Jump to content

ishayw

  • הודעות

    213
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי ishayw

  1. כמובן שחובה להצמד לתקני OEM ואישורי יצרן. לגבי השלמה, רב היצרנים מאשרים השלמה קטנה עם תקן מקביל אך גם זאת במקרה "חירום" בלבד.
  2. אם תהית למה מקביל השמן EO PSA 2296 (PSA B71 2296 oil) (4-Stroke Engine Oils) PSA B71 2296 is a Peugeot/Citroen, SAE 0W-30, or 5W-40 synthetic crankcase engine oil specification meeting ACEA A3/B4, & API SL/CF for gasoline & diesel engines.
  3. לא מכיר את הרעש הזה,גם לא נשמע כמו של מרימי שסתומים הידראולים. אתה בטוח שזה לא היה לפני החלפת השמן? אולי פשוט תקפוץ למוסך שמכיר טוב את הדגם ולו רק בשביל ה"שקט" הנפשי שלך.
  4. מוכן להסכים, במידה ואתה משווה SL ל SN. אם לא, יותר מאשמח לקבל קישור למקור מידע בנושא קבוצות הייחוס.
  5. מנסיון בחול עם המונדיאו לפני שנתיים - רכב מדהים! התראה על רכב בשטח מת, הגה רוטט בסטיה קלה מנתיב ומה לא... לגבי תכולה, 4 מבוגרים ועד כמה זכור לי: 4 מזוודות + ציוד גלישה ותיקים קטנים בתוך הרכב בלי שום בעיה + שיוט ב180 באוטובאן כשמחשב דרך מראה צריכה של 18 ק"מ/ליטר (דיזל כמובן)
  6. כל שמן בצמיגות xW-30 בטמפ' של 100 מע' צלזיוס אמור להיות באותה צמיגות. המספר הראשון שצמוד לW מציין צמיגות ב40 מע' צלזיוס. ההבדל בין 10W30 ל-5W30 הוא בצמיגות השמן בזמן הנעת הרכב. לאחר שהמנוע מתייצב בטמפ' עבודה הצמיגות של שני השמנים האלה היא זהה. הצמיגות שמשפיעה על צריכת הדלק היא הצמיגות בטמפ' עבודה. לגבי תוספים מונעי שחיקה, הם לא קשורים בכלל לצמיגות, אלה שני מדדים שונים ותוספים שונים. אם לדעתך אני טועה אשמח אם תפנה אותי למקור המידע שלך.
  7. משאבת דלק יכולה להיות אפשרות סבירה מאוד.
  8. ניתן, אבל השינוי המשמעותי יותר יהיה במעבר להזרקת דלק, גם בזיהום וגם בחיסכון.
  9. בקצרה, שמן סינטטי הוא טוב יותר, תוכל למצוא על כך שפע של מידע ברשת. רוב שמני ה10W40 שמתאימים לדרישתך הם חצי סינטטים ויעשו את העבודה בצורה מצויינת. לשמן סינטטי תכונות יותר טובות לעומת מינרלי. שמן חצי סינטטי או תערובת סינטטית, כשמה היא, תערובת שמקבלת את התכונות שרוצים מהסינטטי ביחד עם עלויות ייצור נמוכות של מינרלי, בגדול.
  10. 5W30 סינטטי מלא בתקן A5/B5 הוא השמן הכי מומלץ לרכב שלך
  11. בסופו של דבר ההחלטה היא שלכם. שמן 5W30, בתקן 504 יחסוך בדלק, יעמיס פחות על המנוע, יגן בצורה טובה יותר על המנוע ועל הממיר הקטליטי לעומת שמן 5W40 עם תקן 502. EO VWG 502.00 (VW Group 502.00) (4-Stroke Engine Oils) VW standard essentially for gasoline engines broadly meeting ACEA A2-96 or A3-96. Date after the specification (e.g. 1/97) indicates the latest approval year. EO VWG 503.01 (VW Group 503.01) (4-Stroke Engine Oils) VW standard introduced during 1999 for certain high-performance gasoline engines. Fully synthetic oils used for initial fill allow for ultra long drain intervals according to model stated and 'flexible service concept'. EO VWG 504.00 (VW Petrol engine Specification 504 00) (4-Stroke Engine Oils) VW Petrol engine Specification from March 2005 onwards
  12. לא בדיוק... 504 הוא תקן חדש יותר ובעל תכונות הרבה יותר טובות לעומת ה502. לכן זה מפתיע שזו ההמלצה בספר הרכב, לרכב "חדש"
