רכב עד 110k לאישה

    יש לה רנו קליאו 1.2 טורבו והיא לא מתלהבת מהכוח ומהטורבו אז זה פחות קריטי, בנתיים הכיוון הוא או i20 או מאזדה 2, פתחתי את השרשור בשביל לראות אם יש לנו עוד אופציות שלא חשבנו עליהן ויכולות להתאים.
  13. ידני בא בחשבון?
  14. מחפש רכב עד 110k חדש מהחברה, רצוי עד 90k והשאר לתוספות. סופר מיני. דרישות: דגש על אמינות, חסכון בדלק, מרווח פחות חשוב, מראה חיצוני. נוסעת בשנה בערך 15k בשנה. כרגע היא עם רנו קליאו 2015 שצריכה להחזיר בקרוב (ליסינג פרטי), והיא לא צריכה רכב חזק, רצוי בלי טורבו. מתכננת להשאיר את הרכב לטווח זמן ארוך. מה אתם אומרים? תודה רבה.
  15. במקומך אני הייתי מזמין חדש כי הם לא יקרים וחוסך את הכאב ראש והדאגה.
  16. אגב אני ממש שונא את המכון שבדקת בו, נמצא מטר מהבית שלי.
  17. לגבי הנורית esp זו תקלה ידועה, אינני יודע במדויק למה זה קורה אבל זה קורה פעם בשנה-שנתיים שהולך שם איזשהו חיישן (אם אני לא טועה), וזה עולה 50 שקל לתקן. ובלי קשר לבדיקה אני מחזיק באותו דגם והכנתי סיכום קצרצר, אם תרצה הנה קישור: https://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?642666-סיכום-שנה-של-KIA-CEED-בציר-2008
  18. אני עושה את זה כבר שנים, מדביק אפליקטור ייעודי למברגה ומיישם פוליש וואקס... רק מסוכן כי הוא לא מודבק מאוד חזק ולכן לא מפעילים יותר מדי לחץ למקרה שהאפליקטור יצא ממקומו. פתרון נחמד למי שלא רוצה לבזבז כסף על מכונת פוליש ורוצה תוצאות נחמדות (לא מושלם כמו מכונה ייעודית כמובן).
  19. ואם אני מטפל במוסך שהוא לא מוסך של היבואן אלא מוסך של מכר? באחריות מצויין שאני חייב לטפל במוסך שלהם?
  20. בוקר טוב שאלה קטנה, במידה ואני קונה רכב חדש מהחברה, נניח לדוגמה מסוג קיה שמציעים 7-8 שנות אחריות, אך אני לא מטפל בו במוסך מורשה אלא באופן ביתי שזה אומר שאין תיעוד טיפולים "רשמי" עם חותמת של מוסך מורשה אלא רק דף שבו אני רושם לעצמי את הטיפולים. לכן אם אני נתקל באיזו תקלה חריגה שנמצאת במסגרת האחריות או שיש איזה ריקול שרלוונטי אליי, יכולים בחברה לסרב לטפל בבעיות בגלל שהרכב לא מטופל אצלם? שמעתי גם פה בפורום בכמה שרשורים שיש אנשים שטוענים שאם הרכב נקנה בדיל "יד שנייה 0 קמ" שבמקרה הזה אין אחריות, האם זה נכון ? או שכל מקרה לגופו ויש כאלה ויש כאלה? אני בעקרון מתכנן בעתיד לרכוש רכב יד שנייה 0 ק"מ ולבצע טיפולים ביתיים, האם האחריות רלוונטית לאנשים כמוני או שהיא מתבטלת? תודה רבה והמשך יום מקסים
  21. אני מדבר על כביש מישורי ללא רמזורים וללא תנועה, כשחשבתי על זה בדקתי במחשב דרך והצריכות דלק שונות, והעובדה שהחישוב הוא ליטר ל100 ק"מ גרם לי לחשוב על זה עוד יותר.
  22. שלום לכולם יש לי שאלה שאני חושב עליה כבר כמה זמן ולא מצאתי לי תשובה אז אני פונה אליכם. האם נסיעה ב60 קמ"ש כשהסל"ד על 1600 סל"ד שווה לנסיעה על 120 קמ"ש כשהסל"ד על 3200 מבחינת צריכת דלק? מדובר בגיר פלנטרי 4 הילוכים, בשני המצבים ההילוך הוא רביעי. נכון שבשביל חסכון בדלק צריך להיות בהילוך הגבוה ביותר ובמהירות הנמוכה ביותר לאותו הילוך אבל אם אני נוסע 60 שזו מהירות נמוכה יחסית להילוך והמנוע על 1600 סל"ד אני אסע פי 2 יותר זמן מאשר שאם אני אסע על 120 וסל"ד 3200 אז בסופו של דבר תתבזבז אותה כמות של דלק (?). יש איזשהו פרמטר שאני לא מחשיב או משהו שאני מפספס?
  23. MrCola

    מבקש עזרה בתימחור נסיעה

    מסכים עם נייט דרייבר, דבר נוסף הוא שבלי קשר לעלות של הנסיעה תצטרך לצאת מוקדם יותר מהבית לעבודה וכדאי להחשיב גם את זה.
  24. קיה סיד היא רק הצ׳בק, אין דגמי סדאן של הסיד.
×
×
  • תוכן חדש...