-
הודעות
249 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי MrCola
-
כיסוי הגה תפור זול
MrCola פרסם הודעה בנושא של yama בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
הכיסוי שספציפית שלחת ישב אצלי כחודש עד שהחל להתקלף, תשקיע עוד כמה שקלים ותקנה מעור איכותי. -
היה לי lg g3 למשך שנתיים, המכשיר שרד נהדר אך נפל לי ממגדל שמירה והמסך התחרפן, לאחר החלפת מסך המסך היה אומנם ללא שברים אך אחרי שבועיים המסך נפסיק לעבוד ושם כבר ויתרתי. לחברה שלי היה lg4, קנתה אותו בחנות קטנה לא יבואן רשמי, אחרי שנה הפלאפון התחרפן וכל הזמן נדלק ונכבה מעצמו, החליפו לה אותו והוא שרד עוד שנה עד שהוא נהיה איטי. לחבר היה lg2, שרד לו כ3 שנים ולא עשה שום בעיות. לחבר נוסף היה lg v20, קנה אותו כשרק יצא ולאחר חודש הוא מעט נרטב ונוצרה קורוזיה שלא ניתן לתקן והוא קנה lg6 שהוא מרוצה ממנו עד היום. לי יש lg6 כבר מעל לשנה, עדיין מהיר מאוד ולא עושה לי בעיות בכלל חוץ מנקודה אחת שכשהוויז פתוח עם המסך והמכשיר מחובר למטען הוא מתחמם מאוד, אבל נראה לי שזה ככה אצל כל המכשירים, חוץ מזה אין לי אף תלונה על הlg6, מכשיר מדהים לדעתי.
-
חייב להגיד שה smax והgalaxy רכבים מצויינים, מרגישים מאוד חזקים, איכותיים ומרווחים. האמינות סבירה, אין ספק שיש פוטנציאל להפתעות.
-
אמרת שאתה משרת אצל קצין רכב בפיקוד העורף, אולי אתה מדבר על הקטקל החדשות, אני מדבר על הישנות 2005-2006.
-
תודה רבה, לקח לי שעה והגעתי לעקרון מספר 58 וכן נהנתי לקרוא אך כרגע זה מידע שהוא לא רלוונטי אליי כל כך, אני לא מחפש להשקיע כרגע. תודה רבה על התגובה, אני מבין שזהו כלל מספר 1 אני מניח שאין בן אדם שלא יודע אותו אך כמו שאמרתי אני כיסיתי את המינוס והתחלתי לחסוך, אני יותר מחפש מידע בסיסי ביותר של איך לנהל את הכסף שאני חוסך, באיזו צורה לנהל את הכסף, איך להיות בבקרה על הוצאות והכנסות ולבנות ולנהל תקציב וגם לעמוד בו. כיום גובה ההכנסה שלי היא פי 3.5 מההוצאות שלי אז החיסכון אכן קיים אבל הוא לא בבקרה ולא מנוהל נכון בעקבות השימוש שלי באשראי ולא במזומן ואני מאמין שכאשר אמצא את הדרך להתנהל נכון ולדעת בדיוק כמה אני מבזבז אוכל לחסוך עוד יותר, אפילו אם זה יהיה כמה עשרות שקלים. גם פתחתי לאחרונה חשבון פפר וחשבתי לעצמי להפוך את החשבון הזה לחשבון של הוצאות חודשיות ולהעביר אליו X כסף כל חודש והכסף שישאר בחשבון הראשי ישכב כחיסכון בעובר ושב, אך בגלל שאני לא מבין בזה יותר מדי אני לא יודע עד כמה זה כדאי להשכיב סכומים בעובר ושב בתור חסכון.