  13. לדעתי לא יועיל למנוע. הסיבה לכך שפורד ממליצה על הקסטרול היא בעיקר מסחרית. יצרניות רכב מסכמות עם יצרניות שמנים על הסכם מילוי ראשוני(first fill) - הכוונה לשמן שהרכב מגיע איתו מהמפעל. חברת השמן תשמח לספק ליצרנית הרכב שמן במחיר שיהיה מקובל על שני הצדדים ובעיקר לקבל פרסומת של המותג שלה על כל פקק מילוי שמן או מכסה דלק של רכב שיוצא מפס הייצור. פורד ממליצה על קסטרול, VW ממליצה על קסטרול, יונדאי מספקת את הרכב עם SHELL , במוו עם SHELL, פרארי עם SHELL וכך הצרפתיות עם TOTAL וכו'.
  14. מאוד מפתיע שזה מה שרשום בספר הרכב. התקן של VAG למנועי בנזין מ2005 הוא 504 וההמלצה היא לצמיגות 5W30
  15. שמנים סינטטים העומדים בתקן מיועדים לעבוד במשך הזמן שממליץ היצרן, להחליף ב7.5K לפני שעברה שנה? דעתי היא שחבל על הכסף שלך ועל הנזק לסביבה(שזו אגב אחת מהסיבות העיקריות לדרישה מהיצרנים להגדיל את מרווח הטיפולים). ובין שני המותגים, סביר להניח שההבדל יהיה זניח.
  16. השמן מתאים לאקסנט, אבל עדיף לך לשים 10W40 או 5W30 (סינטטי - עדיף) והדבר גם יכול לבוא לידי ביטוי לטובה בצריכת הדלק. בפיז'ו מומלץ לשים שמן 5W30 C2 בתקן B712290. אגב השמנים של לובקס הם בסדר גמור(בדקנו במעבדה), תמורה מעולה למחיר.
  17. ל Shell יש את ההליקס אולטרא 5W40. הייחודיות של השמן הזה הוא שהוא מיוצר בטכנולוגית GTL והוא בעצם מיוצר מגז ולא מנפט.
  18. נראה ש 2.5 ליטר http://lubematch.shell.com/il/en_GB/equipment/corolla_1_6_corolla_EFt8Pe0SR
  19. אם כבר, אז תמיד יש להשתמש לפי ההוראות. בין התוספים יש הבדלים בריכוז החומרים הפעילים ועל פי כן גם בד"כ ההבדלים במחירים. כש"מומחה" מציע לך לשים בקבוק תוסף על רבע מיכל ולקרוע את ה"גז", תבקש ממנו שידגים לך את זה על הרכב של אישתו. חברות התוספים (יש כמה באמת טובות ) משקיעות לא מעט בטכנולוגיה ובפיתוח של מוצרים כאלה וסביר להניח שהן גם ירשמו על האריזה את אופן השימוש האופטימלי. שימוש בתוספים למערכת הדלק (חלק עוזרים יותר חלק עוזרים פחות) פעם בשנה, יכולים לסייע בנקיון מקומות שהתוספים שקימיים בשמן, לא תמיד מסוגלים לנקות.
  20. הטלפון מחובר רק למטען או שמחובר גם לAUX?
  21. נראה שזה על בסיס סינטטי מלא והישן שהיית משתמש הוא על בסיס תערובת סינטטית(סינטטי + מינרלי ביחס כזה או אחר). ולכן הסינטטי מלא אמור להיות עמיד יותר ואולי נקי יותר אבל זה תלוי גם בתוספים שבשמן. מפתיע שמעבר מ10W40 ל5W40 גרם לתופעות שציינת כי הצמיגות בטמפ' עבודה בשניהם היא זהה.
  22. 5W30 עם תקן 507/504 VW, מכל חברה מוכרת או שמאושר ע"י VW העולמית. יש כיום שמנים לא רעים בכלל גם של חברות פחות מוכרות אבל יש לוודא אישור יצרן (OEM).
  23. על לא דבר,ולשאלתך הנוספת,זהו תקן שמתאים למנועים החדשים יחסית ביונדאי(לדעתי התחילו ב2014 עם הGDI)אבל אינו חדש ונדרש ע"י מזדה ופורד כבר מס' שנים.השוני בו הוא הגנה טובה יותר מפני שחיקה, משקעים על הבוכנות ובוצה לעומת A1/B1 וחיסכון בדלק לעומת A3/B3.
  24. A5 החליף את התקן הישן A1, זה לא אומר שהוא יותר טוב מA3 אלא שונה ממנו. דירוג ACEA האירופאי לתקנים הוא שונה מAPI האמריקאי ומתייחס לנתונים קצת אחרים,כמו יותר דגש על זיהום אוויר למשל. ברכבי יונדאי חדשים(בנזין) באמת מומלץ על שימוש בשמן A5/B5
  25. תוצאה מעולה! הספייסרים מהיכן? ותקן אותי אם אני טועה אבל אני מניח שהם מתאימים גם ללגאסי "סטנדרטית"(B4) ?
×
×
  • תוכן חדש...