-
שלום לכולם. אני בן 21, משוחרר טרי מהצבא, עובד ולאט לאט מתחיל גם להשתחרר מהתלות הכלכלית מההורים ומתחיל להיות עצמאי יותר וכמובן שההוצאות שלי גודלות ויגדלו בעתיד עוד יותר, בעיקר בגלל אחזקת הרכב. ב3 שנים האחרונות שלי המשכורת שלי הייתה אלף ש"ח וההוצאות שלי היו הרבה יותר גבוהות ונכנסתי למינוס שסבלתי ממנו המון (מינוס 5 אלף), בשבילכם זה אולי נשמע סכום פעוט אבל בתור חייל זהו סכום שהוא פי 5 מהמשכורת שלי. אז השתחררתי וקיבלתי מענק וכיסיתי את החובות שלי ובזבזתי חלק ממנו והחלטתי שמכאן אני מפסיק עם השטויות ולוקח את עצמי בידיים כי הרי ההתנהלות הכלכלית שלי בגיל צעיר תשפיע עליי מאוד בעתיד הקרוב ובעיקר בעתיד הרחוק, הצבתי לעצמי מטרות מתוך הבנה שאני גרוע עם כסף ושאני בזבזן שלא דופק חשבון. ועדיין למרות ההחלטה שלי אין לי באמת מושג מה אני עושה, יש לי כל כך הרבה שאלות וחוסר עצום בידע. לפתוח תוכנית חיסכון או להשאיר הכל בעובר ושב? אם אני פותח חיסכון אז אם או בלי נקודות יציאה? להתנהל באשראי או במזומן? להתנהל עם חשבון אחד או עם שני חשבונות? לפרוס לתשלומים או לשלם במכה? לקבוע לעצמי סכום קבוע מראש לחיסכון חודשי? איך לחשב הוצאות מול הכנסות אם כל חודש יש הוצאות לא צפויות? אולי בכלל עדיף לי לעבור לבנק אחר? איך אני בונה את עצמי כלכלית? כשאני מנסה לחפש בגוגל רוב התוצאות הן פרסומות של הבנקים ועוד לא מצאתי מקום אחד שמלמד כלים פיננסיים ואיך להתנהל הכי נכון. אני לא מבקש תשובות לשאלות שלי אלא רק הכוונה למקור שאוכל ללמוד ממנו הכל מ-א׳ עד ת׳ ואולי טיפ או שניים להתנהלות העתידית שלי כי אני בטוח שאתם מבינים יותר ממני ויש לכם יותר ניסיון בתחום הפיננסי. תודה רבה ושבת שלום לחכמי הפורום.
-
באיזה בסיס אתה משרת? גילוי נאות, לא קראתי את כל העמודים והתגובות אז אולי כבר אמרו את זה קודם אבל הדודג׳ים לא באמת מחליפים את הפורדים כי הם לא נחשבים ל"רכב פינוי", אל פי צהל בכל תרגיל צריך להיות רכב פינוי וההגדרה של רכב פינוי הוא רכב שיוכלו להכניס לתא מטען שלו אלונקה פתוחה, לדודג׳ זה לא נכנס ולכן לכל תרגיל מביאים פורד F350 ישנה, מקרטעת,רועשת, שבורה ולרוב גם די מסריחה.
-
מצולם - החלפת סליל שעון ברכבי יונדאי קיה
MrCola פרסם הודעה בנושא של asafasaf בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
תודה רבה על המדריך. יש לי קיה סיד 2008 ויש לי 2 כפתורי שליטה בהגה שלא עובדים מהיום הראשון שהרכב אצלי (7 שנים), יכול להיות שזה מקור הבעיה? שווה בדיקה? -
שלום לכולם יש ברשותי רכב קיה סיד שנת 2008, הרכב בסך הכל מטופל ושמור ועובד מצויין, הרכב בחיים לא טופל במוסך מורשה יבואן או במוסך מורשה וכל הטיפולים והתיקונים שלו היו ביתיים ברמה הגבוהה ביותר. היום עלתה בי מחשבה בזמן שביצעתי טיפול לרכב, שבגלל שהוא לא טופל במוסך מורשה יבואן אף פעם, יכול להיות שהתפספסו כמה עדכוני תוכנה לגיר ולמנוע שיכולים היו לשפר את ביצועי הרכב אפילו במעט? הרי בסך הכל מדובר במנוע 1.6 אטמוספרי וגיר פלנטרי 4 הילוכים ומה כבר אפשר לשפר פה? או שאני טועה? יש טעם לברר את העניין? הרכב כבר בן 10, למוסך יכול להיות איזשהו עדכון שמור לרכב שהוא ישן? מהי העלות בערך של דבר כזה? אולי זה מיותר אבל גם אם יש את האופציה הזו אשמח שתשפכו לי קצת אור בעניין כי אני רוצה לדעת יותר. תודה ושבת שלום.
-
ערב טוב לכולם התחלתי לעבוד בעבודה חדשה לפני כחודשיים, בעבודה הזאת עובדים הרבה עם האפליקציה של החברה ולכן החברה מספקת לכל עובד פלאפון נייד עם קו שכולל אינטרנט ושיחות. קיבלתי את המכשיר לפני כחודש, המכשיר הוא לא חדש, הוא היה בשימוש כשנה על ידי עובד אחר שהיה לפניי, כשהתחלתי לעבוד "חתמתי" עליו, לא יודע על מה בדיוק חתמתי כי לא התעמקתי אבל רק ידוע לי שבמקרה של אובדן יש השתתפות עצמית על הנייד. רוב הזמן אני לא משתמש במכשיר, אלא משתמש במכשיר האישי שלי וכשנגמרת לי הסוללה אני פשוט מוציא את הנייד של העבודה מהתיק. מה שקרה לי היום זה שנגמרה לי הסוללה וכשהוצאתי את המכשיר מהתיק הוא פשוט היה עם מסך תקול עם מלא כתמים ופשוט לא רואים כלום במסך, הטלפון לא נרטב ולא כלום, פשוט שכב בתיק. עכשיו מה אני עושה במקרה כזה? יש איזשהו חוק שמגן עליי במקרה כזה? האם אני זה שצריך לשלם תיקון על מסך בטלפון משומש שהוא אצלי רק חודש וחצי ואני בקושי נוגע בו? מילא הנזק היה באשמתי אז הייתי משלם מה שצריך אבל באמת שלא עשיתי כלום ובאותו בוקר המכשיר עבד. עוד לא פניתי למנהל בעניין כי אני רוצה לבוא מוכן וחכם לשיחה הזו ולדעת איפה אני עומד בסיטואציה הזו. תודה רבה לחכמי הפורום והמשך ערב מקסים.
-
האם לרכב צבאי מותר לחנות בחניית נכים?
MrCola פרסם הודעה בנושא של chaimb בתוך פורום משפטי - דיני תעבורה, נזקי גוף, ביטוח ושמאות רכב
בתור חייל משוחרר טרי ששירת בתור נהג משא אני יודע שאסור היה לנו לחנות בשום מקום לא חוקי ולא משנה עם איזה רכב היינו, גם בכחול לבן אסור לנו לחנות אלא אם כן אנחנו משלמים על החניה. פעם החניתי רכב צבאי בתל אביב באדום לבן בזמן שחיכיתי לקצין באוטו וצולמתי על ידי העירייה וקיבלתי דו"ח שהועבר קודם למשטרה הצבאית ואז ליחידה שלי ועשו על זה תחקיר. אגב הדו"ח הגיע ליחידה רק שנה ומשהו אחרי שזה קרה. המזל שלי שלא מצאו את הכרטיס עבודה כי כבר עברה תקופה אז לא באמת ידעו שזה אני ובתחקיר לא צויין מי היה הנהג. אבל שורה תחתונה לרכב צבאי אסור לעמוד בשום חניה לא חוקית, רק באפור או חניוני עפר. ויותר מזה, אסור להשאיר רכב צבאי ללא השגחה, רכב עם לוחית צ׳ לפי פקודות הצבא חייב שמישהו ישאר להשגיח עליו או לפחות שיהיה בטווח הראייה של אחד החיילים, אסור לאבד קשר עין עם הרכב. אם הם גם השאירו רכב צבאי בחנית נכים וגם לא היה אף אחד שהשגיח על הרכב, במידה וזה יגיע למשטרה הצבאית הם הולכים לאכול אותה חזק. -
100FM אפליקציה מעולה.
-
קילופי לכה
MrCola פרסם הודעה בנושא של MrCola בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
מישהו? -
שלום לכולם ובוקר טוב. לפני מספר השנים כשהרכב שלי היה בבעלות אבי המכסה מנוע נפגע קצת מאבנים ואבי פשוט צבע את הנקודות עם טוש ועכשיו הלכה מסביב לנקודות הצבועות החלה "להתנפח" ופשוט להתנפץ ונוצר מצב שנוצרו לי עיגולים קטנים בלי לכה על המכסה מנוע וזה מאוד בולט, איני יודע מה לעשות עם זה אך זה מאוד מפריע לי. יש משהו שניתן לעשות חוץ מצביעה של המכסה מנוע? אגב, כמה תעלה צביעה איכותית והאם יש מקומות מומלצים? דבר נוסף שהתחיל לפני כמה שנים אבל עם הזמן נהיה יותר ויותר בולט זה קילופים בחלק שבין החלון האחורי לשמשה האחורית, לא יודע איך בדיוק נקרא החלק הזה מצטער. אני לא יודע מה מתקלף אבל זה קילוף עדין וזה לא נראה כמו לכה אם להשוות את זה עם מה שקורה לי על המכסה מנוע, אפשר לטפל בזה לפני שיהיה מאוחר מדי? תודה רבה לעונים, אם זה משנה מדובר בקיה סיד 2008 ואני מיישם פוליש ווקס ופלסטלינה פעם בחצי שנה ושוטף פעם בשבועיים בערך שטיפה ידנית.
-
משתמש בiTube כבר כמה שנים בגלל שדרכה מורידים את השירים מיוטיוב לטלפון ואפשר לשמוע שירים גם ללא אינטרנט. החסרון הגדול הוא שזה מוריד גם את הקליפ של השיר וזה תופס מקום בטלפון.
-
קיה סיד 2008-2010 אולי יכולה להיות אופציה בשבילך. קרא סיקור בקישור בחתימה שלי, יכול להיות שבקרוב אעמיד אותה למכירה.
-
תודה רבה על התגובה אך שוב, עד עכשיו הייתי מכוון הכל אך כנראה שהכיוון שאני רגיל אליו הוא סבבה אם נוהגים שעה ביום אך מכיוון ששעות הנהיגה שלי עלו דרסטית ולמרות שאני מכוון את הכיסא בכל רכב התחילו להיווצר לי כאבי גב איומים, הבנתי שאני פשוט מכוון הכל לא נכון ושאני צריך למצוא זווית "בריאה" יותר לגב.
-
שלום לכולם וערב טוב. בדרך כלל באוטו שלי הכיסא הוא עד הסוף אחורה, והכיסא בזווית של בערך 60 מעלות, בפועל אני יושב רגיל ויש מרווח ביני לבין המושב כך שהמושב לא באמת תומך בגב אבל התרגלתי לנהוג ככה...לא יודע למה אבל ככה התרגלתי לנסוע ובגלל שהייתי נוסע קצת (מקסימום שעה ביום) אז זה לא הפריע לי ולא היו לי כאבי גב. לפני כשבועיים התחלתי לעבוד בחברת השכרה, מה שדורש ממני כ5 שעות נהיגה ביום רק בעבודה וכל 20 דקות החלפה של רכב, כך שיוצא שאני נוהג 5 שעות ביום על 15 רכבים שונים ללא כיוון נכון של הכיסא וזה גורם לי לכאבי גב נוראיים. יוצא שאני נוהג כל יום כ7 שעות של נטו נהיגה, 5 בעבודה ו2 בבית, על המון רכבים שונים בזמן שאינני יודע איך לכוון את המושב נכון כך שיהיה הכי בריא לגב וכמובן לעשות זאת בזמן הקצר ביותר ולכן מבקש את עזרתכם. אגב אני בן 21 ולהתחיל עם בעיות גב בגיל כזה זה פחות מתאים לי... תודה רבה לעונים והמשך אחלה ערב.
-
שלום לכולם ואחר צהריים טובים. לפני כשנה וחצי התחלתי להשתמש באפליקציה לניהול הוצאות על הרכב ואחרי שנה וחצי של שימוש רציתי להמליץ לכם עליה. זאת בעצם אפליקציה לפלאפון שבה אתם יכולים לראות ולעדכן כל מה שבזבזתם על הרכב, תדלוק, נורה, תיקון, טיפולים וכו' וכו'. האפליקציה בעצם מיועדת למי שרוצה להיות בבקרה על ההוצאות, צריכת דלק, טיפולים (אפשר לשים תזכורות) ובעיקר לאנשים שלא בא להם להתעסק עם טבלאות אקסל ורוצים שכל המידע יהיה להם תמיד זמין. אפשר לראות בה לפי מיקום את כל תחנות הדלק בסביבה ובחלקן אפילו רשום המחיר של הבנזין. ניתן גם לשים תזכורת לטיפול (או לטסט או לחידוש ביטוח או לכל דבר אחר) וכשנגיד מעדכנים תדלוק וקילומטר והאפליקציה מזהה שעוד 500 ק"מ צריך לעשות טיפול אז האפליקציה מתחילה לשלוח התראות שהטיפול מתקרב. ניתן גם לגבות את כל הנתונים ולהעביר לטלפון אחר. אני אוהב את האפליקציה משום שהיא מרכזת לי את כל המידע ומחלקת לי אותו לכמה: 1. תדלוקים - ששם מופיעים לכם כל התדלוקים (שם מזינים את כמות הליטרים, קילומטראז', איפה תדלקתם, האם אתם ממלאים טנק מלא, מחיר לליטר ובסוף מחושבת לכם הצריכת דלק באופן אוטומטי). 2. הוצאות - בין עם זה נורה, ריפודים,טסטים, בדיקות, חומרים וכל הדברים שלא קשורים מכאנית לאוטו. 3. שירותים ( מלשון שירות, כן?) - כל הדברים הטכניים... טיפולים, תיקונים וכו'. ( אני אישית לא משתמש בזה ואני מעדכן הכל בהוצאות כי אין לי הרבה תיקונים וממש נדיר שיש לי בעיה באוטו אז רציתי הכל מרוכז אבל אני מניח שלאנשים אחרים יהיה לזה יותר שימוש) 3. דיווחים - שם אני רואה את העלויות ואת הממוצעים שלהם. נגיד בתדלוקים של השנה וחצי האחרונות שלי זה מציג לי את כל הנתונים (11,691 שקל, 1972 ליטר, 18143 ק"מ שעברתי ועוד ממוצעים של דלק וחישובים של עלויות ליום ומחיר לקילומטר וכו' וכו' וכו'. לאפליקציה קוראים "Drivvo" ואם בא לכם אתם מוזמנים להוריד אותה. אני משתמש בה באנדרואיד לא יודע אם היא קיימת גם לאייפון, אבל אייפוניסטים מוזמנים לבדוק. האפליקציה חינמית לגמרי (יש קצת פרסומות אבל לא מפריע), יש גרסת PRO אבל לא חושב ששווה לשלם כי יש את כל הדברים הנחוצים בגרסה החינמית אבל האמת שלא בדקתי מה הגרסה בתשלום כוללת בתוכה. הנה קישור לפלייסטור: https://play.google.com/store/apps/details?id=br.com.ctncardoso.ctncar והנה קצת תמונות מהאפליקציה: *אני לא קשור לאפליקציה בשום צורה ולא מנסה לפרסם או לשווק אותה, פתחתי את השרשור כדי לשתף אתכם וכי ראיתי כמה שרשורים של אנשים שלא יודעים לחשב צריכת דלק אז זה יכול להקל עליהם* שיהיה לכולכם אחלה שבוע.
-
כמו שאמרו תלוי בכל כך הרבה פרמטרים. קודם כל הכי חשוב זה מדידה נכונה. 1. תמלא מיכל דלק מלא. 2. תאפס טריפ או שתרשום את הקילומטראז׳ של הרכב. 3. תיסע עד שהמיכל יתרוקן (לא חייב עד שתידלק נורה, גם עד רבע מיכל זה מספיק העיקר שתעבור כמה שיותר קילומטרים כדי שהתוצאה של הבדיקה תהיה מדוייקת יותר). 4. תתדלק את הרכב. 5. תבדוק את הקילומטראז׳ או את הטריפ, העיקר שתדע כמה קילומטרים עברת מאז התדלוק. 6. תבדוק את כמות הליטרים שנכנסו במיכל. 7. תחלק את מספר הקילומטרים שעברת במספר הליטרים שנכנסו ותקבל את הצריכת דלק. לדוגמה עברת 400 ק"מ ונכנסו 40 ליטרים של דלק אז הצריכה היא 1:10. דבר נוסף זה שהצריכת דלק תלויה בהמון פרמטרים שמשפיעים לטובה ולרעה על הצריכת דלק: לחץ אוויר תקין בצמיגים, מצב מכאני של הרכב, אופי הנהיגה (אגרסיבית או רגועה), הדרכים שבהן אתה נוסע (הצריכה בדרכים עירוניות גבוהה יותר מאשר בדרכים בינעירוניות), האם אתה מפעיל מזגן, האם הרכב עמוס בציוד או אנשים, האם אתה עומד הרבה בפקקים, האם אתה יושב באוטו סתם ככה 20 דקות עם רכב מונע, האם אתה עושה נסיעות קצרות של 5 דקות כשהרכב לא הגיע אפילו לטמפרטורת עבודה או שאתה נוסע רוב הזמן כשהמנוע התחמם וכו' וכו׳. אני לדוגמה האוטו שלי היה צורך בעבר 1:8 בערך ואחרי שהתחלתי לשים לב לדברים הקטנים ונסעתי רגוע ולא ישבתי סתם ככה באוטו מונע הצלחתי לעלות לממוצע של 1:10.5, עכשיו התחלתי לעבוד במקום אחר והדרך שלי הפכה פתאום במקום נטו עירונית למשולבת עם בינעירונית ולפי מחשב דרך אני עומד על 1:13.5 כרגע.
-
היום בבוקר הוא קיבל אותי בחיוך ואמר לי "אתה זוכר את הפגישה היום כן" אמרתי לו שאני לא נכנס לשום פירמידה ושאני מעדיף להתרחק מהדברים האלה ולאור כל מה שרשום באינטרנט על ההונאה הזאת, תגובתו הייתה "אז מה באינטרנט רשום המון דברים", עשה פרצוף מבואס כאילו דפקתי אותו ופשוט הוא מתעלם ממני מאז. כנראה דפקתי לו את הבונוס, אתרחק ממנו ולא אצור איתו שום אינטראקציה יותר כי הבנתי שהוא לא באמת תמים שנפל בפירמידה אלא הוא אחד הנוכלים שמפילים אנשים אחרים.
-
רק מבהיר שאני לא לא מתלבט ואני יודע שאני לא אשים שקל על דבר כזה. ההתלבטות היחידה שלי היא איך אני ממשיך את היחסים שלי איתו מכאן והאם כדאי "לצאת עליו" על כך שמנסה להפיל אותי בפח, אך פה עולה השאלה האם הוא בכלל יודע שהוא טומן לי מלכודת או שהוא באמת מאמין בזה בלב שלם וכך יוצא שהוא בכלל הקורבן האמיתי פה.. או לסרב בנימוס ולהתרחק מהבן אדם. עוד הבהרה קטנה, הוא אפילו לא מוגדר כחבר... עמית לעבודה שאני מכיר בדיוק שבועיים וראיתי אותו בדיוק 4 פעמים ומכיוון שאני חדש ומנסה להשתלב לא בא לי להסתכסך עם אנשים בשלב כה מוקדם. באתי לפגישה מלכתחילה כי הוא היה נראה בן אדם מעניין שמבין עניין והוא סיקרן אותי אך לא הסביר לי בכלל על מה מדובר, אפילו לא כיוון כללי, אמר רק שהוא משתתף במיזם חדש ושאני אבוא לשמוע.
-
מקפיץ את השרשור כדי לספר לכם על עוד מקרה שקרה לי. התחלתי לעבוד באיזו חברה לפני שבוע והתחלתי לדבר שם עם מישהו מהעבודה (הוא לא עובד באותו הסניף שלי אבל הוא עובד בבחרה ובא מדי פעם לסניף) ושאלתי אותו על המקצוע שלו ומפה לשם זה התפתח לשיחה על חופש כלכלי והגשמה עצמית וכו' וכו' וציין שהוא כרגע חלק ממיזם סטארט אפ שבעוד כמה חודשים יניב פירות והוא ירוויח חופש כלכלי והזמדנות להגשמה עצמית מבלי לדאוג לפן הכלכלי בחיים. מפה לשם הסתקרנתי אך שנינו היינו חייבים ללכת והוא אמר לי "בוא נקבע לך פגישה מקסימום תרוויח כוס קפה", הפגישה נקבעה עוד לאותו היום בערב. שאלתי אותו במילים האלה "זה לא עוד איזה פירמידה נכון?" הוא צחק ואמר שממש לא. באותו היום אחרי יום ארוך בעבודה חזרתי הביתה ושכחתי לגמרי מהפגישה הזאת והלכתי לישון ונוצר אצלי מצב לא נעים למחרת, הוא אמר לי שהכל בסדר ושנקבע למחרת. פה זה התחיל להסריח לי, הבן אדם התקשר אליי כל יום לוודא שאני מגיע וגם אחרי שהברזתי שזה מראה על הכי חוסר רצינות ואחראיות הוא לא ויתר עליי ונותן רושם שהוא "עושה הכל בשבילי ודואג לי" שזה גרם לי כל הזמן לחשוב על האינטרס שלו להביא אותי לפגישה הזאת ולמה הוא רודף אחריי, והפגישה נקבעה לערב פסח ב', הגלגלים במוח התחילו לעבוד עוד פעם אחרי המקרה שהיה לי עם ביהיפ והבנתי שזה לא הולך לכיוון טוב בכלל אבל מכיוון שזה עם בן אדם מהעבודה שיש לי אינטראקציה כמעט יומיומית איתו ועוד אחרי שהברזתי לו פעם אחת לא היה לי נעים ובכל זאת באתי לשמוע ופיניתי לעצמי שעה. ערב פסח ב', 6 בערב הראש צוות והבן אדם מהעבודה הגיעו במיוחד לפגישה איתי, בניין ריק לגמרי בתל אביב. מתחילים את הפגישה ושוב התחלנו... "אבא עני אבא עשיר", חופש כלכלי... עובדים בשביל העשירים... אנחנו כאן כדי לשנות... ושוב... במקום משקיע אחד גדול... המון משקיעים קטנים בהשקעה חד פעמית של 15K ש"ח שיהפכו אותי לזכיין ובעתיד יניבו לי פירות של 10K ש"ח בחודש כהכנסה פאסיבית ואם אני אשקיע יותר ההכנסה בעתיד תהיה גדולה יותר. הפעם אני מרגיש שהכנסתי במודע ראש בריא למיטה חולה רק עקב חוסר נעימות מהבן אדם בגלל שאני חדש, כמובן שמהרגע הראשון ידעתי שאני לא הולך להוציא שקל וכבר למדתי את הלקחים שלי מניסיונם של אחרים ומהדמי לימוד הצנועים ששילמתי לפני כחודש. אבל עכשיו הם קבעו לי פגישה שנייה שמבחינתם צריכה להיות תוך 48 שעות "כשזה עוד טרי" וברור לי שאני הולך להבריז. אני לא יודע אם להתעמת עם הבן אדם שניסה להכניס אותי לזה כי בכל זאת הוא לא מספר לי הכל, ניסה לגרום לי להשקיע את כל הכסף שאין לי כרגע ב"סטארט אפ" שהוא מאמין בו בלב שלם למרות שאמרתי לו שאני חושד שזו פירמידה כדי לא להרוס את היחסים בינינו בעבודה או פשוט להגיד לו "תודה אבל לא תודה" ולהשאר בהרגשה שהוא ניסה לדפוק אותי. מה שהורג אותי זה שאני לא יודע אם הוא בעצמו קורבן של הפירמידה ומשקיע את כספו לחינם או שהוא חלק מהאלה שמפילים אנשים לפח של שקרים והורסים לאנשים אחרים את החיים. אני מניח שאם אני חייל משוחרר ואזרח כבר חודש וכפר פעמיים נחשפתי לפירמידות, אנשים רואים בי כטרף קל שאפשר למכור לו את הלוקשים האלה ומנצלים את העובדה שאני בן אדם עם ראש פתוח שתמיד מוכן להקשיב ולגלות דברים חדשים ואוהב להקשיב לאנשים מבוגרים ממני עם ניסיון. אז לסיכום, הרווחתי כוס קפה.
-
עברתי שם השבוע כמה פעמים וראיתי תור די ארוך, לא יודע בדיוק באיזה שעות הם פתוחים אבל לדעתי הם עובדים.
-
תודה על התגובה, אבל אני לא מחפש שיתקרר או משהו שיצרוך חשמל כשהרכב כבוי. אני מחפש פשוט פתרון שהדברים שלא לא יתחממו, שישארו בטמפרטורה סבירה.
